muovimatto vanhan päälle?

Henni78

Voikohan kylppärissä laittaa vanhan muovimaton päälle suoraan uuden? Vanha on kuitenkin hyväkuntoinen ja täysin ehjä, mutta pirun rumanvärinen vain...

Millä tavoin se tulisi kiinnittää? Liimaamalla? Mitä muuta tulisi ottaa huomioon?

Mistä muuten löytäisi hyvät valikoimat kylppärin muovimatoista pk-seudulla?

Isompaa remppaa ei ole tarkoitus tehdä, vaan halutaan peittää karmean värinen muovimatto hieman siedettävämmällä versiolla.

Kiitos, jos joku jaksaa/osaa neuvoa... :)

8

3959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyylitaituri

      Onko sentti tosiaan noin soikeella?

      • Henni78

        Tiedoksi vaan, että me kyllä ollaan oikeasti varakkaita ja asutaan 250-neliöisessä kivitalossa, jossa kaikki pinnat on kiveä ja laattaa. Ja velaton on kotimme ja 4 autoamme.

        Kyselin tuota sen takia, että isoäitini mokin kylppäri kaipaa hieman piristystä, mutta itse mökki on siinä kunnossa, että mitään isompaa ja kalliimpaa ei siellä kannata ruveta tekemään.

        Mitens sen köyhyyden laita siellä päin oli ...?


      • hemmo itekin
        Henni78 kirjoitti:

        Tiedoksi vaan, että me kyllä ollaan oikeasti varakkaita ja asutaan 250-neliöisessä kivitalossa, jossa kaikki pinnat on kiveä ja laattaa. Ja velaton on kotimme ja 4 autoamme.

        Kyselin tuota sen takia, että isoäitini mokin kylppäri kaipaa hieman piristystä, mutta itse mökki on siinä kunnossa, että mitään isompaa ja kalliimpaa ei siellä kannata ruveta tekemään.

        Mitens sen köyhyyden laita siellä päin oli ...?

        Ei suositeltavaa. Lattiakaivonliitoksesta ei tule onnistunutta. Eikä maksa paljoa enempää vaihtaa kokonaan uuteen. Toisaalta, jos itse tekee ja vanha matto hyvässä kunnossa niin mikäs siinä estää liimata uutta mattoa päälle. Putsaa vaan vanhan maton kunnolla ja liimaa uuden päälle. Kaivon kohdalla joutuu vähän leikkimään. Itse tosin en laittaisi vanhan päälle. Vanha aina vanha


      • itsekin
        hemmo itekin kirjoitti:

        Ei suositeltavaa. Lattiakaivonliitoksesta ei tule onnistunutta. Eikä maksa paljoa enempää vaihtaa kokonaan uuteen. Toisaalta, jos itse tekee ja vanha matto hyvässä kunnossa niin mikäs siinä estää liimata uutta mattoa päälle. Putsaa vaan vanhan maton kunnolla ja liimaa uuden päälle. Kaivon kohdalla joutuu vähän leikkimään. Itse tosin en laittaisi vanhan päälle. Vanha aina vanha

        Ammattimies ei tekisi vanhan päälle. Ei sallittua märkätiloissa


      • Henni78
        hemmo itekin kirjoitti:

        Ei suositeltavaa. Lattiakaivonliitoksesta ei tule onnistunutta. Eikä maksa paljoa enempää vaihtaa kokonaan uuteen. Toisaalta, jos itse tekee ja vanha matto hyvässä kunnossa niin mikäs siinä estää liimata uutta mattoa päälle. Putsaa vaan vanhan maton kunnolla ja liimaa uuden päälle. Kaivon kohdalla joutuu vähän leikkimään. Itse tosin en laittaisi vanhan päälle. Vanha aina vanha

        Ajateltiin ottaa joo se vanha matto sitten pois. Pitääkö se lattia ennen liimausta käsitellä jollain vesieristejutuilla? Ja kuulemma muovimaton reunat hitsataan nauhalla kiinni..? Mitäköhän se meinaa?


      • yyyy
        Henni78 kirjoitti:

        Ajateltiin ottaa joo se vanha matto sitten pois. Pitääkö se lattia ennen liimausta käsitellä jollain vesieristejutuilla? Ja kuulemma muovimaton reunat hitsataan nauhalla kiinni..? Mitäköhän se meinaa?

        Kaikki onnistuu --vuosikymmenien kokekemuksella --jos on tarve niin ota yhteyttä
        [email protected]


      • hehhhhhheheheh.
        Henni78 kirjoitti:

        Tiedoksi vaan, että me kyllä ollaan oikeasti varakkaita ja asutaan 250-neliöisessä kivitalossa, jossa kaikki pinnat on kiveä ja laattaa. Ja velaton on kotimme ja 4 autoamme.

        Kyselin tuota sen takia, että isoäitini mokin kylppäri kaipaa hieman piristystä, mutta itse mökki on siinä kunnossa, että mitään isompaa ja kalliimpaa ei siellä kannata ruveta tekemään.

        Mitens sen köyhyyden laita siellä päin oli ...?

        Noilla "varakkuuksilla", jos sellaisia on, ei kysellä suomi24:lla tyhmiä! Vaan soitetaan työmiehille ja kerrotaan mitä halutaan, maksaa mitä maksaa... Onneton pelle, soskun luukulla kysellen, voiko saada rahaa maton vaihtoon!?


      • Anonyymi
        hehhhhhheheheh. kirjoitti:

        Noilla "varakkuuksilla", jos sellaisia on, ei kysellä suomi24:lla tyhmiä! Vaan soitetaan työmiehille ja kerrotaan mitä halutaan, maksaa mitä maksaa... Onneton pelle, soskun luukulla kysellen, voiko saada rahaa maton vaihtoon!?

        😆hahahajhahajha. Älä nyt neljän auton miestä kiusaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      124
      7450
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      72
      3503
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1293
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1057
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      89
      972
    6. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      47
      934
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      122
      786
    8. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      685
    9. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      36
      678
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      38
      653
    Aihe