Mitä eroa 90:n ja 109:n hv:n moottoreissa on, eri turbo? Lastuviritys pajat lupaavat laittaa 90 hepan moottoriinkin yli 100 heppaa joten menee lähelle 109 heppaista ja noita 90 heppaisia olisi paljon enemmän myynnissä. Onko peruskoneen osat samoja eli kestävyysongelmia ei pitäisi ilmetä?
Onkohan jollakin kokemusta?
90 hv TDCI viritys
12
4007
Vastaukset
- PasiKullero .
Turbo, ahtojäähdytin jne ovat erilaisia.
Lastuttamalla pudotat autosi jälleenmyyntiarvoa ja kerjäät itsellesi ongelmia.- Aappa
Perustaltaan sama moottori, mutta turbo on tosiaan 109 hv:ssa muuttuvasiipinen, 90 hv:ssa kiinteä.
- Tieto lisää tuskaa..
Miten se jälleenmyyntiarvo laskee siitä että moottoria optimoidaan?
Joka ikisen kulkimen kanssa saa ongelmia jos sitä ei osaa käyttää. Kunnon softa-optimoinnilla saadaan paljon muutakin kuin pelkkää huipputehoa. Moottorin käyttöominaisuudet paranee mm. vääntökäyrää optimoimalla. Ei se voima sieltä kokoajan pihalle pyri, sitä tulee vaan sillon kun sitä jalkaa tunkee kovemmin tulipeltiä kohden.
Esim. linkin yrityksellä vuosien kokemus dieselmoottoreiden optimoinnista ja yhtään huonoa kommenttia en ole heistä vielä lukenut/kuullut
http://www.turbotec.com/etusivu/ford/focus.php
- EX FORDISTI
Näissä koneet ei tahdo kestää ilman viritystäkään yli 300 000 km. Yks tuttu lastutti ja kone posahti alle vuodessa. Autolla oli ajettu silloin just yli 200tkm. Toi lastutus maksaa muutenki ihan liikaa tehon lisäykseen nähden.
- asiasta joskus jotain tiennyt
niin no. pumppuhan menee näistä siinä 190-250tkm välillä mutta muutenhan koneet kestää hyvin.
- Anonyymi
Työkäytössä ollut foordin 1.8 pikkupakua ja ittellä tää 1.6 ja paljon noita tutuillakin.ja pitkälle yli 4 satkun ollut useammat kun pois myyneet/vaihtaneet. Onhan noita ma malleja kuten 1.9 80 disu audi 100tuh ja posahti kone.
- autoa?
Ihmetyttää, että ostohetkellä pihistellään 10% ja valitaan se tehottomampi malli ja kohta ollaan vinkumassa viritysohjeita.
Käys vaihtamassa 136-heppaiseen TDCi:hin, kyllä liikahtaa.
145 tai 130 bensahevostakin vie ja voimalla, kun vertaa 115 ja 100 hv bensoihin. - 23423452345
Erona on että 80kw moottori on vanhempi, se on 8V kun taas 66kw moottori on uudempi, siinä on 16V. Ohjausjärjestelmä on myös erillainen, ynm. Molemmissa on lähes vastaava turbo. muuttuvilla. Ohjelmistot eivät sovi lainkaan näin ollen yhteen.
- TDCi 1.6
Ainoat erot on että 90 hv:ssä on hukkaportillinen turbo 109 hv:ssä muuttuva siipinen . 109hv on isommat suutimet ja moottorin ohjainohjelmisto erillainen . lisäksi 109hv on hiukkassuodatin jota ei onneksi ole 90hv:n versiossa !!!
90 hv saa pelkällä lastulla 118hv penkilaput löytyy siittä aiheesta .
Nyt on 109nv:n turbo ja suuttimet. 90 hv versiossa tehot 140hv tietämillä - Hevoskauppias.
Ostit mopon ja nyt et pysy isojen poikien kyydissä? Fiksumpaa on vaihtaa vakiona tehokkaampaan. Nuo virivirit ovat kalliita ja epävarmoja hevosia.
- TDCi 1.6
Onhan sitä ollut alunperinkin tehokkaita autoja ollut mopoja ei ole ollut sitten teini aikojen :D Virittäminen on enemmän harrastus . yhtään virttämisestä johtunutta vauriota ei ole tullut. se on enemmän käyttäjästä kiinni joillain ei kestä rautakankikaan vaikka ois kuinka vakio :D
- Anonyymi
90 hv on 1,8 TDDi ja 109 hv 1,6 l TDCi! 115 hv on 1,8 TDCi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291767
Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.721591Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie561283- 691121
- 2755
Oli kyl kunnon reissu
Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻10739- 45737
Tiedätkö autereen?
Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen8718- 41715
Plösö ja synttäriruusut
Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?150692