Minulla on ollut kauan jo satunnaisesti toistuva vaiva; tuntuu että rintaan jotenkin pääsee ilmaa ja että siellä olisi kupla tai jokin vastaava mikä kiertää rinnassa. Erittäin epämukava tunne, mikä usein helpottaa röyhtäessä.. mutta aina se ei tule ja tunne saattaa kestää tunteja. Usein samaan aikaan on niskat jumissa. Mikähän vaiva tämä voisi olla ja onko se vaarallista / lääkäriasia?
Ilmaa rinnassa?
6
4704
Vastaukset
- ilmaa tuntuu
olevan jos röyhtäisy auttaa. Mitä tarkoitat rinnassa-sanalla? Keuhkoissahan on ilmaa....
- o
kyllä nyt tuntemuksen rinnassa ja vatsassa erotan
- väittäisin
o kirjoitti:
kyllä nyt tuntemuksen rinnassa ja vatsassa erotan
Jos röhytäisy auttaa, niin eiköhän se kupla siellä mahalaukussa ole... Katsopa jostain anatomiakirjasta, niin näet että mahalaukku sijaitsee heti pallean alla ja mahalaukussa tapahtuvat asiat voivat aiheuttaa tuntemuksia sydämeen ja keuhkoihin. Esim. jos on paljon ilmaa mahalaukussa, voi tulla hengenahdistuksen tunne tai tuntuu että sydän lyö voimakkaammin. Minulla on palleatyrä ja se aiheuttaa sen, että joskus jää pitkäksi aikaa ilmaa mahalaukkuun ja siellä painaa ja pulisee joskus parikin tuntia, kunnes olen saanut röyhtäiltyä ilman pois. Palleatyrä on todella yleinen, eikä sille tehdä yleensä tehdä mitään.
Muukin suolisto voi aiheuttaa pulinaa hyvinkin ylhäällä, joten tutustu ihmisen anatomiaan jonkun kirjan avulla.
Ns. ilmarinta eli keuhkopussin lehtien väliin päässyt ilma aiheuttaa sen, että keuhko painuu kasaan ja kipu on siinä oireena eikä ilman pulina. Lima voi joskus aiheuttaa rohinaa ja pulputusta keuhkoissa, joten jos sinulla on jotain hengitystieoireita (yskää tai limaisuutta), keuhkokuva voisi olla paikallaan. - yksinkertaisesti....
väittäisin kirjoitti:
Jos röhytäisy auttaa, niin eiköhän se kupla siellä mahalaukussa ole... Katsopa jostain anatomiakirjasta, niin näet että mahalaukku sijaitsee heti pallean alla ja mahalaukussa tapahtuvat asiat voivat aiheuttaa tuntemuksia sydämeen ja keuhkoihin. Esim. jos on paljon ilmaa mahalaukussa, voi tulla hengenahdistuksen tunne tai tuntuu että sydän lyö voimakkaammin. Minulla on palleatyrä ja se aiheuttaa sen, että joskus jää pitkäksi aikaa ilmaa mahalaukkuun ja siellä painaa ja pulisee joskus parikin tuntia, kunnes olen saanut röyhtäiltyä ilman pois. Palleatyrä on todella yleinen, eikä sille tehdä yleensä tehdä mitään.
Muukin suolisto voi aiheuttaa pulinaa hyvinkin ylhäällä, joten tutustu ihmisen anatomiaan jonkun kirjan avulla.
Ns. ilmarinta eli keuhkopussin lehtien väliin päässyt ilma aiheuttaa sen, että keuhko painuu kasaan ja kipu on siinä oireena eikä ilman pulina. Lima voi joskus aiheuttaa rohinaa ja pulputusta keuhkoissa, joten jos sinulla on jotain hengitystieoireita (yskää tai limaisuutta), keuhkokuva voisi olla paikallaan.ehkä sulla ilmaa vatsassa, ei ainakaan ilmarinta sulla ole.
- Anonyymi00006
o kirjoitti:
kyllä nyt tuntemuksen rinnassa ja vatsassa erotan
Niin,sulla taitaa olla vaan palleahengityksessä jotakin pielessä.(palleatyrä)
- Anonyymi00005
Vatsa, vatsaportti, suoliston yläosa. Siellä se ilma pörrää ja aiheuttaa kurjaa oloa. (Ilmarinta on onneksi eri homma ja kipu kova.) Kärsinyt tällaisesta oireilustasi ja vagushermon oireilusta vuosia. Kokeilepa jumppaa, hengästyttävää liikuntaa ja hengitysharjoituksia. Rangan rakenteesta johtuvaakin tuo voi olla. Lääkärit on helposti näiden kanssa polvillaan kun sydämestä tai vatsan tähystyksestä ei löydy mitään selittävää ja tilanne ei ole aina päällä, tutkittaessa tai kuvantamistilanteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901935
- 1131043
- 102965
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20737- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28574Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481