Ilmaa rinnassa?

ihmettelijä -87

Minulla on ollut kauan jo satunnaisesti toistuva vaiva; tuntuu että rintaan jotenkin pääsee ilmaa ja että siellä olisi kupla tai jokin vastaava mikä kiertää rinnassa. Erittäin epämukava tunne, mikä usein helpottaa röyhtäessä.. mutta aina se ei tule ja tunne saattaa kestää tunteja. Usein samaan aikaan on niskat jumissa. Mikähän vaiva tämä voisi olla ja onko se vaarallista / lääkäriasia?

6

4704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmaa tuntuu

      olevan jos röyhtäisy auttaa. Mitä tarkoitat rinnassa-sanalla? Keuhkoissahan on ilmaa....

      • o

        kyllä nyt tuntemuksen rinnassa ja vatsassa erotan


      • väittäisin
        o kirjoitti:

        kyllä nyt tuntemuksen rinnassa ja vatsassa erotan

        Jos röhytäisy auttaa, niin eiköhän se kupla siellä mahalaukussa ole... Katsopa jostain anatomiakirjasta, niin näet että mahalaukku sijaitsee heti pallean alla ja mahalaukussa tapahtuvat asiat voivat aiheuttaa tuntemuksia sydämeen ja keuhkoihin. Esim. jos on paljon ilmaa mahalaukussa, voi tulla hengenahdistuksen tunne tai tuntuu että sydän lyö voimakkaammin. Minulla on palleatyrä ja se aiheuttaa sen, että joskus jää pitkäksi aikaa ilmaa mahalaukkuun ja siellä painaa ja pulisee joskus parikin tuntia, kunnes olen saanut röyhtäiltyä ilman pois. Palleatyrä on todella yleinen, eikä sille tehdä yleensä tehdä mitään.

        Muukin suolisto voi aiheuttaa pulinaa hyvinkin ylhäällä, joten tutustu ihmisen anatomiaan jonkun kirjan avulla.

        Ns. ilmarinta eli keuhkopussin lehtien väliin päässyt ilma aiheuttaa sen, että keuhko painuu kasaan ja kipu on siinä oireena eikä ilman pulina. Lima voi joskus aiheuttaa rohinaa ja pulputusta keuhkoissa, joten jos sinulla on jotain hengitystieoireita (yskää tai limaisuutta), keuhkokuva voisi olla paikallaan.


      • yksinkertaisesti....
        väittäisin kirjoitti:

        Jos röhytäisy auttaa, niin eiköhän se kupla siellä mahalaukussa ole... Katsopa jostain anatomiakirjasta, niin näet että mahalaukku sijaitsee heti pallean alla ja mahalaukussa tapahtuvat asiat voivat aiheuttaa tuntemuksia sydämeen ja keuhkoihin. Esim. jos on paljon ilmaa mahalaukussa, voi tulla hengenahdistuksen tunne tai tuntuu että sydän lyö voimakkaammin. Minulla on palleatyrä ja se aiheuttaa sen, että joskus jää pitkäksi aikaa ilmaa mahalaukkuun ja siellä painaa ja pulisee joskus parikin tuntia, kunnes olen saanut röyhtäiltyä ilman pois. Palleatyrä on todella yleinen, eikä sille tehdä yleensä tehdä mitään.

        Muukin suolisto voi aiheuttaa pulinaa hyvinkin ylhäällä, joten tutustu ihmisen anatomiaan jonkun kirjan avulla.

        Ns. ilmarinta eli keuhkopussin lehtien väliin päässyt ilma aiheuttaa sen, että keuhko painuu kasaan ja kipu on siinä oireena eikä ilman pulina. Lima voi joskus aiheuttaa rohinaa ja pulputusta keuhkoissa, joten jos sinulla on jotain hengitystieoireita (yskää tai limaisuutta), keuhkokuva voisi olla paikallaan.

        ehkä sulla ilmaa vatsassa, ei ainakaan ilmarinta sulla ole.


      • Anonyymi00006
        o kirjoitti:

        kyllä nyt tuntemuksen rinnassa ja vatsassa erotan

        Niin,sulla taitaa olla vaan palleahengityksessä jotakin pielessä.(palleatyrä)


    • Anonyymi00005

      Vatsa, vatsaportti, suoliston yläosa. Siellä se ilma pörrää ja aiheuttaa kurjaa oloa. (Ilmarinta on onneksi eri homma ja kipu kova.) Kärsinyt tällaisesta oireilustasi ja vagushermon oireilusta vuosia. Kokeilepa jumppaa, hengästyttävää liikuntaa ja hengitysharjoituksia. Rangan rakenteesta johtuvaakin tuo voi olla. Lääkärit on helposti näiden kanssa polvillaan kun sydämestä tai vatsan tähystyksestä ei löydy mitään selittävää ja tilanne ei ole aina päällä, tutkittaessa tai kuvantamistilanteessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe