rankka on duuni

yököttäjä

Vielä tunti työtä ja sitte kotiin.
Olen vaihtanut 24 pissavaippaa ,kolme kakkaa siivonnu ,yhden oksennuksen ja kääntänyt ja vääntänyt asukkaita,joita on liki 30 ja yksin.
ikää on 50 ja sieltä täältä kremppaa ja kramppaa,mutta pakko on jaksaa vielä liki 8v.
olisiko poliitikkojen hyvä tulla tutustumaan tähänkin työhön,ennenkuin alkavat nostaa eläkeikää 70v.
Palkkani on jo ruhtinaallinen 1580e pohja plus pari ikälisää ja ainahan näistä yövuoroista maksetaan yölisää.
Eilen sain tilinauhani ja 1300 e jäi käteen kaikkien maksujen jälkeen.
No ei se mitään,kun on työtä,mutta antaisin kyllä paikkani nuorelle työttömälle ja jäisin itse työttömäksi ,mutta ei se kuulemma käy päinsä.
oikein mukavaa päivää vain kaikille teille ja iloista mieltä

41

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kitupalakalla, ja

aina ei voi sanoa "ammatinvalintakysymys", kaikilla kun ei ole päätä lukea, vaikka haluaisikin! JA ei kaikki voi olla johtajiakaan!
      Nyt näitä maahanmuuttajanuoria yritetään kouluttaa hoitajiksi, hyvä niin.
      EI suomalainen pissis halua vaihtaa pissivaippaa, ei isoille eikä pienille!

• viivatiina

mahdollisuus ja vapaus joka on meillä kaikilla yks juttu mitä rupesin miettimään luettuani sun kirjoitukses on toi palkkaus ei peljästään sun alallas vaan yleisesti ei oo montaa päivää kun luin jostain että suomalaisen keskipalkka on kakstuhatta yhdeksänsataa kuussa aika huima mistähän niitä euroja oikeen tulee yleensä vaan puhutaan kuinka vähän saa palkaa niin kyllä melko monessa ammatissa täytyy tienata melko hyvin määkin toivotan sulle ja kaikille muillekkin mukavaa syyspäivää työn tai vapaan merkeissä itse lähden kohta töihin.

• Mulla taas on alkamassa aamuvuoro. En ole hoitoalalla joten mulla ei ole yö- eikä viikonloppuvuoroja. Kremppaa on, kolottaa ja on kankea olo. Yli kahdeksan vuotta minunkin pitäisi vielä jaksaa.
      Palkka on samaa tasoa kuin sinulla. En ymmärrä puheita että naisten keskipalkka liikkuisi kahden ja puolen tyhannen tietämissä! Ottaisin ilomielin sellaisen keskipalkan.

Hieno ajatus tuo että voisit jättää työpaikan nuoremmille ja elää pienemmällä korvauksella! Niin minäkin haluaisin. Mutta ei onnistu. Puoli vuotta olen pitänyt vuorotteluvapaata. Kaikilla sekään ei onnistu, ei voi jäädä jos ei löydy sijaista.
      Pakko vaan jatkaa ja jaksaa.
      Tsemppiä sinulle, teet raskasta työtä mutta arvokasta! Arvostakaa omaa työtänne, sanoi meille kouluttaja, kun olimme viikolla koulun penkillä. Kyllä, minä arvostan työtäni, kukaan muu sitä ei sitten arvostakkaan! Hyvää jatkoa silti!

• Laaæ¿

"En ymmärrä puheita että naisten keskipalkka liikkuisi kahden ja puolen tyhannen tietämissä!"

Keskipalkkaa nostaa Helsingin Espoon seudun palkat, koska siellä on parempi työllisyys ja yli 20 % suomen työpaikoista,

Hesassa on hintataso korkeampi keskimäärin, 100 km hesasta on sittenkin paljon edullisenpa tehdä töitä ja elää, jos ei halua vironlaivoille joka viikkoo

• mslhgd_

.
      sitä se on, vaikka moni 10-vuotta nuorempi ei ymmärräkään valitusta, ihmiset kun vanhenevat eri tahtiin,

Työ on kaikki käsin tehtävää, mitään ei tapahdu jos ei käsiään liikuta.
      Samoin näen ongelmana sen kun aina joutuu itse "näkemään työt", eivät ne tule ovelta kuten kaupassa, tai eivät muuten jostain koneesta kuten tehtaissa.
      Lisäksi vahoja hauraita pitää käsitellä a9ina varoen ja valitettavasti niissä ei oel nostokahvoja.

Raskauta lisää myös 3-viikkoa ennen tiedossa olevat ja todella vaihtelevat vuorot.
      (tehtaissa saa jos on jatkuva vuorotyö, jo edellisvuonna koko seuraavan vuoron listan.
      Raskauta lisää myös lähes joka päivä työn tekeminen eri tyypin kanssa.

Te yleensä olette liian kilttejä, mm. vaihdatte vuorojanne, ettekä saa siitä korvausta,
      vaatikaa yhdessä,
      en pahastuisi vaikka hoitoni mahdollisti olisikin kalliimpaa, kuka se oikean hinnan osaa määritellä,
      nyt suomessa lienee Euroopan "halvinta ihmissäilytystä"

• Vastaavana sairaanhoitajana vanhainkodissa jaksoin kaksi vuotta, en yhtään enempää. Lopetin silloin, kun tuli uusi työnjako, kaikki tekee kaikkea. Opiskelin vähän lisää ja siirryin takaisin lapsiin, sosiaalipuolelle. Hoitoalalla löytyy kyllä ruumiillisesti kevyempiäkin töitä, mutta sellaisten löytäminen vaatii määrätietoista opiskelua ja rautaista tahtoa. Ei mitenkään mahdotonta vielä viiskymppisenäkin.

Itse olen aina ollut kiinnostunut kädentaidoista ja luovuudesta ja sitä voi hyvin yhdistellä hoitotyöhön, ei kaikkien tarvitse tehdä perushoitoa. Esim askartelun ohjaajaksi opiskelua suosittelen.

• jäi maksujen jälkeen on kyllä ihan hyvä summa..

P.s. on varmaan raskasta työtä, minusta yli viiskymppisten pitäisi päästä noista yövuoroista jo pois, - jos tahtovat.

• alalla ollut

Olen tosiaan ollut alalla pian 30 vuotta ja pidän työstäni. Kolotuksia alkaa olla nivelissä - varmaan ainakin osaksi takertuvien potilaiden irrotusyrityksistä johtuen.
        Olen 50 ja teen useita öitä halustani.
        Muutama asia jäi vaivaamaan: palkkaus. Kuinka peruspalkkasi voi olla noin pieni? Ja toinen: jos lähes kaikille pitää yöllä vaihtaa vaippa, niin työn suunnittelussa on jotain vikaa. Jos yövaippa vaihdetaan riittävän myöhään, ei takuulla tarvi noin monta kuivitusta tehdä yöllä.
        Antoisaahan hoitoala on, joskin raskastakin. Ja kaikista ei kyllä vaan ole hoitajiksi, sanokoot päättäjät mitä tahansa. Kyllä tässä hommassa sitä empatiaa ja sympätiaa tarvitaan. Kaikista ei voi tulla hoitajia, vaikka työttömyys nousisi kuinka korkealle.
        Hyvää työpäivää kaikille....ja toki muillekin;)

• viivi-amaldiina

ja kun siihen vielä aamusta pätä 5h, ja samalle illalle yöksi 10h, se ei enää ole 50 helppoa.

• alaa,

kyllä ulkomaaan eläjät tekevät työsi vaikka pienemmälläkin palkalla, ihan kuulostaa "kutsumus ammatilta"..?

• muija kyselee...

Tarkoittiko tuo, että 1300 euroa jäi, kun olit kaikki kuukauden "juoksevat" maksut maksanut, mikäli näin, niin se on suuri summa.

• Enkeli-trio

simmottis tarkottanu.
        mää ymmärsi nii,et ku oli otettu verot tyäeläkemaksu liitonjäsenmaksu eiks jottai tyättömyyskassamaksuaki men ?
        eli häne nettopalkka oli se 1300e.
        emmää varma ol,mut.mut.

• valtavasti arvoa

ihmisille jotka jaksavat tätä työtä tehdä.

Itse en pystyisi. Jos kaikki olisivat kaltaisiani, kuinka meidän kävisi, kuka hoitaisi kun sen aika on.

Onneksi olemme erilaisia, eläköön erilaisuus, eläköön elämä jossa jokaisella on paikkansa !

• arvo kaikille

On siinä jaksamista ja kun yöt ovat vielä kymmen tuntisia, se on pitkä aika.
        Samaa työtä se on tosin päivälläkin ja silloin on myös suihkutukset ym
        Minä ainakin annan arvoa hoitotyölle ja perushoidolle.
        Onneksi ei tarvitse olla tehtaassa ja mennä siellä kellokortin mukaan.
        Minusta myös palkka on hyvä keskimäärin kuitenkin, tsemppiä meille kaikille;)

• koen niin
        arvo kaikille kirjoitti:

että olen antanut terveyteni tuon työn alttarille. Eli yötyö ja kaikki se rasitus on vienyt minut lähestulkoon työkyvyttömyyseläkkeelle.

Kuitenkin arvostan sitä työtä. Jaksoinhan itsekin sitä tehdä kauan. Jos en olisi arvostanut, enpä olisi jaksanutkaan.

• Lakæ¿
        arvo kaikille kirjoitti:

Voin sanoa, että tehtaissa ei ole koskaan noin sekaisia vuoroja, jotka te tiedätte vasta 3-4 viikkoa ennen.

Jos on jatkuva vuorotyö, silloin saa listat jo edellisenä vuonna ja voi suunnitella varman päälle koko seuraavan vuotensa.
        toiseksi, ei tehtaassa yleensä iltavuorosta tulla seuraavaan aamuun ja käydä kotona nukkumassa, jos niin olisi, olisi sängyt työpaikalla.

lisäksi oikaisin,
        ja katsotaan että on yhtä raskasta tehtaassa ja vanhainkodissa,
        on tehtaassa helpompaa, kun siellä tulee jotenkin työ, sen näkee ja se on tehtävä, hoitolaitoksessa joudutte "etsimän ja miettimään työnne" pitääkö tehdä yms.

ja tehtaassa se työ ei valita vaikka lattialle putoaa.

tehtaassa on myös aivan erilaiset ylityökorvaukset,
        esim. 12h lauantaina ja 12h sunnuntaina ylityöstä tulee 68 tunnin palkka,
        ja eihän teillä olekaan ylitöitä kun aina joustatte, olette liian kilttejä

Lisäksi, "vanhainkodeissa" joutuu olemana 63v yleensä, kun tehtaasta pääsee aikaisemin putkeen.

Tehtaassa minä ja puoliso vanhainkodilla.

• pääsenkin
        Lakæ¿ kirjoitti:

Voin sanoa, että tehtaissa ei ole koskaan noin sekaisia vuoroja, jotka te tiedätte vasta 3-4 viikkoa ennen.

Jos on jatkuva vuorotyö, silloin saa listat jo edellisenä vuonna ja voi suunnitella varman päälle koko seuraavan vuotensa.
        toiseksi, ei tehtaassa yleensä iltavuorosta tulla seuraavaan aamuun ja käydä kotona nukkumassa, jos niin olisi, olisi sängyt työpaikalla.

lisäksi oikaisin,
        on tehtaassa helpompaa, kun siellä tulee jotenkin työ, sen näkee ja se on tehtävä, hoitolaitoksessa joudutte "etsimän ja miettimään työnne" pitääkö tehdä yms.

Lisäksi, "vanhainkodeissa" joutuu olemana 63v yleensä, kun tehtaasta pääsee aikaisemin putkeen.

kuuskymppisenä eläkkeelle hoitotyöstä. Että sillei.

• Lakæ¿
        pääsenkin kirjoitti:

kuuskymppisenä eläkkeelle hoitotyöstä. Että sillei.

jossa lyhin mahdollisuus oli 63 vuotta 5 kk 5 päivän ikäisenä, jonka otti.

sitä ei voi enää lyhentää, on vain pidettävä "kaihenmaailman vapaita", osa-aikaeläkkeitä, sairauslomia ym., siihen saakka kun lomat mukaan lukien tulee tuo ikä.

ajatteli ottaa lopputilin kun 55 oli mittarissa ja mennä kortistoon, mutta heti ole kolme työpaikkaa ottamassa, joten pakko perua suunnitelmat.

• 40 vuotta tehtaalaisena
        Lakæ¿ kirjoitti:

lisäksi oikaisin,

se noin hyvä on? Mielikuvitustehdas vai?

Itse olen ollut lähes 40 v eri tehtaissa eikä niissä missään kyllä tuolla lailla tienannut yhdessäkään! Eikä taatusti tunneta tuollaisia työehtosopimuksia.

Se vuorolistakin saattoi muuttua milloin vain - esinahka sanoi, että huomenna tai ensi viikolla muutatkin toiseen vuoroon. Siten, että suurjuhlapyhät (korvauksineen) saa tehdä joku toinen, ruskeampikielinen. Ja vuosilomatkin sai vain pätkissä, jopa yhden päivän kesälomapätkiä oli, vieläpä päiville jotka olisivat vuorolistan mukaan olleet vapaapäiviä. Palaudu siinä sitten vuorotyöstä lomallasi, että taas jaksat jotenkin vuorosta toiseen! Vuoden kesäpuolikkaalla tehtiin yhtä monta työpäivää kuin talvipuolikkaalla, niin että se niistä lomista.

Ei se tehdastyö valita, vaikka lattialle putoaa. Pomo kyllä valittaa vaikka vain meinaisi työ pudota. Ja siirtää huonompaan työhön tai jättää muutaman ns pakollisen palkankorotuksen väliin. Kokemusta on! Ylitöitäkin pääsivät tekemään vain ne kaikkein ruskeakielisimmät.

On sitä muuten tehtaassa tultu iltavuoron jälkeen seuraavaan aamuvuoroon. Tehtaan korkea esimies, jolla ei ollut yhtään vuorotyökokemusta, määräsi listat tehtäviksi näin. Ja vuorokierto vastapäivään - se jos mikä söi miestä!

Esimiehet vielä olivat avoimen kateellisia vuorolisistä. Iltavuorosta euro tunnilta, yövuorosta kaksi. Toivotimme tulemaan kadehtimaan muutamaksi yöksi - esimerkiksi kello kolmen ja neljän välillä se herkkua olisi ollut. Vaan eipä ketään näkynyt...

Eikä sieltä millekään eläkkeelle ennenaikaisesti pääse niinkuin annat ymmärtää.

Et ole ollut ainakaan Loviisan Fortumilla etkä Nesteellä töissä kun et vuorotyöläisen arjesta yhtään mitään tiedä.

• Meriläinen
        arvo kaikille kirjoitti:

saan tehdä töitä tehtaassa ja vuorotyötä.
        Tehtaassa ei yksikään päivä ole samanlainen koska ihmisille joiden kanssa töitä tekee sattuu aina erilaisia asioita joten jutut vaihtuu. Koneet joko temppuilee tai ei, ikinä et tiedä kun sisään menet mitä tänään tapahtuu, joudutko juoksemaan koko päivän vai onko vaihteeksi rauhallista.
        Vuorotyö on hauskaa koska minusta ei ole jatkuvaan aamuvuoroon, se puuduttaa.
        Palkka on sellainen että sillä tulen hyvin toimeen ja jää vähän säästöönkin.
        Meillä on sairaskassa joka erittäin hyvä ja antaa takaisin jos sairastuu.
        Mie en voi valittaa.
        Hyvää sunnuntaita jokaiselle.

• ..........-..........

Puuttumatta nyt ikäkyssään, minusta 28 toimenpidettä ja 30 rutiiniduunia työpäivänä ei oikein vaikuta urakkatahdolta, etenkin kun ottaa huomioon, että on vielä aikaa surfailla netissäkin odotellessa työajan päättymistä.

=DW=

• RIMMIR

Yllätys, yllätys Jopa hoiturit saavat pitää ruokatunnin taikka jaksottaisen kahvitunnin.

Myös tietsikkaan täytyy merkitä mitä työaikana on tavallisuudesta poikkeavaa potilaille tapahtunut. Esim erään potilaan oksentaminen.

Vastuu 30 potilaasta on hirvittävä yhdelle ihmiselle. Missään tuotantolaitoksessa ei ole 30 työpistettä yhden ihmisen vastuulla samalla työvuorolla.

Jos potilas on oksentanut taikka pissinyt sänkynsä niin vuoteen puhtaaksi petaamisessa yksin unenpöpperöisen vanhuksen kanssa aikaa menee vähintäänkin 15 minuuttia.
        Potilasta täytyy myös lohduttaa ja rauhoittaa. Kyllä siinä saa osastojen väliä juosta itsensä kipeäksi.
        Kaikille olisi hyvä tutustua hoitoalan työhön.

• RIMMIR kirjoitti:

Yllätys, yllätys Jopa hoiturit saavat pitää ruokatunnin taikka jaksottaisen kahvitunnin.

Myös tietsikkaan täytyy merkitä mitä työaikana on tavallisuudesta poikkeavaa potilaille tapahtunut. Esim erään potilaan oksentaminen.

Vastuu 30 potilaasta on hirvittävä yhdelle ihmiselle. Missään tuotantolaitoksessa ei ole 30 työpistettä yhden ihmisen vastuulla samalla työvuorolla.

Jos potilas on oksentanut taikka pissinyt sänkynsä niin vuoteen puhtaaksi petaamisessa yksin unenpöpperöisen vanhuksen kanssa aikaa menee vähintäänkin 15 minuuttia.
        Potilasta täytyy myös lohduttaa ja rauhoittaa. Kyllä siinä saa osastojen väliä juosta itsensä kipeäksi.

Kyllä tekisi hyvää ihmisten nähdä mitä tää hoitajan arki on. Tossa äsken kirjoitinkin, että meillä on onneksi kaksi yökköä. Toi on tosi paha juttu ton kokosessa paikassa, kun ei oo ku yksi yökkö. Siellä jos sattuu jotain tavallisuudesta poikkeavaa missä tarvitsee toisen apua, entäs sit):

• .,.......
        RIMMIR kirjoitti:

Sun laskuopin mukaan työaikaa on noihin duuneihin mennyt siis yli kahdeksan tuntia, vielä tunti työaikaa jäljellä, kuinka pitkää päivää hoitsut oikein tekee?

Sitäpaitsi, vissiinkin omalla läppärillä ja omilla nettiyhteyksillä se tuo aloitusviesti kahvitaukoaikana varmastikkin oli kirjoitettu.

Mä en yksinkertaisesti jaksa alikoulutettujen ja ylipalkattujen hoitsujen narinoita. Menkööt karjatilalle emännäksi niin vähän tajuaisivat jotain ammattitaidosta, työmmäärästä, kiireestä ja vastuusta.

=DW=

• .,....... kirjoitti:

Sun laskuopin mukaan työaikaa on noihin duuneihin mennyt siis yli kahdeksan tuntia, vielä tunti työaikaa jäljellä, kuinka pitkää päivää hoitsut oikein tekee?

Sitäpaitsi, vissiinkin omalla läppärillä ja omilla nettiyhteyksillä se tuo aloitusviesti kahvitaukoaikana varmastikkin oli kirjoitettu.

Mä en yksinkertaisesti jaksa alikoulutettujen ja ylipalkattujen hoitsujen narinoita. Menkööt karjatilalle emännäksi niin vähän tajuaisivat jotain ammattitaidosta, työmmäärästä, kiireestä ja vastuusta.

=DW=

Sun kanssas. Minä en aliarvosta ainakaan kenenkään työtä enkä työtehtävää, jokainen on koulutuksensa saanut tehtäväänsä. Kuulin tässä taannoin ohimennen jonkun radio-ohjelman jossa sanoivat, että hoitajan työ on fyysisesti rankempaa kuin rakennusmiehen. Ikävä kyllä se ohjelma meni sivu korvien, kun en kuullut siitä muuta, kun tämän kohdan.

• RIMMIR
        .,....... kirjoitti:

=DW=

Yökkärillä alkoi työ 21.00 ja loppui 06.30, onneksi ei tarvinnut tehdä yötyötä ja olin yksin iltaisin vain 4 tuntia jolloin 8 potilaalle, joista vain yksi pystyi kävelemään itse, iltapesu, vaatteiteden vaihto, vaippojen laitto, lääkitys, sänkyyn nosto, joillakin nostolaitteet apuna.

Tiedän että työ karjatilalla on valtava varsinkin nykyään kun yhden perheen toimeentuloon täytyy jo olla vähintäinkin 50 lehmää ja vähintäinkin 100 hehtaaria peltoa jos haluaa rehun kanssa olla omavarainen. . Ja tilallahan täytyy olla niin emännän kuin isännänkin monitaitureita.
        Osata tietsikat, korjata koneet, pitää eläimet terveenä ja hyvin ruokittuina jotta ne edes jotain tuottaisivat. Puhumattakaan rakennuksien kunnossapidosta..

Minkälainen koulutus muuten nykyajan karjatilojen emännillä / isännillä on?

• .,-----------.
        sasus kirjoitti:

Sun kanssas. Minä en aliarvosta ainakaan kenenkään työtä enkä työtehtävää, jokainen on koulutuksensa saanut tehtäväänsä. Kuulin tässä taannoin ohimennen jonkun radio-ohjelman jossa sanoivat, että hoitajan työ on fyysisesti rankempaa kuin rakennusmiehen. Ikävä kyllä se ohjelma meni sivu korvien, kun en kuullut siitä muuta, kun tämän kohdan.

Aloit sitten vertailemaan ammatteja keskenään. Kokeiles päivä raksalla tiilen kantamisessa ja kuuntele sitten radio-ohjelmat loppuun, että tietäisit edes mitä siteeraat.

=DW=

• .,-----------. kirjoitti:

Aloit sitten vertailemaan ammatteja keskenään. Kokeiles päivä raksalla tiilen kantamisessa ja kuuntele sitten radio-ohjelmat loppuun, että tietäisit edes mitä siteeraat.

=DW=

vertaile yhtään mitään, kerroin vain sen mitä kuulin, olipa kuitenki selvästi siel sanottu toi mun siteeraus:))
        Ei se hoitajan arki mitään helppoo ole, usko pois.. Potilaita on monenlaisia joita pitää osata käsitellä ja hoitaa, on kankeita potilaita joita on vaikea käsitellä, on todella painavia, ym... Hoitotyö on psyykkisestikki, eikä vaan fyysisesti raskasta..

• tekstiä
        .,....... kirjoitti:

=DW=

ja tosi ylimielistä. Kuules, kyllä se ihmisten hoito on vastuullista ja raskasta. Toivottavasti sinä, kun ja jos elät tarpeeksi vanhaksi ja joudut toisten käänneltäväksi, sitten ymmärtäisit, edellyttäen tietty, että tolkkusi vielä pelaa, että on hoitajilla tötä. Vaihtaa sun kusivaippasi kun ehtivät ja lappaa suuhusi ruokaa, ehkä jo kylmennyttä, kun on paljon syötettäviä, eikä ehdi heti ruokkimaan.

Vaihtamaan sun asentoasi, kun et itse pysty ja sama asento alkaa painamaan lonkkaa tai takapuolta. Siinähän makaat tuijottaen kattoa tai seinää tai höperehdit, kun ei järkesi enää pelaa ja olet dementoitunut.

Ole tyytyväinen, jos on edes joku, joka osaa kunnolla suomea ja on vähänkin vastuuntuntoa, kun sinua hoidetaan!

• Meriläinen
        sasus kirjoitti:

ollut sekä raksalla että hoitamassa dementikkoja hoitokodissa.
        Kokemukseni perusteella yhtä raskaita on molemmat.
        Raksalla oli se hyvä puoli että duunit jäi sinne ku pois lähti mutta hoitotyössä ei ikävä kyllä jääneet.
        Monesti mietin kotona jonkun mummon tai papan tilannetta, kun ihminen on siitä kummallinen että huolesta ei pääse ovea sulkemalla.
        Erittäin arvokasta ja raskasta työtä tekevät hoitajat, kunnia siitä heille.
        Kaikkia töitä ja kaikkia työn tekijöitä tarvitaan että maailma menee eteenpäin.
        Vielä enemmän tarvittais mutta ikävä kyllä vaan vähennetään ja koskaan en tiedä milloin on mun vuoroni.

• .,....... kirjoitti:

=DW=

kantturan voi hoitaa rutinoidusti ja sen kummemmin tunteilematta, mutta ajattele kun työmateriaalina on elävä ja tunteva ihminen, - ei häntä voi hoitaa kellotetun aikataulun mukaan, 15 min per paketti. Tyhmiä puhut..

Mistä ihmeestä te saatte aina maajusseille tolkuttomasti sitä työaikaa ja työtä, voi olla joskus kun työt piti tehdä ilman apuvälineitä; nyt on navetoissa jo kaikenmaaliman lypsyrobotit ja -asemat, - lehmä kipasee lypsylle ite ja lähtee käpsimään maidot luovutettuaan muihin hommiin..emäntä tiiraa olohuoneessa näytöltä navettaan, paskanhajukaan enää tartu hairiin..

Lehmien sapuskakin tulee automaattisesti ja yksilön tarpeet huomioiden sen turvan etteen, ja jos ohjelma on laskenu ettei tämä kanttura tarvia hivenaineita, luukku ei aukkee, lehmä sapi lähteä kävelemään niine hyvineen pois, - tunnistesiru korvassa takaa sen ettei väärä yksilö pääse evväille..

Vain ajattelepa, käypikö sama peli vuodeosastoilla..ei ei..kuule..

• ..........
        Pirrejuupas kirjoitti:

kantturan voi hoitaa rutinoidusti ja sen kummemmin tunteilematta, mutta ajattele kun työmateriaalina on elävä ja tunteva ihminen, - ei häntä voi hoitaa kellotetun aikataulun mukaan, 15 min per paketti. Tyhmiä puhut..

Mistä ihmeestä te saatte aina maajusseille tolkuttomasti sitä työaikaa ja työtä, voi olla joskus kun työt piti tehdä ilman apuvälineitä; nyt on navetoissa jo kaikenmaaliman lypsyrobotit ja -asemat, - lehmä kipasee lypsylle ite ja lähtee käpsimään maidot luovutettuaan muihin hommiin..emäntä tiiraa olohuoneessa näytöltä navettaan, paskanhajukaan enää tartu hairiin..

Lehmien sapuskakin tulee automaattisesti ja yksilön tarpeet huomioiden sen turvan etteen, ja jos ohjelma on laskenu ettei tämä kanttura tarvia hivenaineita, luukku ei aukkee, lehmä sapi lähteä kävelemään niine hyvineen pois, - tunnistesiru korvassa takaa sen ettei väärä yksilö pääse evväille..

Vain ajattelepa, käypikö sama peli vuodeosastoilla..ei ei..kuule..

Sairaala ja navetta toimivat 24/7. Sairaalassa on monta työvuoroa, navetassa yksi. Hoitsu hilpasee yön chatissä norkoiltuaan siviiliin, landella aletaan tekemään muita töitä.

Ja on toinenkin, lehmiä ei voi doupata nukkumaan, niitten pitää kokoajan olla parhaassa kunnossa tuottavuuden takia. Vuofeosastolla syötetään niin pirusti douppingia, että potilas varmasti nukkuu.

Tuo hoitsujen työtahti on tofella vetelä, viiden minuutin hommaan tuhrataan varttitunti. Tekisivät nuo pakolliset hommansa vauhdilla, niin kerkeäisivät sitten siihen muuhunkin hommaan. Tärkeintä lienee vaihtaa ne vaipat, ettei potilaan tarvitse maata paskoissaan? Vaikka mitä väli sillä on, nehän on nukutettu.

=DW=

• vanhukset
        .......... kirjoitti:

Sairaala ja navetta toimivat 24/7. Sairaalassa on monta työvuoroa, navetassa yksi. Hoitsu hilpasee yön chatissä norkoiltuaan siviiliin, landella aletaan tekemään muita töitä.

Ja on toinenkin, lehmiä ei voi doupata nukkumaan, niitten pitää kokoajan olla parhaassa kunnossa tuottavuuden takia. Vuofeosastolla syötetään niin pirusti douppingia, että potilas varmasti nukkuu.

Tuo hoitsujen työtahti on tofella vetelä, viiden minuutin hommaan tuhrataan varttitunti. Tekisivät nuo pakolliset hommansa vauhdilla, niin kerkeäisivät sitten siihen muuhunkin hommaan. Tärkeintä lienee vaihtaa ne vaipat, ettei potilaan tarvitse maata paskoissaan? Vaikka mitä väli sillä on, nehän on nukutettu.

=DW=

navettaan?

• .,.-.........
        tekstiä kirjoitti:

ja tosi ylimielistä. Kuules, kyllä se ihmisten hoito on vastuullista ja raskasta. Toivottavasti sinä, kun ja jos elät tarpeeksi vanhaksi ja joudut toisten käänneltäväksi, sitten ymmärtäisit, edellyttäen tietty, että tolkkusi vielä pelaa, että on hoitajilla tötä. Vaihtaa sun kusivaippasi kun ehtivät ja lappaa suuhusi ruokaa, ehkä jo kylmennyttä, kun on paljon syötettäviä, eikä ehdi heti ruokkimaan.

Vaihtamaan sun asentoasi, kun et itse pysty ja sama asento alkaa painamaan lonkkaa tai takapuolta. Siinähän makaat tuijottaen kattoa tai seinää tai höperehdit, kun ei järkesi enää pelaa ja olet dementoitunut.

Ole tyytyväinen, jos on edes joku, joka osaa kunnolla suomea ja on vähänkin vastuuntuntoa, kun sinua hoidetaan!

Ja olen iloinen, että joudun petiin vasta siinä vaiheessa, kun maahan on saatu ulkomailta pätevää ja ahkeraa työvoimaa. Kieli ei ole minulle ongelma. Sääliksi vaan käy nuo nykyiset potilaat. Koska perushoito on tehotonta, he makaavat sitten paskavaipoissaan kun nämät yököt chattailevat yöt pitkät työajalla. Käy tsekkaan mikä tahansa zhatti, öisin siellä ei ole kuin yökköjä. Siis niitä kiireisiä. Mä muuten tunnen itse yhden, joka oli yökkönä jossain paikassa, oikein oli innokas chattaileen, siellä tutustuttiinkin. Noh, kärysi kun työnantaja alkoi seuraamaan. Seuraus, osti oman läppärin, että voi edelleen chattailla työaikana. Seuraus, sai potkut. Se oli oikein.

=DW=

• .......... kirjoitti:

=DW=

navetassa kukaan kokopäivää, tunnissa neon hoijjettu, nykyisin..

Sitten lähetään marttakerhoon, shoppailemaan, marjaan..sairaalassa työssä oleva tekee kotityöt työpäivän jälkeen ei niinkuin talollisen emannuus työpäivänsä aikana..

Arveletko että perheen äiti, joka on työssä sairaalassa, pääsee leppäilemmään siinä kutimesa kanssa, ei varmana - hän tekee illan kotiötä, ja jos vielä on sattunu saamaan kuvatuksen ukokseen saapi tehä kaikki työt yksin..vain ilkeilyä ja arvostelua saaden siinä sivussa..

• RIMMIR
        .,.-......... kirjoitti:

Ja olen iloinen, että joudun petiin vasta siinä vaiheessa, kun maahan on saatu ulkomailta pätevää ja ahkeraa työvoimaa. Kieli ei ole minulle ongelma. Sääliksi vaan käy nuo nykyiset potilaat. Koska perushoito on tehotonta, he makaavat sitten paskavaipoissaan kun nämät yököt chattailevat yöt pitkät työajalla. Käy tsekkaan mikä tahansa zhatti, öisin siellä ei ole kuin yökköjä. Siis niitä kiireisiä. Mä muuten tunnen itse yhden, joka oli yökkönä jossain paikassa, oikein oli innokas chattaileen, siellä tutustuttiinkin. Noh, kärysi kun työnantaja alkoi seuraamaan. Seuraus, osti oman läppärin, että voi edelleen chattailla työaikana. Seuraus, sai potkut. Se oli oikein.

=DW=

en minäkään hyväksyisi minkäänlaista yksityistä chattailua missään muodossa, omien matkojen tilauksia työnaikana työnantajan tieokoneella. Enkä myöskään yksityispuheluja työnantajan puhelimella, enkä myöskään yksityisajeluja työnantajan omistamalla autolla.

• hoitaja vaan
        .,.-......... kirjoitti:

=DW=

Aikaasi et sinäkään tiedä, milloin saatat joutua toisten hoidettavaksi.

Oli sun kuntosi miten hyvä tahansa tällä hetkellä, voi se yllättäen muuttua. Tulee joku sairaskohtaus tai sairastut muuten vakavasti.

Meillä ei ole vakuutusta tässä elämässä semmosen varalle tai takuuta terveydestä. No sittenpä tiedät ja ehkä et ole noin ylimielinen, kyllä se Siperia opettaa.....

• tunteen. Onneksi meillä on aina kaksi yökköä töissä, yleensä tää toinen yökkö on meillä laitosapulainen, eikä hän saa ottaa esim. sokereita, eikä tee näitä muita kirjauksiin liittyviä asioita, mut hyvä, ettei tartte yksin kaikkea häärätä. Eikä yleensä ole kuin kaksi yötä kolmenviikon listalla:)
      Silti tulee etenkin aamua kohden tiukkaa, kaiken muun lisäksi kun tarttee ottaa pissanäytteitä ja sokerit mitata, nestelistat laskea ja kaikki kirjata viel ylös. Aamulla tarttee sit olla kaikki kohdallaan kun aamuvuoro tulee töihin ja seitsemältä antaa raportti heille:))

• käy päinsä

senkun sanot itsesi irti ja otat karenssin?
      Tervetuloa tutustumaan työttömän "tilinauhaan" maksujen jälkeen.
      Monikohan kuitenkaan olisi valmis antamaan työpaikkansa työttömille?

• työpaikan :D

Itse monta vuotta työtön, ikää on siis 53 vuotta.
        Paras työttömänä ollessa palkka käteen on ollut noin 900€.
        Sitäkin ihanuutta kesti sentään kolme vuotta.
        Viimeksi olin palkkatukipaikassa, käteen jäi 650€, tosin työtunteja vain 4/pv.
        Siis, tuosta summasta vielä pois asuntokustannus, linja-auto, ruoka.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      44
      2604
    2. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      125
      2010
    3. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      87
      1688
    4. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      162
      1309
    5. Mitä harrastuksia kaivatullasi on?

Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?
      Ikävä
      68
      1260
    6. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      51
      1137
    7. Tiedän että käyt täällä

Eräälle naiselle älä huoli en kerro kellekkään
      Ikävä
      69
      1092
    8. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      61
      1066
    9. Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi

Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂
      Ikävä
      67
      1004
    10. Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?

Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t
      Thaimaa
      32
      977
    Aihe