Olen pyrkimässä Ouluun musiikkikasvatusta lukemaan ja olisi ihan mukava tietää vähän etukäteen millaiset pääsykokeet ovat. Korostetaanko teoreettista osaamista miten paljon vai onko minulla joka en hirveästi ole opiskellut musiikkia vaan soitellut omaksi ilokseni, edes mitään mahdollisuutta päästä sisään?
Musiikkikasvatus..
8
2856
Vastaukset
- elena
Hei! Muistaakseni valintaoppaassa oli, että esim. teoriakokeen painotus 2.vaiheessa on jotain melko pientä, 5% luokkaa. Luulisin, että siellä testataan musiikillisia valmiuksia ja yleensäkin musikaalisuutta, sekä sitä, kuinka soveltuu ammattiin. Instrumenteilla on kans painoarvoa, tärkeimpänä kuitenkin säestys- ja laulutaito, luulisin. Ite lähen ihan kokeilumielessä yrittämään :)
Ootko mistäpäin? Niin, ja millanen musiikillinen tausta sulla sitten on? Ois kiva tietää muistakin hakijoista jotain, ettei oo aivan yksin näiden ajatusten kans... :) - Swangy
Olen itsekin hakemassa musiikkikasvatukseen ja mua kyl ahistaa vähän se valintatilaisuus ku olen soittanut pelkästään omaksi ilokseni enkä koskaan oo ollu missään soittotunneilla... Ois kyl kiva tietää vähän enemmän siitä ite tilaisuudesta.
- elena
..no kaikkihan selviää yrittämällä ;) Tuskin siellä mikään idols-meininki kuitenkaan on. Menee ja yrittää parhaansa, sittenpähän tietää. Ite otan ainaki tuon asenteen! Niin ja muistakaatten, että pe 26.3 pitää olla hakemukset perillä.
- Jonna
elena kirjoitti:
..no kaikkihan selviää yrittämällä ;) Tuskin siellä mikään idols-meininki kuitenkaan on. Menee ja yrittää parhaansa, sittenpähän tietää. Ite otan ainaki tuon asenteen! Niin ja muistakaatten, että pe 26.3 pitää olla hakemukset perillä.
Teoriakokeet on ainakin kuulemma(kysyin sieltä)vähintään 1-kurssin tasoa eli pelkällä 3/3-kursilla ei kuulemma pärjää...en tiedä sitten, aika paljon tuntuuvat vaativan.
- nanna
heips... löysin täältä kätköistä minua kiinnostavan keksustelun.
Millaset musiikilliset taustat teillä muilla on? Joku mainitsi että teoriakokeet on 1kurssin tasoa, niin entäs säveltapailu? itse olen käynyt siitä vasta 3/3 mutta teoriassa olen tehnyt jo sen ykkösen...
Hain itse myös sibikseen musiikkikasvatusta...hakeeko kukaan muu?
miten olette valmistuneet/aiotte valmistua siihen ykkösvaiheeseen? itse olen vaan soitellut pianoa soinnuilla, että varmasti hallistsen ne ja tapaillut rytmejä ja melodioita... Siellähän pitäisi myös korvakuulolta soittaa joku tuttu kappale, niin vaaditaankohan siihen kaksikätinen soitto?
Kertokaa hei tuntemuksianne:)- Jonna
Itse olen käynyt myös säveltapailussa vasta 3/3 mutta teoriassa sitten pidemmälle..sain omalta teorianopettajaltani meteriaalia ja apua valmistautumiseen, hän sanoi että tavallsilla 3/3 tason taidoilla on tosi vaikea päästä sisään.
eräs tuttavani opiskelee kyseisessä paikassa nykyään ja sanoi että jos osaa vähänkin korvakuulolta soittaa, menee ne koeosiot helposti läpi. tosin joissakin kappaleissa oli kuulemma vaadittu kahden käden vaativaa soittamista, eikä pelkkiä sointujen paikuttelua oltu hyväksytty...itse en uskaltanut sibikseen edes pyrkiä, sinne on niin paljon vaikeampi päästä..mutta tsemppiä pääsykokeisiin! - nanna
Jonna kirjoitti:
Itse olen käynyt myös säveltapailussa vasta 3/3 mutta teoriassa sitten pidemmälle..sain omalta teorianopettajaltani meteriaalia ja apua valmistautumiseen, hän sanoi että tavallsilla 3/3 tason taidoilla on tosi vaikea päästä sisään.
eräs tuttavani opiskelee kyseisessä paikassa nykyään ja sanoi että jos osaa vähänkin korvakuulolta soittaa, menee ne koeosiot helposti läpi. tosin joissakin kappaleissa oli kuulemma vaadittu kahden käden vaativaa soittamista, eikä pelkkiä sointujen paikuttelua oltu hyväksytty...itse en uskaltanut sibikseen edes pyrkiä, sinne on niin paljon vaikeampi päästä..mutta tsemppiä pääsykokeisiin!niin mä vähän ajattelinkin että 3/3 ei riitä tapailussa. siksi mulla onkin ollut nyt lainassa Ckurssin sävel/rytmitapailu kirja ja onhan ne tehtävät sellasia, jotka menee aika hyvin...
Niin, tuo on varmaan ihan mun vahvin puoli tuo korvakuulolta soitto kun olen sitä harrastellut aika paljon, niin hyvä jos paljon on vaikutusta:) mutta mitähän se vaativa kahden käden soitto sitten meinaa?? hmm... vaikka vaikea kuvitella että yksikätisesti noinkin korkeatasoisissa pääsykokeissa pärjäisi:D
Mikäs on Jonna sun pääaine/sivuaine, jos saa kysyä ja miten pitkällä olet?:) Itse soittelen viulua siinä 1kurssin tasolla ja pianostakin(sivuaine) olen suorittanut 2/3... jep
petyn kyllä jos en toka vaiheeseen pääse!
meinasitkos muuten sen vapaaehtoisen improisaationäytteen soittaa/laulaa?
onnea pääsykokeisiin sullekkin:)
- Samuli2323
Itse olen vielä lukiossa ja pitäisi ensi tammikuussa hakea tonne.
Suositteleeko kukaan esim. konservatorion musiikkiosastoa ensin, vai kannattaako heti vain yrittää sinne akatemialle. Olen soitellut pianoa aika kauan, nyt olen pimputellut tota Animenzin Unravelia.
Ymmärsin niin, että siellä haetaan monitaituruutta, eli että osaisi rumpusetillä komppia ja löytäisi ainakin perussoinnut skitasta.
Teoria on ehkä se, mihin toi mulla kaatuisi. olen tehnyt Teoriat 3/3, mutta solfa/säveltapailu on käymättä. Ehtiikö reilussa vuodessa opiskella teoriat loppuun?????? HÄLP!!1
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016153
- 2123406
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183335Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663298Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162515Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242494Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282353- 2702081
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441646- 251417