Kaikki menetetty?

irina....

Asun mieheni kanssa yhdessä, olemme asuneet yhdessä vasta noin 4kk. Suhde eteni kovin nopeasti ja rakastuimme toisiimme nopeasti. Kummatkin olivat varmoja siitä että on löytänyt "sen oikean" ihmisen itselleen.. Sitten eräänä iltana humalassa menin pettämään miestäni yhden kerran. En muista illasta oikeastaan yhtään mitään. Mieheni sai tietää asiasta, varsinaista seksiä ei kuitenkaan ollut mutta siihen oltiin menossa. No, luulin että mieheni antoi minulle anteeksi ja elämämme olikin normaalia ja mies jopa pyysi kihloihin tapauksen jälkeen. Ollaan suunniteltu perheen perustamista ja kaikkea, mutta nyt pari viikkoa sitten meille syntyi kauhea riita jostain ja vanhat jutut nousivat pintaan. Nyt mies haluaa lopettaa suhteen koska ei voi kuulemma luottaa minuun paskan vertaa, hän kuitenkin sanoo rakastavansa viellä.
Mieheni on minulle maailman tärkein ja olen katunut tekoani petettyjä lupauksiani aivan kauheasti, olen valmis tekemään mitä vaan jotta saisin suhteeni pelastettua. Asiasta on riidelty jo toista viikkoa ja alkaa molemmat olemaan jo aika hajalla. Mies suostui parisuhdeterapiaan joka olisi viikon päästä, mutta tänään hän päätti ettei haluakkaan lähteä sinne. En enää ikinä toistaisi noita virheitä, voi kun pääsisi ajassa taakseppäin. Voiko luottamusta palauttaa? Olen umpikujassa, en haluaisi missään nimessä luovuttaa ja päästää irti... Niin paljon on kuitenkin hyvää ollut suhteessa että se tuntuu niin väärältä luovuttaa nyt. En tiedä mitä teen jos tämä oli tässä. Onko neuvoja tai samanlaisia kokemuksia kenelläkään?

9

1050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...jatkossa

      Niin... hankala tilanne. Mutta ikävä kyllä, kyllähän se menee niin että luottamus menetetään kerran. Yhden kerran. Kun luottamus menee niin se se voi osin palautua mutta ei koskaan tule samanlaiseksi kuin se on ollut.
      Nimim. saman kokenut

    • luottamus kerran

      menee sitä on todella vaikea, ellei mahdoton palauttaa.

      Jokin on isossa ristiriidassa viestissäsi. Kerrot kuinka tärkeä miehesi on sinulle ja
      kuitenkin menet humalassa pettämään !! Miten silloin jos hän on niin tärkeä, voi
      tapahtua tuollaista ?? Miten sellainen tilanne voi tulla eteen ??

      Luovuttaa nyt ... ?? Ajattelehan asiaa vähän miehesi kannalta. Seuraavan kerran humalassa teet saman.

      • irinaaaa

        toistanut samaa juttua. mieheni on todella minulle kaikki kaikessa ja rakastan häntä eniten maailmassa. en todellakaan tiedä kuinka olen voinut sortua noin typerään ja alhaiseen tekoon,


      • miehesi miettii
        irinaaaa kirjoitti:

        toistanut samaa juttua. mieheni on todella minulle kaikki kaikessa ja rakastan häntä eniten maailmassa. en todellakaan tiedä kuinka olen voinut sortua noin typerään ja alhaiseen tekoon,

        Luottamus ansaitaan,ei tule kuin manulle illallinen..Sinun tekosi vaikuttaa siihen,että
        voiko miehesi luottaa sinuun.

        Miehesi varmaan miettii,kun hän lähtee työhön,että kuka sinua käy panemassa??
        vai onko aihetta..


    • en hyväksy

      Minulla tyttöystävä teki vähän samanlaisen tempun.Kaveri kertoi,että tyttöystävääsi
      pani vieras mies,kysyin ja hän tunnusti.Annoin kerran anteeksi. Kuukauden päästä
      hän teki työkaverinsa kanssa saman tempun,silloin nostin hänen kamppeensa ulos ja
      käskin lähteä nopeasti.....................

    • ihmeessä

      miehesi luottaisi sinuun pätkääkään? Tuollaisen jälkeen? Kun kerran pystyt siihen
      kerran, pystyt toisenkin kerran.

      Kyllä se tärkeys on aika kaukana kun noin menee tekemään - turhaa puhetta.

    • miehesi on

      niin kovin tärkee kuin toitotat miten yksiksesi kuljet humalassa kaikkien muiden kuin miehesi kanssa?
      kukaan mies ei haluaisi jatkaa sun kanssa. ei ikupäivänä.

      • irina. . .

        tänään mies sanoi suostuvansa sittenkin terapiaan. ehkä tää tästä vielä onneks muuttuu, päivä kerrallaan. :)


      • mokannut
        irina. . . kirjoitti:

        tänään mies sanoi suostuvansa sittenkin terapiaan. ehkä tää tästä vielä onneks muuttuu, päivä kerrallaan. :)

        Tsemppiä irinalle ja teidän suhteelle. Kerroit, että olet kerran mokannut. Niin olen minäkin mokannut elämässäni useammankin kerran enkä puhu pelkästään panemisesta. Parisuhde on vaikea laji eikä se aina ole helppoa. Itse olen ollut 17 vuotta saman miehen kanssa ja välillä on ollut suhde jäähyllä ja välillä on mennyt paremmin. Joko toisessa on, että haluaa jatkaa ja yrittää. Me kaikki mokaamme joskus, se on asia erikseen millä mittarilla mokauksien haitallisuutta mitataan. Kuka on nipottaja, toinen käyttää henkistä väkivaltaa, kolmas on uskoton, neljäs on välinpitämätön...jne. Täydellistä paria ei olekaan, vahvuutta on selvitä ongelmista ja antaa anteeksi. Yrittää oppia paremmaksi ihmiseksi ja antaa myös itselleen anteeksi. Omat taustat ja opitut käyttäytymismallit vaikuttavat toimintaamme, on opittava tuntemaan itseään.

        Jos kerran mokauksen jälkeen on valmis laittamaan suhteen poikki, ei siinä ole paljon menetettävää. Itse ajattelen, että se mitä on vuosien varrella rakennettu yhdessä, ei voi yhteen mokaan loppua ja hävitä. Mokia tapahtuu myös seuraavassa suhteessa. Elämä ei ole mustavalkoista. On opittava sietämään myös epätäydellisyyttä. Vastuu on toki kannettava teoistaan. Mokannut on velvollinen tekemään jotain, jolla varmistaa, että on ottanut opikseen. On se sitten terapia, elämäntavan muutos, tai vaikka raitistuminen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      7851
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      84
      3911
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1333
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1095
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1042
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1017
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      124
      839
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      728
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      725
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      40
      689
    Aihe