Aqua Safe

540

Onko muilla kokemuksia? Olen jo vuosia käyttänyt Aqua Safe litkua joka vedenvaihdon yhteydessä. Viime vuosina olemme siirtyneet käyttämään 5 litran tönikoissä olevaa mömmöä. Tähän asti neste on ollut melkein nesteen tapaista, vain vähän paksumpaa velliä mutta on aina helposti sekoontunut veteen. Nyt viimeinen tönikkä mikä hankittiin noin 2 viikkoa sitten, niin siinä on aivan eri konsistenssi. Se on huomattavan paksua, ei enään niin sinistä vaan läpinäkyvämpää ja tuntuu ihan kuin silikonia olisi saanut sormiin. Eikä se enään sekoitu niin helposti veteen vaan vajoaa pohjalle sinisenä mattona. Hankin jopa eri paikasta uuden pienen purkin sitä ja sama homma oli sen kanssa. Säilytän litkua pimeässä ja huoneenlämmössä. Onko jotain muutosta tehty itse aineelle jo tuotannossa vai?? Akvaariokauppiaat eivät osanneet sanoa tähän mitään.

2

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Tuon Safe Startin kanssa oli vastaavia ongelmia kun sitä maahamme tuotiin talvis aikaan, varastoissa lojuneet jäätyneet liemet eivät enää pitäneetkään sisällään akvaarion elämään tarvittavaa eliöstöä, sillä erällä ei siis akvaarioita voinut kypsyttää.
      Josko tässä olisi käynyt samalla lailla, sulle on myyty joko vanhentunutta tai kertaalleen jätynyttä ihmelientä.

      - on se vaan niin vittumaista olla aina oikeassa ;)

      Maahamme kun ei monen ulkomaalaisen tukkurin kautta kauppiaille näitä akvatarvikkeita kulkeudu.

    • Corydoras

      on käynyt meilläkin tetran agua safen kanssa.
      Olin ihan ihmeissäni, koska tetran tuotteet on ollut minulle niitä tuttuja turvallisia ja käytössä hyväksi havaittuja, reilut kymmenen vuotta kestäneen akvaario harrasteluni aikana.
      Vaikkakin viime vuosina olen oppinut käyttämään myös monia muita merkkejä, niin esimerkiksi kaikki kalasten kuivaruoat joita kaapistani löytyy ovat ainakin tällähetkellä tetran.
      Päähänpinttymästä on joskus vaikeaa päästä eroon = )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe