onko alfassa todellakin jakohihnan vaihtoväli vaan 60tkm? Kävin tänään koe ajamassa kyseistä autoa,ihan ok ajettavuus mutta ruostetta oli kyllä vähän liian paljon ja moottorista kuulu tyhjäkäynnillä melkonen rallatus.Taidan unohtaa ja ettiä jonkun muun auton.
Alfa 156
29
5464
Vastaukset
- gwege
unohda koko homma ja hommaa samalla lasit
- .............
miks mun pitäisi hommata lasit,hä?
- Osta joku muu
Mikäli Alfa 156:sen korissa on todella paljon ruostetta ja sen moottori rallattaa tyhjäkäynnillä, se ei ole kaiketikaan nähnyt minkäänlaista pesua ja huoltoa vuosikausiin. Sääli aikoinaan hienoa autoa ja sinun kannattaa kiertää tuollainen yksilö todella kaukaa!!!!!
ps: jakohihnan vaihtoväli on tuo kysymäsi 60 000km. - lämpimästi
jotain Toyotaa tai Audia. Harmaata ja harmitonta menoa naapureiden riemuksi.
- osta sittenkin
se Alfa,saa naapurit nauraa italian ihmeelle...
- ...joilla....
osta sittenkin kirjoitti:
se Alfa,saa naapurit nauraa italian ihmeelle...
...on todellakin varaa nauraa muiden valmisteille........
- A3SB
Hanki vaan joku muu auto. Alfa Romeo ei ole sinulle sopiva merkki, ne vaatii huolenpitoa ja tietävät rahanmenoa.
- ei pahoja
ruostumaan joten ehkä oli kolhittu yksil? paljonko ajettu?vuosimalli?
Alfan ostaa hiukan enempi ehkä autoista kiinnostunut tee se itse mies joka ei murehdi pikku rallatuksia vaan hoitaa rallatuksen kuntoon ilman palstoilla itkemisiä. Katsos autoja korjataan ihan kaikkia autoja. Vikoja tulee vikoja menee joka autossa alfallakin voi ajaa mutta ei se sovi joka jannulle joka ei tajua että autoja korjataan. Ehkä on sinun parempi ostaa joku uusi 9000 euroa maksava auto ne toimii hyvin ja on takuu. - Alfatar 77
Ei alfassa mitään vikaa ole.Varmempi se on kuin joku audin raato.
Itsellä on ollu Alfa 156 2,5 litrainen V6 automaattti vaihteilla.Toimi kuin unelma eikä ruostetta ollu missään.
Suru puserossa luovuin siitä kun ei ollut farmari ja todella tarvitsen farmarin.
Miltei sain Alfani vaihdettua vastaavaan farmari Alfaan vaan ei onnistunut vaihtokauppana.
Täytyy tyytyä siis ajelemaan alfan sprintillä kesäisin kun sen olen pitänyt kiusallakin.- onko ketju vai ei ole?
Myyjä kovasti väitti, että tässä mallissa on ketju???mut onko siinä=? myyjät eivät aina voi tietää..yleensä eivät mitään tiedä!
- onko ketju vai ei=?
onko ketju vai ei ole? kirjoitti:
Myyjä kovasti väitti, että tässä mallissa on ketju???mut onko siinä=? myyjät eivät aina voi tietää..yleensä eivät mitään tiedä!
myyjät ne puhuu vaan............
- AaKutonen
Joku fanboy taas provoaa, nyt on pakko iskeä takasin. Alfaa ja Audia ei kannata edes lähteä vertaamaan. Ellet sitten nuijana lähde vertaamaan jtn 80-luvun loppuunajettua Audia uuteen Alfaan ja hihkut kuinka oma vikapesäsi ei ollutkaan ihan niin paha kuin romu Audi. Omistan -99 A6 V8:in. En tiedä mikä Alfa vetää laadussa sille vertoja, eikä tiedä moni muukaan. Paitsi Alfistit:) Saksalainen laatu sentään sopii tänne pohjois-eurooppaan huomattavasti paremmin kuin Italian ihme. Ja nyt kun pakkaset paukkuu niin pikkuorit seisoo kiltisti pilttuissaan värjöttelemässä.
- JJ
AaKutonen kirjoitti:
Joku fanboy taas provoaa, nyt on pakko iskeä takasin. Alfaa ja Audia ei kannata edes lähteä vertaamaan. Ellet sitten nuijana lähde vertaamaan jtn 80-luvun loppuunajettua Audia uuteen Alfaan ja hihkut kuinka oma vikapesäsi ei ollutkaan ihan niin paha kuin romu Audi. Omistan -99 A6 V8:in. En tiedä mikä Alfa vetää laadussa sille vertoja, eikä tiedä moni muukaan. Paitsi Alfistit:) Saksalainen laatu sentään sopii tänne pohjois-eurooppaan huomattavasti paremmin kuin Italian ihme. Ja nyt kun pakkaset paukkuu niin pikkuorit seisoo kiltisti pilttuissaan värjöttelemässä.
Kaveri osti juuri käytetyn A3 audi 3.2 Quatron vm 2006. Ei ole mennyt vasta kuin n.3000€ rahaa korjauksiin. Muuten ihan mukava ja LAADUKAS auto kuten mainostat.....
- fghjkl
JJ kirjoitti:
Kaveri osti juuri käytetyn A3 audi 3.2 Quatron vm 2006. Ei ole mennyt vasta kuin n.3000€ rahaa korjauksiin. Muuten ihan mukava ja LAADUKAS auto kuten mainostat.....
alfa on sama kuin kiinalainen mönkijä!!!
- jlk---
fghjkl kirjoitti:
alfa on sama kuin kiinalainen mönkijä!!!
Kyllä näissä automerkeissä ja niitten omistamisessa on paljon kiistelyä.
Kukaan tälläkään palstalla Alfa Romeota haukkunut ei ole ajanut yhtään yksilöä koeajoa enempää.
Kyllä siinä työkaverit, naapurit ja sukulaiset ovat syynä!
Nimen omaan kun EI USKALLA ostaa ko. autoa. ETTEI vain joku arvostele!
SIIS on kyse huonosta itsetunnosta.
Audi on tasalakkiTaunon itsetunnon pylväs, ei huono auto kuitenkaan(kuten ei muutkaan saman hintaluokan autot). Alkaa vain tällainen maine lytätä sen arvoa melkoisesti.
Itse aina suhtaudun varauksin Audin omistajiin ja varsinkaan sen vikahistoriaan.
Kun itse olen vierestä nähnyt ja kuullut kuinka sen huoltoihin ja korjauksiin uppoaa rahaa ja aikaa. - 156 V6
AaKutonen kirjoitti:
Joku fanboy taas provoaa, nyt on pakko iskeä takasin. Alfaa ja Audia ei kannata edes lähteä vertaamaan. Ellet sitten nuijana lähde vertaamaan jtn 80-luvun loppuunajettua Audia uuteen Alfaan ja hihkut kuinka oma vikapesäsi ei ollutkaan ihan niin paha kuin romu Audi. Omistan -99 A6 V8:in. En tiedä mikä Alfa vetää laadussa sille vertoja, eikä tiedä moni muukaan. Paitsi Alfistit:) Saksalainen laatu sentään sopii tänne pohjois-eurooppaan huomattavasti paremmin kuin Italian ihme. Ja nyt kun pakkaset paukkuu niin pikkuorit seisoo kiltisti pilttuissaan värjöttelemässä.
No empä tiedä muiden Alfoista mutta tuo oma 156 V6 tärähtää laakista käyntiin ilman mitään lämmittimiä 25- 30 asteen pakkasisssa kevyesti.Seisoi reilut kaks viikkoa lentokentällä pakkasessa ja tuiskussa ja laakista lähti. Muutenkin auto on ollut todella mukava näillä "harvinaisilla" pakkaskeleillä pitkästä aikaa.Lämpiää ehkä hiukan hitaasti mutta sitten sitä lämpöä sitten riittääkin.Erinomainen ja kevyt ajella näin talven uraisilla teillä. Ei tee mitään yllättäviä liikkeitä liukkaillakaan, helppo hallita ihan ilman mitään elektronisia härpäkkeitä.
Lukotkin kun muistaa käsitellä välillä lukkosulalla niin ei ole niidenkään kanssa mitään ongelmia.
Oli sitä itselläkin hiukan ennakkoluuloja autoa hankkiessani miten se talvella toimii mutta iloinen yllätys on ollut. Paljon vähemmän ongelmia talvella kuin aikaisemmalla germaanipelillä. - ei ole
AaKutonen kirjoitti:
Joku fanboy taas provoaa, nyt on pakko iskeä takasin. Alfaa ja Audia ei kannata edes lähteä vertaamaan. Ellet sitten nuijana lähde vertaamaan jtn 80-luvun loppuunajettua Audia uuteen Alfaan ja hihkut kuinka oma vikapesäsi ei ollutkaan ihan niin paha kuin romu Audi. Omistan -99 A6 V8:in. En tiedä mikä Alfa vetää laadussa sille vertoja, eikä tiedä moni muukaan. Paitsi Alfistit:) Saksalainen laatu sentään sopii tänne pohjois-eurooppaan huomattavasti paremmin kuin Italian ihme. Ja nyt kun pakkaset paukkuu niin pikkuorit seisoo kiltisti pilttuissaan värjöttelemässä.
Eipä noi auditkaan mitään niin helmiä ole,helvetisti kalliita remontteja,mutta tosiasiassa audin omistajat (voisi kuvitella) ei remontteja mainosta näillä palstoilla.Itselläni ei ole audia eikä alfaa, eikä myöskään saksalaista taikka italialaista.Joten turha hehkutella..paitsi dieseliä.
- Kaduttaa.
AaKutonen kirjoitti:
Joku fanboy taas provoaa, nyt on pakko iskeä takasin. Alfaa ja Audia ei kannata edes lähteä vertaamaan. Ellet sitten nuijana lähde vertaamaan jtn 80-luvun loppuunajettua Audia uuteen Alfaan ja hihkut kuinka oma vikapesäsi ei ollutkaan ihan niin paha kuin romu Audi. Omistan -99 A6 V8:in. En tiedä mikä Alfa vetää laadussa sille vertoja, eikä tiedä moni muukaan. Paitsi Alfistit:) Saksalainen laatu sentään sopii tänne pohjois-eurooppaan huomattavasti paremmin kuin Italian ihme. Ja nyt kun pakkaset paukkuu niin pikkuorit seisoo kiltisti pilttuissaan värjöttelemässä.
Saksa ja Italia onki niin niin kaukana toisistaan.. Ja missäs se saksalainen laatu tehdään.. Mulla oli 156 2,5 selespeed.. Vaihdoin sitte Audi TT:een tilalle.. Kerkesi olla kuukauden kunnes moottorinohjaus petti. Siitä toinen kuukausi eteenpäin ja pakkanen särki ohjaustehostimen. Keväällä halkesi pakosarja. On paras auto mikä mulla on ollu. Siis alfan, corollan ja roverin jälkeen.
- Vissiinkin
ei ole kirjoitti:
Eipä noi auditkaan mitään niin helmiä ole,helvetisti kalliita remontteja,mutta tosiasiassa audin omistajat (voisi kuvitella) ei remontteja mainosta näillä palstoilla.Itselläni ei ole audia eikä alfaa, eikä myöskään saksalaista taikka italialaista.Joten turha hehkutella..paitsi dieseliä.
Kyllä Audi on parempi kuin Skoda!
- urheilurahtari
156 V6 kirjoitti:
No empä tiedä muiden Alfoista mutta tuo oma 156 V6 tärähtää laakista käyntiin ilman mitään lämmittimiä 25- 30 asteen pakkasisssa kevyesti.Seisoi reilut kaks viikkoa lentokentällä pakkasessa ja tuiskussa ja laakista lähti. Muutenkin auto on ollut todella mukava näillä "harvinaisilla" pakkaskeleillä pitkästä aikaa.Lämpiää ehkä hiukan hitaasti mutta sitten sitä lämpöä sitten riittääkin.Erinomainen ja kevyt ajella näin talven uraisilla teillä. Ei tee mitään yllättäviä liikkeitä liukkaillakaan, helppo hallita ihan ilman mitään elektronisia härpäkkeitä.
Lukotkin kun muistaa käsitellä välillä lukkosulalla niin ei ole niidenkään kanssa mitään ongelmia.
Oli sitä itselläkin hiukan ennakkoluuloja autoa hankkiessani miten se talvella toimii mutta iloinen yllätys on ollut. Paljon vähemmän ongelmia talvella kuin aikaisemmalla germaanipelillä.Sama. Rekkakuskina joudun jättään alffani tallille viikoksi 26 pakkasta päiväkausia kun kotiin lähtö niin laakista käyntiin vaatii kyllä hyvän akun
- Romeo 156
Remminvaihtoväli näyttäs olevan autodatan mukaan 72 tkm. Suomessa ilmeisesti suositellaan 60 tuhatta. Itse vaihtaisin vieläkin tiheämmin, vaikka 40 tkm välein, koska näyttää olevan todella paljon remmin takia särkyneitä myynnissä.
- wrong69
väärää tietoa, vaihtoväli riippuu mallista , bensakoneissa väli on 60tkm( 3 vuotta , alunperin 120tkm joka vaihdettiin suomessa joskus vuoden 99 lopussa lyhyemmäksi. 40 tuhannen väliin ei olemitään syytä ryhtyä. Kutoskoneinen kestää paremmin kuin neloskone.
- hehe hehe
wrong69 kirjoitti:
väärää tietoa, vaihtoväli riippuu mallista , bensakoneissa väli on 60tkm( 3 vuotta , alunperin 120tkm joka vaihdettiin suomessa joskus vuoden 99 lopussa lyhyemmäksi. 40 tuhannen väliin ei olemitään syytä ryhtyä. Kutoskoneinen kestää paremmin kuin neloskone.
Siis englanninkielisessä Autodatassa tuo vaihtoväli on 72 tkm. Moni muukin merkki on lyhentänyt vaihtoväliä Suomessa, johtuen suurista lämpötila vaihteluista= -45°C- 35°C.
Alfa Romeolla saattaa vaihtovälin lyhennykseen olla syynä sekin, ettei niillä kertakaikkiaan pääse niin pitkästi. Vaihtovälin lyhennykseen on erittäin hyvä syy se, että jos kaikkia hammaspyöriä vaihdeta joka kerta, rasittaa kuluneet pyörät remmiä enemmän kuin uudet. Vielä suurempi rasitus aiheutuu siitä, jos sekaisin on uusia ja vanhoja pyöriä.
Alfa Romeoita on aika tasaisesti myynnissä moottorivikaisena sekä kuutos-että neloskoneisina, joten moottorin mallilla ei ole suurta merkitystä. Jos moottorivikainen projekti Alfa kiinnostaa, kummalla moottorilla tahansa olevan löytää ihan milloin tahansa, on sen verran suurta tuo tarjonta. - huh-huijaa
hehe hehe kirjoitti:
Siis englanninkielisessä Autodatassa tuo vaihtoväli on 72 tkm. Moni muukin merkki on lyhentänyt vaihtoväliä Suomessa, johtuen suurista lämpötila vaihteluista= -45°C- 35°C.
Alfa Romeolla saattaa vaihtovälin lyhennykseen olla syynä sekin, ettei niillä kertakaikkiaan pääse niin pitkästi. Vaihtovälin lyhennykseen on erittäin hyvä syy se, että jos kaikkia hammaspyöriä vaihdeta joka kerta, rasittaa kuluneet pyörät remmiä enemmän kuin uudet. Vielä suurempi rasitus aiheutuu siitä, jos sekaisin on uusia ja vanhoja pyöriä.
Alfa Romeoita on aika tasaisesti myynnissä moottorivikaisena sekä kuutos-että neloskoneisina, joten moottorin mallilla ei ole suurta merkitystä. Jos moottorivikainen projekti Alfa kiinnostaa, kummalla moottorilla tahansa olevan löytää ihan milloin tahansa, on sen verran suurta tuo tarjonta.On suuri vahinko, ettei tämä maan johtavan Alfa Romeo-asiantuntijan lausunto ole saanut enempää huomiota osakseen.
- Alfissimo
Tuolta www.ago.fi löytyy 156:en kohtuullisen hyvä korjaus- ja huolto-ohjekirja, josta on apua useimpiin ongelmiin. Aika erikoista, ettei uudempiin malleihin ole esim. Haynesin oppaita, ei ole taidettu paljoa Englannissa myydä.
- Alfauros9191
1,9jtd koneesa vaihtoväli suositus oli 60tkm, mutta taas huolossa sanottiin että
normaaliolosuhteissa 120tkm. itse ajan tuohon kerron miten käy :D - PrimeraPommi
2.0TS vaihtoväli todennäköisesti on se 60tkm. Vaikka huollossa sanoivat et 120tkm saa ajaa.
Joo ja talvella ei mitään ongelmia ainakaan mulla, 155:nen -95vm 27 asteen pakkasessa ja ilman lohkoa(laiska kuski) lähtee käyntiin ilman ongelmia viikonlopun seisonnan jälkeen. Muudenkin ehkä pari kertaa joka talven aikana olen jaksanu laittaa piuhan päähän.
Yleisiä kuluvia osi on alfaan vaihdettua eikä sen kummempia vikoja. Ja kaikki sähkövehkeet on aina toimineet ja toimii edelleen.
Tähän on pakko lisätä et esim. edellinen Primera pommi 1.6l -99vm oli todella paha pommi, josta hajos ihan kaikkea, vetoakseli, virranjaka, kytkin, startti, ilmamassamittari temppuili, pyöränlaakeri jne.
Tä RiivatuPrimera ehkä vaan oli pahaa tuuria mut siitä johtuen itse en koske enää yhteenkään japanin vehkeeseen. Alle 2v omistuksen aikana kävi pajalla 13 kertaa ja korjauksia tehtiin 11 kertaa, eli 2 viimeistä kertaa jätin korjaukset kesken ja myin koko pommin, uusi omistaja sai siitä hyvän kiertopalkinnon. - wilzu50
kannattaa huomioida vuosiluku joka lukee hihnassa kumiseoksella on ikänsä eikä kannata mennä tarvike myyjän halpaan ostin itse pt cruiseriin hihna joka oli jo paistettu 8v sitten ja palautin hihnan s syystä ja uusi tuli myyjä väitti hessumobiilissa ei haittaa vaihtoon vaan tämmöisten mokien takia auton jako hihna menee ennen aikojaan t vesa autoasiantuntija 30 v omia ajoneuvoja alfa romeo dudati bmw 2002 -1502 ym ym t vesa
- Anonyymi
130tkm ajoin ennenkö vaihdoin. 2.0 JTS
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18986Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875