Minulla turpoaa usein huuli, kieli, posken limakalvot, hieman kurkkukin. Lääkkeenä on prednisolon ja allergialääke. Prednisolonin ottamisen jälkeen turvotus alkaa laskea n. tunnin kuluessa, mutta pahimmat turvotukset häviävät vasta jopa 10 tunnin kuluttua kokonaan.
Allergiatestejä on tehty lukuisia, mitään sellaista ruoka-ainetta ei ole löytynyt jolle olisin allerginen, siitepölyallergia kyllä.
Turvotukset alkoivat noin puolitoista vuotta sitten jolloin sairastuin myös masennukseen ja ahdistuneisuushäiriöön.
Eli tietääkö kukaan, voiko nuo oireeni olla vain ja ainoastaan ahdistuneisuudestani johtuvia?
Suun turvotukset
3
291
Vastaukset
- johtuisi ..
psyykkisestä syystä?? Ihmisen psyyke on ihmeellinen muttei sentäs noin ihmeellinen että aiheuttaisi tuollaisia somaattisia oireita joihin olet saanut jopa lääkityksen, ihan somaattisiin sairauksiin tarkoitetun.
Kait sinulla on adrenaliinikynä jos kerran ei ole selvillä mistä johtuu ja kun kurkkuakin turvottaa?! Minulla ainakin on, aina mukana- kyllä adrenaalikynä
minullakin aina mukana.
No jäin tuota miettimään kun eräs ihminen sanoi, että tarkkailen liikaa turvotuksia ja varmaan siksi niitä sitten tulee ja että minun pitäisi hankkia itselleni sosiaalinen elämä ja harrastuksia yms (kun olen eristäytynyt tämän ahdistuneisuuteni myötä aika pahasti) niin turvotukset "unohtuisi".
Aloin sitten miettimään että olisiko se mahdollista että ahdistuneisuudesta vain johtuisi.
- Ristiallergiaa
Koska olet allerginen siitepölyille on hyvin mahdollista, että reagoit tiettyihin ruoka-aineisiin juuri kuvaamallasi tavalla, tuo on ristiallergiaa, googleta sana ristiallergia. Oireet eivät johdu ahdistuneisuudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442