Menovinkkejä miinus pubit!

Interested

Dubliniin matkalla kahdeksi päiväksi, jee! Kyselen vaan vinkkejä, että minne mennä, mitä tehdä? Pub-kulttuuri tai yöelämä eivät kiinnosta, muu kulttuuri enemmän ja vain itse kaupunki, ihmiset ja niin. Mutten myöskään halua kiertää turistirysä-nähtävyyksiä. Mutta aikaa on vain tosiaan sen kaksi päivää, joten matka muualle (esim. Howthiin) ei ikävä kyllä onnistu.

Vinkkejä?

5

867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ergiö

      Vaikea ehdotella, kun ei tiedä, mitä KULTTUURIA haluat. KVG, ihan vaan
      Dublin-haulla..
      Nähtävyyskierros bussilla auttaa, ettei tarvitse tallata koko päivää.
      Hop on -hop off - bussit kulkevat oliko se tunnin välein tiettyä reittiä,
      jolta voit jäädä pois kun haluat ja nousta kyytiin myöhemmin, kun haluat.
      Sopivalta etäisyydeltä voi sitten löytyä niitä kulttuurisia ei-turistirysiä..
      Dublinin kartta ja opaskirja tietysti auttavat.
      Kerro mitä löysitte!

    • päivässä

      ehdit tehdä kieroksen hop on hop off bussilla,
      sitten kartta käteen ja käyhän tsekkaamassa puistot ne on kivoja,
      loppuaika meneekin sitten ihan kaupungin kävelykaduilla kävellessä käy välillä kahvilla ja katsele ihmisiä ja nauti rennosta ilmapiiristä.

    • Vaihtoehtoja

      Uskallan silti ehdottaa paria paikkaa, joita en itse mieltänyt turistirysiksi.
      * Entisen vankilan opastettu kierros, ks. paikan nimi turistioppaasta
      * Entinen sairaala, nykyinen taidemuseo. Hieno puisto, kahvilassa hyvää välipalaa. Ks. paikan nimi turistioppaasta, sijaitsee lähellä ko. vankilaa
      * yliopistoalueen puisto on hieno
      * filmi-instituutti, sen kahvilassa myös hyvää välipalaa; keittoja, salaatteja yms.

      Howthiin meno kestää vain 25 minuuttia (juna tai bussi). Siellä ei ole turistirysiä, vain kaunista ja leppoisaa, hyvää ruokaa, myös elävää musiikkia pubissa jne.
      Jos menet sinne, näet kaunista Irlantia. Dublin ei nimittäin sitä puolta maasta edusta.

    • klubbil

      Jos käy Dublinissa, mutta ei Guinnessin tehtaalla, niin ei ole Dublinissa käynytkään. Se on turistikohde, mutta A-luokan paikka. Upeat näkymät tehtaan hiipulta koko kaupunkiin.

      Paikallista menoa näkee samoilemalla kävelykaduilla ja joenrannassa. Ja Pub elämä on huikeata. En ole missään maailmassa nähnyt niin elämäniloista meininkiä kuin Dublinin pubeissa, joissa ihmiset laulavat musiikin mukana. Kännisiä ei näy. Ihmiset ovat hilpeällä tuulella.

    • Pietu82

      Ensiksi haluaisin sanoa,että matka Howthiin kestää noin puoli tuntia DARTilla,että ei todellakaan kauaa ja samalla näet hienoja maisemia.Itse kyllä tykästyin paikkaan kovin ja suosittelen siellä käymään ja kipuamaan Howthin korkeimpaan kohtaan, jolla sijaitsee myös ihana pubi.
      Mutta jos kulttuuria haluat nähdä ja kokea keskustassa niin kyllä suosittelen ilta-aikaan käppäilemään Temple Barin alueella,vaikka et olisikaan kiinnostunut pubeista muuten.Guinnessin tehdas ja Jamesonin vanha tislaamo ovat turistien suosiossa ja minun yksi ehdoton suosikki on Dublinia,jossa voit tutustua Viikinkiaikaiseen Dubliniin.Voit ostaa myös yhteislipun sinne ja sen yhteydessä sijaitsevaan Christ Church Cathedraliin.
      Jos museot kiinnostavat niin niitä löytyy myös.Sinun kannattaa ottaa esim.jostakin ostoskeskuksesta tai infopisteistä kaupungin kartta,jossa on todella selvästi merkitty kaikki paikat,jotka ovat näkemisen arvoisia.(Omasta mielestäni koko kaupunki on sitä :) ) Kävele myös ihmeessä läpi St.Stephen Greenin puiston tai jos hieman kauemmaksi haluat lähtee niin kokeileppa Phoenix Parkkia ja eläintarhaa.

      Tuossapa jotain...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      31
      2160
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      7
      1856
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1220
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1195
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      12
      1117
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1071
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1025
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe