YLE tekstitykset tietokoneella?

YLE tekstit

Demuxasin YLE:n elokuvan kiintolevylle, että saisin tekstitysten kanssa katsottua koneella sitä.

Nyt mulla on tiedostot päätteiltään:

.m2p (video joku mpeg formaatti tietääkseni)
.sup
.idx
sup.IFO
sup.sub

Lueskelin, että AVR tiedostoissa tekstitykset ovat kuvina, mikäli eivät kiinni poltettuja. Eli ne eivät toimi normaaleina tekstityksinä edes demuxattuna (srt, sub tms)

.m2p video kyllä aukeaa monellakin softalla, ja tekstitykset saan mukaan VLC ja Media player classicilla..... Ongelmana on, että videoita ei voi kelata ilman, että tekstitykset sekoaa.

Onko millään ilmaisvideosoftalla mahdollisuutta katsoa tälläisiä videoita ilman, että tekstit sekoaa?

Erittäin hankalaa, jos ei voi koneella katsottaessa lopettaa katsomista (sammuttaa ohjelma), ja jatkaa seuraavana päivänä. Tämä siis siksi, että jos ei anna elokuvan pyöriä alusta lähtien, vaan kelaa haluamaansa paikkaa, niin tekstit ovat ajastuksestaan ihan viturallaan.

17

2086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mukana tuli

      total media 3 ohhjelma ja sillä tväänitykset teksteineen toimivat moitteetta kelauksineen. Total media 3 käyttää mpg formaattia.

    • polta?

      mikset polta niitä tekstejä kuvaan kiinni? vai onko tarve katsoa sama ohjelma joskus ilman tekstejäkin?
      itse käytän kuvaan poltettua tekstitystä ja teen sen homman avidemuxilla.
      avidemuxin windows-versio on välillä vähän jämähtävää mallia, mutta linux-versio toimii moitteetta.

      • YLE tekstit

        Joskus kokeilin polttaa tekstejä kuvaan, mutta raksutti aika tuhottoman kauan, että joutuu yöksi jättämään päälle, jos haluaa koneella jotain tehdäkin päivällä.

        Yks vaihtoehto toki olisi polttaa CD/DVD, mutta en tarvi säästöön niitä, vaan katsomisen jälkeen poistan aina.


      • tpi
        YLE tekstit kirjoitti:

        Joskus kokeilin polttaa tekstejä kuvaan, mutta raksutti aika tuhottoman kauan, että joutuu yöksi jättämään päälle, jos haluaa koneella jotain tehdäkin päivällä.

        Yks vaihtoehto toki olisi polttaa CD/DVD, mutta en tarvi säästöön niitä, vaan katsomisen jälkeen poistan aina.

        levylle ole pakko polttaa, suurin osa dvd-toistosoftista toistaa kyllä ihan kiintolevyn hakemistosta ne dvdformaatin tiedostot.


    • tpi

      demuksaat sen, jos et ole esim. DVD:tä tekemässä?
      Esim VLC näyttää yle-tekstit ihan niistä .ts tiedostoista.
      Ja jos haluat leikata mainokset jne, niin noista tiedostoista dvd-authorointi on aika pikkujuttu, jolloin saat dvd-muotoisen tiedoston, jossa kelailu ja chaptereidenkin teko onnistuu.

      • YLE tekstit

        Ne ei ole .ts tiedostoja vaan .AVR tiedostoja.... Siksi demuxaan.


      • tpi
        YLE tekstit kirjoitti:

        Ne ei ole .ts tiedostoja vaan .AVR tiedostoja.... Siksi demuxaan.

        ovat jonkin digiboksin tiedostoja, niin ne ovat aika isolla todennäköisyydellä käytännössä ts-tiedostoja. Oletko kokeillut vlc:tä niiden kanssa? Mahdollisesti vielä ihan kylmästi tiedostopäätteen toiseksi muuttamalla, jos muuten ei suju.


      • YLE tekstit
        tpi kirjoitti:

        ovat jonkin digiboksin tiedostoja, niin ne ovat aika isolla todennäköisyydellä käytännössä ts-tiedostoja. Oletko kokeillut vlc:tä niiden kanssa? Mahdollisesti vielä ihan kylmästi tiedostopäätteen toiseksi muuttamalla, jos muuten ei suju.

        Taitaapi olla aikalailla eri tiedostomuotoja. Kokeilin toistaa VLC soittimella .AVR muodossa, että .ts muodossa, mutta sama lopputulos: vihreää pikselimössöä, hieman jotain muita värejä, ilman ääniä... Ja jos olisi näin yksinkertaista, niin olisin melko varmasti törmännyt googlettamisella tälläiseen ratkaisuun :)


      • MPlayeria
        YLE tekstit kirjoitti:

        Taitaapi olla aikalailla eri tiedostomuotoja. Kokeilin toistaa VLC soittimella .AVR muodossa, että .ts muodossa, mutta sama lopputulos: vihreää pikselimössöä, hieman jotain muita värejä, ilman ääniä... Ja jos olisi näin yksinkertaista, niin olisin melko varmasti törmännyt googlettamisella tälläiseen ratkaisuun :)

        Tuon pitäisi osata Procasterin .avr tiedostot, tosin Ylen tekstejä ei ainakaan ennen saanut näkyviin, en tiedä onko uusimmassa versiossa tuo puute korjattu ?

        http://www.mplayerhq.hu/design7/dload.html


      • YLE tekstit
        MPlayeria kirjoitti:

        Tuon pitäisi osata Procasterin .avr tiedostot, tosin Ylen tekstejä ei ainakaan ennen saanut näkyviin, en tiedä onko uusimmassa versiossa tuo puute korjattu ?

        http://www.mplayerhq.hu/design7/dload.html

        AVR video näyttäisi pyörivän, mutta ilman tekstityksiä... Pitää vielä kokeilla demuxatulla videolla ja subeilla, josko toimis paremmin ku noi pari muuta toistajaa. Aika kusinen tää AVR formaatti, ku sitä ei tueta juuri missään.


      • YLE tekstit
        YLE tekstit kirjoitti:

        AVR video näyttäisi pyörivän, mutta ilman tekstityksiä... Pitää vielä kokeilla demuxatulla videolla ja subeilla, josko toimis paremmin ku noi pari muuta toistajaa. Aika kusinen tää AVR formaatti, ku sitä ei tueta juuri missään.

        Nahhh....... Ei toiminut, demuxasin leffan, mutta SMPlayer ei tunnistanu .idx .IFO sup.sub kuvatekstityksiä.... argh, hajoittavaa, kun oliskin helppo tapa muuttaa kuvalliset tekstit normaaleiksi srt/sub tiedostoiksi, mutta kun ei..... Tai vielä parempi, ohjelmallisesti tunnistais suoraan tekstit AVR tiedostosta, toiveunta..... :D


      • Tekstitystä
        YLE tekstit kirjoitti:

        Nahhh....... Ei toiminut, demuxasin leffan, mutta SMPlayer ei tunnistanu .idx .IFO sup.sub kuvatekstityksiä.... argh, hajoittavaa, kun oliskin helppo tapa muuttaa kuvalliset tekstit normaaleiksi srt/sub tiedostoiksi, mutta kun ei..... Tai vielä parempi, ohjelmallisesti tunnistais suoraan tekstit AVR tiedostosta, toiveunta..... :D

        ProjectX osaa tehdä teksti-tv teksteistä .srt muotoa, jos tuo sit toimis paremmin toisto-ohjelmilla ???


      • YLE tekstit
        Tekstitystä kirjoitti:

        ProjectX osaa tehdä teksti-tv teksteistä .srt muotoa, jos tuo sit toimis paremmin toisto-ohjelmilla ???

        Mites teksti-tv tekstit liittyy tähän asiaa? :) Mulla on päällä ProjectX asetuksissa SRT kohta, että idx ja IFO, mut ei ne tekstit kyl toimi :) Ja luin, että AVR videossa olevia tekstejä ei saa mitenkään (tai jos saa niin erittäin vaikeasti) normaaleiksi SRT/SUB tms muotoon, kun ne on tekstitykset ovat kuvia, ei normaali tekstejä.


      • Teksteistä
        YLE tekstit kirjoitti:

        Mites teksti-tv tekstit liittyy tähän asiaa? :) Mulla on päällä ProjectX asetuksissa SRT kohta, että idx ja IFO, mut ei ne tekstit kyl toimi :) Ja luin, että AVR videossa olevia tekstejä ei saa mitenkään (tai jos saa niin erittäin vaikeasti) normaaleiksi SRT/SUB tms muotoon, kun ne on tekstitykset ovat kuvia, ei normaali tekstejä.

        Siksi TEksti-tv tekstit kun ne ei ole kuvina lähetyksessä kuten dvb-tekstit... Sama se on kaikissa boxeissa, eikä yksin Procasterissa... Mun mielestä PjX ei osaa DVB-teksteistä tehdä .srt muotoa...

        Laitappa sinne ProjectX:n asetuksiin vielä haluttu teksti-tv sivu ja kokeile uudestaan Demuxausta... Mulla ainakin toimii... Ei tosin .avr tiedostoja ole käytössä ;)

        http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/projectx_dvb_page_4.cfm


    • SmithChart

      Ilmeisesti ongelmasi liittyy .avr tiedostojen formaattiin, sillä ainakaan VLCplayer ei kelatessa tekstejä sotke kuvailemallasi tavalla. Muutaman sekunnin kelaamisen jälkeen teksti ei kylläkään näy, mutta heti kun alkaa taas näkyä on ajoitus yms. ihan kohdallaan. Toimii sekä PC:n kiintolevyltä toistettaessa, live-katselussa (dreambox stream) tai kun katselee tallennetta suoraan boxin kovalevyltä striimaten jolloin myös kelaukset VLC:ssä toimii. Samaten myös Topfieldillä tehdyt .rec tiedostot toimivat VLC:ssä täysin virheettä, vaikka miten kelailisi.

      Käytännössä sinun ei pitäisi tarvita tiedostojen katseluun mitään muuta kuin VLCplayer, eikä tallenteita tarvitse mitenkään muokata tietokoneessa, vaan tiedostojen tulisi toimia ihan suoraan. Kokeilepa muuttaa tiedostojen päätteeksi .ts, jos ne eivät muutoin suoraan toimi VLC:ssä. On tietysti mahdollista, että boxi tekee jotain aivan ihmeformaattia (en tiedä mikä boxi tekee .avr tiedostoja) mutta kyllä ne pääosin tallentavat ihan transport streamia, vaikkakin tiedostoissa voi esim. alussa olla jokin epästandardi header, jossa saattaa olla esim. EPG-tiedot ko. ohjelmasta mukana.

      VideoReDo nimisellä ohjelmalla voit tehdä formaattimuunnoksia. Ehkä kannattaisi myös harkita boxin vaihtoa, jos tiedostoformaatti osoittautuu kovin kummalliseksi.

      • SmithChart

        Äh kun täällä ei pysty korjaamaan viestiään:

        Eli sellainen korjaus äskeiseen että VideoReDo ei muistaakseni tuekaan DVB-tekstejä.


      • JL

        Tallensin tikulle ohjelmia TV1 TV 2 ja FST. Näkyy ok. boxilla, mutta tietokoneessa jäävät tekstitykset puuttumaan. MPC näyttää kuvan, mutta VLC ei mitään. Onko jokin kevyt keino saada tekstitykset pelittämään?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe