Spraymaalit

gggggddddfsdfsdfsdf

Miten maalaan skootterin spraymaaleilla?? Osaako joku kertoa?? Ja mieluiten että tulee siistiä jälkeä.

3

296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo,joo

Vaatii huolellisuutta POHJISSA. Maalattavan pohjan tulee olla tasainen ja puhdas. Sitten värin ruiskutus KERROKSITTAIN, ohuesti RISTIIN. Yleensä vähintään kaksimaalikerrosta jotka välillä kuivavat. Sitten mahdollinen lakka.

• perusremontti

Joudun tekemään perusteellisen remontin skootterin katteisiin. Osa on mennyt kaatumisen seurauksena murusiksi ja niitä on pitänyt paikkailla. Olisihan niitä saanut uusiakin, mutta en raskinut tuhlata. Rikkonaiset kohdat "hitsasin" nurjalta puolelta sähkökolvilla ja muovikaistoilla kiinni. Laitoin vielä taipuisasta rautalangasta vahvikkeet kiinnityskorvakkeiden kohtaan ja peitin ne lasikuitukitillä.

Jouduin laittamaan myös uusia kiinnityskorvallisia muovista rikkonaisten tilalle. Tein ne samalla tavalla.

Hioin sitten liiat roinat pois hiomakoneella. Hioin myös näkyvät puolet hiomapaperilla ja paklasin naarmuiset kohdat pakkelilla. Hioin karkealla hiomapaperilla (numero 100) liiat pakkelit pois ja täytin vielä ohuelti naarmut. Sitten hioin taas liiat pakkelit pois hiomapaperilla (numero 400) Sen voi tehdä myös veden kanssa. Hioin samalla entisen maalin himmeäksi ohuella hiomapaperilla (400). Pakkelointi kannattaa tehdä tarkasti, jotta lopputulos on hyvä. Usein kärsivällisyys tahtoo loppua.

Nyt osat olivat valmiita maalattavaksi. Varasin muovin pohjamaalia pari aerosolipurkkia ja pintamaalia samoin. Pohjamaali on nimenomaan muovin pohjamaalaukseen tarkoitettua, muuten pintamaali ei tartu kunnolla. Pesin osat puhtaalla bensiinillä ennen maalausta, koska en ollut varma, kestääkö muovi runsaan ruiskuohenteen vaikutuksen. Todennäköisesti se olisi kestänyt. Pesun tarkoitus on poistaa kaikki lika ja rasva pinnasta. Tosin eihän siihen rasvaa juuri tule, kädet ovat jo siinä vaiheessa niin kuivat, ettei niissä ole rasvaa lainkaan.

Maalasin pohjamaalin pariin kertaan, välillä annoin kuivahtaa purkin ohjeessa sanotulla tavalla. Kuivumisessa pitää ottaa huomioon lämpötila ja ilman kosteus.
      Pintamaalina oli aivan tavallista automaalia pari purkkia. Metallinhohto sininen.
      Maalasin silla kaksi kerrosta. Entinen maali oli lähes samaa sinistä, joten uusi maali peitti hyvin. Jos entinen maali poikkeaa kovin uudesta maalista, tai pohjamaali on värillistä, pitää varmaan maalata useampi kerros pintamaalia, jotta se peittää riittävän hyvin.

Minulla on nyt kuivumassa pintamaalikerrokset ja lakkaan vielä muutamaan kertaan, niin saan kiiltävän ja kestävän pinnan. Minun pitää selvittää, millaisella lakalla sen voi lakata. Lakkaa on aerosoleina, mutta aion käyttää maaliruiskua.

Minulla on maalauspaikkana pressukatos. Riittävä ilmanvaihto on sellaisten myrkkyjen kanssa välttämätön. Autotallissa tulee melkein kuolema, jos ei ole kunnollista koneellista ilmanvaihtoa.

Tämä remontti on melko iso, on huomattava, että lähes kaikki katteet ovat osin kolarissa vaurioituneet. Olen silti saanut katteet asialliseen kuntoon aivan pilkkahintaan. Takavalo pitää vielä viimeistellä ja vilkkujen pohjat tinata. En aio niitäkään ostaa uusia.

Olikohan tästä kenellekään apua?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1662
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1488
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      911
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      859
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      811
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      786
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      738
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      730
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      728
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      700
    Aihe