Nettotulot siis.
Itse saan noin 1400 e.
Siinä on kaikki, työttömän surkeus, perhe-eläke ja tulot, joista maksan veroa 28%
Paljollako pärjäät?
107
815
Vastaukset
- tulot sulla
Itsellä netto alle tonnin ja asumus pääkaupunkiseudulla. En saa mitään tukia, mutta en niitä tarvitsekkaan. Pienillä tuloilla oppii elämään.
- Sairaseläkeläinen
Ei valittamista.
Suurin osa lääkkeistä kokonaan korvattavia.
Loput otan Espanjassa ilman omavastuuta.
En tupakoi enkä käytä alkoholia joten rahat riittävät harrastuksiini.
Kotipaikkakunnan teatteri, pari kertaa vuodessa Helsingissä.
Halpoja omatoimimatkoja 4 - 5 kertaa vuodessa. Yhteensä noin 12 viikkoa.
Käsityötarvikkeet tuon matkoilta.
Ristipistotarvikkeet Saksasta, langat useimmiten Virosta ja Espanjasta.
Asunnon hoitovastike on korkea mutta se ei liene poikkeus keskustan vanhoissa taloissa?
Autoa en tarvitse.
Kummempia perushankintoja ei ole näköpiirissä.
Nuorena en olisi uskonut että vanhempana elelen näin mukavasti ja huolettomasti.
Sairaudesta ei ole käytännön haittaa.
Kello vain tikittää.jalkoja että käsiä.. pystytte varmaan kyljenkin kääntämään sängyssä itse.. vai kuinka.. Mitenkäs sitten suu pannaan jos toinen on työtön ja toinen puoleksi halvaantunut.. kotiin pitäs tehdä remonttia.. jotta halvaantunut voi jossain vaiheessa kotona asua.. tai sitten.. tuo tämän hetkinen hoitokoti maksu pitää saada paljon pienemmäksi.. Eihän tässä mitään hätää oliskaan jos mulla olis töitä.. ja mieskin sais sen sähköpyörätuolin ja joku tahoa auttais remontin teossa ja yhteiskunta palkkais hoitajia hoitamaan miestäni.. lait ainakin heitä velvoittaa siihen.. meinaan henkilökohtaisen avustajan / avustajien palkkaamiseen..
että tässä asunnossa missä mä asun on vielä asuntolainaa jäljellä rutkasti siltä ajalta jolloinka mieheni oli terve ja minäkin töissä..
- handek
pirre-tyttö kirjoitti:
jalkoja että käsiä.. pystytte varmaan kyljenkin kääntämään sängyssä itse.. vai kuinka.. Mitenkäs sitten suu pannaan jos toinen on työtön ja toinen puoleksi halvaantunut.. kotiin pitäs tehdä remonttia.. jotta halvaantunut voi jossain vaiheessa kotona asua.. tai sitten.. tuo tämän hetkinen hoitokoti maksu pitää saada paljon pienemmäksi.. Eihän tässä mitään hätää oliskaan jos mulla olis töitä.. ja mieskin sais sen sähköpyörätuolin ja joku tahoa auttais remontin teossa ja yhteiskunta palkkais hoitajia hoitamaan miestäni.. lait ainakin heitä velvoittaa siihen.. meinaan henkilökohtaisen avustajan / avustajien palkkaamiseen..
Jos mie ymmärrän vähääkin. Siulla on paha olla.
Sie vaan kelaat koko ajan samaa nauhaa.
Koeta päästä pois. Näkkee, että pidät miehestäsi.
Kukaan tätä jaksa, et sinä, emmekään mekään. - kai..
pirre-tyttö kirjoitti:
että tässä asunnossa missä mä asun on vielä asuntolainaa jäljellä rutkasti siltä ajalta jolloinka mieheni oli terve ja minäkin töissä..
liene äskeisen kirjoittajan syy, joka elää aika pienillä tuloilla hyvin, se että sinä olet työtön ja miehesi sairas. Hän ei voine sille mitään. Hän vain kirjoitti omasta elämästään ja meillä kaikilla on vain se yksi ja oma elämämme.
- handek
kai.. kirjoitti:
liene äskeisen kirjoittajan syy, joka elää aika pienillä tuloilla hyvin, se että sinä olet työtön ja miehesi sairas. Hän ei voine sille mitään. Hän vain kirjoitti omasta elämästään ja meillä kaikilla on vain se yksi ja oma elämämme.
Ei meillä ole vain tämä yksi elämä.
Sinä synnyt kyllä tänne aina uudestaan. - juupa juu
handek kirjoitti:
Ei meillä ole vain tämä yksi elämä.
Sinä synnyt kyllä tänne aina uudestaan.jos uskoo sielunvaellukseen. Olishan se lysti ajatus syntyä tänne aina uudestaan, mutta kun en oikein osaa niin ajatella.
- Sairaseläkeläinen
pirre-tyttö kirjoitti:
Tikitys on nyt kestänyt 8-vuotta.
Olisin valmis vaihtamaan jäljellä olevan, teoreettisen maksimi elinaikani 4-vuotta nykyisestä velattomasta asuntonnostani velkaiseen koppiin ja valoisampaan tulevaisuuteen.
Teoreettistakaan paranemismahdollisuutta ei ole.
Nykyiseen kuntooni ja elämänlaatuuni olen toisten harmiski tyytyväinen.
Väistämättömän hyväksyminen vei pari vuotta.
Pelataan niillä korteilla jotka on saatu! - handek
juupa juu kirjoitti:
jos uskoo sielunvaellukseen. Olishan se lysti ajatus syntyä tänne aina uudestaan, mutta kun en oikein osaa niin ajatella.
Universaalia?, no todennäköisesti et usko että, elämää on maapallon ulkopuolella?
Miljoona miljardia planeettaa vain kuleksii tuolla, huvikseen.
Joku lautanen sirahtelee tuolla, hah hah. Nehän eivätkään ole totta;)) - todellakaan
handek kirjoitti:
Universaalia?, no todennäköisesti et usko että, elämää on maapallon ulkopuolella?
Miljoona miljardia planeettaa vain kuleksii tuolla, huvikseen.
Joku lautanen sirahtelee tuolla, hah hah. Nehän eivätkään ole totta;))ymmärrä sitä universaalia tehtävääni. Tuskin tänne uudelleen synnyn tai jonnekin muulle planeetalle. Se on vain tämä elämän kiertokulku..... maaksi jälleen.
- apua saa kotiin
pirre-tyttö kirjoitti:
jalkoja että käsiä.. pystytte varmaan kyljenkin kääntämään sängyssä itse.. vai kuinka.. Mitenkäs sitten suu pannaan jos toinen on työtön ja toinen puoleksi halvaantunut.. kotiin pitäs tehdä remonttia.. jotta halvaantunut voi jossain vaiheessa kotona asua.. tai sitten.. tuo tämän hetkinen hoitokoti maksu pitää saada paljon pienemmäksi.. Eihän tässä mitään hätää oliskaan jos mulla olis töitä.. ja mieskin sais sen sähköpyörätuolin ja joku tahoa auttais remontin teossa ja yhteiskunta palkkais hoitajia hoitamaan miestäni.. lait ainakin heitä velvoittaa siihen.. meinaan henkilökohtaisen avustajan / avustajien palkkaamiseen..
tehdään kotio muutoksia asuntoon kunhan selvität asian siellä omassa asuinpaikka kuntasi/kaupungin kanssa.
Tehdään wc- muutostyöt ym, pyörätuoli potilaan/hoitajan eduksi, kunhan otat selvää, näin se on.
Täällä meidän kaupungissa tehtiin nyt kahdelle ihmiselle kotiolot sellaisiksi että pystyvä asumaan kotona. - apua saa kotiinki
apua saa kotiin kirjoitti:
tehdään kotio muutoksia asuntoon kunhan selvität asian siellä omassa asuinpaikka kuntasi/kaupungin kanssa.
Tehdään wc- muutostyöt ym, pyörätuoli potilaan/hoitajan eduksi, kunhan otat selvää, näin se on.
Täällä meidän kaupungissa tehtiin nyt kahdelle ihmiselle kotiolot sellaisiksi että pystyvä asumaan kotona.onko miehesi kotihoito kuntoinen...
kai.. kirjoitti:
et näköjään ymmärrä yhtään mitään.. sie oot idiootti.. Minullakin on elämä.. ja mun miehellä on elämä.. Munkin mies oli aikoinaan terve nuori mies.. oli vuosi 1973 kun me on eka kerran tavattu.. Niin, siitä on niin kauan jo.. Monia nykypäivänä eläviä ihmisiä ei ollut silloin vielä syntynytkään.. Heidän vanhempien silmissäkään heistä ei ollut vielä tietoakaan.. silloin kun mä ja mun mies on eka kerran tavattu..
Nuori olin minäkin.. ja nuori oon yhä ainakin mieleltäni vaikka ikää onkin jo puolet sadasta vuodesta.. Toivottavasti tuo sata vuotta joskus tulee täyteen ja menee ylikin.. tää on ainakin miun toive..
Mä oon monesti miettinyt että onko tässä nyt käynyt niin että ihmiset kirjoittaa maileja ja tekstareita ym. hetken mielijohteesta.. ja eivät sitten käy edes katsomassa ihmisiä.. Eihän ihmisen elämä oo pelkkää tekstien kirjoittamista.. on muutakin.. mm. perunoiden kaivamista kuoppaan.. marjan poimintaa.. nurmikon leikkuuta.. Siis paljon muutakin..
Miekin aikoinaan ystävien kanssa tein kaikenlaista.. Monienkin kanssa. Mutta tuo väite kun joku puhuu psykoosista.. niin se on tuon kirjoittajan omassa päässä.. ei mun päässä.. Se on valitettavasti niin tuo asia.. Että vika on siellä päässä silloin..apua saa kotiin kirjoitti:
Täällä meidän kaupungissa tehtiin nyt kahdelle ihmiselle kotiolot sellaisiksi että pystyvä asumaan kotona.viime maaliskuulla.. Ketään ei oo ainakaan vielä näkynyt tuossa kattomassa.. millaistahan remonttia sitä pitäis kenties tehdä.. Olishan se kiva kun joku kävis kattoon paikatkin.. Puoli vuotta on jo menty.. siitäkin hakemuksesta.. nyt vaihtuu jo syyskuu..
Mutta hoitajia ne joutuu palkkaan lisää.. Kun mieheni tarvii kaksi ihmistä päivällä ja jos mä meinaan että nukun joskus niin öisinkin hän tarvis kääntämisessä apua.. Elikkä kolme ihmistä he joutuis palkkaan.. varmaankin kunta..- minä minä minä,
pirre-tyttö kirjoitti:
et näköjään ymmärrä yhtään mitään.. sie oot idiootti.. Minullakin on elämä.. ja mun miehellä on elämä.. Munkin mies oli aikoinaan terve nuori mies.. oli vuosi 1973 kun me on eka kerran tavattu.. Niin, siitä on niin kauan jo.. Monia nykypäivänä eläviä ihmisiä ei ollut silloin vielä syntynytkään.. Heidän vanhempien silmissäkään heistä ei ollut vielä tietoakaan.. silloin kun mä ja mun mies on eka kerran tavattu..
Nuori olin minäkin.. ja nuori oon yhä ainakin mieleltäni vaikka ikää onkin jo puolet sadasta vuodesta.. Toivottavasti tuo sata vuotta joskus tulee täyteen ja menee ylikin.. tää on ainakin miun toive..
Mä oon monesti miettinyt että onko tässä nyt käynyt niin että ihmiset kirjoittaa maileja ja tekstareita ym. hetken mielijohteesta.. ja eivät sitten käy edes katsomassa ihmisiä.. Eihän ihmisen elämä oo pelkkää tekstien kirjoittamista.. on muutakin.. mm. perunoiden kaivamista kuoppaan.. marjan poimintaa.. nurmikon leikkuuta.. Siis paljon muutakin..
Miekin aikoinaan ystävien kanssa tein kaikenlaista.. Monienkin kanssa. Mutta tuo väite kun joku puhuu psykoosista.. niin se on tuon kirjoittajan omassa päässä.. ei mun päässä.. Se on valitettavasti niin tuo asia.. Että vika on siellä päässä silloin..kaikki tänne mulle heti!!!!
- tässä,,
pirre-tyttö kirjoitti:
viime maaliskuulla.. Ketään ei oo ainakaan vielä näkynyt tuossa kattomassa.. millaistahan remonttia sitä pitäis kenties tehdä.. Olishan se kiva kun joku kävis kattoon paikatkin.. Puoli vuotta on jo menty.. siitäkin hakemuksesta.. nyt vaihtuu jo syyskuu..
Mutta hoitajia ne joutuu palkkaan lisää.. Kun mieheni tarvii kaksi ihmistä päivällä ja jos mä meinaan että nukun joskus niin öisinkin hän tarvis kääntämisessä apua.. Elikkä kolme ihmistä he joutuis palkkaan.. varmaankin kunta..tapauksessa hän ei ole kotihoitokuntoinen!!
- vertsidtukeaz
pirre-tyttö kirjoitti:
sosiaaliohjaaja käymään!
Hän neuvoo sua ködestä pitäen mitä saat ja mitä et...esim. kodin muutostöihin SAA rahallista apua!
Avustajaa pitää anoa, ei se tipahda ilmasta noin vaan!
http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/5290
ja tää on semmonen ryteikkö, et siitä ite selviä.
Soita ja lakkaa valittamasta. Pitää osata senverran ja soittaa...sitten tulee apua! - herranjumala
pirre-tyttö kirjoitti:
Miekin aikoinaan ystävien kanssa tein kaikenlaista.. Monienkin kanssa. Mutta tuo väite kun joku puhuu psykoosista.. niin se on tuon kirjoittajan omassa päässä.. ei mun päässä.. Se on valitettavasti niin tuo asia.. Että vika on siellä päässä silloin..edelleenkin voit olla ystävies kans!!! Tai ehkä et, ne on ajat sitten saaneet susta tarpeekseen ja lähteneet läiskiin!
vertsidtukeaz kirjoitti:
sosiaaliohjaaja käymään!
Hän neuvoo sua ködestä pitäen mitä saat ja mitä et...esim. kodin muutostöihin SAA rahallista apua!
Avustajaa pitää anoa, ei se tipahda ilmasta noin vaan!
http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/5290
ja tää on semmonen ryteikkö, et siitä ite selviä.
Soita ja lakkaa valittamasta. Pitää osata senverran ja soittaa...sitten tulee apua!tuota ohjepankkia lukiessa.. että mitenkähän noita anois ja mistä.. kun ei oo tarvittavia asiapapereita nuo lekurit kirjoittaneet.. Pitäs varmaan tilata uusi aika sinne keskussairaalaan.. mutta mistäs sinne lähete.. täältäkö paikalliselta lekurilta.. joka sanoi kun kysyin pyörätuoli asiaa, sähköisestä mallista.. että entä jos sattuu käymään vaikka kynnykseen ja kaatuu..
Mun mielestä tuo ei oo edes peruste.. ainahan hekin voi vuokrata jos nyt ei omaksi halua antaa.. ja voitas kokeilla toimiiko vaiko ei..- asia ei
pirre-tyttö kirjoitti:
viime maaliskuulla.. Ketään ei oo ainakaan vielä näkynyt tuossa kattomassa.. millaistahan remonttia sitä pitäis kenties tehdä.. Olishan se kiva kun joku kävis kattoon paikatkin.. Puoli vuotta on jo menty.. siitäkin hakemuksesta.. nyt vaihtuu jo syyskuu..
Mutta hoitajia ne joutuu palkkaan lisää.. Kun mieheni tarvii kaksi ihmistä päivällä ja jos mä meinaan että nukun joskus niin öisinkin hän tarvis kääntämisessä apua.. Elikkä kolme ihmistä he joutuis palkkaan.. varmaankin kunta..mua koskekaan, ainakaan täälä hetkellä, mielestäni tuo ohjepankki oli täysin selkeä.
- vertsidtukeaz
pirre-tyttö kirjoitti:
tuota ohjepankkia lukiessa.. että mitenkähän noita anois ja mistä.. kun ei oo tarvittavia asiapapereita nuo lekurit kirjoittaneet.. Pitäs varmaan tilata uusi aika sinne keskussairaalaan.. mutta mistäs sinne lähete.. täältäkö paikalliselta lekurilta.. joka sanoi kun kysyin pyörätuoli asiaa, sähköisestä mallista.. että entä jos sattuu käymään vaikka kynnykseen ja kaatuu..
Mun mielestä tuo ei oo edes peruste.. ainahan hekin voi vuokrata jos nyt ei omaksi halua antaa.. ja voitas kokeilla toimiiko vaiko ei..palveluohjaaja/sosiaaliohjaaja mikä lie kunnassanne nimitys, käymään, se osaa nuo kiemurat!
Ei niistä itekseen selviä.
Miehellesi kuuluu sitä sun tätä ja vähän päälle, eikä lääkärin ole tarve arvioida osuiuko kynnykseen vai ei. Hän kirjoittaa lausunnon tai sitten itkee ja kirjoittaa!
Pidä puolesio...tai siis miehesi puolta, soita ja rutkuta.
Kunta pitää penneistään kiinni, ei se niistä vapaaehtoisesti luovu.
Ja lue tästä:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1987/19870380
Seitsemän päivää! 7päivää!
Enkä puhu seiskasta! - on nyt
pirre-tyttö kirjoitti:
tuota ohjepankkia lukiessa.. että mitenkähän noita anois ja mistä.. kun ei oo tarvittavia asiapapereita nuo lekurit kirjoittaneet.. Pitäs varmaan tilata uusi aika sinne keskussairaalaan.. mutta mistäs sinne lähete.. täältäkö paikalliselta lekurilta.. joka sanoi kun kysyin pyörätuoli asiaa, sähköisestä mallista.. että entä jos sattuu käymään vaikka kynnykseen ja kaatuu..
Mun mielestä tuo ei oo edes peruste.. ainahan hekin voi vuokrata jos nyt ei omaksi halua antaa.. ja voitas kokeilla toimiiko vaiko ei..varmaankin kyse siitä, että Pirren mies ei koskaan pysty asumaan kotona, vaikka siellä mitä värkättäis, tuon ihmisen omaa kuvitelmaa, niinkuin moni muukin asia.
on nyt kirjoitti:
varmaankin kyse siitä, että Pirren mies ei koskaan pysty asumaan kotona, vaikka siellä mitä värkättäis, tuon ihmisen omaa kuvitelmaa, niinkuin moni muukin asia.
sun kuvitelmaa se on nimimerkki on nyt..
Sun kuvitelmaa, ei mun..on nyt kirjoitti:
varmaankin kyse siitä, että Pirren mies ei koskaan pysty asumaan kotona, vaikka siellä mitä värkättäis, tuon ihmisen omaa kuvitelmaa, niinkuin moni muukin asia.
lähettäpä mulle omat yhteystietosi.. tai soita mulle..
vertsidtukeaz kirjoitti:
palveluohjaaja/sosiaaliohjaaja mikä lie kunnassanne nimitys, käymään, se osaa nuo kiemurat!
Ei niistä itekseen selviä.
Miehellesi kuuluu sitä sun tätä ja vähän päälle, eikä lääkärin ole tarve arvioida osuiuko kynnykseen vai ei. Hän kirjoittaa lausunnon tai sitten itkee ja kirjoittaa!
Pidä puolesio...tai siis miehesi puolta, soita ja rutkuta.
Kunta pitää penneistään kiinni, ei se niistä vapaaehtoisesti luovu.
Ja lue tästä:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1987/19870380
Seitsemän päivää! 7päivää!
Enkä puhu seiskasta!kun kysyin asiaa.. mene perheneuvolaan.. sinne käski..
Mä ajattelin.. että se ei halua itse joutua tekemään mitään.. mitähän varten tuo täti yleensä siellä virastossa sitten on töissä.. kun ei osaa kerran mitään tehdä.. Pitäsköhän sinne vaihtaa virkailija.. tai peräti ottaa uusi..- ????
pirre-tyttö kirjoitti:
Miekin aikoinaan ystävien kanssa tein kaikenlaista.. Monienkin kanssa. Mutta tuo väite kun joku puhuu psykoosista.. niin se on tuon kirjoittajan omassa päässä.. ei mun päässä.. Se on valitettavasti niin tuo asia.. Että vika on siellä päässä silloin..onko sinulle annettu tietoa miehesi tilanteesta, miten pian tapahtuisi kotihoiton aloitus, vai onko se vielä paljon kiinni miehesi kunnosta et se ei oiskaan lähipäivien asia.
Sen takia viivästyy hakemukset/katselmuksetkin sinne kotiin. Kun heille asia selviää miehesi kunnosta onko kotihoitolainen, alkaa tapahtua asiat pmalla painollaan, poistetaan esteet (kynnykset) isonnetaan wc- tiloja, avarretaan oviaukkoja, rakennetaan liuskaa ja yms,,,,,.
Tuntuu vaan niin paljon apua tarvitsevan miehesi, mitä olet kirjoittanut, kolme hoitajaa.
Onko sitten laitoshoito jo helpompi hänelle, tämä oli vaan minu mielipide.
Ainahan kotihoito on mielekkäämpää sille itse potilaalle, mutta miten jaksaa läheiset yhtäkkisen vastuun hänestä????. Oletko ajatellut asiaa itsesi jaksamisesta kun hoidettava ois kotona, kaikella hyvällä sinulle kirjoitin.
- minulla tulot
tonnin molemmin puolin netto milloin mitenkin. Ja pitää oikein tehdä töitä sen eteen, tämmöistä työssäkäyvän surkeus. Kun ei etukäteen tiedä paljonko tunteja tulee. Oijoi ja voi voi. Jää vielä säästöönkin.
- Sairaseläkeläinen
Luulen ymmärtäväni tunteesi.
Oma eläkkeeni on pienempi mutta minulle riittävä.
Sillä on todella merkitystä että etukäteen tietää tarkalleen tulonsa.
Määrän ja ajankohdan.
Kovin pitkälle tulevaisuuteen ei minun tarvitse suunnitella joten yhdistelmä, säännölliset tulot "valmiiseen" maailmaan antaa helpon pohjan elämälle, suunnittelemattomuudessaan.
- tuo
veroprosentti tulee???
- "ruokotkin"
veroksi!
- HTZA
tonnia jää käteen.
Verot 41% joten eiköhän noilla veroilla saa jotakin aikaiseksi, vaikkapa rullatuolin tai kotiapua.
Joskus harmittaa, teen, ilmeisesti, niin tärkeää työtä että minulle kannattaa maksaa mutta heti hyökkää valtio veroineen, vaikka olen ihan syytön koko hommaan.- handek
Minä avustan nuorempaa tytärtäni tästä 1400 tulostani.
Auton annan, ostan ruokaakin.
Mitä sinä teet noilla rahoillasi? - Judge evk
Älä ruikuta. Painu patonkijonoon. Kyllä ne siellä sullekin jotain antaa.
- Viivi-amald.
handek kirjoitti:
Minä avustan nuorempaa tytärtäni tästä 1400 tulostani.
Auton annan, ostan ruokaakin.
Mitä sinä teet noilla rahoillasi?meille ihanille naisille (ämmänläysköille) illallisia, hienoja, kallita. :)))
- Viivi-amald.
Judge evk kirjoitti:
oletko sinä hakenut patooonkia sieltä.
- handek
Judge evk kirjoitti:
On suhteellista. Voi olla henkistäkin köyhyyttä, jota mielestäni edustat.
- Judge evk
handek kirjoitti:
On suhteellista. Voi olla henkistäkin köyhyyttä, jota mielestäni edustat.
Tarkoitin juuri sinua. En arvosta päättelykykyäsi.
- HTZA
Viivi-amald. kirjoitti:
meille ihanille naisille (ämmänläysköille) illallisia, hienoja, kallita. :)))
mutta ostan kyllä hyviä raaka-aineita ja teen itse.
Kuullottuvan Shalottisipulin tuoksu rentouttaa naisen.
Usein jo nukkuvat kun ruoka on valmista. - HTZA
Viivi-amald. kirjoitti:
oletko sinä hakenut patooonkia sieltä.
luulakseni sain ihan hyvän judgementin.
- Viivi-amald,
HTZA kirjoitti:
mutta ostan kyllä hyviä raaka-aineita ja teen itse.
Kuullottuvan Shalottisipulin tuoksu rentouttaa naisen.
Usein jo nukkuvat kun ruoka on valmista.ettei vaan liian piiitkään kestävästä valmistuksesta, nainen kerkeää nukahtaa ennen ku se sinun ruokasi on tarjoiltavissa. :))
- HTZA
Judge evk kirjoitti:
ei ole minä.
hande opetteli kyllä saman kirjoitustyylin.
Minusta hän on kiva tyyppi.
Taitaa olla, 56: tosen kanssa niitä harvoja jotka ymmärtävät huumoria ja pieniä letkautuksia.
(Naisethan, sitten, rakastavat niitä) - handek
Judge evk kirjoitti:
Outo viha sinulla on häntä kohtaan.
- HTZA
Viivi-amald, kirjoitti:
ettei vaan liian piiitkään kestävästä valmistuksesta, nainen kerkeää nukahtaa ennen ku se sinun ruokasi on tarjoiltavissa. :))
mikä niitä milloinkin kiihottaa.
Ja keittiöstä ei näe makuuhuoneeseen. - se vaan
handek kirjoitti:
vihana ilmenee ja ihmisten välisiä suhteita sotkee...
- HTZA
handek kirjoitti:
Ruotsalaiset sanovat: "Den älskar man, den agar man."
Tuota on aika paha suomentaa.
"Lemmestä ne lehmätkin potkii", on sinne päin, vaan ei oikea.
Odotas, teen tästä aloituksen. - handek
se vaan kirjoitti:
vihana ilmenee ja ihmisten välisiä suhteita sotkee...
Tätä eletään,joku sanoo nokkelammin kuin itse. Kostan
- Judge evk
handek kirjoitti:
Mitään vihoja ole. Neuvoja annoin köyhälle. Vinkkejä vähävaraiselle raukalle.
- kawe
HTZA kirjoitti:
mikä niitä milloinkin kiihottaa.
Ja keittiöstä ei näe makuuhuoneeseen.kuinka paljon, meille tärkeintä on verot jotka maksat ja turvaat palveluja.
Onnellisuus, kuten olen joskus kirjoittanut, vaatii rahaa, tosin huomaan ketjusta että joukossamme on fiksuja vähemmälläkin onnellistettuja, kuulun niihin itsekin pakon edessä.
(tie sinne makuuhuoneeseen useimmiten käy keittiön kautta, kokista kiinni mihin pyrkii ja miten toteuttaa) - jotenki näin
HTZA kirjoitti:
Ruotsalaiset sanovat: "Den älskar man, den agar man."
Tuota on aika paha suomentaa.
"Lemmestä ne lehmätkin potkii", on sinne päin, vaan ei oikea.
Odotas, teen tästä aloituksen.että "Ketä rakastaa. sitä kurittaa."
Näin tehdään meillä. - vaikka otinkin
handek kirjoitti:
Tätä eletään,joku sanoo nokkelammin kuin itse. Kostan
tuon sarvipään esille!
En ole paha vaikka moni luuleekin! - HTZA
jotenki näin kirjoitti:
että "Ketä rakastaa. sitä kurittaa."
Näin tehdään meillä.tuo on suora suomennos.
Vaan sananlaskun "henki" ei ole noin.
Tietysti monet tykkäävät siitä, niin miehet kuin naisetkin. - käsirysyä
HTZA kirjoitti:
tuo on suora suomennos.
Vaan sananlaskun "henki" ei ole noin.
Tietysti monet tykkäävät siitä, niin miehet kuin naisetkin.mennä mutta sanansäilä joskus sivaltaa... syynä taitaa olla elämän merellä kariutuneet unelmat.
- ole olemassakaan!
Se on PYÖRÄTUOLI!
Olette Handen kanssa samalla luokalla näissä vammaisasioissa!
PYÖRÄTUOLI! http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.quirumed.com/data/images/productos/tlarge/silla_de_ruedas_acero_cromado_plegable_ruedas_traseras_macizas_13740_1517.jpg&imgrefurl=http://www.quirumed.com/fi/Catalogo/articulo/13740&usg=__VeF2CYY5xoAWU3WTe4IJ1cO4SPQ=&h=376&w=400&sz=22&hl=fi&start=9&tbnid=44Gl_7oELKnR0M:&tbnh=117&tbnw=124&prev=/images?q=pyörätuoli&gbv=2&hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&sa=G - HTZA
käsirysyä kirjoitti:
mennä mutta sanansäilä joskus sivaltaa... syynä taitaa olla elämän merellä kariutuneet unelmat.
Makkarakeittoa laittavan pyllylle, ei kai ole pahoinpitelyä?
Samanlainen läimäytys toiseen löysään lihaan on sitten lääkärin paikka? - kuinka sen
HTZA kirjoitti:
Makkarakeittoa laittavan pyllylle, ei kai ole pahoinpitelyä?
Samanlainen läimäytys toiseen löysään lihaan on sitten lääkärin paikka?vastaanottaja haluaa ymmärtää, sanoisin että mitä milläkin hetkellä kiukkumeeteri näyttää! Meidän iällä kun en hörmöönit hyrrää miten sattuu...
- Sairaseläkeläinen
Ansiotasosi on haastava.
Tuo tulotaso aiheutta jo ympäristön taholta tiettyjä kulutuspaineita.
Pitää myös näyttää!
Jos vielä puolisosi tulot ovat samaa luokkaa niin "liikkumavaranne" kulutuksen suhteen on melko rajallinen.
Paineet mm. harrastusten laadun ja trendikkyyden suhteen lienevät kovat?
Minulla on siitä hyvä mieli ettei tonnin pintaan olevasta eläkkeestäni maksamallani 16%:n verolla mamuja juuri elätetä.
En kyllä saa mitään tukiaisia enkä avustuksia minäkään. - halaistua sanaa
pidä se vaan housuissas...mutta on LOUKKAAVAA puhua rullatuolista!
- samaa mieltä
halaistua sanaa kirjoitti:
pidä se vaan housuissas...mutta on LOUKKAAVAA puhua rullatuolista!
jos sitä ei sanota loukkaavassa mielessä.
- Eihän siinä edes OLE
samaa mieltä kirjoitti:
jos sitä ei sanota loukkaavassa mielessä.
RULLIA ALLA! NE on PYÖ-RÄT! PYÖRÄT...ymmärrätkö...ne... pyörät!
RULLAsuksissa on rullat ja RULLA luistimissa on rullat, niissä EI ole pyöriä...
hmmm pyöräsukset, pyöräluistimet...Vit**u, ootte NEROJA!
aahahhaahahahah ja autossakin teillä on sitten rullat...jee menkääs pojat vaihtamaan rullat alle, tulee talavi kohta... - Munamankeliin
Eihän siinä edes OLE kirjoitti:
aahahhaahahahah ja autossakin teillä on sitten rullat...jee menkääs pojat vaihtamaan rullat alle, tulee talavi kohta...talvirullat. buahhhahhhaaa!!
- HTZA
aahahhaahahahah ja autossakin teillä on sitten rullat...jee menkääs pojat vaihtamaan rullat alle, tulee talavi kohta...Vaikkapa Asterixia.
Seltä näet rullatuolin ja mistä se sana on peräisin.
Lue myös historiaa, pyöriä ei ollut joka puolella.
Ja siten ymmärrät mistä vanhat ihmiset puhuu.
Palsta on 50 - kumpi vain
aahahhaahahahah ja autossakin teillä on sitten rullat...jee menkääs pojat vaihtamaan rullat alle, tulee talavi kohta...ihminen on silti liikuntakyvytön, ja monet vanhemmat ihmiset puhuvat rullatuolista tajuamatta että se on loukkaavaa. Koska he eivät tienneet että niin ei saa sanoa. Eikä se olekaan loukkaavaa, ei ole ollut ennenkään, ennenkuin siitä on tehty sellaista median sun muiden toimesta. Pelkkää pilkunviilausta. Mikä ero on pyörätuolilla ja rullatuolilla? Joo kerroitkin jo...
- HTZA
Sairaseläkeläinen kirjoitti:
Ansiotasosi on haastava.
Tuo tulotaso aiheutta jo ympäristön taholta tiettyjä kulutuspaineita.
Pitää myös näyttää!
Jos vielä puolisosi tulot ovat samaa luokkaa niin "liikkumavaranne" kulutuksen suhteen on melko rajallinen.
Paineet mm. harrastusten laadun ja trendikkyyden suhteen lienevät kovat?
Minulla on siitä hyvä mieli ettei tonnin pintaan olevasta eläkkeestäni maksamallani 16%:n verolla mamuja juuri elätetä.
En kyllä saa mitään tukiaisia enkä avustuksia minäkään.uusiosinkku.
Eli eronnut.
Koko fyrkka menee omaan käyttööni.
Ja minä annan pashan haileet jollekin luonnnonsuojelulle.
Jääköön se seuraavalle sukupolvelle.
Ajelen autolla, josta pidän, syön piereviä Lehmiä, ja muita eläimiä.
Hoikkana ja haluttuna.
Lasken untuvapeiton nurmelle ja lasken siihen neitoni, juotan hänelle, sähköllä tislattua juomaa, syötän, sähköllä lämmitetyn, luomukanan filettä ja sähköllä lämmitetyn Tomaattiviljelmän tuotoksia. - ihanko
HTZA kirjoitti:
uusiosinkku.
Eli eronnut.
Hoikkana ja haluttuna.
Lasken untuvapeiton nurmelle ja lasken siihen neitoni, juotan hänelle, sähköllä tislattua juomaa, syötän, sähköllä lämmitetyn, luomukanan filettä ja sähköllä lämmitetyn Tomaattiviljelmän tuotoksia.noin teet! Jestas....kyllä sun kelpaa!!
- on älykääpiöporukkaa
kumpi vain kirjoitti:
ihminen on silti liikuntakyvytön, ja monet vanhemmat ihmiset puhuvat rullatuolista tajuamatta että se on loukkaavaa. Koska he eivät tienneet että niin ei saa sanoa. Eikä se olekaan loukkaavaa, ei ole ollut ennenkään, ennenkuin siitä on tehty sellaista median sun muiden toimesta. Pelkkää pilkunviilausta. Mikä ero on pyörätuolilla ja rullatuolilla? Joo kerroitkin jo...
kun ei mene jakeluun ei sitten millään!
PYÖRÄtuolissa on Pyörät...montako RULLA!!TUOLIA olet nähnyt! ET YHTÄÄN!
Ootappa kun istut pyörätuolissa,sanotko RULLAtuolini james...
tälläsetkös siinä on alla!
http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.pth.fi/rulla01_LG.jpg&imgrefurl=http://www.pth.fi/tuotteita.htm&usg=__68MhVsbNc2E3ImltDL024Pbdqyw=&h=1024&w=1024&sz=101&hl=fi&start=5&tbnid=CRLhNnv7hmoUtM:&tbnh=150&tbnw=150&prev=/images?q=rulla&gbv=2&hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&sa=G - senkin jääräpää!
HTZA kirjoitti:
Vaikkapa Asterixia.
Seltä näet rullatuolin ja mistä se sana on peräisin.
Lue myös historiaa, pyöriä ei ollut joka puolella.
Ja siten ymmärrät mistä vanhat ihmiset puhuu.
Palsta on 50Se mikä on ollut kaksikymmentä vuotta sitten...sitä tikulla silimään!
Ihmekkään että vanhenet kun et ota uudistuksia vastaan, pidät vaan kynsin hampain kiinni jostain vanhasta neukkuaikaisesta hapatuksesta!
Kas kun et lähetä savumerkkejä, ihme että on tietokone...niin joo, voihan se olla tosin mallia neukkula ja huoneen kokoinen! - oikein todella
senkin jääräpää! kirjoitti:
Se mikä on ollut kaksikymmentä vuotta sitten...sitä tikulla silimään!
Ihmekkään että vanhenet kun et ota uudistuksia vastaan, pidät vaan kynsin hampain kiinni jostain vanhasta neukkuaikaisesta hapatuksesta!
Kas kun et lähetä savumerkkejä, ihme että on tietokone...niin joo, voihan se olla tosin mallia neukkula ja huoneen kokoinen!kunnon matsi tuosta maata järisyttävästä asiasta! Rullat vai pyörät.....
- Sairaseläkeläinen
HTZA kirjoitti:
uusiosinkku.
Eli eronnut.
Hoikkana ja haluttuna.
Lasken untuvapeiton nurmelle ja lasken siihen neitoni, juotan hänelle, sähköllä tislattua juomaa, syötän, sähköllä lämmitetyn, luomukanan filettä ja sähköllä lämmitetyn Tomaattiviljelmän tuotoksia.Hallituksemme toiveiden täyttymys.
Hyvin ansaitseva ja reilusti kuluttava.
Antelias, ritarillinen asenteesi lämmittänee tämän palstan mammojen mieliä! - edellinen
on älykääpiöporukkaa kirjoitti:
http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.pth.fi/rulla01_LG.jpg&imgrefurl=http://www.pth.fi/tuotteita.htm&usg=__68MhVsbNc2E3ImltDL024Pbdqyw=&h=1024&w=1024&sz=101&hl=fi&start=5&tbnid=CRLhNnv7hmoUtM:&tbnh=150&tbnw=150&prev=/images?q=rulla&gbv=2&hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&sa=Gsaatan sanoakin, jos kerta en pääse liikkumaan. Rullatuoli, pyörätuoli, vammainen, liikuntarajoitteinen. Ihmisten keksimiä uusia termiä joilla on tarkoitus edesauttaa tasa-arvoa. Vaikka tosiasiassa tehdään päinvastaista, kuten sinä nyt.
- PimuF.
kawe kirjoitti:
kuinka paljon, meille tärkeintä on verot jotka maksat ja turvaat palveluja.
Onnellisuus, kuten olen joskus kirjoittanut, vaatii rahaa, tosin huomaan ketjusta että joukossamme on fiksuja vähemmälläkin onnellistettuja, kuulun niihin itsekin pakon edessä.
(tie sinne makuuhuoneeseen useimmiten käy keittiön kautta, kokista kiinni mihin pyrkii ja miten toteuttaa)paljoon, paljoon tyytyväisempänä oma mieheni (kokki ammatiltaan) menee makkariin tutumaan vatsa täynnä hyvää safkaa....kuin vatsa tyhjänä;))
Kenen lie sekin totuus..huomanut vain tämän tosiseikan olen.. Tiskitkin jäävät aina minulle...teenkö jotain väärin? Kenties?
t.Pimu - PimuF.
kuinka sen kirjoitti:
vastaanottaja haluaa ymmärtää, sanoisin että mitä milläkin hetkellä kiukkumeeteri näyttää! Meidän iällä kun en hörmöönit hyrrää miten sattuu...
mitkä sotkee koko sopan? meniks oikein..
Mä oon usein liemessä...
t.Pimu - PimuF.
aahahhaahahahah ja autossakin teillä on sitten rullat...jee menkääs pojat vaihtamaan rullat alle, tulee talavi kohta...ne on sellaiset telaketjut..tai sitte sellaiset ihme sukset missä on jouset alla..Ei saa juksata.
t.Pimu - PimuF.
Munamankeliin kirjoitti:
talvirullat. buahhhahhhaaa!!
ei varmasti oo mitkään pyöröt. Vitsi, sitä varten niitä ihme sauvojakin myydään...Älkää nyt satuja uskoko...Narraa vaan että, pyörötaulu. Minä en ainakaan mistään ihme PYÖRÖTAULUSTA oo ikinä kuullut.
t.Pimu - RIMMIR
on älykääpiöporukkaa kirjoitti:
http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.pth.fi/rulla01_LG.jpg&imgrefurl=http://www.pth.fi/tuotteita.htm&usg=__68MhVsbNc2E3ImltDL024Pbdqyw=&h=1024&w=1024&sz=101&hl=fi&start=5&tbnid=CRLhNnv7hmoUtM:&tbnh=150&tbnw=150&prev=/images?q=rulla&gbv=2&hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&sa=GIstua läsötän par'aikaa tuolilla jossa pyöreät rullat alla helpottamassa tuolin siirtoa.
Onko nyt tämä tuoli konttorituoli nyt sitten rullilla vai pyörillä.?
Tuo rullatuoli nimitys alkoi mietityttään. Eikö se sana tullut siitä kun sitä tuolia oli helppo rullata eteenpäin / sivulle, en ole koskaan kuullut kenenkään sanovan että pyöritetäänpä tuolia eteenpäin...
Hmmh - miestä pahenna
aahahhaahahahah ja autossakin teillä on sitten rullat...jee menkääs pojat vaihtamaan rullat alle, tulee talavi kohta...eikä rullat pyörää.... ;))
Voi pyha jysäys! Mitä hiivatin väliä sillä on, mitä nimeä siitä vempaimesta käytetään. Kunhan toimii. - itseni osalta
PimuF. kirjoitti:
mitkä sotkee koko sopan? meniks oikein..
Mä oon usein liemessä...
t.Pimuettä ne hörmöönit-paholaiset ei ole sopusoinnussa keskenään tällä iällä ja siinäpä sitä sitten joskus turpakäräjiä käydään kotosalla.
Olen alkanut seuraamaan "siinä iässä" olevien sukulaisten "päreitten polttamista" ja sitä miten se on lisääntynyt just tällä iällä, muuta selitystä en ole löytänyt. - jotain ..
miestä pahenna kirjoitti:
eikä rullat pyörää.... ;))
Voi pyha jysäys! Mitä hiivatin väliä sillä on, mitä nimeä siitä vempaimesta käytetään. Kunhan toimii.vikaa siinä, että haluaa puhua kohteesta sen virallisella nimellä. Saahan sitä kukin sanoa vaikka kottikärryiklsi, jos ei muuta osaa.
kulloisillakin tuloilla, menot on laitettava tulojen mukkaa, suu säkkiä myöden..
P.s. elä luule että siulle palakkaani sanon :))- ongitaan
kaikki selville , kertoi tai ei aina jakojäännöksiä myöten.
- vastaa,
ongitaan kirjoitti:
ken tahtoo.
ongitaan kirjoitti:
aina ei kannata napata syöttiä :)
- henri|
mistä noita veroprosentteja tulee noin paljon.
- kawe
pyöriä valtiossa ja lähiseudulla pyörittää, on mistä jakaa yhteistä hyvää.
HTZAlle vastasin tuohon aiemmin, kun hän pärjäilee, merkitys meille on maksetut verot, eikö........
Minäkin osallistun tosin pienillä summilla. - TV-mainoksessa
pomppivat Plussabonuspallot. Paljosta paljon!
- t.l.
..on pieni asuntolainaista johtuen. Pakolliset menot jossa on asuminen kaikkineen ja tytölle maksettava kuukausimaksu vievät noin 900€, lopusta maksan puhelimen ja netin ja vakuutukset ja sähkön sekä pienen ruokarahan kauppaan, jotakin jää vielä säästöön :) Joten tuloilla sitä on elettävä, siis näillä pienilläkin kunnan palkoilla. Mutta, eihän sitä ole puutetta, kun ei tuhlaa.
Tosin, matkustelusta näen vain unta.- henrii
korko on laskenut, ja siitä syystä veroprosenttia pitäisi korottaa, ettei tulisi niitä lisäveroja.
- t.l.
henrii kirjoitti:
korko on laskenut, ja siitä syystä veroprosenttia pitäisi korottaa, ettei tulisi niitä lisäveroja.
Just hiljakkoin laskin paljonko pitäisi korottaa ja pari prosenttia tulis loppuvuodeksi lisää, sitten laskuri "pyysi" vielä laskemaan kuinka paljon mahdollisesti maksaisin lisäveroa, summa oli 161€, joten en sitten muuttanu veroprosenttia, vaan annoin olla entisellään. Toivottavasti pitää laskelma paikkansa ettei tule suurempaa jälkiveroa :)
Tuossa on ollut hyvää tuo koron väheneminen, sillä laina lyhenee nyt "reippaampaa" vauhtia. - Enkeli-trio
piänet menot...
muistakko,mää ole ennenki ihaillu sun talourehoitotaitoas.olipas kamala sana.
emmää ossa olla olleska ns. tarkka.se o hiano taito,ekkäs sää ol kummiska
mikkää nihilisti.simmone o kamalaa.
onneks ukol o "hyvä eläke"....meil o ain kuun alus se : määrakastansuapäivä.
siiv vaihtaa eläke omistajaa : )
emmää ittelleni mittää tuhlaa,mut noil piänil :)
- Meriläinen
kuluttaa, jos ois.
Ostaisin sen hirsitalon jostain kauniilta rannalta, meren rannalta.
Ja meriläinen olis laiturissa ja mies jonka kanssa katselisin myräköitä syysiltoina. Takkatuli roihuaisi ja voih.
No pienllä oon tullut toimeen kolmasosalla tuosta sinun määrästäsi ja pienemmälläkin.
Nyt teen työtä paitsi silloin kun on lomautukset, ja niitä on tässä syssyllä.
Täytyy taas panna pussin suu pienelle, onneks se ei ole mulle vaikeeta.
Hullulla on halvat huvit :))- 730€
Meillä eletään 730€ tuloilla kahdestaan , joten tuloni ovat lähempänä
3000€ kuin 5000€ sanoin eräällekkin uteliaalle . - Meriläinen
730€ kirjoitti:
3000€ kuin 5000€ sanoin eräällekkin uteliaalle .hyvä vastaus ;))
Ja kaiken lisäksi totta, varmaan raapi päätään ja mietti, utelias immeinen. hih - Enkeli-trio
730€ kirjoitti:
3000€ kuin 5000€ sanoin eräällekkin uteliaalle .vaiks ei olis tuloi olleska mut,mut...
ei toi ny iha totta ol,ei Suames kaks ihmist elä millää 730e kuus.
taiks sit,jos saa asumis ym. tukii ja elles saa,ni men äkkii anomaa.
eiks minimi eläke/työttömyysrahaki ol jottai yli 400e per hlö.
ei meijä nuaretka kyl saanu yhteens noinka paljo opiskelu-aikanas.
mut ei sunkaa täs iäs eres saa opintotukee.jos 50 vee olet.
vastaus oli muuten hauska,jos näi voi sanoo.tairan joskus lainata sitä. - tuo olikin
Enkeli-trio kirjoitti:
vaiks ei olis tuloi olleska mut,mut...
ei toi ny iha totta ol,ei Suames kaks ihmist elä millää 730e kuus.
taiks sit,jos saa asumis ym. tukii ja elles saa,ni men äkkii anomaa.
eiks minimi eläke/työttömyysrahaki ol jottai yli 400e per hlö.
ei meijä nuaretka kyl saanu yhteens noinka paljo opiskelu-aikanas.
mut ei sunkaa täs iäs eres saa opintotukee.jos 50 vee olet.
vastaus oli muuten hauska,jos näi voi sanoo.tairan joskus lainata sitä.menojen jälkeen jäänyt summa.
Kelan päiväraha työttömälle on 25 euroa per arkipäivä eli viitenä päivänä viikosta saa. :-)
Jos toimeentulon mittarina pidettäisiin vain pärjäämistä, eli että olisi asunto, ruoka, vaatteet ja pikkuisen sirkushuveja, niin ansiotasoamme voitaisiin laskea radikaalisti.
Mutta kun ihminen ei ajattelekaan näin muuta kuin pelastusarmyn rukouspiireissä.
Nimittäin jos suomalaiselta kysytään että kumpi olisi parempi tilanne, että ansaitset 10.000 euroa/kk ja muut ansaitsevat 5000 eur/kk, vai että sinä ansaitset 20.000 euroa/kk ja muut ansaitsevat 30.000 eur/kk, niin kumpi vaihtoehto voittaa kyselyn...?- joutis
Pärjääminen ja kulutus ovat eri asioita.
Kahden hengen taloutemme pärjäisi noin 600E:lla / kk pitäen sisällään jo kahden asunnon hoitovastikkeet.
Jos luopuisimme kalliimmasta niin summa pienenisi 226E:lla.
Yhtään neliömetriä maata emme omista eikä ole käyttöoikeutta.
Käytännössä peruskulutuksemme on 1000 - 1200E/kk.
Kahden pieneläkeläisen nettotuloja on mahdoton tarkalleen määrittää mutta niiden ja tuon käytännön peruskulutuksen eron käytämme johonkin muuhun tai se jää säästöön.- Enkeli-trio
et pärjäisi n.600e:lla kuus,et siin o asumiskustannuksetki mukan,ku kummiski
kulutatte 1000e-1200e/kk.
ukon tupakat maksaa jo yli 120e/kk iloliämet.mur.mur.
emmää kyl usko,et millää konstil n.300e/kk piisaa kahrel.
iso säästö,tosi iso ! on se,ettei kumpika jua ( paljo siis ),eikä polta.
toi käytännö summa o torellisempi,aika paljonki,ku teil o noin piänet asumiskulut,
vaiks onki kaks asuntoo.miksette luapuis siit tai vuakraakka se jollekki : ) Enkeli-trio kirjoitti:
et pärjäisi n.600e:lla kuus,et siin o asumiskustannuksetki mukan,ku kummiski
kulutatte 1000e-1200e/kk.
ukon tupakat maksaa jo yli 120e/kk iloliämet.mur.mur.
emmää kyl usko,et millää konstil n.300e/kk piisaa kahrel.
iso säästö,tosi iso ! on se,ettei kumpika jua ( paljo siis ),eikä polta.
toi käytännö summa o torellisempi,aika paljonki,ku teil o noin piänet asumiskulut,
vaiks onki kaks asuntoo.miksette luapuis siit tai vuakraakka se jollekki : )Osa porukasta tulkitsee pärjäämisen nettotulojen mukaan elämiseksi.
Minusta pärjääminen on peruskulutuksen, eli tavallisten päivittäisten ja kausittaisten menojen raja.
Käytännön kulutukseen tulee jokaisella jotain lisää.
Tupakoimattomana ja absolutistivaimon kumppanina tupakointi ei kohdallamme kuulu peruskulutukseen.
Entisenä tupakoijana tiedän että se ko. henkilöille sitä on.
Myös auton ja tallin pito on keskusta-asukille tarpeeton mukavuustekijä.
Juopottelutarpeeni tyydytän jaksoittain halvemmalla alueella.
Ei heilauta perhebudjettia.
600E:n minimin olen laskenut vapaa-ajan asuntomme "arkisten", tavallisten kulujen mukaan.
Vahingossa siihen jäi kahden asunnon hoitovastikkeet.
Toinen pitäisi poistaa.
Koko pärjäämisasiassa kyse on lähestymistavasta.
Lähdemmekö siitä mitä voimme kustantaa käytettävissä olevilla tuloilla?
Vai onko lähtökohtana todelliset TARPEELLISET kulumme ilman lisäksi tulevia mielihyvätekijöitä?
- RIMMIR
ovat aina olleet pienet. Tällä hetkellä jotain 1100 E. Se riittää vielä hyvin kuukausittaisiin menoihin itselläni,yksinasujalla, jolla ei ole enää kotona asuvia lapsia ollut kymmeniin vuosiin.
Jos muutan suurempaan, puolta kalliimpaan asuntoon, ja laitan kalliimman auton niin eipä sitten enää juuri jäisi ylimääräistä säästöön.
Toinen juttu sitten että kannattaako eläkesäästää vai alkaisko elämään oikein kunnolla kun vielä liikkeelle pääsisi. - hetkinen tulo
on sitä luokkaa, että kun maksan vuokran niin käteen jää n.340€ ja siitä menee vielä muut laskut (netti, puhelin, kotivakuutus ym.) ruuat, vaatteet ym. eläminen. Säästöön ei kyllä jää mitään, eikä ole varaa missään käydä eikä matkustella muuten ku polkupyörällä.
Nii eikä ole varaa sairastuakaan. Onneksi asun yksin.Noin kustannusmielessä.
Eikös olisi edullisempaa jos taloudessa olisi käytettävissä kahden tulot mutta vain yhdet peruskustannukset?- esitti meille
laiska-lasse kirjoitti:
Noin kustannusmielessä.
Eikös olisi edullisempaa jos taloudessa olisi käytettävissä kahden tulot mutta vain yhdet peruskustannukset?työkavereilleen eräskin vanhempi rouva, eli että hyvähän teidän on joilla on kaksi kukkaroa mistä ottaa pakollisiin maksuihin ja elämiseen, toisin kuin hänellä yksineläjällä. Nämä tuplamaksut sellaisille jotka eivät ole varmoja yhdessä olemisestaan ja ovat muuttaneet erilleen, saakin heidät sitten hetken päästä muuttamaan takaisin samaan koppiin. On tuttua vaikkakin ei omalla kohdalla.
- hetkinen tulo
laiska-lasse kirjoitti:
Noin kustannusmielessä.
Eikös olisi edullisempaa jos taloudessa olisi käytettävissä kahden tulot mutta vain yhdet peruskustannukset?niinkin, mutta mistäs köyhä sen kumppanin ottaa? Onhan tuolla tarjokkaita ollut, mutta kun olen kertonut olevani työtön, eikä mulla ole omaisuutta, niin miehen kiinnostus on lopahtanut siihen. Pelkäävät varmaan että joutuu elättämään, heh. Niin että kyllä tässä saa nauttia tästä yksin asumisen ihanuudesta varmaan loppuikänsä. Viimeisin miesystävä häipyi kuvioista siinä vaiheessa kun jäin työttömäksi.
Tähän ikään mennessä olen elämässäni oppinut sellaisen asian, että tarkkaa palkkaani ja tulojani en koskaan paljasta, se aiheuttaa vain kränää.
- poroa ..
sulla on. Enkä nyt tarkoita kaffen poroja.
- viivi-amaldiina
poroja on molemmin puolin puuta...:)
- mie ..
viivi-amaldiina kirjoitti:
poroja on molemmin puolin puuta...:)
tarkoithinkin. ;))
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022366- 1241992
- 921529
- 1381479
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741278- 1171276
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221260Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631141- 511117
- 381062