Hiusrajat karkaa

kaikennäköstä

Elikkä olen muutaman kuukauden päästä 18 vuotias poitsu, isällä veljellä ja äidin puolen about kaikilla miehillä vain seppeleet jäljellä..(siis päälaki kalju) Tuntuu kauhealta kun huomaa miten ohimoilta hiusraja karkaa ja muutama vuosi sitten paksu tukka on muuttunut paikoittain ohueksi. Aivan kun osa identiteettiä valuisi viemäriin.

Kokeiltu on priorin, en ainakaan huomannut kummoista vaikutusta, nyt nioxin menossa, päältä ehkä vähän tuuhentunut, mutta luulenpa ettei sekään kummoisesti auta.

Mitä olis järkevät ja hyvät aineet käyttää? En haluaisi mihinkään hormooni juttuihin lähtee, toi fina kuullostaa kaikkine sivareineen aika hurjalta, joten laittakaapa suosituksia mitä pyydän lääkäriltä.

27

3421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fjdfjdfj

sitä finaa ja jos tulee sivareita, niin lopeta käyttö. Itselläni ei ole ollut minkäänlaisia oireita. Sit kannattaa myös tilata Biovea.net sivuilta minoksidiiliä tai sitten Spectral DNC:tä, minkä on todettu kasvattavan hiuksia myös ohimoille. Spectral DNC maksaa lähes saman verran mitä apteekeissa maksaa Rogaine, mutta normi minoksidiili on edullista ja sitten ostat vielä apteekista Nizoral-shampoota, eiköhän nuo auta

• kaikennäköstä

saako tota DNC:tä suomesta vai pitääkö aina tilata tuolta?

• a-112
        kaikennäköstä kirjoitti:

saako tota DNC:tä suomesta vai pitääkö aina tilata tuolta?

..tietääkseni saa Suomesta mutta tilaaminen tuolta on helppoa kui heinän teko. homma onnistuu Visa Electronilla ja paketti saapuu muutamien päivien päästä kotiovelle. Postikulujakaan ei tule, kun tilaa kerralla sen tietyn rahasumman verran. Ei ollut edes paljoa.. joku parikymppiä muistaakseni...

• pingf¨sifg
        a-112 kirjoitti:

..tietääkseni saa Suomesta mutta tilaaminen tuolta on helppoa kui heinän teko. homma onnistuu Visa Electronilla ja paketti saapuu muutamien päivien päästä kotiovelle. Postikulujakaan ei tule, kun tilaa kerralla sen tietyn rahasumman verran. Ei ollut edes paljoa.. joku parikymppiä muistaakseni...

tilaaminen ei ollut kyllä ainakaan mun kohdalla helppoa nähnytkään...

• a-112
        pingf¨sifg kirjoitti:

tilaaminen ei ollut kyllä ainakaan mun kohdalla helppoa nähnytkään...

...niin vaikeaa teki? En ymmärrä. Senkun nakuttelee visan tai electroinin tiedot ja omat yhteystiedot niin paketti saapuu kotiovelle n. viiden päivän sisällä.

• a-112

...on kyllä pääosin täyttä huuhaata. Niitä tulee todella harvoilla ja muutaman kuukauden käytön jälkeen poistuvat melkein poikkeuksetta muutenkin, jos niitä on tullakseen. Älä siis epäröi hakea respaa. Mitä pikemmin, sen parempi. Saat mielenrauhan ja ei enää tarvitse stressata hiustenlähdöstä. Noilla minoksidiili-litkuilla voi sitten buustata hiuksia mutta kyllä se perusta on siinä finan popsimisessa. Halpaakin on kuin mikä.

• minkäs

hintasia nää kaikki erilaiset pillerit ja litkut oikeen on? ja lueskelin että voi finaa sekottaa tohon ulkosesti laitettavaan, miten se onnistuu?

• hghsu
        minkäs kirjoitti:

hintasia nää kaikki erilaiset pillerit ja litkut oikeen on? ja lueskelin että voi finaa sekottaa tohon ulkosesti laitettavaan, miten se onnistuu?

tabu ja laita sinne, liekenee ihan muutamassa minuutissa

• jujtyut
        minkäs kirjoitti:

on melkeen saman hintasta, eli n. 17-20€ voi olla ihan parin €:n hintaero ja Kirklandin minoksidiili on erittäin edullista, jos vertaa Rogaineen. Spectral DNC on melkeen saman hintainen, kun Rogaine.

• ois paras

minoksidiili? onko se tuo DNC vai onko joku muu esim suomestakin saatava ihan kelpo ainetta näin aikaisessa vaiheessa?

• §§§§§§§§§§

DNC voi olla parempi kuin tavallinen minoksidiili, tai sitten ei. Siinä on minoksidiilin lisäksi muitakin aineita, jotka teoriassa voivat myös auttaa. Tai sitten ei.

Minoksidiili on finasteridin ohella ainoa hiustenlähdön ehkäisyyn hyväksytyt lääkeaineet Suomessa ja muualla. Kaikkien muiden aineiden teho on enemmän tai vähemmän spekulatiivista.

Jos sulta löytyy taskusta sopivaa muovirahaa, niin tilaa ihmeessä DNC:tä tai tavallista minoksidiilia esim. tuolta mainitusta englantilaisesta verkkokaupasta... Rogainea eli minoksidiilia myydään myös suomalaisapteekeissa ilman mitään reseptejä, mutta kalliimmalla.

• selalsta että

Miten haittaako normaali shampoolla ja hoitoaineella peseminen mitään? Tykkään käyttää Tigin moisture maniacia tuoksun ja pesu/hoito tuloksen takia. Nuo "lääke shampoot" tuppaavat haisemaan aika järkylle... Ja niin aikasessa vaiheessa (1-1,5v) tää homma et luulis potkivan toi fina mino

• §§§§§§§

Ei shampoolla hirveästi ole väliä... Shampoon ensisijainen tehtävä on puhdistaa päänahka ja hiukset, ja ihan tavallinen shampoo kelpaa hyvin.

Shampoo vaikuttaa päänahassa niin vähän aikaa, ettei hiustenlähdön ehkäisyssä sillä kovin kummoista merkitystä ole, vaikka tähänkin tarkoitukseen shampoita kyllä markkinoidaan.

Yksi tutkimus on tosin kai tehty, jossa Nizoral-shampoon on todettu olevan hyödyksi. Sitä ei kyllä joka tapauksessa päivittäin voi/kannata käyttää.

• mies-32v

Moi,

Suosittelen lämpimästi ainakin kokeilemaan finasteridia (siis kokeilulla tarkoitan vähintään neljän kuukauden satsia, lyhyemmät ajanjaksot eivät hiuksiin vaikuta). Huono puoli finassa on, että hiukset pysyy päässä tasan niin kauan kuin sen syömistä jatkat, sitten jos lopetat, vaikutukset katoavat.

Itse aloitin kyseisen lääkkeen vuonna 2006 ja päässä on eksaktisti sama määrä hiuksia kuin tuolloin.

Ei kannata pelästyä täällä palstalla kiljuvia sivuoireista kärsiviä (tai niistä kuvittelevansa kärsiviä). Kokeile itse ja päätä josko sopii sinulle. Priorinit ja muut kannattaa unohtaa kokonaan, niillä ei perinnöllistä kaljuuntumista estetä.

• kaikennäköstä

Jeps! eli nyt on pari viikkoa finaa takana, tilasin myös Kirklandin minoksidiilia ja Spectral DNC, onks noita kaikkia ihan ok käyttää kerralla? Pientä sivuvaikutusta tosta finasta oon huomannu et ei saa ehkä ihan niin helposti stondista ja siemennesteenlaatu vähän heikompi...

• a-112

No ei kannata molempia, kirklandin minoa ja spectralia käyttää samaan aikaan (ainakaan samoille alueille), koska molemmat sisältävät minoksidiiliä. Ovat siis periaatteessa rinnakkaislääkkeitä. Itse teen niin, että käsittelen pahimmat alueet Spectralilla ja lopun pään Kirklandilla.

• a-112

..napsit sitä finaa? Jännää, että sait respan, vaikka lääkettä ei yleisesti saisi määrätä alle 18-vuotiaille.

• kaikennäköstä
        a-112 kirjoitti:

..napsit sitä finaa? Jännää, että sait respan, vaikka lääkettä ei yleisesti saisi määrätä alle 18-vuotiaille.

puolitan gefina 5mg tabun neljään osaan, eihän sitä ihan tasasesti saa tehtyä mutta n.1.25mg? päivässä. On kuitenkin sen verran edukkaampaa kuin 1mg annostabut(Gefina oli jtn 15e vuosi ja se 1mg olikohan nyt tonnin vuosi).
        Lääkäri sano että oma valinta haluaako terve jannu syödä lääkettä lopun ikäänsä, ja sano että jos se on sulle tärkeetä niin hän ei voi sanoa mitään.
        Tosiaan kirklandia ja spectralia olen ajatellut käyttää niin, että Spectralia ohimoille ja sitä toista muualle kruunualueelle.

• §§§§§§§§§§§
        kaikennäköstä kirjoitti:

puolitan gefina 5mg tabun neljään osaan, eihän sitä ihan tasasesti saa tehtyä mutta n.1.25mg? päivässä. On kuitenkin sen verran edukkaampaa kuin 1mg annostabut(Gefina oli jtn 15e vuosi ja se 1mg olikohan nyt tonnin vuosi).
        Lääkäri sano että oma valinta haluaako terve jannu syödä lääkettä lopun ikäänsä, ja sano että jos se on sulle tärkeetä niin hän ei voi sanoa mitään.
        Tosiaan kirklandia ja spectralia olen ajatellut käyttää niin, että Spectralia ohimoille ja sitä toista muualle kruunualueelle.

Mä varmaan söisin ainakin aluksi pienempää annostusta, jotta jää sitten "varaa" nostaa sitä tarvittaessa myöhemmin. Sivuvaikutuksetkin lievenee.

5 mg tabletin pilkkominen vielä pienempiin osiin on toki vähän hankalaa.

Itse aloitin aikoinaan annostuksella 0.75 mg per päivä, tai tarkemmin ottaen joka toinen päivä söin puolikkaan Propecian ja joka toinen päivä kokonaisen. Tein näin ihan kustannussyistä (koska Propecia on kallis lääke), mutta varmaan oli ihan fiksua muutenkin. Homma toimi erinomaisesti, eli mitään en koe tossa menettäänenikään.

• a-112
        §§§§§§§§§§§ kirjoitti:

Mä varmaan söisin ainakin aluksi pienempää annostusta, jotta jää sitten "varaa" nostaa sitä tarvittaessa myöhemmin. Sivuvaikutuksetkin lievenee.

5 mg tabletin pilkkominen vielä pienempiin osiin on toki vähän hankalaa.

Itse aloitin aikoinaan annostuksella 0.75 mg per päivä, tai tarkemmin ottaen joka toinen päivä söin puolikkaan Propecian ja joka toinen päivä kokonaisen. Tein näin ihan kustannussyistä (koska Propecia on kallis lääke), mutta varmaan oli ihan fiksua muutenkin. Homma toimi erinomaisesti, eli mitään en koe tossa menettäänenikään.

...tiputtamaan tuota annosta, koska se 1mg on kuitenkin todettu tehokkaammaksi kuin vähäisempi määrä, eikä merkittäviä sivareta ole tullut. ainakin muutaman kuukauden menee sillä ja sitten pienentää, jos sivuvaikutukset jatkuvat häiritsevinä. Ei tuo 1,25 ole yhtään liikaa. Sitä paitsi annoskoon kanssa pelehtiminen voi vaikeuttaa elimistön soputumista aineeseen...

• §§§§§§§§§§§
        a-112 kirjoitti:

...tiputtamaan tuota annosta, koska se 1mg on kuitenkin todettu tehokkaammaksi kuin vähäisempi määrä, eikä merkittäviä sivareta ole tullut. ainakin muutaman kuukauden menee sillä ja sitten pienentää, jos sivuvaikutukset jatkuvat häiritsevinä. Ei tuo 1,25 ole yhtään liikaa. Sitä paitsi annoskoon kanssa pelehtiminen voi vaikeuttaa elimistön soputumista aineeseen...

En tarkoittanutkaan, että enää kannattaisi annostusta pienentämään, mutta jos minä olisin nyt aloittamassa ensimmäistä kertaa Finaa, niin luultavasti aloittaisin samalla tavalla kuin aloitinkin, eli 0.75 mg per päivä.

Propecian virallinen annostus on 1 mg per päivä, koska on.. Ei siihen mitään sen kummempaa rakettitiedettä liity. Hyviin tuloksiin voidaan päästä myös muilla annostuksilla. Sivuvaikutusten vaara joka tapauksessa aina lisääntyy annostusta nostettaessa.

• 21-v
        §§§§§§§§§§§ kirjoitti:

En tarkoittanutkaan, että enää kannattaisi annostusta pienentämään, mutta jos minä olisin nyt aloittamassa ensimmäistä kertaa Finaa, niin luultavasti aloittaisin samalla tavalla kuin aloitinkin, eli 0.75 mg per päivä.

Propecian virallinen annostus on 1 mg per päivä, koska on.. Ei siihen mitään sen kummempaa rakettitiedettä liity. Hyviin tuloksiin voidaan päästä myös muilla annostuksilla. Sivuvaikutusten vaara joka tapauksessa aina lisääntyy annostusta nostettaessa.

Mä oon käyttänyt vuoden verran propeciaa ja nyt multa loppu lääkkeet ja ajattelin vaihtaa gefinaan jotta tulisi halvemmaksi. Tarviiko olla ihotautilääkäri, jolta saan gefinareseptin ja tarviiko mun varata ihan oma aika vai voiko reseptin vaihdon tehdä muutenkin? Olen ehkä hieman uusavuton ja tahtoisin gefinaa äkkiä jottei hiukset putoa tässä välissä.

Kiitos avusta :)

Priorinia olen syönyt kans ja kyllä se taitaa vähän hiuksia virkistää myös. Ei mitään merkittävää.

• kaikennäköstä
        21-v kirjoitti:

Mä oon käyttänyt vuoden verran propeciaa ja nyt multa loppu lääkkeet ja ajattelin vaihtaa gefinaan jotta tulisi halvemmaksi. Tarviiko olla ihotautilääkäri, jolta saan gefinareseptin ja tarviiko mun varata ihan oma aika vai voiko reseptin vaihdon tehdä muutenkin? Olen ehkä hieman uusavuton ja tahtoisin gefinaa äkkiä jottei hiukset putoa tässä välissä.

Kiitos avusta :)

Priorinia olen syönyt kans ja kyllä se taitaa vähän hiuksia virkistää myös. Ei mitään merkittävää.

Itse varasin ajan omalle lääkärille ja kirjotteli reseptin

• uimalakki njet!
        kaikennäköstä kirjoitti:

Itse varasin ajan omalle lääkärille ja kirjotteli reseptin

katso osoitteesta; www.oxygo.fi/recapellialku.html

• kaikennäköstä
        uimalakki njet! kirjoitti:

katso osoitteesta; www.oxygo.fi/recapellialku.html

Nyt on 3kk about takana finaa, minoksidiileja en oo kauheesti jaksanu lutrata koska ne tekee hiuksesta niin tajutoman likasen tuntusen, siihen kun laitan päälle vahaa, lakkaa, suoristusaineita jne niin on kyllä kohtalaisen töhnäsen tuntuset! No thanks. Mutta muuten on kyllä hyvin toiminut, pesun yhteydessä ei huomaa kauheeta irtoomista kun ennen oli kädet täynnä hiusta. Hius rajat karannu edelleen vähän mutta jos ne pysyis about näillä lukemilla niin ei oo nii väliä!

Oisko kenelläkään mitään ideaa mitä käyttää finan kanssa, kun toi töhnäsyys ongelma iskee minojen kanssa? Ajattelin Nioxin shampoota??

• dghdhdhdh
        kaikennäköstä kirjoitti:

Nyt on 3kk about takana finaa, minoksidiileja en oo kauheesti jaksanu lutrata koska ne tekee hiuksesta niin tajutoman likasen tuntusen, siihen kun laitan päälle vahaa, lakkaa, suoristusaineita jne niin on kyllä kohtalaisen töhnäsen tuntuset! No thanks. Mutta muuten on kyllä hyvin toiminut, pesun yhteydessä ei huomaa kauheeta irtoomista kun ennen oli kädet täynnä hiusta. Hius rajat karannu edelleen vähän mutta jos ne pysyis about näillä lukemilla niin ei oo nii väliä!

Oisko kenelläkään mitään ideaa mitä käyttää finan kanssa, kun toi töhnäsyys ongelma iskee minojen kanssa? Ajattelin Nioxin shampoota??

shampoo kannattaa ottaa mukaan ja pestä sillä 1-2 kertaa viikossa. Sen on todettu myös estävän hiustenlähtöä. Se poistaa päästä talin ja hilseet, joihin kertyy sitä mieshormonia, joka irrottaa hiukset. Maksaa apteekissa n. 10-20€, riippuen pullon koosta

• mies-33v
        kaikennäköstä kirjoitti:

Aluksi saattaa Finassa tulla sellainen vaihe että hiuksia tippuu enemmänkin. Johtuu kuulemma siitä että hiusten kasvurytmi jotenkin häiriintyy. Näiden hiusten tulisi kuitenkin kasvaa takaisin parin kuukauden päästä tippumisestaan. Myös Minoksidiililla saattaa olla tällainen vaikutus.

Itse käytän Rogainea vain iltaisin. Syynä tähän on tosiaankin se, että saa hiukset näyttämään hämmästyttävän rasvaisilta (terv. nimim. Rogaine Foamia odotellessa, saa nähdä saadaanko ikinä Suomeen). Shamppoona käytän päivittäin T/Gel -nimistä tuotetta. Puhdistaa päänahan hyvin ja pitäisi olla myös mieto anti-dht shampoo. T/Geliä saa suunnilleen kaikista apteekeista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7515
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      262
      4683
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4582
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3312
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2372
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe