Rakkaus olkoon osanasi !

Et hellyyttä tullut koskaan vastaan
et halannut niin kuin Äiti lastaan,
ei taipuneet huulesi sanaan hellään
vain silmäsi loisti, kylmyydellään.

Niin harvoin sait hymyn huulillesi
ei rakkaus myöskään rinnassas pesi,
on itsekkyys Sinulle tunteiden portti
vie haaveiden linnaan kylmyyden kortti.

Et toisille näytä sä tunteitas milloin
sä kyynelees yksin itket kai illoin?
Et yksin kuitenkaan jaksa kestää
suhteessa aidossa tunteetkin pestää.

Avaa siis salpas ja päästä sisään
niin omatkin tunteeni käteesi lisään,
ei avainta siihen löydy kai kellään?
Sen jokainen tehdä voi sydämellään.

Ei rakkauskaan aina tähtenä loista
vaan aidosti kun täällä arvostaa toista,
niin jaksaa myös ikävät asiat kantaa
kun rakkahin vierellä tukensa antaa.

On kylmyyden kahleet paljon vailla
ei niillä voi pärjätä tunnemailla,
vain lämmin sana ja katse hellä
niin rakkaus asuu jo sydämellä.

9

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      miksi meissä kaikissa ei elä eikä kypsy rakkaus,
      vaikka se on meille kaikille syntymässä suotu
      verenperintönä ?

      Erittäin paljonpuhuva ja koskettava on runosi
      jälleen. Sääliksi käy heitä, jotka kantavat kylmyyden
      kahleita sisällään, eivätkä päästä lähelleen -
      ei ihmistä, rakkauttakaan.

      Sinä sitä vastoin aivan varmasti omaat sen taidon,
      ei tällaisiaKAAN runoja voi muutoin synnyttää !

      • Niitä meillä on monellakin tunteiden mukana?
        En tee itseäni mallikappaleeksi koska en sitä ole,
        vaan kirjoitan monesta kokemuksestani ja ihmisten
        välinpitämättömyydestä jota on paljon monessakin suhteessa.

        Kun huomaa toisen,huomaa myös omat virheensä
        huomaa toisen tunteet,
        tuntee itsensä
        osaa antaa ANTEEKSI.

        OSAA OIKEESTI RAKASTAAAA.

        T: J


    • LuciaMaria*

      sielun peili
      Kyynelistä täyttyy
      suruisen leili
      Kylmä on osa rakkaudettoman
      toivon jokaisen löytävän
      rakkaansa oman

      Ratsusi laukkaa ain tasaiseen tahtiin
      käytät taitosi sanojen mahtiin
      Ei voi tässä muuta, kuin nyökäyttää päätä
      vaik´muistelet häntä kenen silmät oli jäätä..

      Kai hänkin oli elänyt lämpöä vailla
      elää omankin elonsa samalla lailla
      Ei muuta voi vaik´yrittää kovin
      myös muistelin erästä ihmistä tovin..

      Kiitos taas kerran, Ystäväni!

      • Toivon kuitenkin Sinun poluillesi
        paljon Rakkautta ja valoisaa mieltä.

        T: J


      • LuciaMaria*
        halausm kirjoitti:

        Toivon kuitenkin Sinun poluillesi
        paljon Rakkautta ja valoisaa mieltä.

        T: J

        Kun rakkautta ja lämpöä antaa,
        sitä saa takaisinkin..
        Samaa toivon Sinulle myös
        sydämeni syvyydestä
        lämmöllä..
        Tämä viesti saattaa tulla
        väärään kohtaan,
        vaikka oikeaan tähtäsin :))


    • kivellä.istuja

      niin monelle totta,
      liian monelle ....
      ja sinä näin kauniisti
      sait sanoina runoksi.

      Merenalkuisin kyynelsilmin sinua Kiitän.

      • Liikuttavaa
        koskettavaa,
        sanoilla repivää
        tunteina kirveltää.

        Vaan mehä sen rakkauden luomme !

        Halituksia Sinulle kivellä kopottelija.


    • ei lapsonen enää;)

      Älä kultaseni kuvittele, että minä
      naisena siitä yksin sinulle vastaan?
      Kysymyksiin arkoihin, sielusi riviin,
      katso vain rohkeasti uusiin nimiin..

      Syvät ovat myös haavat näissä,
      lapsuuden kivikoissa satutetuissa
      kantapäissä;)

      Itkenkö siksi, ja pieneksi raukaksi vaivun...
      Ei vaan, ylöspäin katson,
      en minä niin vähästä kaadu.

      Tartu siis käteeni, jos kättä kaipaat,
      mutta seistä lupaa kas, niin on
      elämän laita.

      • Kauniista palautteestasi.

        Paljon valoa päiviisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe