Palstalle tulee paljon kirjoituksia aloittelevilta alkoholinkäyttäjiltä, jotka ovat huolissaan överiksi menoista, terveydestään tai maineestaan. Erilaiset asianharrastajat lohduttelevat heitä sillä, että "muutkin" juovat ja tekevät erilaisia asioita.
On totta, että kaikista alkonharrastajista ei tule alkoholisteja, mutta merkittävästä osasta tulee. Viinahelvettiä ei tarvitse kokea itse tajutakseen millaista se on, riittää kun lukee esimerkiksi tätä palstaa.
Aloittelevaa alkonkäyttäjää voisi verrata venäläisen ruletin pelaajaan, revolverin rullassa on vain yksi panos ja viisi tyhjää. Pieni mahdollisuus saada kuula päähänsä, eikö? Yksi kuudesta. Kuinka moni lähtisi kokeilemaan?
Minun mielestäni Raittiusliike oli oikeassa:"Suu nappiin eikä tippaakaan!"
Venäläistä rulettia.
2
240
Vastaukset
- mietelause
sopii sinulle, koska olit kadottanut hallinnan alkoholiin lopullisesti - tai joku vakuutti sinulle, että näin on - me muut etsimme myös muita ratkaisuja.
- No joo
Jo kadotettua kohtuukäyttöä etsiessä, ikävä kyllä, ennemmin tai myöhemmin törmätään siihen, että ainoa jäljellä oleva vaihtoehto onkin Tenströmin kuvailema.
Senkin näyttää aika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225145Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303678No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241524- 231411
- 141302
- 271208
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221127