Olisiko keliakiaa?

Kipuilija

Yli vuoden ajan olen kärsinyt erilaisista vatsavaivoista. On ollut ripulia, kovaa kipua suolistossa, aftoja suussa jne. Viime aikoina olen kärsinyt väsymyksestä ja lihaskivuista. Lääkärissä olen käynyt monta kertaa. Veriarvoni ovat normaalit. Verikokeissa ei keliakiaa löytynyt. Tähystystä ei tehty. Voiko keliakia olla vaikka se ei näy kokeissa?

5

804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verikoe..

      ei luotettava,mutta veriarvoissa lähinnä hb yleensä alenee ei tosin kaikilla itselläni putos alle 70 rautaarvot,pyydä lekurilta lähete tähystykseen ei se muuten selviä..koepalasta kaikki selviää.Eikä se tähystys satu,aikuiselle helppo,vähän yököttäämutta muuten ei ihmeellistä

    • ei todennäköistä

      Verikoe on suht luotettava, mutta ei 100%. Itselläni ei näy verikokeessa myöskään, mutta hbl tippui sinne 90 paikkeille. Kannattaa yrittää päästää tähystykseen, jos ei muuten niin saa ainakin poissuljettua monta vaihtoehtoa mistä vaivasi voisivat johtua!

    • syystyttönen

      Voisiko olla tätä. http://www.violetlight.fi/Ravinto ja terveys/hiivasyndrooma.htm

      On hyvä lukea myös Jouko Pursiaisen kirjoittama kirja: Hiivasyndrooma ja luonnonmukaisen hoidon opas.

      Oireet ovat tosi moninaiset, mutta parantuakin voi.

    • Sirkka Perttunen

      Jätä viljat pois kokonaan n.2:ksi viikoksi ja katso helpottavatko oireet.Voi liittyä myös hiivaongelmiin joilla on myös yhteys viljoihin, nehän muuttuvat sokeriksi joka ruokki puolestaan haitallisia bakteereja! Tuli mieleen,käytätkö keinomakeutusaineita? Ksylitoli aiheuttaa myös joillain suolistokipuja! Toivottavasti pääset vaivoistasi. Vaikka keliakiaa ei todettaisikaan,voi viljat olla silti vaivojen takana! Asia kannattaa silti tutkia. Lopuksi,n.5 vuotta sitten jätin viljat,toki silloin tällöin syön leipäpalan tai piirakan,pääsin lukuisista vaivoista.Oli ilmavaivoja,ripulia,turvotusta,päänahan kutinaa,varvasvälit auki,väsytti jne... Hyvää syksyä!

      • 10 vuotta keliakiaa

        Ei missään tapauksessa saa jättää ominpäin viljoja pois! Olettaen siis, että haluaa oikean diagnoosin mahdollisesta tähystyksestä.
        Ja jos sen keliakia-diagnoosin sitten saa, niin dietti on ehdoton. Ei lipsahduksia tms. Ei edes "leipäpalaa tai piirakkaa silloin tällöin". Pienikin määrä gluteenia tulehduttaa suolinukan välittömästi. Vaikkei niitä oireita sitten tulisikaan, niin suolinukan tulehdustila vaikuttaa kyllä moneen asiaan kehossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1796
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1564
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1387
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe