Ongelmana entiset

pohtivakarhu

Pakko avautua jonnekin, siis tänne. Tapasimme tyttöystäväni kanssa vuosi sitten. Hän vietti hiipuvan parisuhteen loppumetrejä ja minä olin viimeinen sysäys eroon silloisesta poikaystävästä. He erosivat "sovussa" eli tyttöystävä jätti perään haikailemaan jäävän entisensä minun takiani. He pysyivät siis ystävinä meidänkin parisuhteen aikana, siihen asti kunnes rupesin näkemään punaista tämän entisen suhteen. Homman nimi oli se, että aina välillä tyttöystäväni tapasi tätä entistä heilaansa, "kaveripohjalta" niin kuin tavataan sanoa. Tämä ei ole mielestäni soveliasta, vai kuinka moni vakituisen parisuhteen aikana käy elokuvissa ja syömässä entistensä kanssa?

Heidän satunnaista tapailua jatkui tiettyyn pisteeseen asti, kunnes ilmoitin että se ei voi enää jatkua, joko nykyinen parisuhde ja minä tai elokuvaillat entisen poikaystävän kanssa. Karvaan vastaanoton jälkeen sovimme, että hän ei tapaisi enää exäänsä. Kunnes.. Eräänä aamuna selvisi että he olivat tavanneet edeltävänä päivänä, vaikka olin useaan eri otteeseen kysellyt puolisoltani, että eihän hän varmasti tapaa tätä miestä. Hän valehteli minulle päin naamaa siis. Parisuhde oli tuolloin hiuskarvan varassa. Kahdenkeskinen luottamus (joka siihenkin asti oli ollut koetuksella) pirstaloitui tuuleen, eikä ole vieläkään eheytynyt.

Kysymys kuuluukin, olenko paha ja ilkeä ihminen, jos en halua tyttöystäväni tapailevan entistä heilaansa, erityisesti selkäni takana ja valheita syöttäen? Pitäisikö olla ok, että ihminen jonka kanssa suunnittelee yhteistä tulevaisuutta tapailee entistänsä (itseasiasa entisiänsä) ajoittain, edes ystävyyden pohjalta?

14

1595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvo-teuvon neuvo

      vitun läski homo

    • ...ihminen.

      Kyllä kahden kauppa on aina kolmannen korvapuusti! Oudolta tuntuu tuo tyttöystäväsi tapailu entisen suhteen. En itse luottaisi tuollaiseen kumppaniin. Ei taida olla sinun naisesi.

      • ......ihminen

        Vielä lisäys viestiini: Löydät kyllä luottamuksen arvoisen tytön!


    • paha etkä ilkeä.

      Tyttöystäväsi on pettänyt luottamuksesi eikä se koskaan palaa ennalleen tuollaisen jälkeen. Aina tulee olemaan epäilys.
      Se että hän valehteli, kertoo kaiken.

      Hän ei ole sinun elämäsi nainen.

    • ei ole

      päässyt entisestä yli, eikä siis ole luottamuksesi arvoinen. Hän on käyttäytynyt tosi tökerösti.

    • Sivuhuomautus*

      Parempi aina erota sovussa, mutta miksi tapailla entistä salassa. Onko silloin tarkoitus erotakaan? Jos on yhteisiä lapsia ja esim. lasten syntymäpäiviä ym. juhlia joissa molempien vanhempien läsnäolo on suotava, tapaamisia ei kai pitäisi välttää lasten tähden. Keskeneräisiä asioitakin täytyy joskus sevittää taloudellisia, oikeudellisia jne, mutta ei taida olla reilua peliä entistä eikä nykyistä kohtaan jos tapailut jatkuvat salassa.

    • Candida

      Minun on jotenkin ollut aina vaikea ymmärtää että miksi sen entisen kanssa pitäisi pistää välit täysin poikki. Ollaan vietetty yhdessä parhaimmillaan vuosia elämästä ja yhtäkkiä pitäisi olla niinkuin toista ei olisi olemassakaan. Eihän se exän kanssa kahilla käyminen yms. tarkoit, että nainen yhä rakastaisi exäänsä ja haluaisi tämän takaisin. Vai tulkitsetteko kaikki muutkin kavereiden kesken kahvittelut treffeiksi ja toisesta haaveilemiseksi? Jännää.

      Itse olen hyvissä väleissä entisteni kanssa. Mieheni ei omiensa kanssa ole missään väleissä. Välillä minua ihmetyttää tämä. Eihän se kauhean hyvää vaikutelmaa anna ihmisestä, jos tuntee niin suunnatonta vihaa ihmistä kohtaan, jota on joskus rakastanut. Ja onhan se niinkin, että viha ja rakkaus ovat lähellä toisiaan. Voi siis hyvinkin olla, että mieheni yhä rakastaa entistään, mutta pukee sen vihaksi, koska se on helpompaa kohdata ja näyttää. No, turhapa minun näitä on miettiä, mieheni menneestä elämästähän siinä on kyse. Välillä kuitenkin ihmetyttää, että tulenko minäkin joskus olemaan mieheni silmissä likainen, vihattava lumppu vain siksi, että olen joskus seurustellut hänen kanssaan.

      Hassulta kuulostaa myös pelko siitä, että nainen rakastaisi exäänsä, jos hän on eronnut exästään suhteen hiipumisen ja tunteiden kuolemisen takia. Ihanko ne tunteet tuosta vain heräisivätkin uudestaan, kun on uusi mies kuvioissa? Itse en millään pystyisi exiäni kohtaan tuntemaan mitään romanttista, saati eroottista. Ihan puistattaakin ajatus siitä, että joutuisi vaikka näkemään exän ilman vaatteita. Mutta ystävyydessä niillä tunteillä ei mitään teekään, ystävyys on aivan erillään seksistä ja romantiikasta.

      • nää on nähty

        "Minun on jotenkin ollut aina vaikea ymmärtää että miksi sen entisen kanssa pitäisi pistää välit täysin poikki. "

        no ei sen kanssa pitäisi sentään elokuvissa käydä!

        sen verran järkeä pitää miehellä/naisella olla, ettei tosielle pettämistilaisuuksia hopeatarjottimella tarjoile! kyllä se kuule on niin että jos toiselle oikein järjestää tilaisuuksia niin ennemmin tai myöhemmin joku huora/pukki oppii käyttämään niitä hyväkseen. se on niin monta kertaa nähty.

        itse etsin mielummin uuden naisen kuin arvuuttelen, venähtikö kahvi/elokuva/muu juttuhetki naimapuuhiksi. sensijaan satunnaiset näkemiset kaupungilla tai soitto/emaili kerran vuodessa ovat asioita erikseen!


    • uskollinenR

      ihan siitä mitä tyttöystäväsi aivoissa liikkuu. Ettekö voi tavata kaikki kolme yhessä. Vähä salamyhkäistä tuollainen salaa tapailu, varmasti aiheuttaa ongelmia. Tyttösi on jokatapauksessa itse saatava päättää jättääkö entisen heilan elämästään EI sinun!

    • nainen jolla monta exää kaverina

      puhut kahdenkeskiserstä luottamuksesta mutta samalla päätät että naisesi ei saa kaveerata exänsä kanssa. Minä ainakin annan äijälle lähtöpassit heti jos alkaisi hyppiä nenille etten saisi exääni tavata. ollaan todella hyvissä väleissä siis vaikka asuimmekin yhdessä ja riitoja oli.

      Sinä ajoit naisesi valehtelemaan sinut noilla ehdoillasi, ehkä naisesi rakastaa sinua eikä halua jättää mutta haluaa pitää ystävänsä ja exänsä! Olet aivan idiootti jos et tätä huomaa, mikset voi hyväksyä sitä että joillain on hyvät välit exiinsä? Tietysti sinun tulee hyväksyä tämä koska jos et hyväksy hän jossain vaiheessa kyllästyy sinun määräilyysi ja lähtee. jos sanot naisellesi että on ok jos he tapaavat niin silloin naisesi kertoo tapaavansa exänsä eikä tämä tapahdu selän takana "valheita syöttäen"

      • mustamuumio

        Huomaan täällä tekopyhiä vastauksia,ja totta kai naisilta..
        Kyllä jämpti on niin että rehellinen täytyy olla,jos ex kundikaveri on niin kaveria edelleen niin miksi sitten erota jos halutaan aikaa viettää kumminkin yhdessä tai miksi asia salaillaan.
        Minä ymmärrän sen jos erotaan ystävinä ja vaihdellaan joskus kuulumisia puhelimitse,ja sen jos on yhteisiä lapsia joiden vuoksi on pakko pitää yhteyttä tiuhaan ,mutta siinähän pääsyy on yhteiset lapset.

        En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka uudessa suhteessa hehkuttavat exäänsä,sehän on loukkaavaa kuulla ja antaa vääjämättä toiselle tunteen että jonkinlaista kaipuuta sinne suuntaan on vieläkin,lisäksi siinä ei voi välttyä ajatukselta että olenko tässä jonkinlainen vaihtoehto b.
        Jokaisen toistaan rakastavan pitäisi ottaa tälläiset asiat huomioon,pyrkiä välttämään tilanteita joissa toinen tuntee olonsa vaikeaksi.
        Yleensä naiset toimivat näin,jos parin viikon treffailun jälkeen ainoa asia mitä tiedät henkilöstä on edellinen suhde tai suhteet,ei varmaan rakkaus ole terveellä pohjalla.
        Itse en varmasti ihastukselleni alkaisi muistelemaan edellisiä rakkauksiani,ymmärrän sen ettei sellainen ole sopivaa ja kohteliasta.

        Seurustelin pitkään erään naisen kanssa joka aina huomautteli asioita joita oli tehnyt exän kanssa jne,lopulta ilmoitin etten välttämättä halua kuunnelle niitä muistoja tai haikailuita ja pyysin jos hän ainakin niiden esiin tuomista vähentäisi.
        Sain vastauksen,aivan kuten täälläkin on jotkin maininneet että sehän on elettyä elämää ja mitään mustasukkaisuuden tarvetta ei ole,ihan normaalia niistä on puhua.
        Sattui sitten normaali tapaus minullekkin,naiseni kanssa olimme shoppailemassa kun vahingossa exäni pyyhälsi ohitseni ja tervehti,tervehdin tietenkin takaisin ja jatkoin shoppailua naiseni kanssa.
        Seurauksena oli viikon mykkäkoulu jonka jälkeen sain kuulla että olen häpäissyt hänet,ja kehoituksen painua sinne exän luo kun näyttää olevan välit vielä kunnossa..
        Siis eikö tämä olekkaan sitten normaalia elettyä elämää,vai onko se oikeus ainoastaan naisille suotu?
        Kyllä suhteessa pitää olla samat oikeudet molemmilla,kohteliaisuutta ja toisen tunteiden huomioon ottamista etenkin kun puhutaan existä jolloin alue on herkkä leimahtamaan mustasukkaisuuden puolelle.
        Varmasti asia on myös kiinni ihmisten persoonista,toisia asia ei kiusaa yhtään kun toiset se voi saattaa miettimään.


    • huone108

      Naisena ja nuorena sellaisena,parikymppisenä, minulla ei heru ymmärrystä sille, miksi pitäisi olla yhteyksissä entiesten rakkauden ja intohimon kohteiden kanssa. En vain pysty ymmärtämään miten jotkut voisivat olla vain ja ainoastaan viattomasti kavereita ja unohtaneet kaikki ne suhteen aikaiset hyvät muistot ja tunteet. En ikinä voisi hyväksyä jos oma rakkaani jäisi kiinni eksiensä kanssa yhteyksien pitämisestä. Toisaalta minulla on karmean vaikeaa hyväksyä jo pelkästään naispuolisia kavereita joiden kanssa hän ei olisi koskaan seurustellut :/ En vaan voisi olla miettimättä että mitähän ne naiset miettii päässään tai se mies. Tuntisin pakosti itseni riittämttömäksi ja petetyksi. Antaisin vaihtoehdon, että joko minä tai se eksä. Tullut niin paljon kuultua ja luettua juttuja miten se viaton pelkkä kaveripohjan suhde on muuttunut paljon syvemmäksi rakkaussuhteeksi pikkuhiljaa siinä sitten. Vaikka olisi ollut suhteessa kaikki hyvin, jos olisi ollut suhteessa vaikeita aikoja, tai toinen muuten vain on alkanut tuntea enemmän ja liehitellä toista, herätellyt tunteita johon toinen on ruvennut mukaan. Ei käy ei millään sellainen peli. En voisi elää niiden tuntemuksien kanssa. Kyllähän se sattuu mutta sinuna kertoisin tyttöystävällesi että hänen vehtailunsa eksien kanssa satuttaa sinua etkä voi elää niin.

      • voi voi voi voi voi

        sinä tyttö vielä joku päivä ymmärrät miltä tuntuu kun katkoo ihmissuhteita liikaa jonkun toisen/uuden elämän vuoksi ja aloittaa aina puhtaalta pöydältä. Menneisyys on osa meitä eikä ne eksät ole se uuden suhteen uhka vaan se on korvien välissä. Et tiedä vielä juuri mitään parisuhteista tai siitä miksi ne loppuvat, miksi joku vanha valokuva aiheuttaa ja saa aiheuttaa muistoja entisestä elämästä ilman syyllisyyttä tai uhkaa uudelle suhteelle, miksi lapselle on tärkeää että eronneet vanhemmat ovat hänen valmistujaisissaan sulassa sovussa, miksi lähimmäiset ja heihin luottaminen on ihmisen selviytymisen perusedellytys...................

        pärjäätkö sinä tässä maailmassa yksin?Eikö parisuhteeseen synny muutoin koskaan mustasukkaisuuden tunnetta tai epäilystä, sulje sinä silmäsi kaikelta pahalta niin et tule pettymään. Anteeksi nyt vain, mutta nämä ovat aika pikkuasioita elämän ja kuoleman suhteeseen verrattuna. Oikea rakkaus ei määräile tai pakota.


      • vaan luottaa
        voi voi voi voi voi kirjoitti:

        sinä tyttö vielä joku päivä ymmärrät miltä tuntuu kun katkoo ihmissuhteita liikaa jonkun toisen/uuden elämän vuoksi ja aloittaa aina puhtaalta pöydältä. Menneisyys on osa meitä eikä ne eksät ole se uuden suhteen uhka vaan se on korvien välissä. Et tiedä vielä juuri mitään parisuhteista tai siitä miksi ne loppuvat, miksi joku vanha valokuva aiheuttaa ja saa aiheuttaa muistoja entisestä elämästä ilman syyllisyyttä tai uhkaa uudelle suhteelle, miksi lapselle on tärkeää että eronneet vanhemmat ovat hänen valmistujaisissaan sulassa sovussa, miksi lähimmäiset ja heihin luottaminen on ihmisen selviytymisen perusedellytys...................

        pärjäätkö sinä tässä maailmassa yksin?Eikö parisuhteeseen synny muutoin koskaan mustasukkaisuuden tunnetta tai epäilystä, sulje sinä silmäsi kaikelta pahalta niin et tule pettymään. Anteeksi nyt vain, mutta nämä ovat aika pikkuasioita elämän ja kuoleman suhteeseen verrattuna. Oikea rakkaus ei määräile tai pakota.

        ja antaa toisen järjestää välinsä exänsä ja lasten äidin kanssa niinkuin parhaaksi kokee.
        Mutta, että se luottamus palkitaankin sillä, että menee pettämään exänsä kanssa..... jälkeenpäin harmittaa miksi ei heti aluksi tehnyt selkeämpiä rajoja vaan uskoi sen toisen puheisiin..... mutta eihän se mitään enää muuta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3441
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      179
      1498
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1267
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1142
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      815
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      792
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      779
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      46
      765
    Aihe