Bichon Frisé pentu tulossa

ppate.

Meille on tulossa bichonin pentu, ennen ei koiraa ole ollut. Nyt kaivataan kyseisen rodun tuntevilta ja niiltä, joilla on kokemusta, neuvoja pennun tuloon.

Mitä kannattaa huomioida? Kysymyksiä löytyy sisäsiistiksi opettamisesta, ruuasta ja turkinhoidosta.

Kokemusta lähinnä aikuisesta bichonista, siksi pentuvaiheen asiat mietityttää. Toki saan kasvattajalta hyvät ohjeet, mutta kysynpä silti!

Kiitos asiallisesti vastanneille!

4

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bichon frise

      meille on myöskin tulossa pieni bichon pentu .Talossamme asustaa jo yksi bichon frise sekä jenkki.mistä on pentusi tulossa ? sattuisko olemaan sama paikka? Mutta rotu on ihana mutta haastava ja vaatii myöskin aika paljon tietoa.

    • bichoni

      oppi nopeasti muuten hyville tavoille, mutta sisäsiisteyden kanssa saimme taistella pitkään. Ottakaa heti säännölliset ulkoilutus ajat, vaikka olisi paperia lattialla. Siirtäkää paperit ovelle vähitellen ja ottakaa mahd. pian pois kokonaan. Myös yksin olo oli tosi rankkaa aluksi koirallemme ja vieläkin meina ulvoa peräämme, jos emme koulutu silloin tällöin. Katso koirakirjoista ohjeita yksinolon harjoitteluun.

    • minavaaaaaaaaan

      meillä on n. 2v bichon, jos sulla on halua vain opettaa niin rotu ainakin oppii tosi hyvin temppuja. mä itse sain saman päivän aikana opetettua koiralle 7 temppua joita treenasin viikon ajan, ja ne ei sitten ole unohtuneetkaan. Nyt vanhempana se ei oikein edes jaksa oppia, joten temppujen opettaminen kannattaa aloittaa heti :) Oppii kaikki asiat mm. sisäsiisteyden paljon helpommin kehujen kuin rangaistusten kautta. bichon on tosi ihana ilonen vekkuli, onnea uudelle koiralle! :)

    • Nella7

      oppi jo n.puoli vuotiaana sisäsiistiksi, joten kovin on yksilöllistä tuo on. Mutta käsittääkseni kääpiörotuisilla, etenkin nartuilla noita sisäsiisteysongelmia saattaa olla.

      Asia mihin kannattaa panostaa heti pennusta alkaen on karstaus,kampaus, pesu, ja pöydällä seisominen (trimmausta ajatellen). Eli näitä asioita kannattaa harjoitella paljon jo pentuna, jotta sitten aikuisena hoitotoimenpiteet onnistuvat ja koira tottuu niihin. Ja myös esim. föönin ääni on yksi sellainen asia mihin pentu täytyy totuttaa. Meillä ainakin aluksi fööni oli todella pelottava.

      Mukavia hetkiä pikku-Bichonin kanssa:-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe