Sähköposti helvetistä!

Outta hell

Avasin tilin mail.com -nimisellä sähköpostisivustolla. Se toimii oikein hyvin silloin, kun avaan läppärini, kytken siihen sähkön, odotan, että se käynnistyy, avaan nettiselaimen, kytken nettitikkuyhteyden käyttöön, odotan että yhteys avautuu, klikkaan mail.com -sivuston auki ja kirjaudun sähköpostiini.

En kuitenkaan haluaisi tehdä kaikkea tätä hitaimman kautta. Siksi otin käyttöön Applen Mail-sovelluksen (koneeni on Applen MacBook) ja annoin sinne kaikki tarvittavat tiedot POP-osoitteesta, SMTP-osoitteesta jne. Mail antaa minun kyllä kirjoittaa sähköpostia ja lähettää sitä, mutta ei hakea saapunutta postia mail.com-postilaatikostani.

Kun klikkaan Mailin painiketta "Hae postit", ohjelma miettii aikansa ja sanoo sitten: " Syötä salasana tunnukselle...". No, minäpä syötän salasanan. Taas ohjelma miettii, ja kohta tulee ilmoitus: "POP-palvelin pop1.mail.com hylkäsi käyttäjän salasanan. Syötä salasana uudelleen".

Eteneminen jämähtää aina tähän samaan kohtaan. Minä annan satavarmasti salasanani täysin oikein, mutta se ei koskaan kelpaa. Netin kautta sähköpostiin mennessäni ei ongelmia ole, mutta Mail-sovelluksen kautta on, vaikka naputtelen aivan saman salasanan kummassakin tapauksessa.

Missähän vika voi olla, kun olen tarkastanut kaikki mahdolliset säädöt ja asetukset niin tietokoneestani kuin mail.com-sivustoltakin moneen kertaan? En vain osaa! Osaatko sinä?

8

1003

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jupajapajuu

Täälläkin päin ongelmia sähköpostin kanssa.. Tosin ongelma ei ole ihan samanlainen, itse yritän tällä hetkellä saada Applen sähköpostiin vanhoja viestejäni PC:ltä. Ei onnistu!

Anteeksi, tästä ei nyt ollut apua sinun pulmaasi..

• ja sulla on ilmainen
      • Outta hell

Häh? Maksullinen? Eli minua on KUSETETTU sähköpostin hankkimisen yhteydessä siten, että on jätetty sen maksullisuus ilmoittamatta? SAATANAN HUIJARIT!!!

• hakiessasi
        Outta hell kirjoitti:

Häh? Maksullinen? Eli minua on KUSETETTU sähköpostin hankkimisen yhteydessä siten, että on jätetty sen maksullisuus ilmoittamatta? SAATANAN HUIJARIT!!!

otapa käyttöön gmail, saat sitten tuon POPinkin toimimaan - tosin itse käytän gmailia IMAPina.

• Aatupaatu arkunmyyjä

Aivan sama ongelma mutta toimii puhelimessa ja ipadissa net netmailissa mutta applen mail ohjelma pyytää salasanaa 5min välein ja sitäkin pitää syöttää 5-10 kertaa ennen kuin se hyväksyy sen. Nämä oireet alkoivat eilen kun päivitin Snow Leopardiin ja vaihdoin luukku.com salasanan.

• 1stMacFinn

Olisko sulla avainnipussa se vanha salasana ja sen takia tökkii? Avainnipun käyttö-ohjelmalla käy joko vaihtamassa se salasana oikeaksi tai poista kokonaan ja anna Mailin tehdä uusi.

• Hmm...

Outo juttu...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      193
      11646
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5509
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2807
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2425
    5. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      14
      1949
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1891
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1875
    8. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      29
      1784
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1526
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1498
    Aihe