Olen siis ottanut opintolainaa jo lukiossa, mutta nyt olen menossa yliopistoon. Kelan kirjeen mukaan lainan ensimmäinen nostopäivä olisi ollut jo elokuussa, mutta lainan hakeminen verkkopankissa ei onnistunut. Haen siis lainaa niin että se edellinen lainaerä kasvaisi, enkä ottaisi uutta lainaa. Voinko siis hakea lainaa heti ensimmäisenä päivänä sitten kun opiskelu alkaa eli 1.9.?
milloin opintolainaa voi hakea?
2
627
Vastaukset
- mustatuntuutältä
Nyt luulen, että ongelma on just tuossa että olet yrittänyt "jatkolainaa" vanhaan lainaan. Korkeakoulussa opintolainan määrä ja nostoaikataulu yms. ovat ihan erilaiset kuin lukiolaisen lainoissa, eli pitäisin todennäköisenä sitä, että joudut ottamaan uuden lainan. Olethan nyt vaihtamassa opinahjoa jne.
- neiti...X
Kyllä lainaa pitäisi saada hakea ja nostaa sillon, kun siihen on opintotukipäätöksessä lupa. Oiskohan tuo pankkikohtaista, että saako lisätä vanhaa lainaa vai pitääkö ottaa uusi? Itselläni ainakin on vain yksi TODELLA suuri laina Osuuspankissa. Soitapa pankkiisi ja kysy missä vika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943762
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453144Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.972749Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572430- 1342397
- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172367Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212284Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232276- 642070