1v6kk kanssa Dominikaanisiin

Kattis*

Suunnitteilla olisi miehen 30v. synttäreiden kunniaksi matka Dominikaanisiin, Puerto Plataan Gran Ventana Beach Resort-Hotelliin. Mukaan lähtisi tuolloin 1v.6kk vanha poikamme (ajankohta ensi vuoden marras-joulukuun vaihde).

Ko. hotellista olen lukenaut kaikkea hyvää ja kohdekin sopisi meille, kun haetaan lämpöä, auringonottoa, hyvää ruokaa ja rentoa yhdessä oloa.

Olisi kiva kuulla muiden perheellisten, jotka näinkin pienten kanssa ovat matkustaneet, kokemuksia matkastaan. Miten on kaikki sujunut? Mites ruoat, vaipat jne. lapsille (jos nyt vaippoja enää tarvitsee)? Tuollahan ei ruoka ole kovin vahvasti maustettua eli pitäisi kyllä löytyä tuon ikäisellekin jo kaiken näköistä maittavaa. Oletteko tehneet joitain retkiä? Miten liikkuminen alueella rattaiden kanssa? Oliko teilä omat rattaat matkassa vai saiko jostain vuokralle? Miten meni pitkä lento ja lennon vaihto siinä välissä? Eli siis mielellään kuulisin kaikkea tällaista pienen lapsen kanssa huomioon otettavaa asiaa...

7

1349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei olisi lomaa !!!!

      Joku hyvä viikonloppu hyvässä kylpylässä on parempi vaihtoehto, te vaan saatte päänsärkyä siitä, miten lapsi voi jne. Ottakaa aikeenne uusiksi, kun mies täyttää 35 v. Silloin homma toimii jo paremmin. (....sivusta olen seurannut, että näin pienten kanssa matkalla olleet ovat olleet ihan "kusessa ja paskassa")

    • ikmolm

      tuttavaperheen kanssa Dominikaanisessa Las Galerasissa. Heidän toinen lapsensa oli tuolloin 10 kk vanha ja reissu sujui hienosti. Hotellin ravintolasta löytyi paljon sopivaa syötävää, leipää, jogurttia, hedelmiä... Vaipat otettiin Suomesta mukaan ja ruokapurkkeja myös. Niiden tilalle sai takaisin tullessa tuliaisia. Lentomatka oli pitkä mutta lapsi nukkui suurimman osan ajasta. Mahatauteja ei tullut koska ruokien kanssa pelattiin varman päälle ja käsiä desinfioitiin usein, lapsi oli myös paljon vaunuissa eli ei saanut noukittua suuhunsa mitään ylimääräistä. Mutta riskejähän silti on!

    • zorcon

      pakko painottaa että oottakaa muutama vuosi kaikkien ulkkis reissujen kanssa.... varsinki jos ennen sitä pikkusta ei ole ihan tuhottomasti matkattu koska pettymyksiä tulee ja lapsen kanssa moninkertaisesti eli pilaa "loman"... maailman matkaajat kestänevät pienet vastoinkäymiset

    • Kohta lämpöön

      Reissaaminen lasten kanssa onnistuu, kun valmistautuu siihen, että hiekka ja kura ei haittaa rannalla. Siskoni on reissannut vauvojen kanssa ja hyvin on mennyt. Ottakaa kevyet isopyöräiset rattaat ja aurinkovarjo. Dominikaanisessa ei ole "isoja" kauppaketjuja, joten vaipat, myös allasta varten uimavaipat mukaan ja ruokaa (mieluiten ei lämmitettävää) rannalle / hotellihuoneeseen. Mikroja ei välttämättä AI hotellista löydy. Pitopöydistä lapsi voi syödä kaikkia kypsennettyä ja muutaman lomapäivän jälkeen myös hedelmiä ja vihanneksia, joita ei ole kypsennetty. Alueen bakteerikantaan kun on lapsi ehtinyt jo hieman tottua, joten ei mene maha niin helposti sekaisin. Jäätelöä en itse suosittele, mutta monet antavat lasten nauttia siitäkin.
      Dominikaanisessa ei ole pyöräteitä, joten helposti ei rattailla kulkeminen onnistu. Takseissa ei ole myöskään lastenistuimia. Mutta jos aiotte olla enimmäkseen altaalla, lähtekää vaan koko perheellä nauttimaan.

    • mmatkaaja

      Olemme matkanneet paljon lasten kanssa, myös kaukolomilla. Näillä palstoilla riittää näitä "odottakaa muutama vuosi ettei mene loma pilalle" mutta kyllä vaan lastenkin kanssa matkaaminen onnistuu kun asennoituu niin, että elämä on lasten kanssa lomallakin ihan "normaalia" kiukutteluineen kaikkineen. Paitsi että äidin ei tarvitse laittaa ruokaa eikä siivota, hermotkin kestää paremmin;).

      Kuopuksemme oli 1,5v. kun olimme Thaimaassa. Lennot meni hyvin, nukkui osan aikaa ja osan aikaa sitten keksimme viihdykettä, kirjoja tms. Otimme vaipat mukaan suomesta, menee hyvin matkarattaiden tavarakorissa ainakin yksi paketti. Muutamia ruokapurkkeja otimme myös mukaan mutta pääasiassa poika söi ihan samaa ruokaa kuin mekin. Kyllä sitä lapsi pärjää loman vaikka banaanilla, kunhan muistaa helteessä pitää huolen riittävästä juomisesta.

      Dominikaanisessa kävimme kun kuopus oli 3v. ja voin kyllä suositella lämpimästi.

    • Matkailu avartaa

      Moi! olin vaimoni ja pokani sekä vaimoni siskon perheen kanssa Dominikaanisissa vuosi sitten 11kk poikalapsen kanssa. Vaimon siskolla oli 14kk lapsi mukana. Kaikki matkalla sujui loistavasti. Lento (14h) ilman itkuja ja piilosta leikkien! :o) Paikalliset ovat todella ystävällisiä ja rakastavat lapsia yli kaiken, poikamme ihastui mm. tarjoilijoihin ja koska on vaalea, kaikki paikalliset ihailivat. Ruoat ja vaipat otimme mukaan. Ruokapuoli oli kyllä hyvin kunnossa ravintoloissa, mutta otimme omat ruuat, jottei tulisi riskejä sairastumisesta, söi tosin muutakin ruokaa sekä hedelmiä ravintoloissa. Kellään meistä ei ollut mitään ongelmia vatsan kanssa ja söimme ja joimme laidasta laitaan kaikkea. Vaipoja saa myös paikanpäältä, mutta ovat hintavia, samoin hedelmäsoseita ja ehkä joitain purkkiruokiakin. Loistavaa AI hoteleissa on ruoan monipuolisuus sekä juoma-automaatit, josta oli helppo hakea muksuille mehua ja vettä pitkin päivää, jota tropiikissa menee paljon. Lapset olivat koko reissun huipputyytyväisiä ja voin sanoa, että matkaan vaan, se on meille ollut aina lomaa koko perheelle ja poika aina huippukiltti. Ollaan käyty tuon reissun jälkeen jo kaksi kertaa Turkissa ja nekin reissut menneet aivan loistavasti. Nyt kuukauden päästä lähdetään taas Dommareihin ja Rio San Juaniin, ei malta odottaa! ;o) LOISTAVAA matkaa ja älä ikinä usko noita Besserwissereitä, jotka väittävät lasten kanssa matskutelun olevan kamalaa. TÄYSIN PÄINVASTOIN!!!

      • KirBer

        Kiitti paljon viestistä (nimimerkki "Matkailu avartaa")! Se todella kannustaa ja antaa tuulta purjeisiin. Me varattin matkan Gran Ventanaan (joulukuussa lähö) ja meidän poika on silloin 1v 2kk. Kyllä mietettiin kauan, että kannattaako lähteä, niin nyt kyllä lähdetään! :)
        Totta on, että ihmiset eivät uskalla tehdä asioita ei sen takia, että ne näyttävät mahdottomilta, vaan sen takia, että ihmiset eivät uskalla, asiat näyttävät mahdottomilta. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1718
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1069
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      900
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      861
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      840
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      745
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe