Delta haukuttiin TL:ssä

Mklll

Uusimmassa Tuulilasissa oli Lancia Deltan lyhyt koeajo. Kyseessi siis 1.9 "mahtidiesel". Autosta ei juuri muuta positiivista sanottu kuin ulkonäkö. Sisältä kuulemma kuin normi Fiat eli kaukana kivasta ulkonäöstä. Ergonomia poskellaan, mm. penkki "perseestä" sekä keskikyynärnoja käyttäkelvoton. Itse moottori oli nuhaisen oloinen, mm. alakierroksilla ei tapahdu mitään.

Joten ei taida Lancia tällä mallilla lyödä kapuloita rattaisiin kilpailijoilleen. Yksi hienoimmista autoista ulkonäöltään mutta etenkin pallon ajaville esim. matkustusmukavuus on kova sana.

18

3361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hirohito

      Uusimmassa AutoBildissä oli Lancia Deltan lyhyt koeajo. Kyseessi siis 1.9 "mahtidiesel". Autosta ei juuri muuta sanottu kuin positiivisia asioita, joten ota noista nyt sitten selvää...

      Ainakin Saabissa tuota moottoria on kehuttu ja TM:n vertailussa todettiin jopa automaatin kanssa todella pirteäksi pakkaukseksi. Ja Saabille ilmoitetaan 10hv pienemmät tehot!

    • JJA...

      muka asiantunteva lehti? Pääasiassa testaavat jariksia, että on hyvä pirssi.

    • urlsit

      huulilasissa on töissä sellaisia nuoria jannuja jotka eivät tiedä autoista mitää muuta kun että pitää olla volkkari.--

      • pk

        Journalisti kirjoittaa juttuja lehteen myydäkseen lehteä. Mitä sitten? Jos Lancia Deltan kaltainen massasta poikeava auto kiinnostaa, niin mitä merkitystä lehtijutuilla. Toinen asia on mistä/miten Lancian voi nyt hankkia Suomessa, kun Delta-Auto on sukannut suhteensa Torioon.


      • ei tl

        TL on nykyisin vain kokoelma mainoslehtisistä koottuja nettikuvia ja jutut tasottomia, pikkukakaroiden tekeleitä. On ikävää, että lehti tehty noin halpahintaisesti. En sijoita tomoseen humpuukilehteen enää senttiäkään.


    • Hynynen

      Joo voihan näitä haukkua ja kehua miten kukin lystää mutta itseäni kummastutti tässä taannoin liikenteessä olleen uuden lancian vinkuvat jarrut .. ujelsi kuin vanha DX corolla bilteman jarrupaloilla konsonaan vaikka auto oli ihan uunituore peli (tai no okei, taitaa se olla noin 3kk vanha mitä olen ko yksilön liikenteessä nähnyt satunnaisesti)

      Mutta italo autot ei ole minulle.. ei sillä ettäkö ne olisi tyylikkäitä, ovat mutta itse arvosta autoilussa eniten arjen luotettavuutta, tyylit tulevat ja menevät joten en anna niille painoarvoa.

      Ihan huvikseni pitäisi kyllä käydä tuo lancia katsomassa sisältä ja jopa koeajamassa vaikkakaan en ole ostamassa sillä nyt on 6kk vanha 'muumerkki' auto ajossa ja ei voi kuin hymyillä :)

      • Delta HML

        Ainakin omassa Lankisessa jarrut vinkuvat törkeästi. Deltassa on herkistelty, mutta lopullista ratkaisua ei ole löytynyt.


      • _////_

        Kyllä tuo luotettavuus on ihan kunnossa noiss uusissa italoissa verrattuna muihin euroautoihin. Porukka on heti paniikissa, jos 10% 15-vuotta vanhoista Alfoidta hylätään katsastuksessa.


      • aivot=turhake
        _////_ kirjoitti:

        Kyllä tuo luotettavuus on ihan kunnossa noiss uusissa italoissa verrattuna muihin euroautoihin. Porukka on heti paniikissa, jos 10% 15-vuotta vanhoista Alfoidta hylätään katsastuksessa.

        olen onnellinen koska ostan vain testivoittajia=)aivan sama onko kyseessä pesukone,perheautooni sopivat GT luokan autobaanarenkaat suomeen,ketsuppi tai vaikka kännykkä...kaupalliset julkaisut ovat vertailleet luotettavasti ja puolueettomasti minulle(ja muille vähäjärkisille sopuleille) mainostajien rahojen avustuksella parasta=)myös vaimoksi kannattaisi valita vain lähiöpubin testivoittaja ja valita siellä vallitsevan asiantuntijaraadin koeajojen perusteella kovin kone=testivoittaja!


      • Jarikset variksille
        aivot=turhake kirjoitti:

        olen onnellinen koska ostan vain testivoittajia=)aivan sama onko kyseessä pesukone,perheautooni sopivat GT luokan autobaanarenkaat suomeen,ketsuppi tai vaikka kännykkä...kaupalliset julkaisut ovat vertailleet luotettavasti ja puolueettomasti minulle(ja muille vähäjärkisille sopuleille) mainostajien rahojen avustuksella parasta=)myös vaimoksi kannattaisi valita vain lähiöpubin testivoittaja ja valita siellä vallitsevan asiantuntijaraadin koeajojen perusteella kovin kone=testivoittaja!

        Erot nykyajan autojen ajo-ominaisuuksissa ovat nyansseja, joita tavallinen kaasuntallaaja ei edes huomaa. Mitä järkeä on silloin ostaa se tavallinen tusinatuote, jota on joka huushollissa. Auto on käyntikortti omistajastaan. Miksi ajaa ääliön valinnalla, kun voi saada tyylikkään, yksilöllisen pelin, jota kaikki naapurisi kadehtivat, mutta jota he eivät itse ymmärrä hankkia?


      • 4d sedan GTi sport
        Jarikset variksille kirjoitti:

        Erot nykyajan autojen ajo-ominaisuuksissa ovat nyansseja, joita tavallinen kaasuntallaaja ei edes huomaa. Mitä järkeä on silloin ostaa se tavallinen tusinatuote, jota on joka huushollissa. Auto on käyntikortti omistajastaan. Miksi ajaa ääliön valinnalla, kun voi saada tyylikkään, yksilöllisen pelin, jota kaikki naapurisi kadehtivat, mutta jota he eivät itse ymmärrä hankkia?

        Tm sitä ja TL tätä ja lässynlässyn sekä sekaan vielä automotorsportit ynnä muut magaziinit niin siinähän se on valmiiksi mainosmiesten ja toimittajien aivopesu autoista,kumeista tai vaikka turbo-super-GT öljyistä syötettäväksi suomalaiselle tuulipukumiehelle joka ajaa tojolla mutta haaveilee saksasta poistomyydystä mersusta,audista tai bemusta jotka kemal tunnollisena miehenä myynyt huoltokirjoilla ja muilla itsetehdyillä 1 om dokumenteilla lähes lahjoitushintaan suomalaiseksi unelmaksi!


      • Ööliä läikkyy!
        Jarikset variksille kirjoitti:

        Erot nykyajan autojen ajo-ominaisuuksissa ovat nyansseja, joita tavallinen kaasuntallaaja ei edes huomaa. Mitä järkeä on silloin ostaa se tavallinen tusinatuote, jota on joka huushollissa. Auto on käyntikortti omistajastaan. Miksi ajaa ääliön valinnalla, kun voi saada tyylikkään, yksilöllisen pelin, jota kaikki naapurisi kadehtivat, mutta jota he eivät itse ymmärrä hankkia?

        Jos on ääliö, niin ei kai siinä muu auta kun ajamaan - sillä ääliön valinnalla. =D


      • aokmpin9f+8u
        Jarikset variksille kirjoitti:

        Erot nykyajan autojen ajo-ominaisuuksissa ovat nyansseja, joita tavallinen kaasuntallaaja ei edes huomaa. Mitä järkeä on silloin ostaa se tavallinen tusinatuote, jota on joka huushollissa. Auto on käyntikortti omistajastaan. Miksi ajaa ääliön valinnalla, kun voi saada tyylikkään, yksilöllisen pelin, jota kaikki naapurisi kadehtivat, mutta jota he eivät itse ymmärrä hankkia?

        HOHHOIJAA, luuletko oikeasti, että joku kadehtisi italialaisella vikapesällä ajavaa naapuriaan ?


    • Ladamiäs

      Italiaanot ei osaa tehdä autoja.

      • pk

        Delta ollut meillä reilun viikon. 165hp diesel, nahkainen sisusta ja 17" pyörät. On aivan upea auto ajaa. Kiihtyy todella hyvin millä tahansa vaihteella ja ilman meteliä - moottorin äänet on todella hyvin eristetty.


      • Forza Italia
        pk kirjoitti:

        Delta ollut meillä reilun viikon. 165hp diesel, nahkainen sisusta ja 17" pyörät. On aivan upea auto ajaa. Kiihtyy todella hyvin millä tahansa vaihteella ja ilman meteliä - moottorin äänet on todella hyvin eristetty.

        Olen katsellut -08 cromalleni jatkajaa ja yhtenä vaihtoehtona olis toi mainittu isompi delta. Ainoo itelle huono puoli on tavaratila joka on reilusti pienempi ku cromassa ja pohja tosi syvällä . Omistan ison koiran ja perhettäkin on neljä immeistä joten tilaa tarvis olla. Italialaiset autot sopii mulle enkä muuta edes katsele koska vaadin autolta muutakin kun ajoa tuvan ja tunkion välillä. Täytys käydä jossain koeajamassa kyseinen auto niin sais jonkunlaisen vaikutelman verraten cromaan joka on laatupeli.


    • Onnelline deltisti

      Täyttä pasaa! Upeampaa autoa saa hakea!

      • Delta on hyvä auto

        Lansia Delta näyttää olevan hyvä auto, vain 17 kommenttia yli kolmeen vuoteen keskustelun aloituksesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe