DODIII...
Siinä otsikossa 3 asiaa jotka vaivaa, onko teillä kenelläkään edes yhtä näistä?
Olen raskausviikolla 24
ensinnäki oon hyvinki jo kauan (en muista oliko ennen raskausta jo.. ) mutta mulla toinen korva menee välillä tukkoon vähäksiaikaa. Neuvola hoitaja katsoi, muttei voinut tarkemmin syynätä kun ei ollu koulutusta..
..nooh.. henkeä ahistaa..on kyllä ahistanu sitäki pitempään ja jopa ennen raskaustaki.. luulin johtuvan rintarangasta.. ramppasin lääkärillä eikä ne mitään tehnyt ja kun menin vihdoin lääkärille joka oli valmis ottaan esim röntgeniä ni olin raskaana jo. Nämä hengenahistukset on ehkä kyllä lisääntyny raskausaikana. Tää lääkäri kyllä epäili ahdistuneisuutta joka sen aiheuttaa Confused
Ite en jaksas uskoa..
No nyt sitte oon hoksannu että syke nousee ilman että mitään erikoista teenkään ni yli 100/min !!
Lähettiin ajeleen hotellista tänään ja kun olimme respaan lähdössä kirjautumaan ulos.. tunsin että jaahans taas henkeä ahistaa ja respassa laskin pulssin, se oli 120/min .. kun päästiin autoon ja matka alkoi..oli liian kuuma autosa ja se ahisti hengitystä ja ..olo oli sekava..ja yhtäkkiä piti käskee pysähtyyn ja tempasin rauhottavan.. kylmähiki tuli ym... matka jatku ja kotia päästiin mutta oli voimaton, ja rauhottava vähän väsytti. Kotona otin 3h päikkärit ja unta ois vieläki varmaan riittäny.
viikkositte hoksasin ton korkean pulssin ekakertaa kun ajelin autolla ja korva napsahti taas lukkoon.. työnsin sormen korvaan ja nitkuttelin vaikkei se mitään auta.. sit tunsin että vähän henkiki ahtaalla ja sit sen pulssin.. en pysyny laskuissa mukana kun hakkas, mutta yli 100 mentiin hyvinki.. rauhottu se sit jonku kilometrin jälkeen..
Mielenkiintosta eikö?? ..ja minusta ei yhtään mukavaa kun saa pelätä uutta pyörytystä!
Korva tukossa..hengen ahdistus ja korkea syke
15
3097
Vastaukset
- samaa..
..mutta ei juuri tuota korvan lukkoon menemistä (paitsi toisinaan lähinnä kyllä flunssan yhteydessä ja välillä muutoinkin..).
Eli hengenahdistusta on ollu ja on edelleen (nyt enemmänkin hengästymistä,kun viikkoja jo yli 30) ja syke on ollu koko raskausajan myös levossa lähemmäs sata jos ei ylikin ja välillä ihan syyttä suotta pompsahtanu kauheisiin lukemiin. Tälläinen on kuulema suht yleistä,että raskaana olevalle tulee ns. paniikkihäiriöitä ilman sen kummempaa syytä..Elikkäs sinuna en kyllä olisi kamalan huolissani.
Kyllä se siitä helpottaa,tsemppiä! - lilkka
Kyllä minäkin vähän epäilisin jotain paniikkihäiriötä tai vastaavaa, mutta ehkä olisi hyvä ottaa sydänfilmi tai tehdä muita tutkimuksia. Käy uudestaan puhumassa lääkärille, jos elämä ihan mahdottomaksi menee.
Miksi sinä tuota pulssia laskeskelet? Minullakin tulee normaalia helpommin rasittunut ja huono olo ja sydän alkaa hakata, jos pitää kiipeillä portaita, seisoskella paikoillaan, on kuuma tai en ole saanut levätä tarpeeksi. Pistän sen kaiken raskauden piikkiin. Alkuraskauden pahoinvoinnin takia kunto on päässyt rapistumaan, joten sitä yritän alkaa kohentamaan.
Minulta menee kanssa välillä kuulo toisesta korvasta. Se on aina sama korva ja sillä puolella, missä minulla pahimmat jännitysniska- ja purentaongelmat, joten en ota sitä vakavasti, vaikka välillä on tosi inhottavaa, kun korva lyö lukkoon ja huimaa hetken aikaa. Korva ei koskaan mene lukkoon silloin kun niska- ja purentalihakset ovat rennon tuntuiset, joten eiköhän tämä niistä johdu. Onko sinulla aina sama korva, joka lukkiutuu? Kannattaisi antaa korvalääkärin katsoa se, näkyykö siellä jotain ja jos ei näy, voisit itse kokeilla onko sinulla sen puolen lihakset jumissa. Korvan lukkoon meno on yksi purentahäiriön oireista.- R.E.V
On mulla sydänfilmi otettu ennen raskautta jo kun oli niitä kipuja tissienvälissä..
On otettu sydänfilmii myös aikoinaan ennen ekaa raskautta (4v sitten) kun kärsin rytmihäiriöistä. Ne todennäkösesti johtu stressistä, kun kerran töisä esim sain pomolta huudot ihan syyttä suotta, ni esim. sen jälkeen alko rytmihäiriöt tulemaan..
Miksikö lasken pulssia??.. no sillon autolla ajaessani tunsin kun sydän hakkas niin varsin laskin, ja aloin miettiin että meneekö esim korva lukkoon tai ahistaako henkeä just sillon kun pulssi hakkaa.. siks että voin soittaa äitiysneuvolaan ja kysyä onko se vakavaaki. Jossain luki että jos menee yli 150 ni ei oo vauvalle hyväksi.
Mulla ennen tätä raskautta oli aikasemminki yhteenaikaan korva välillä tukossa, sillo lääkäri katto nopsaa eikä löytäny mitään. Sitä en muista oliko se sillon vuojenlopussa jolloin olin myös raskaana, mutta ultrasa selvis että "vauva" ei ollu elossa.
..tuosta pulssin noususta.. kun minun ei tarvi ees pahemmin liikkua,kun se nousee, eli ei johdu liikunnasta.. - emilia78
R.E.V kirjoitti:
On mulla sydänfilmi otettu ennen raskautta jo kun oli niitä kipuja tissienvälissä..
On otettu sydänfilmii myös aikoinaan ennen ekaa raskautta (4v sitten) kun kärsin rytmihäiriöistä. Ne todennäkösesti johtu stressistä, kun kerran töisä esim sain pomolta huudot ihan syyttä suotta, ni esim. sen jälkeen alko rytmihäiriöt tulemaan..
Miksikö lasken pulssia??.. no sillon autolla ajaessani tunsin kun sydän hakkas niin varsin laskin, ja aloin miettiin että meneekö esim korva lukkoon tai ahistaako henkeä just sillon kun pulssi hakkaa.. siks että voin soittaa äitiysneuvolaan ja kysyä onko se vakavaaki. Jossain luki että jos menee yli 150 ni ei oo vauvalle hyväksi.
Mulla ennen tätä raskautta oli aikasemminki yhteenaikaan korva välillä tukossa, sillo lääkäri katto nopsaa eikä löytäny mitään. Sitä en muista oliko se sillon vuojenlopussa jolloin olin myös raskaana, mutta ultrasa selvis että "vauva" ei ollu elossa.
..tuosta pulssin noususta.. kun minun ei tarvi ees pahemmin liikkua,kun se nousee, eli ei johdu liikunnasta..Aika samoja vaivoja löytyy täältä. Aamupäivisin lepopulssi 100-120, joskus ylikin. ja tosiaan ihan levossa. Vähän asettuu kun menee ihan makuulle. Tästä syystä olenkin sairaslomalla. Jos jotain yritän aamupäivisin tehdä, alkaa pyörryttää. Edellisessä raskaudessa oli sama juttu, silloin tosin lepopulssi jopa 140, ta taju meni ihan kun istuin lattialla ja luin pojalle kirjaa. Enpä suosittelisi autolla ajoa tällaisten lukemien kanssa.
Sit siihen ahdistukseen, mua kans ahistaa usein. Hesassa käydessä meinasi paniikki iskeä kehä kolmosella, vaikka en ollut edes itse ratissa. Täytyy vaan ottaa rennosti ja olla mahd. paljon kotosalla.
Ja vielä korvasta. Mulla ollut nyt raskauden aikaan sellaista, että korvaa alkaa särkeä aivan tautisesti yöllä, jos nukun korva vasten tyynyä. Ja pakkohan se on kyljellään nukkua, kun vatsa jo on aikas iso. Kokeilin jo vaihtaa erilaisen tyynynkin, vaan ei auttanut..
Tuosta pulssista vielä. Edellisessä raskaudessa multa otettiin sydänfilmi, mut siinä ei mitään erikoista ollut. Tosin sillä hetkellä olikin pulssi ihan normaali. Verenpaine mulla on aika matala, 100/60. En sitten tiedä liittyykö tuo pulssi jotenkin matalaan verenpaineeseen.
Koitetaan levätä ja jaksaa.
Rv mulla 23. - kuulostaa...
R.E.V kirjoitti:
..tuosta pulssin noususta.. kun minun ei tarvi ees pahemmin liikkua,kun se nousee, eli ei johdu liikunnasta..Minusta oireesi kyllä kuulostavat paniikkihäiriöltä, niin kuin tuolla moni jo ehdottikin. Ei se pulssin nouseminen varmasti vauvalle vaarallista ole silloin kun se ei johdu mistää kovasta rasituksesta. Googlaapa vähän paniikkihäiriön oireita niin voit itsekin miettiä, voisiko olla se kyseessä. Olet ilmeisesti herkkä ihminen kun olet rytmihäiriöitäkin saanut stressistä, siispä nuo paniikkioireet eivät olisi mitenkään ihmeellisiä. Onko sinulla muuten niskat jumissa? Kaikenlaiset jumitukset vaikuttavat myös korviin, joten korvan lukkiutuminen voi johtua ihan vaan sellaisesta. Sitä paitsi tuskinpa se nyt mitään vakavaa on, johtui se sitten mistä hyvänsä. Voi myös olla, että siellä on vaikkua, joka tukkii korvaa. Se on helppo tarkistaa, käyt vain korvalääkärillä ja hän kurkkaa miltä sieltä näyttää.
- fisutt
Itselläni sama tuo korvan tukkoon meneminen.. Ainakin kuukauden verran on mennyt aina välillä korva tukkoon ja on kyllä tosi inhottavaa. Varsinkin töissä kun joutuu kokoajan puhumaan asiakkaille ja kuuluu oma ääni inhottavasti korvasta. Ja lähes joka päivä on tukossa. En kyllä keksi mistä voisi johtua.. Ja aina oikea korva.
- tukkoisuus
Mulla meni toinen korva alkuraskaudessa,ennen kuin edes tiesin odottavani, aivan lukkoon.Sitä kesti monta päivää ja kävin lääkärilläkin näyttämässä.Lääkäri määräsi kaiken maailman buranaa ja duactia...epäili alkavaa flunssaa tms..kyllä otti päähän kun viikon päästä selvisi että olen raskaana ja olin monta päivää syönyt noita "kiellettyjä lääkkeitä" ja että raskaus ne korvat oli lyönyt lukkoon.Aika erikoinen raskaus ensioire kylläkkin!
- annetaan
myös flunssan hoitoon tamiflua. Tämäkään lääke ei välttämättä kohta enään tehoa. Sikainfluenssasta on nyt maailmalla muuntunut virus (Ei toistaiseksi suomen lehdistö tiedota VIELÄ) Muuntuneen A /H1N1 viruksen on todettu iskevän suoraan keuhkoihin. Tässä linkki ulkolaiselle sivulle, josta asiassa tarkemmin.
Samalla ihmetyttää, että rekkakuski kuolee kesken ajon. Liekö tämä muuntunut virus ollut asialla? Voi olla, että kohta on aihetta huoleen ihan tosissaan. Täällä joku kirjoitteli aikaisemminkin sikainfluenssan vaaroista. Ei tainnut vaahdota asiaa ihan turhaan.
http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/8/31/nation/4620537&sec=nation - Sinähän se juuri olet...
annetaan kirjoitti:
myös flunssan hoitoon tamiflua. Tämäkään lääke ei välttämättä kohta enään tehoa. Sikainfluenssasta on nyt maailmalla muuntunut virus (Ei toistaiseksi suomen lehdistö tiedota VIELÄ) Muuntuneen A /H1N1 viruksen on todettu iskevän suoraan keuhkoihin. Tässä linkki ulkolaiselle sivulle, josta asiassa tarkemmin.
Samalla ihmetyttää, että rekkakuski kuolee kesken ajon. Liekö tämä muuntunut virus ollut asialla? Voi olla, että kohta on aihetta huoleen ihan tosissaan. Täällä joku kirjoitteli aikaisemminkin sikainfluenssan vaaroista. Ei tainnut vaahdota asiaa ihan turhaan.
http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/8/31/nation/4620537&sec=nation"Täällä joku kirjoitteli aikaisemminkin sikainfluenssan vaaroista. Ei tainnut vaahdota asiaa ihan turhaan."
Veikkaisin että se olit juuri sinä, joka on aloittanut täällä kymmeniä raskaana olevia naisia pelottelevia ketjuja & pistänyt sikainfluenssaa käsittelviä kommentteja useisiin ketjuihin, joissa aiheella ei ole ollut mitään tekemistä sikainfluenssan kanssa. Voisitko kertoa mitä sinä saavutat tuolla? Mitä hyötyä on pelon lietsomisesta tässä vaiheessa, kun kukaan ei tiedä mitä oikeasti kannattaisi tehdä ja minkälaiseksi tilanne muodostuu? Veikkaisin että jonkinlaisesta vainoharhaisuudesta on kyse (sinun mielestäsi yhteiskunta haluaa pelkkää pahaa kansalaisilleen, pimittää hoidot ja toivoo mahdollisimman monen veronmaksan kuukahtavan, mitä ei normaali-ihmisetn logiikka käsitä), mutta pitääkö silti käydä pelottelemassa nimenomaan raskaana olevia, joilla riittää muutenkin huolta ja murhetta odotuksesta ja tulevan lapsen hyvinvoinnnista? - R.E.V
Sinähän se juuri olet... kirjoitti:
"Täällä joku kirjoitteli aikaisemminkin sikainfluenssan vaaroista. Ei tainnut vaahdota asiaa ihan turhaan."
Veikkaisin että se olit juuri sinä, joka on aloittanut täällä kymmeniä raskaana olevia naisia pelottelevia ketjuja & pistänyt sikainfluenssaa käsittelviä kommentteja useisiin ketjuihin, joissa aiheella ei ole ollut mitään tekemistä sikainfluenssan kanssa. Voisitko kertoa mitä sinä saavutat tuolla? Mitä hyötyä on pelon lietsomisesta tässä vaiheessa, kun kukaan ei tiedä mitä oikeasti kannattaisi tehdä ja minkälaiseksi tilanne muodostuu? Veikkaisin että jonkinlaisesta vainoharhaisuudesta on kyse (sinun mielestäsi yhteiskunta haluaa pelkkää pahaa kansalaisilleen, pimittää hoidot ja toivoo mahdollisimman monen veronmaksan kuukahtavan, mitä ei normaali-ihmisetn logiikka käsitä), mutta pitääkö silti käydä pelottelemassa nimenomaan raskaana olevia, joilla riittää muutenkin huolta ja murhetta odotuksesta ja tulevan lapsen hyvinvoinnnista?Siis tarkotatko mua R.E.V tä?? joka ois alotellu jonku pelottelu ketjun??
Väärin luultu.. hitto minen ketään pelottele, kun oon itekki niin sairaalloisen paniikki ihminen.
- ++++
Mulle tulee "hengenahdistus" tuntemuksia, jos käytän ympärysmitaltaan liian pieniä rintsikoita. Ja raskausaikana rintakehän ympärysmitta (rintojen alta mitattuna) kasvaa yleensä jonkin verran. Eli ihan ekaksi suosittelen tarkistamaan, että ritsikkasi ovat oikean kokoisia.
- R.E.V
Eli soitin neuvolaan tänään ja sain kuulla että on ihan yleistä raskausaikana nää pulssit ym.. eikä oo vauvalle vaaraa. Että moni just pyörtyilee.. että veren entsyymi (vai mikä se oli ,niin lisääntyy..plaa plaa)
Juu, siis kyllähän mulle aikoinaan tuo Opamox resepti annettiin lievään paniikkihäiriöön , että kyllähän mulla sitäki taitaa olla...
Niskat jumissa?? ..en tiiä mut lääkäri meinas mun rintakipujen johtuvan ahdistuksesta, että sisällä olevat lihakset on jännitystilassa ja se aiheuttaa kivun.
Ja jos sormella painan yläselän lihaksia, ni joskus vihloo pieniki painaminen.. että varmasti mulla lihakset on jumissa. Oonki miettiny kävisinkö hierojalla.. vai onkohan ihan turhaa mun tapauksessa.
Ennen raskautta olo parani kun otin 1-2 paukkua kotona (en normaalisti juo juurikaan,kuin ehkä saunakaljan.. mut päätin kokeilla auttasko drinksu ja auttohan se!!??) eli liekkö niitä mun piilolihaksia rentouttanu sen verran.
Jännä että nyt löytyy muitakin "korva tukossa" raskaana olevia, kun neuvola täti ei ollu kuullu vastaavasta, mutta kylläkin sano että limakalvot on turvonneet ym ym..
Itellä ensimmäinen raskaus oli niin helppo että töisäki olin loppuun vaikka kaikki hirvitteli mun mahan kokoa ja että miten jaksan.. ja oli vielä kuuma kesä. No kerkesin viikon sitte ollakki kotona kun poika synty 37 1
Juu, tuo sikainfluenssa on yks paniikin aihe tällähetkellä mun elämässä myös!!
Ei oo kiva aika olla raskaana nyt kun kuuluu riskiryhmään ja muutenki henkeä ahistaa :c/
JOS JOKU HALUAA KIRJOTTAA SIKAINFLUENSSASTA tähän viestiin, ni plliiss ennemmin niitä rohkasevia hyviä juttuja.. en halua enempää ressin aihetta tähän elämään. Tällähetkellä elelen siinä tiedossa minkä mulle neuvolasa antoivat.. eivätkä tuntuneet olevan ollenkaa huolissaan. - kannattaa kokeilla
R.E.V kirjoitti:
Eli soitin neuvolaan tänään ja sain kuulla että on ihan yleistä raskausaikana nää pulssit ym.. eikä oo vauvalle vaaraa. Että moni just pyörtyilee.. että veren entsyymi (vai mikä se oli ,niin lisääntyy..plaa plaa)
Juu, siis kyllähän mulle aikoinaan tuo Opamox resepti annettiin lievään paniikkihäiriöön , että kyllähän mulla sitäki taitaa olla...
Niskat jumissa?? ..en tiiä mut lääkäri meinas mun rintakipujen johtuvan ahdistuksesta, että sisällä olevat lihakset on jännitystilassa ja se aiheuttaa kivun.
Ja jos sormella painan yläselän lihaksia, ni joskus vihloo pieniki painaminen.. että varmasti mulla lihakset on jumissa. Oonki miettiny kävisinkö hierojalla.. vai onkohan ihan turhaa mun tapauksessa.
Ennen raskautta olo parani kun otin 1-2 paukkua kotona (en normaalisti juo juurikaan,kuin ehkä saunakaljan.. mut päätin kokeilla auttasko drinksu ja auttohan se!!??) eli liekkö niitä mun piilolihaksia rentouttanu sen verran.
Jännä että nyt löytyy muitakin "korva tukossa" raskaana olevia, kun neuvola täti ei ollu kuullu vastaavasta, mutta kylläkin sano että limakalvot on turvonneet ym ym..
Itellä ensimmäinen raskaus oli niin helppo että töisäki olin loppuun vaikka kaikki hirvitteli mun mahan kokoa ja että miten jaksan.. ja oli vielä kuuma kesä. No kerkesin viikon sitte ollakki kotona kun poika synty 37 1
Ei oo kiva aika olla raskaana nyt kun kuuluu riskiryhmään ja muutenki henkeä ahistaa :c/
JOS JOKU HALUAA KIRJOTTAA SIKAINFLUENSSASTA tähän viestiin, ni plliiss ennemmin niitä rohkasevia hyviä juttuja.. en halua enempää ressin aihetta tähän elämään. Tällähetkellä elelen siinä tiedossa minkä mulle neuvolasa antoivat.. eivätkä tuntuneet olevan ollenkaa huolissaan.No ei se kyllä mitään turhaa ole se hierojalla käyminen jos olet ihan jumissa. Tosin täytyy ehkä käydä useamman kerran ennen kuin auttaa. Se voisi auttaa hengenahdistukseenkin, joskus näet eläselän jumit aiheuttaa myös tuollaista tunnetta.
- paikkansa.
R.E.V kirjoitti:
JOS JOKU HALUAA KIRJOTTAA SIKAINFLUENSSASTA tähän viestiin, ni plliiss ennemmin niitä rohkasevia hyviä juttuja.. en halua enempää ressin aihetta tähän elämään. Tällähetkellä elelen siinä tiedossa minkä mulle neuvolasa antoivat.. eivätkä tuntuneet olevan ollenkaa huolissaan.Sikainfluenssa ja vaikka välillä sorrun provoilemaankin, niin voin sen sanoa omasta kokemuksesta, että tauti on lievä.
Raskaana olevilla on pikkaisen suurempi riski saada jälkitauti, mutta ei muuta. Sekin menee hoidolla varmasti ohi. Se kuitenkin kannattaa pitää mielessä, että jos tulee vähänkin flunssan oireita, niin soitto heti neuvolaan. Sanokoon terveydenhuollossa mitä hyvänsä.
Itse otin perheeni sairastuessa influenssan oireisiin yhteyttä kaksi kertaa terveyskeskukseen ja meillä oli kaksi riskiryhmään kuuluvaa, sanottiin että on flunssa liikkeellä. Parin päivän jälkeen soitin kolmannen kerran ja sit sain infektio lääkärin lausunnon, että on syytä oireiden perusteella epäillä, että perheemme on todennäköisin perustein sikainfluenssassa. Kotihoito-ohjeet. Töihin ja kouluun meno kiellot. Osa parani noin viikossa ja itse sairastin melkein kolme viikkoa.
En nyt sentään kannusta menee hirveesti väkijoukkoon ja kyläilemään ynms. Mutta kyllä sitä muuten normaalia elämää voi viettää. Vielä, kun muistaa käsienpesut.
Suomessa meillä on kuitenkin hyvät hoitomahdollisuudet ja ajoissa saa hoitoa, niin ei syytä paniikkiin.
Hyvää illan jatkoa ja rauhaisaa odotusaikaa kaikille. ;) - R.E.V
paikkansa. kirjoitti:
Sikainfluenssa ja vaikka välillä sorrun provoilemaankin, niin voin sen sanoa omasta kokemuksesta, että tauti on lievä.
Raskaana olevilla on pikkaisen suurempi riski saada jälkitauti, mutta ei muuta. Sekin menee hoidolla varmasti ohi. Se kuitenkin kannattaa pitää mielessä, että jos tulee vähänkin flunssan oireita, niin soitto heti neuvolaan. Sanokoon terveydenhuollossa mitä hyvänsä.
Itse otin perheeni sairastuessa influenssan oireisiin yhteyttä kaksi kertaa terveyskeskukseen ja meillä oli kaksi riskiryhmään kuuluvaa, sanottiin että on flunssa liikkeellä. Parin päivän jälkeen soitin kolmannen kerran ja sit sain infektio lääkärin lausunnon, että on syytä oireiden perusteella epäillä, että perheemme on todennäköisin perustein sikainfluenssassa. Kotihoito-ohjeet. Töihin ja kouluun meno kiellot. Osa parani noin viikossa ja itse sairastin melkein kolme viikkoa.
En nyt sentään kannusta menee hirveesti väkijoukkoon ja kyläilemään ynms. Mutta kyllä sitä muuten normaalia elämää voi viettää. Vielä, kun muistaa käsienpesut.
Suomessa meillä on kuitenkin hyvät hoitomahdollisuudet ja ajoissa saa hoitoa, niin ei syytä paniikkiin.
Hyvää illan jatkoa ja rauhaisaa odotusaikaa kaikille. ;)..niin siis neuvolasa mulle sanottiin että ei tarvi eristäytyä ja voi mennä töihin ja kouluun jos on sikainfluenssaa perheessä. Anto mulle jonku nettiosotteen josta tarkistaa päivitykset sen tauvin suhteen... en oo uskaltanu käyvä kattoon, kun ei oo ollu tarvetta.. vielää.. (pojalle tuli viimeyönä flunssa ja nukku huonosti.. korkeintaan pientä lämpöä ollu) ..tuntuu monessa tutussa perheessä olevan ny nuhaneniä.
..tuli muuten mieleen kun oon vasta viikolla 25 huomenna.. ni miten ihmeessä kestän kun vielä maha isonee ja keuhkot pienenee, nyt alkaa olleen jo melko kamppailua, ettei pahemmaks ennää passais mennä.
Noo, otan puheeks neuvolassa ens viikolla :c/
..miten te muut henki ahtaalla olijat helpotatte oloanne?? Pussiin hengittämällä?? :cO
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291909Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651880Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3751748Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221158- 121131
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt81066- 881066
- 2851025
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks501001