Härmä air, mitä kokemuksia teillä on siitä?

Olen hankkimassa ensimmäistä omakotitaloa ja ajattelin muurauttaa sinne takan ja mietin tuota Härmä airin piippu putkea.Onko ollut hyvä käytössä ja miten kalliita ovat hankkia?Asentaminen ei varmaan ole vaikeaa?

14

9481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Susanna Tervonen

      Hei,

      Olen myynyt muutaman vuoden Härmä Airin piippua ja hyväksi olen todennut, ei
      ole yhtään valitusta tullut ja on helppo asentaa, ohjeet tulevat paketin mukana.
      Hinta riippuu piipun pituudesta ja mahdollisista lisätarvikkeista.

      Voin kyllä tehdä tarjouksen siitä sinulle. Liikkeeni sijaitsee Lohjalla ja yhteystietoni ovat:
      Inter-Takat,
      Susanna Tervonen
      050-490 8856
      [email protected]

    • Osaamaton kodinrakentaja

      Kuulin muurarilta, että NVI on tällä hetkellä paras hinta/laatu-suhteeltaan (koska Ruotsin kruunun arvo heikko). Itse ei kokemusta, mutta kannattaa varmaan kysyä tarjous sieltäkin.

      http://www.nvi.fi/

    • härmälaane

      härmä air piippu on kyllä helppo ja hyvä ratkasu jos ei hintaa säikähä. meillä oli laurin päältä lähtevänä noin 900ekuu. ainuana miinuksena on ettei savu peltiä saa täysin sulettua , häkää ovat kai aatelleet

    • Joppejj

      Se on tuota EU pelleilyä että ei peltiä saa nykyään kokonaan kiinni

    • niimitä

      sitä?EU-pelleilyä,turhasta!

    • Ei_kannata_hankkia

      Ei todellakaan kannata ostaa kyseisen firman tuotteita. Asiat meni pieleen heti alusta asti kyseisen firman piipun kanssa. Tilauksessa oli oikean mittainen piippu, mutta olivat tehtaalla muuttaneet tilausta ja toimittivat liian lyhyen piipun. Meni yli kuukausi ennen kuin piippu saatiin yltämään katolle asti.

      No nyt muutaman vuoden jälkeen piipun kautta tuli vettä sisälle ja aiheutti kosteusvahingon. Aluksi olivat yhteistyökykyisiä asian suhteen kun hommaa hoidettiin vakuutusyhtiön kanssa, mutta kun vakuutusyhtiö totesi että piipussa on rakenteellinen vika joka aiheutti vesivahingon. Sen jälkeen Härmä Air muutti kokonaan kantansa. Ei vastattu puhelimeen tai sähköpostiin, ei ollut sen jälkeen piipussa mitään vikaa, kunhan vain vältettiin korvausvastuuta. Vaikka olivat ensin myöntäneet että vika on heidän. Härmä Airilta tuli "korjaaja" joka "korjasi" piipun kuntoon, tästä aiheutui kuitenkin lisäkustannuksia kun piipun korjaajan jälkiä piri kutsua korjaamaan pelti firmasta mies. Onneksi ostin piipun K-Raudasta joka osin otti vastuun asiasta.

      Ei siis kannata hankkia mitään kyseisen firman tuotteita! Jos tulee jotain reklamaatiota tuotteista niin että tule saamaan mitään korvausta yritykselta. Pelkää paskaa asiakaspalvelua ja vittuilua!

      • Hämeenaslakki

        Ettet vain olisi itse v.......ut ja niuhottanut inhimillisistä virheistä ja saanut juuri sitä mitä tilaa. Piippu on hyvä ja toimii...


      • Remontoija

        Selvisikö koskaan, mistä tuo vesivahinko johtui? Oliko piipun ja katon välisessä tiivisteessä vikaa?


      • Anonyymi

        Meilläkin tuli vesi piipun kautta sisään kun viimeisen katolla olevan moduulin panta oli löystynyt ja pala heilui. Piippu ollut käytössä 10 vuotta. Härmä airin mukaan panta ei voi missään olosuhteessa irrota ja vakuutusyhtiä ei korvannut vesivahinkoa. Olisi mielenkiintoista tietää onko meitä muitakin...


      • Anonyymi

        Tämä pitää täysin paikkansa. Jos ette ikävyyksiä halua, älkää ostako Härmä Airilta mitään.


    • Hämeenaslakki

      12 vuotta on toiminut täysin moitteettomasti, nuohooja kehuu puhtaaksi ja hyväkuntoiseksi edelleen, vetää hyvin, mitään vesivuotoja ei ole ollut vedikatosta, harkitsen aktiivisipiipun hankkimista jos ja kun piippu joskus uusimista kaipaa; korvausima ei tule huoneilmasta vaan esilämmitetystä hormi-ilmasta

    • torni

      Onko totta että porukka keskustelee et kuka myy prasta reikää katolle HEI HALOO

    • Anonyymi

      Kaksi vuotta mökillä kaksi piippua käytössä. Piti tehdä rakennuksesta johtuen tavanomaisesta poikkeavia ratkaisuja ja keskustella suoraan firman kanssa, k-rauta toki kaupat teki. Kaikki osat täydellisesti oikean kokoiset ja hyvännäköiset silmälle sisätiloissa. Helppo pystyttää itse ja myös läpiviennit pitävät täysin Härmäairin omilla osilla. Jyrkkään kattoon ei suoraan sopivia ollut ja lähekkäiset piiput vaativat rälläköintiä pellityksissä, mutta voihan sen peltisepälläkin teettää jos ei ole kokemusta tai uskallusta kokeilla itse. Toiseen asiaan palstalla viitaten, ennen vanhaan muurarit sahasivat savupellistä toisen kulman häkävaaran takia, silloin ei eu:sta tiedetty vielä mitään.

      • Anonyymi

        Vuodesta 2004 ollut ja hyväksi todettu. Kiitos Härmä Air


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      161
      1692
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1255
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      249
      1213
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1017
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      892
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      172
      889
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      62
      858
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      796
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      53
      721
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      695
    Aihe