Ivetalle

Melperi1

Hei!

Monet vanhoillislestadiolaiset ovat hyökänneet viime päivien aikana sinun kimppuusi tällä palstalla. Älä välitä siitä, se on hyvin tyypillistä vl-käyttäytymistä = hyökätään henkilön kimppuun ja yritetään nakertaa ROTAN tavoin häntä henkisesti.

Sinä olet hyvissä käsissä. Viestisi kertovat vahvaa kieltä siitä, että sinun sydämessä asuu Jeesus Kristus ja Pyhä Henki ohjaa askeleitasi. Mikäpä olisi sen arvokkaampaa ihmisen elämässä? Ei mikään!

Haluan jakaa kanssasi näin viikon alussa seuraavan hengellisen laulun sanoman.
Siunausta!

1. Käden alla Isän rakkaan
varjon siunatun mä sain,
linnan vahvan, kunniakkaan,
tuen, turvan tuskissain.

2. Kiitos, Isä, korpitiellä
yksin en nyt kuljekaan.
Kanssani käy Paimen siellä.
Sylissään mä lepään vaan.

3. Pesä pieni pääskysellä,
kotka lepää vuorillaan.
Paimenella helma hellä.
Siellä tyyntyä mä saan.

4. Paimen auttaa laupiaasti
uupunutta päivittäin,
nostaa kantaa loppuun asti.
Tielle jäisin yksinäin.

5. Mainen onni vaihtuvainen
on kuin varjot kuutamon.
Herran armo toisenlainen,
iankaikkinen se on.

6. Usko lausuu: Herran teillä
kaikki kääntyy parhaimpaan.
Nyt jos kylvän kyyneleillä,
kerran riemuin niittää saan.

7. Pilvilläkin pimeimmillä
siunaus on seurassaan.
Siksi Herran ystävillä
hätää nyt, ei milloinkaan.

Tyyne Salokannel, 1893-1946

56

1223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä olen erään onnettomuuden seurauksena käynyt läpi kipujen yms. muodossa maanpäällisen helvetin. Mutta minun via Dolorosalla kipujen mies ja sairauden tuttava Jeesus Kristus piti minua kädestä kiinni - nosti ja kantoi.

Siksi avauksessa olevan laulun sanat ovat hyvin kohti käyviä minulle.

Aikanaan lääkärit ja muut nostivat kädet pystyyn - ylittämätön seinä näytti olevan vastassa. Jumalalle mikään seinä ei ole ylittämätön eikä mikään asia ole mahdoton. Hän vain laittaa meidät joskus sellaiseen kouluun, että siinä pieni ihminen on todella pieni. Mutta tällaisen prosessin käytyään läpi ihminen huomaa, että

JUMALA ON SUURI!

Tällä hetkellä tilanne kohdallani on täysin toinen.

• iveta

terveisistä! En minä loukkaannu, vaikka minua arvostellaan tai minua kohden hyökätään, mutta toisin on, jos minun Vapahtajaani kohden hyökätään, niin lapsellisesti suutun, vaikka Hän ei minun puolusteluita tarvikaan. Ihmettelen vaan nykypäivän jumalanlapsia, kun eivät voi vaeltaa yhdessä toisiaan rakastaen, vaikka apostolisena aikana uskonasioissa uskomisen erot olivat suuremmat kuin tänä päivänä, niin silti he olivat saman Paimenen lampaita. Meillä usein käytetty sana" epäuskoinen" on sanana väärä ( sitä paitsi se ei edes ole alkuperäinen vanhoillislestadiolainen sana ) ilmaisemaan jonkun toisen uskoa, vaan pitäisi pikemminmin sanoa eri tavalla uskova ( itse usko voi olla sama, mutta uskoo eri tavalla). Anteeksi! Toivottavasti en loukkaa ketään! Toivotan KAIKILLE Jumalan rauhaa( en tappelua) ja Jumalan siunausta!

• iveta kirjoitti:

terveisistä! En minä loukkaannu, vaikka minua arvostellaan tai minua kohden hyökätään, mutta toisin on, jos minun Vapahtajaani kohden hyökätään, niin lapsellisesti suutun, vaikka Hän ei minun puolusteluita tarvikaan. Ihmettelen vaan nykypäivän jumalanlapsia, kun eivät voi vaeltaa yhdessä toisiaan rakastaen, vaikka apostolisena aikana uskonasioissa uskomisen erot olivat suuremmat kuin tänä päivänä, niin silti he olivat saman Paimenen lampaita. Meillä usein käytetty sana" epäuskoinen" on sanana väärä ( sitä paitsi se ei edes ole alkuperäinen vanhoillislestadiolainen sana ) ilmaisemaan jonkun toisen uskoa, vaan pitäisi pikemminmin sanoa eri tavalla uskova ( itse usko voi olla sama, mutta uskoo eri tavalla). Anteeksi! Toivottavasti en loukkaa ketään! Toivotan KAIKILLE Jumalan rauhaa( en tappelua) ja Jumalan siunausta!

löytäneet toisensa...se, että kulkee eri tietä kuinka uskovaiset opettaa, on epäuskoisen tie...

Room.16:17. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, että te kavahtaisitte eripuraisuuden ja pahennuksen matkaan saattajia sitä oppia vastaan, jonka te oppineet olette: ja välttäkäät niitä.
        18. Sillä ei senkaltaiset Herraa Jesusta Kristusta palvele, vaan omaa vatsaansa ja viettelevät makeilla puheillansa ja liehakoitsemisellansa yksinkertaisten sydämet.

• iveta
        weha kirjoitti:

löytäneet toisensa...se, että kulkee eri tietä kuinka uskovaiset opettaa, on epäuskoisen tie...

Room.16:17. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, että te kavahtaisitte eripuraisuuden ja pahennuksen matkaan saattajia sitä oppia vastaan, jonka te oppineet olette: ja välttäkäät niitä.
        18. Sillä ei senkaltaiset Herraa Jesusta Kristusta palvele, vaan omaa vatsaansa ja viettelevät makeilla puheillansa ja liehakoitsemisellansa yksinkertaisten sydämet.

uskovaiset, siis jumalanlapset opettaa, että tärkeintä on syntiensovitus, että me tuntien syntisyytemme Jumalan kasvojen edessä pyydämme syntejämme anteeksi Jumalan käsittämättömästä armostaan meidän syntiemme takia lähettämän täysin viattoman ainokaisen Poikansa suorittamaan ristinkuolemiseen vedoten. Me emme voi itseämme pelastaa, oman hyvyytemme,emmekä lain täyttämisen kautta. Jeesus on meidän pelastajamme. Se, joka näin samalla tavalla ajattelee, on sanojesi mukaan ainakin tässä asiassa hengenheimolainen.
        Se, että kulkee eri tietä kuinka uskovaiset opettaa, on epäuskoisen tie... Näin on, mutta emmehän me kulje. Jumalan rauhaa Sinulle!

• todistuksen
        iveta kirjoitti:

uskovaiset, siis jumalanlapset opettaa, että tärkeintä on syntiensovitus, että me tuntien syntisyytemme Jumalan kasvojen edessä pyydämme syntejämme anteeksi Jumalan käsittämättömästä armostaan meidän syntiemme takia lähettämän täysin viattoman ainokaisen Poikansa suorittamaan ristinkuolemiseen vedoten. Me emme voi itseämme pelastaa, oman hyvyytemme,emmekä lain täyttämisen kautta. Jeesus on meidän pelastajamme. Se, joka näin samalla tavalla ajattelee, on sanojesi mukaan ainakin tässä asiassa hengenheimolainen.
        Se, että kulkee eri tietä kuinka uskovaiset opettaa, on epäuskoisen tie... Näin on, mutta emmehän me kulje. Jumalan rauhaa Sinulle!

että olet samankaltaisesti uskomassa kuin Melperi ja ettei hän ole minkään sortin vl.

• todistuksen kirjoitti:

että olet samankaltaisesti uskomassa kuin Melperi ja ettei hän ole minkään sortin vl.

Kristukseen uskovainen. Olen varma, että iveta kuuluu tähän samaan "lahkoon":

• iveta kirjoitti:

Melperin Jumala ei ole kolmiyhteinen? Siis kokonaan toinen Jumala!

• srk-jumalahan
        weha kirjoitti:

on 5-yhteinen työvaliokunta tai 24-yhteinen johtokunta aivan tarkastelukulmasta riippuen - valtaosa eläkeiässä ja hieman alle olevia huru-ukkoja

• weha kirjoitti:

äijäpaha jo nukkumaan, kun alat puhua ihan sekopäisiä juttuja (tosin niitä ne muulloinkin ovat).

• iveta
        todistuksen kirjoitti:

ihanaa, jos näin on. Vaikka tulisi 5 miljoonaa uutta ihmistä uskomaan, että Raamatun Jeesus on heidänkin syntiensä Sovittaja en vastaan panisi. Ihmettelen vaan kuinka se olisi mahdollista, jos me jumalanlapset emme saa Jeesuksen lähetyskäskyn mukaista kehoitusta sisimpäämme lähteä saarnaamaan evankeliumia kaduille ja aitovierille ja lähetyskentille.

• Päivänselvä asia
        todistuksen kirjoitti:

Ei tommoset Jeesus-uskovaiset ole mitään vanhoillislestadiolaisia.

• iveta
        Päivänselvä asia kirjoitti:

ja lauletataan Siionin lauluista 195:

Kirkasta sä itses meille,
        Jeesus, ristis muodossa,
        voita kansat sanallasi,
        vedä rakkaudessa
        sulta rauhaa etsimähän,
        itkein etees nöyrtymähän.

2. Siionisi laitumille
        saata, Herra, laumasi,
        anna perheväellesi
        myöskin leipää sanasi,
        kirkasta sun armos meille,
        taivuta sun tahtos teille.

3. Pappeja myös, Herra, vihi,
        paimenia laumalles,
        jotka käyvät edellämme
        uskollisna sanalles.
        Anna heille kutsumukses,
        vahvista sun aivoitukses.
        4. Saata heikot todistajat
        rikkaiks Henkes lahjoista,
        sua ne että rakastavat,
        kestävät myös vaivoissa.
        Hoida heitä armossasi,
        kasvata sun uskossasi.

5. Herran armokutsun saaneet,
        Herran töistä veisatkaa,
        Karitsalle vaivastansa
        sielut saaliiks saattakaa.
        Pelkäämättä saarnatkaatte,
        Kristukselta voiman saatte.

6. Ylistä sun veriylkääs,
        kansa Herran Siionin.
        Jos et huuda kiitostansa,
        huutavat jo kivetkin.
        Muista taivaan ihanuutta,
        veisaa aina virttä uutta.

• Jumalan lapset
        iveta kirjoitti:

Jeesus, ristis muodossa,
        voita kansat sanallasi,
        vedä rakkaudessa
        sulta rauhaa etsimähän,

2. Siionisi laitumille
        saata, Herra, laumasi,
        anna perheväellesi
        myöskin leipää sanasi,

paimenia laumalles,
        jotka käyvät edellämme
        uskollisna sanalles.
        Anna heille kutsumukses,
        sua ne että rakastavat,
        kestävät myös vaivoissa.
        Hoida heitä armossasi,
        kasvata sun uskossasi.

Herran töistä veisatkaa,
        Karitsalle vaivastansa

kansa Herran Siionin.
        huutavat jo kivetkin.

ole filistealaisten joukoissa israelilaisia vastaan.

• Jumalan lapset kirjoitti:

Jumalan lapsen ivetan vihollisenasi?

• iveta
        Jumalan lapset kirjoitti:

israelilaisia vastaan, rakastan heitä ja joka päivä siunaan Israelia, koska Jumala lupaa, joka siunaa Israelia, häntä minäkin siunaan. Yhdyn Siionin laulun sanoihin:"voita kansat sanallasi,
        vedä rakkaudessa " Näin aion tehdä. Kun me julistamme Jumalan sanaa kaikkialla maailmassa,
        niin Jumalan sana, Hänen suunnaton Rakkautensa voittaa kansat puolelleen. Jumalan rauhaa Sinulle, ei tappeluita. Olette ihania!

• on...
        iveta kirjoitti:

Jeesus, ristis muodossa,
        voita kansat sanallasi,
        vedä rakkaudessa
        sulta rauhaa etsimähän,

2. Siionisi laitumille
        saata, Herra, laumasi,
        anna perheväellesi
        myöskin leipää sanasi,

paimenia laumalles,
        jotka käyvät edellämme
        uskollisna sanalles.
        Anna heille kutsumukses,
        sua ne että rakastavat,
        kestävät myös vaivoissa.
        Hoida heitä armossasi,
        kasvata sun uskossasi.

Herran töistä veisatkaa,
        Karitsalle vaivastansa

kansa Herran Siionin.
        huutavat jo kivetkin.

kyllä nyt ihan eri Siionin laulut kun veeällillä.

• 250
        on... kirjoitti:

kyllä nyt ihan eri Siionin laulut kun veeällillä.

on ja vanha versio kai. Ei ole Siionin lauluja.

• iveta
        250 kirjoitti:

on ja vanha versio kai. Ei ole Siionin lauluja.

mutta kaunis. Mutta tässä myös kaunis Sioonin laulu, joka sopii myös wehalle, kun oltiin siellä ristin juurella.
        8. Me Golgatalla lepäämme
        ja kuormat sinne laskemme.
        Myös kirkastuksen vuorella
        me saamme Herraa katsella.

9. Kun ristin alle joudumme,
        on Herra meidän voimamme.
        Voi, milloin loppuu vaiva, työ,
        kauanko kestää vielä yö?

Ps. Vaikka ristin juuri on tyhjä, niin kuormat sinne laskemme. Jumalan rauhaa!

• Siionin
        iveta kirjoitti:

mutta kaunis. Mutta tässä myös kaunis Sioonin laulu, joka sopii myös wehalle, kun oltiin siellä ristin juurella.

kauanko kestää vielä yö?

Ps. Vaikka ristin juuri on tyhjä, niin kuormat sinne laskemme. Jumalan rauhaa!

"Mutta tässä myös kaunis Sioonin laulu, joka sopii myös wehalle, kun oltiin siellä ristin juurella.

kauanko kestää vielä yö?"

laulu tuo, vaan pari säkeistöä körttivirrestä 151. Wilhelmi Malmivaaran uudistama. Otettu virsiin Halullisten sieluin hengellisistä lauluista. Onkohan sinulla Siionin laulukirjaa ollenkaan?

• iveta
        Siionin kirjoitti:

"Mutta tässä myös kaunis Sioonin laulu, joka sopii myös wehalle, kun oltiin siellä ristin juurella.

kauanko kestää vielä yö?"

laulu tuo, vaan pari säkeistöä körttivirrestä 151. Wilhelmi Malmivaaran uudistama. Otettu virsiin Halullisten sieluin hengellisistä lauluista. Onkohan sinulla Siionin laulukirjaa ollenkaan?

körttivirsi? En tiennyt. Mulla on niin vanha virsikirja mummolta saatuna ja kuulemma se on nyttemmin moneen kertaan uusittu. Mutta kun en itse laula, niin usein se ei ole edes seuroissa mukana. Tästä puuttuu sitäpaitsi kannet ja muutamia ensimmäisiä lauluja. Luultavasti virsikirjan nimi on Siionin laulut ja Wirret.

• on on
        iveta kirjoitti:

körttivirsi? En tiennyt. Mulla on niin vanha virsikirja mummolta saatuna ja kuulemma se on nyttemmin moneen kertaan uusittu. Mutta kun en itse laula, niin usein se ei ole edes seuroissa mukana. Tästä puuttuu sitäpaitsi kannet ja muutamia ensimmäisiä lauluja. Luultavasti virsikirjan nimi on Siionin laulut ja Wirret.

"Onko tämä virsi körttivirsi?"

körttivirsi, näkeehän sen jo sanoista.

"Luultavasti virsikirjan nimi on Siionin laulut ja Wirret."

Luultavasti nimi on "Virsikirja sekä Siionin laulut ja Wirret".

• iveta
        on on kirjoitti:

"Onko tämä virsi körttivirsi?"

körttivirsi, näkeehän sen jo sanoista.

"Luultavasti virsikirjan nimi on Siionin laulut ja Wirret."

Luultavasti nimi on "Virsikirja sekä Siionin laulut ja Wirret".

weha, kun olit niin ystävällinen ja neuvoit. Jumalan rauhaa!

• Yksi monista
        weha kirjoitti:

= tyypillinen vl-valehtelija.

• ole ole
        iveta kirjoitti:

weha, kun olit niin ystävällinen ja neuvoit. Jumalan rauhaa!

weha.

• waaran
        Melperi1 kirjoitti:

äijäpaha jo nukkumaan, kun alat puhua ihan sekopäisiä juttuja (tosin niitä ne muulloinkin ovat).

kimppuun..

• sanaseppo.
        Päivänselvä asia kirjoitti:

..olla?

• ihan surullinen
        todistuksen kirjoitti:

vaikkei se sinällään ketään kiinnosta

melperi on melperi

• sirja...
        Yksi monista kirjoitti:

= tyypillinen vl-valehtelija.

millä mittarilla?

• iveta
        sirja... kirjoitti:

millä mittarilla?

en ymmärrä

• voiko sen paremmin sanoa
        weha kirjoitti:

weha puhuu asiaa

• Pieni täsmennys
        voiko sen paremmin sanoa kirjoitti:

weha puhuu asiaa

puhuu vl-paskaa, jota sinäkin edustat.

• 29...
        Melperi1 kirjoitti:

Jumalan lapsen ivetan vihollisenasi?

kukaan ei ymmärtänyt kysymystäsi. vaikeaa....

• sepä se
        waaran kirjoitti:

kimppuun..

niin, sepä se

• sion siunaus
        iveta kirjoitti:

hyvä toivomus

siunausta

• on.

*Älä välitä siitä, se on hyvin tyypillistä vl-käyttäytymistä = hyökätään henkilön kimppuun ja yritetään nakertaa ROTAN tavoin häntä henkisesti.*

• Lauleskelija

ja puhutteleva laulu.

• Jep.

Jep

• vanha...

kauniskin.... Kiitos!

• iveta

laulu ja ehkä sanoiltaan sillä lailla merkittävä, että sitä voivat hyvällä omallatunnolla laulaa niin vl:ät, körtit, esikoiset, helluntailaiset jne. Olkoon se meidän yhteinen" taivaallinen maamme-laulu".

• tehtyä
        iveta kirjoitti:

laulu ja ehkä sanoiltaan sillä lailla merkittävä, että sitä voivat hyvällä omallatunnolla laulaa niin vl:ät, körtit, esikoiset, helluntailaiset jne. Olkoon se meidän yhteinen" taivaallinen maamme-laulu".

**Olkoon se meidän yhteinen" taivaallinen maamme-laulu".**

ehdotusta.

• aiwan....
        tehtyä kirjoitti:

**Olkoon se meidän yhteinen" taivaallinen maamme-laulu".**

ehdotusta.

Heh!!!!

• kaunista kaunista

aplonejaaaa !!

• se.

juu.

• Siltä tuntuu

"vain me" -vanhoillislestadiolaiset vihaavat Raamattuun uskovia henkilöitä.

• birjeta-

kumpi sä niiku oot?

• Miten on?
        birjeta- kirjoitti:

kumpi sä niiku oot?

"vain me" sekopää vl?

• sulosuu..

vainko ivetalle

• oikeat

uskovaiset saavat kokea vl-hyökkäyksiä.

• Salokanteleella

oli sana hallussa.

• lokanteleella on

runosuoni hallussa.

• tiia11

No joko taas?

• siru52
        tiia11 kirjoitti:

No joko taas?

siis mitä taas

• tytti -87

amen

• rapppparityyne

tuuli tyyntyy

• runoja lisää

palstalle!

• Anonyymi
      UUSI

Koskettava!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      58
      5030
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      54
      4552
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      121
      4472
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      288
      1582
    5. Sulla on mies

Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      228
      1298
    6. 81
      1291
    7. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      68
      1245
    8. 305
      988
    9. Kadutko mitään?

Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      199
      930
    10. Pääsit koskettamaan

Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      50
      810
    Aihe