Moi,
tuntuu pahalta ja luonnonvastaiselta kirjoittaa tätä edes näin anonyymisti, mutta olen jo 40 vuotta täyttänyt. Nainen (mikä ei tunnu pahalta, päinvastoin)!
Mä ja mieheni elämme lapsettoman pariskunnan elämää, käymme usein ulkona ja olemme tekemisissä eniten noin 30-v. sinkkujen ja pariskuntien kanssa. Osan heistä olemme tunteneet vuosia, joten he tietävät iästäni totuuden. Uudemmille kavereilleni olen taas säännöllisesti poistanut iästäni viisi vuotta välttääkseni "mtäh! ootsä NIIN vanha!?" huutelut. Eli 38-vuotiaana olin 33, 39-vuotiaana 34 jne.
Muutama viikko sitten minulla oli yhdenyönjuttu 30-vuotiaan miehen kanssa. Hän kysyi ikääni, sanoin olevani 34 ja hän vastasi, että "niin mä ajattelinkin". 34! No se siitä jutusta, mutta kysymys kuuluukin, kuinka moni nuoremmannäköinen yli 4-kymppinen täällä valehtelee ikänsä?
Mä ainakin koen, että ikärasismi yli 4-kymppisiä naisia ja miehiäkin kohtaan on niin tavattoman vahvaa, että olen mieluummin se kolmevitonen, kun kerran kaikki sen kuitenkin uskovat. Taidan elää kuten jenkit sanovat, "in denial", ja sotustani mua tuijottaa aivan absurdi vuosiluku!
Valehteletteko ikäänne?
20
541
Vastaukset
- valehtelu
ei oikein tunnu järkevältä eikä hyvältä vaihtoehdolta. Onhan siitä joskus ollut ehkä haittaa, kun on näyttänyt nuoremmalta kuin on.
- jerry-jee
OLLAAN MITÄ OLLAAN
- nainen 47v
En ole koskaan valehdellut ikääni vaan kertonut kyllä reilusti vuodet. Pienet lapset ovat pitäneet minut nuorena ja jotkut väittää että näytän ikäistäni nuoremmalta. Tiedä häntä sillä itselleni eivät numerot merkkaa mitään.
- 42 v.
En koskaan valehtele ikääni. Usein minua luullaan noin 30-35 vuotiaaksi, mutta korjaan sen yleensä ilman suurempaa numeroa asiasta.
Jos minun ikäni on ongelma jollekin, olen todennäköisesti väärässä seurassa ;) - kris-tiina
vain numeroita,ei sen kummempaa.......En ole kyllä koskaan valehdellut ikääni,muuta kuin silloin joskus nuorena tyttönä,kun piti päästä ravintolaan ja en silloin ollut vielä ihan täysikäinen... (:
Onko kukaan koskaan sanonut sulle,että näytät paljon nuoremmalta??tietäen sun oikeen ikäsi?? Se vasta tuntuu mukavalta kuullaa.....(: paas joskus kokeillen.
Tota ikärasismia esiintyy ihan joka ikäluokassa...20 ajattelee 30:sistä et noi on ihan ikäloppuja jo...ja jne.... - valehtelisin?
Minulla ei ole tarvetta valehdella! Olen sinut itseni, ulkonäköni ja ikäni kanssa, joten en lähde mihinkään lapsellisiin valehteluleikkeihin, en miestäni enkä muitakaan kohtaan.
- .-.......-
Mulla kyseltiin Alkossa henkkareita 18 vuotiaasta kolmikymppiseksi. Kerran olin yhdessä duunipaikassa, erään proggiksen tiimoilta juoksentelin huutelemassa atk-tukea. Tuki ilmaantui kaffihuoneeseen kun olin komeroja tonkimassa. "Kuka mua kyseli", Se oli "XX", "Ai se mestari?", "Eiku se nuori poika". Niin, olin kymmenen vuotta kaimaani vanhempi ja neliviitonen.
Kredibiliteetti ongelmia naamasta on aiheutunut aina, oon tottunut siihen. Nyt kasvaa harmaa parta ja naamakin rypistyy. Mutta ajoittain tulee vieläkin jotain ongelmia naamarin kanssa. Minkäpä sille naamalleen voi.
Mutta mulla on aika paljon ollut silleen, että jos joku utelee ikää ja sanon sen, vastaus on "Älä valehtele". Joopajoo.
Ite en muuten paljoa kiinnitä huomiota ihmisesten ikävuosiin. Monet on eläneet senverran helppoa ja mielenkiinnotonta elämää, että ovat aika lailla lapsellisia vielä omissa hautajaisissaankin. Joku nuori tyyppi on voinut elää kovin vaiherikkaan elämän ja sitä paljon puhuttua elämänkokemusta löytyy enenpi kuin vanhemmiltaan yhteensä. Lue näitä palstoja niin hokaat :D
Sä vissiin oot laumaeläin, haluat kuulua johonkin joukkoon,sen takia vaikka valehtelet, että tulisit hyväksytyksi. Kuule, ei mee läpi. Normi-ihminen hokaa valheen melko pian. Alat yhtäkkiä selittään jotain neitsyyden menettämisestäsi seiskytluvulla tai jotain. Se siitä uskottavuudesta sitten, kerta moka, kerralla meni luottamus..
Valehtelu on syvältä. Tokikin se hetkellisesti voi siirtää jotain asiaa myöhemmäksi, mutta pääsääntöisesti siitä aina käryää.
=DW=- jerry-jee
ASIAA, PIENI VALKOINEN EHKÄ PELASTAA JOSKUS
- jerry-jee
PASKAN PUHUMINEN JOOPA JOO
sitä pystyisi elämään sen valheen kanssa??
- Kurjenkello
En valehtele ikääni.
Kuinka moni muuten on aivan rehellinen veikatessaan toisen ikää........ luulenpa vaan, että meistä moni mielellään veikkaa tarkoituksella alakanttiin, koska jos sanoo jotakin henkilöä vaikkapa 10 vuotta vanhemmaksi.......... se ei ole kummallekaan osapuolelle mukava tilanne.
No, toki me ollaan nuoren näköisiä, aivan varmasti :) - xxx--xxx
En ymmärrä miksi tarvii olla muuta kuin on. Ole iloinen että sua luullaan nuoremmaksi mitä olet. Niin muakin mutta en silti valehtele. On ikävää jos löytää täältä ystävän joka valehtelee. En luottaisi sellaiseen enää kun totuus paljastuisi. Mieti sitä kun seur. kerran valehtelet
- tammikuunlikka-51
Siirtyessäni ikäryhmiin tämä kysymys lennähti silmiin ja uteliaana katoin mistähän tässä on kysymys :)
Ehkä sitä vielä tuos iäs saattaa nuorentaa itseään ikävuosiltaan, tosin sillä ei ole mitään merkitystä mielestäni. Ikä on numeroita ei muuta.
Kun tulet tähän ikään niin ylpeänä sanot ikäsi ja vielä, kun elämä on kohdellut ulkonäköä armeliaasti, silloin tuntee itsensä jopa "nuoreksi". Parasta itsellä oli, kun nuorimmaisen tokasi ettet sää äiti oo ollenkaan niin vanha kun ne sun naiskaveris. No, tästä on kyllä aikaa jo jokunen vuosi :))
Joten, ei kannata valehella ikäänsä, on sitä mitä on ja ylpeä siitä nuoresta olemuksestaan. Nelikymppinen on vielä nuori :) - Joku jostain
Jokunen aika sitten eräs esiintyi 50-v mummelina ja kyseli vähän outoja. Kyseli, "haittaako karvat, jos niitä kulliin? Miten päin sitä naisen kanssa ollaan?"
Olin utelias ja vilkaisin tuon IP-osoitteen kautta, kuka siellä oikein kirjoittelee. Oli Mäntästä 14 v poika. Ei oikein 50 v sarjaa ja vähemmän mummoja. Eli ihan kaikkea ei täällä kannata uskoa. Edes niitä "nigerialaisia" kehnolla suomella tai enkulla: "Olen prinssi ja kruununperijä. Vien rahani ja kultaharkot Sveitsiin. Tarvitsen vain vaivaiset tuhat taalaa matkarahoiksi. Korvaan kyllä monin verroin."
Yksi täkäläinen ex-ministeri ja valtionyhtiön pääjohtaja meni halpaan ja laittoi rahaa kerta toisensa jälkeen hyvässä uskossa ja kovan voiton toivossa. Sinä hommassa meni sitten talo ja maatila. Eikä kansalaiset sitten ministerilleen suostuneet edes patsasta laittamaan, vaikka Urkin uskottu olikin. - Wilhemiin4
Itse en näe mitään järkee valehdella ikääni vaikkakin menisin 7 vuotta nuoremmasta. Minä nautin ihmisistä joilla on vastaava elämänkokemus ja ne joilla sitä löytyy eivät välitä siitä onko ihminen 10 vuotta vanhempi tai nuorempi.
- minä 48 v täti
Mitä tarkoitat ikärasismilla tässä yhteydessä. Ainoa asia, missä iällä on negatiivista merkitystä ja sen mielellään valehtelisi, jos voisi, on työn hakeminen. Ja siinä se ei onnistu. Sosiaalisessa elämässä (kirjoitat kavereista?) en kyllä näe mitään syytä, miksi minun pitäisi olla nuorempi kuin olen. Viihtyisikö joku paremmin seurassani, jos luulisi minun olevan useita vuosia nuorempi kuin olen? Arvostaisi minua enemmän? Toki minustakin tuntuu mukavalta, jos ikä arvataan nuoremmaksi kuin olen (48 v. nainen), mutta olen viime aikoina mielessäni kapinoinut sitäkin vastaan, että minusta siltä tuntuu. Haluan opetella pois siitä ajatusmallista, että nainen ei saisi näyttää edes ikäiseltään. Onhan se kummallista tässä yhteiskunnassa, että 48-vuotias näyttää vanhalta ja rupsahtaneelta, jos hän näyttää 48-vuotiaalta. Myönnän, että minusta tuntuu hyvältä kuulla se "enpä olisi uskonut..." Minähän itse osallistun ikärasismin ylläpitoon, jos ajattelen niin...? Kaikki me naiset, jotka yritämme pitää itsemme nuoren näköisenä ryppyvoiteinemme jatkamme ikärasismia yhteiskunnassa ja opetamme sen myös lapsillemme...
- jerry-jee
naiset olette aina kauniita, ei murheita
olet wahwempi jos siwuutat koko kysymyksen tjn
elä ja ole se riittää :=)- Maaliskuun Idus
En valehtele ikääni. Olen 43 v. Sitten kun silloin tällöin kuulee sen kommentin että, "mä luulin sua kolmevitoseks" niin voi hetken aikaa olla tyytyväinen. =:)
- 40+N
Ei tulisi mieleenikään valehdella ikääni. Minähän olen ylpee että olen jo tän ikäinen ja hyvissä voimissa.
Töissä eräs minua selvästi nuorempi mies ei voi käsittää että olen häntä ainakin 10v vanhempi ja siten hän pitää mua pikkulikkana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?871704- 851212
- 1101113
- 67896
- 102861
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56808- 47721
- 36712
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47661- 33653