Koulussa on paljon tekemätöntä työtä, joten hyppytunnin viettävät opettajat työntouhuun mukaan, ettei syrjäydy. Tunnissa ehtii jo monta asiaa. Käytävät voi luututa, se ei vie paljon aikaa, iso harja ja senkun kävelee ees taas pitkin käytävää harjan kanssa niin lattia puhdistuu kuin itsestään. Lasten vaatteita voi vartioida samalla, ettei pitkäkyntisiä ole koulun lähellä, näin ei tarvi ovia pitää lukossa.
Opettajissakin on paljon ylipainoa, kun kahvi ja viineri, ym pitsat maistuu joka välitunti, ja työ on lhes istumatyötä, kun avustaja tekee juoksuhommat, monisteet ym liikunta tunnit, niin opettajille jää aikaa hyötyliikuntaan, jolloin koulut pysyisivät puhtaina.
Koulussa voisi olla videoita myös erilaisista kursseista, joita voisi käydä välitunneilla ym hyppytunnilla. Lisäkoulutusta hokee jo hallituskin, koulutusta koulutusta.... näin voisi yhdityä työ ja vapaaika, ja koulutus.
Mielenkiintoisia mietteitä, jos itseäni kehuen sanoisin. Ministeriainesta minussa taitaa olla...
Monella opettajalla on hyppytunteja
10
738
Vastaukset
- sit toisissa
työpaikoissakin mennä tupakkatauon sijaan siivoamaan se kahvihuone joutessaan ja kyllä sitä löytyis vaikka mitä pientä järjestelyä kun vaan osaa katsella.
Ei ois tervakeuhkoja niin paljoo tuolla sairaalassa hoidettavana ja ois työpaikka siisti ja viihtyisä.- Joopa joo
Tupakkatauko on yleensä itse otettu, palkallinen vapaahetki työstä, mutta hyppytunti on opettajan omaa, palkatonta vapaa-aikaa.
- ei opettaja (enkä aio)
Joopa joo kirjoitti:
Tupakkatauko on yleensä itse otettu, palkallinen vapaahetki työstä, mutta hyppytunti on opettajan omaa, palkatonta vapaa-aikaa.
että on yleensä itse otettu tauko. Se kun tuppaa venymään yleensä niin että se työaika lyhenee.
Mutta suotakoon opettajillekin se hengähdystauko tuntien välissä, ei ole mikään helppo homma opettajillakaan vaikka saattaapi näyttää siltä. - Raskaan työn raataja
ei opettaja (enkä aio) kirjoitti:
että on yleensä itse otettu tauko. Se kun tuppaa venymään yleensä niin että se työaika lyhenee.
Mutta suotakoon opettajillekin se hengähdystauko tuntien välissä, ei ole mikään helppo homma opettajillakaan vaikka saattaapi näyttää siltä.on tauko joka tunnin välissä?
- ope välkällä
Raskaan työn raataja kirjoitti:
on tauko joka tunnin välissä?
Siksi aloinkin suunnitelmallisesti pyrkiä opettajan ammattiin. Keskikoulu kiitettävästä, lukio samoin ja yliopistoon lukemaan matematiikkaa kerralla sisään. Sieltä maisteriksi neljässä vuodessa. No kaikki vain siksi, että joka tunnin jälkeen on välkkä. Loistavaa tajunnan virtaa! Mitä sinä silloin teit, kun oli valinnan paikka? Miksi et opettajaksi. Eikö ollut halua, eikö äly riittänyt?
- Toivoammatti toteutui
ope välkällä kirjoitti:
Siksi aloinkin suunnitelmallisesti pyrkiä opettajan ammattiin. Keskikoulu kiitettävästä, lukio samoin ja yliopistoon lukemaan matematiikkaa kerralla sisään. Sieltä maisteriksi neljässä vuodessa. No kaikki vain siksi, että joka tunnin jälkeen on välkkä. Loistavaa tajunnan virtaa! Mitä sinä silloin teit, kun oli valinnan paikka? Miksi et opettajaksi. Eikö ollut halua, eikö äly riittänyt?
opettajajksi, en vaikka saavat liikaa palkkaa työön nähden, pitkistä lomista, ja joka tunnin jälkeisesistä tauoista, lyhyistä päivistä ym eduista. En halunnut opettajaksi. Olen aina tiennyt mikä musta tulee, ja se ei liity opettamiseen, ei vaikka olisi puoli vuotta kesälomaa. Olen sisustussuunnittelija, ja olen varmaan suunnittellut sinunkin asuntosi sisustuksen. ;)))
- ope kotona
Toivoammatti toteutui kirjoitti:
opettajajksi, en vaikka saavat liikaa palkkaa työön nähden, pitkistä lomista, ja joka tunnin jälkeisesistä tauoista, lyhyistä päivistä ym eduista. En halunnut opettajaksi. Olen aina tiennyt mikä musta tulee, ja se ei liity opettamiseen, ei vaikka olisi puoli vuotta kesälomaa. Olen sisustussuunnittelija, ja olen varmaan suunnittellut sinunkin asuntosi sisustuksen. ;)))
Sisustussuunnitelija voi lähteä työpaikastaan milloin haluaa ja voi vetää välillä henkeäänkin. Opettaja ei lähde minnekään luokasta, kun se on sinne mennyt tai kello on soinut. Vastuu alkaa heti. Niin ovat työt erilaisia, mutta miksi sitten nämä rääväsuu-sisustajat tänne tulevat tuskissaan. Taitaa olla nyt lama-aika kun niin paljon tulee valituksia.
- en ole ope
Raskaan työn raataja kirjoitti:
on tauko joka tunnin välissä?
välitunnillakaan. Valmistellaan tunteja, ollaan ulkovalvojana tai muuta sellaista. Ja ruokatuntikin istutaan usein oppilaiden kanssa syömässä joten ei sitä ruokatuntiakaan "rauhassa" niin kuin toisissa ammateissa.
Mutta jos opettajan työ kiinnostaa niin siitä vaan opiskelemaan ammattiin, kuka estää?
Vai oletko vaan muuten kateellinen?
- saamatta
Sen verran kateellisilta nämä ministerismietteesi kuullostavat:D
- ope työssään
Haiskahtaa kouluavustajalta, jolta on opiskelupaikka opettajaksi mennyt sivu ison suun. Lie reputtanut psykologisa testeissä. On selvää, että tuollaista ei voi hyväksyä opettajaksi. Meikä se vaan porskuttaa työssä koulussa. Ja on onnellinen mies.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191574Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927