paljon olen saanut velkoja maksettua eikä ole enää paljon jäljellä mutta sen verran kuitenkin että maksuhäiriömerkintä tulee väistämättä. Millaista on elämä sen kanssa?? velan saan maksettua parin kk:n sisään pois mutta merkintähän ei mihinkään katoa. kokemusta, onko maksuhäiriöisellä elämää? :/
elämää maksuhäiriömerkinnän kanssa
17
1661
Vastaukset
- tietäjä,,
Jos luottotiedoissa merkintä, vuokra-asunnon saanti vaikeutuu huomattavasti (voit EHKÄ kunnan/kaupungin asunnon saada, mutta et muualta). Kännykkä- ja internet-liittymien hankkiminen vaikeutuu samoin vakuutuksia lähestulkoon mahdoton saada. Luonnollisesti et saa maksukortteja etkä voi tehdä osamaksusopimuksia ja tietenkään lainaa edes vippejä et saa. Tässä nyt muutamia mainitakseni!! Nim. kokemusta on!
- x
elämäsi tulee olemaan todella vaikeat.sähkösopimusta et saa ja kaikki elämän perustarpeet vaikeutuvat !!!!!Työnsaanti,ym... kokeile vielä sopia velkojan kanssa maksujärjestelystä.
- virvirvirvir
ei kyllä pidä paikkaansa. Itselläni, muutamilla ystävilläni ja äidilläni on luottotiedot menneet jo vuosia sitten ja kaikilla on sähköt :D kyllä sen sähkösopimuksen saa. Ei ihmisiä voi ilman sähköä laittaa elämään. Netti ja puhelinliittymänkin saa jos maksaa takuusumman. Osamaksuja, lainoja ym. ei saakaan.
- hätäile
Ei se nyt ihan noin kamalaa ole. Asiat vaikeutuvat mutta aina pystyy neuvottelemaan. Itse sain asunnon yksityiseltä. Työpaikan saantiin ei vaikuta mitenkään, ellet sitten töihin hae johonkin pankkiin yms. Lainaa et saa mutta tuskin tahdotkaan kun tilanne on jo huono. Minä sain pari vuotta sitten lainaa vakuuksilla, nyt voi olla heikkoa kun nämä tiukemmat ajat. Netti ja vakuutukset pyörikuten ennenkin kuin vain maksat ne ajallaan.
- ....
Sain eka maksuhäiriömerkinnän syyskuussa 2006. Kun tuli asiakastiedosta ilmoitus asiasta,niin tuli sellainen olo että elämä onkin nyt sitten tässä,mutta kummasti vaan olen rimpuillut tähän päivään saakka. Töitä on ollut melkein riittävästi, kännykkä on toiminut,samoin netti, lainaa olen saanut ,vaikka tuon merkinnän jälkeen ilmestyi muutama merkintä lisää. Tosin jouduin takaajan löytymisen ja vakuuksien riittävyyksien vuoksi taiteilemaan. Syynä tähän tilanteeseen ajautumiseen on monia; reilu kymmenen vuotta kestänyt yritystoiminta, joka kaatui ja jäi velkoja käteen,sekä avioero ja siihen liittyvät elatusvelvollisuudet. Lapsia tuli neljä. Kaikesta huolimatta pitää vaan koettaa katsoa eteenpäin.....
- Saappaat sateella
Hei. Minäkin menetin vuosi sitten luottotiedot, mutta mitenkään ei ole minuun vaikuttanut. Minulla oli jo liittymät puh. ja nettiin, asunto, visa electron ja uusi tuli just suoraan pankista, kun vanhaksi meni. Kannattaa hoitaa tosiaan ainakin tärkeimmät laskut ja jos ulosottoon yrittää maksaa edes vähän on sekin hyvä asia. Ei ollut maailmanloppu, vaikka itkin sen päivän, kun lappu asiakastiedolta tuli.
- hjkhkj
Paitsi ettei saa lainaa. Itsellä ollut maksuhäiriömerkintä jo kohta 20 vuotta, poistuu vasta 2011 keväällä.
Puhelimet on, netit on, vuokra-asunto on, sähkötkin on jee..kaikkea on ja hyvä on köllötellä kun ei ole asuntolainat niskassa rasitteena :P .. - ei oo hankalaa
pitää vaan ostaa kaikki rahalla jota on jo, eikä velaksi.Ei se nyt niin kamalaa ole jos pesukone hajoaa Käytetyn saa halvalla ja uuden säästämällä, kummin sitten teet, se on jokaisen oma valinta.
- joku...
elämä ei ole vaikea. :) mulla ole maksuhäiriömerkintä. niin vaihdoin 3kertaa autot yritykset erit, niin saa osamaksulla, 4kertaa yli muutimme vaihtoi asunnon... yms... mutta ei helppo vakuutus! vain vaimonin kauttaa vakuutukset...
sopimukseen on sisällytetty mm. seuraavankaltainen teksti: "Operaattorilla on ... milloin tahansa sopimuksen voimassaoloaikana oikeus tarkistaa asiakkaan luottotiedot ja ... harkintansa mukaan vaatia asiakkaalta vakuus." Sopimusta solmittaessa luottotiedot taidetaan nykyisin tarkistaa...? Mutta tarkistaako operaattori pistokokein luottotietoja niiltä asiakkailtaan, jotka hoitavat sopimusvelvoitteensa ja joiden kulutuskäyttäytymisessä ei taahdu mitään palveluntuottajan epäilyksiä herättävää, kuten yllättävän suurta laskukertymää?
- jhfjdfj
Vakuudella tuokin hoidetaan joten ...?
jhfjdfj kirjoitti:
Vakuudella tuokin hoidetaan joten ...?
jos mainittu vakuus on kohtuullinen suhteessa asiakkaan ajankohtaiseen maksukykyyn. Vaihtoehtona on tietysti prepaid-tyyppinen liittymä. Kuinkahan paljon kalliimmaksi tällaisen liittymän käyttö tulee verrattuna laskutettavaan luurinkäyttöön?
Muistaakseni - siis muistaakseni - samantyyppinen ennakkovakuuskäytäntö pätee myös maksuhäiriöislle avattaviin Internet-liittymiin. Mutta onko näitä liittymiä mahdollisuus käyttää prepaid-tyyppisesti? (En ole ainakaan havainnut mainoksia tämäntyyppisistä yhteyksistä.)- kelvar
piruitte kirjoitti:
jos mainittu vakuus on kohtuullinen suhteessa asiakkaan ajankohtaiseen maksukykyyn. Vaihtoehtona on tietysti prepaid-tyyppinen liittymä. Kuinkahan paljon kalliimmaksi tällaisen liittymän käyttö tulee verrattuna laskutettavaan luurinkäyttöön?
Muistaakseni - siis muistaakseni - samantyyppinen ennakkovakuuskäytäntö pätee myös maksuhäiriöislle avattaviin Internet-liittymiin. Mutta onko näitä liittymiä mahdollisuus käyttää prepaid-tyyppisesti? (En ole ainakaan havainnut mainoksia tämäntyyppisistä yhteyksistä.)On olemassa mobiililaajakaista prepaid muodossa. Ainakin saunalahella.
- Ei maailmanloppu
kelvar kirjoitti:
On olemassa mobiililaajakaista prepaid muodossa. Ainakin saunalahella.
Maksuhäiriö merkintöjä mulla on mutta asun vuokralla,kännykkäliittymä,nettiyhteys.
- ..........
piruitte kirjoitti:
Muistaakseni - siis muistaakseni - samantyyppinen ennakkovakuuskäytäntö pätee myös maksuhäiriöislle avattaviin Internet-liittymiin. Mutta onko näitä liittymiä mahdollisuus käyttää prepaid-tyyppisesti? (En ole ainakaan havainnut mainoksia tämäntyyppisistä yhteyksistä.)Prepaid on oikein hyvä valinta. Sen kanssa ei tarvitse murehtia laskuista. Prepaidlöiittymä ei mylöskään koskaan mene kokonaan kiinni maksamattomien laskujen takia. Eli vaikka sulla ei olisi varaa ladata saldoa liittymään, niin muut voi sikti soittaa sulle edelleen. Oma kokemukseni on myöskin, että prepaid ei ole nykyään juui sen kalliimpi kuin normaali liittymä. Itseasiassa on tuntunut, että halvemmalla olen selvinnyt prepaidin kanssa, kuin aikanaan normaalin liittymän kanssa.
ja kuten sanottua, niin mobiililaajakaistankin saa nykyään prepaidinä saunikselta. Hinta oli muistaakseni 6.90 euroa/viikkoa, eli noin 28 euroa kuussa. Nopeus on jopa 5Mbit/s, riippuen toki verkon kuormituksesta jne. Vertailun vuoksi samalla hinnalla ei saa kuin 1Mbit ADSL-liittymän, eli vaikka tuolla mobiililaajakaistalla ei saisikaan täyttä nopeutta irti, niin se on silti halvempi kuin ADSL, eikä tarvitse murehtia laskuista. - olav.s
niin kauan kun maksaa ajallaan sen laskut.minulla ulosotossa sen verran jotten voi maksaa ikinä ja silti soneralta sain netin,tietokoneen ja mokkulan sekä kytkypuhelinkin on.Ensin oli muorin nimilla netti mutta parivuotta makselin suoraan jolloin näki kuka maksaja ja minun osoitteessahan se oli.oli myös soneran liittymä jolle voi ladata lisää rahaa ei prepaid vaan joku maxi liittymä.Kerran kyselin laskutusta ne vaan sanoi eikö helpompaa jotta tulisi sinun nimellä ja siitä alkoi.vuoden päästä sain jo kytkyn ja seuraavana vuonna tuli tää tietokone.Eikä ikinä mitään vakuuksia ole kyselty.Tietysti vaikuttaa mistä velat tulleet varmaan sen ne saa selville.minulla meni tiedot takauksen takia.
- sdfsafgg
piruitte kirjoitti:
Muistaakseni - siis muistaakseni - samantyyppinen ennakkovakuuskäytäntö pätee myös maksuhäiriöislle avattaviin Internet-liittymiin. Mutta onko näitä liittymiä mahdollisuus käyttää prepaid-tyyppisesti? (En ole ainakaan havainnut mainoksia tämäntyyppisistä yhteyksistä.)ei laita jatkuvasti puheaikaa. Ei tule jauhettua kaikkea puhelimitse ja kirjoittelee turhanpäiväiset mesen kautta.
mokkuloissa on pinempi etumaksu, eikä tuo tavallisenkaan neti vaatimus mikään iso ole lainkaan. 250-350 Euroa on helppo hankkia sitä varten, vaikka äiteeltä lainaksi,jos ei muualta saa. Ja takasmaksukin on helppo kun ilman korkoja saa 20-100 väliin pulittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt414608Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532474Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391014Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161995- 113858
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70834Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh58831- 137785
- 48770
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,48716