RTMP failed? YLE Areena pätkii

Helis

Hermot menee, kun Areenan videoita yrittää katsoa. Video pätkii, samoin ääni; radiouutisissa sama vika. Kun yritän seurata FAQin neuvoja ja testata Adoben sivujen kautta RTMP-portit, niin komeasti vetävät failit (jokainen portti = failed). Olen palomuurin kautta avannut 80-portin (jossain foorumilla väitettiin sen auttavan), muttei auta. Nelosen nettitv (ruutu.fi) ei edes suostu pyörittämään videoita, viittaa vaan RTMP-ongelmaan. Muut Flash-pohjaiset videosivustot kuten esim. YouTube toimivat.

Onko kellään ollut vastaavanlaista ongelmaa? Tuo RTMP failed on ärsyttävin, siitä haluan eroon NYT. Adoben sivuilla jopa sanotaan, että kaikkien pitäisi läpäistä se: "All users should pass this port test because HTTP Tunneling technology has been implemented on the server.".

Käytössä Firefox 3.0.10 (ei proxya), käyttis Vista Home Basic jossa palomuurina Winkun oma, plus AVG Anti-Virus; yhteys Elisan 1M Mobiililaajakaista. Firefoxissa Adblock Plus ja NoScript käytössä, mutta Yle on whitelistillä. Flash player on versio 10.0.32.18.

3

2812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toimiikohan adoben testisivu?

      Musta tuntuu ettei toi adoben porttitestisivu toimi aina? Mullle se on joskus näyttäny kaikki portit ok ja nyt näyttää kaikki failed. Yle areena toimii kuitenkin ihan normaalisti.

      Normaalin vista-asennuksen jäljiltä ei tarvii mitään muuta kun adoben flash plugin selaimeen ja areena toimii. Jos oot säätäny vistan palomuuria niin sittenpä en osaakaan sanoa mitään. Sulla on joku mobiililaajakaista, se ei luultavasti riitä areenaan tökkimättä, tommonen meganen mobiilikaista kun ei todellisuudessa pääse lähellekkään megan nopeuksia.

      • kohta raivona

        Mä pystyn siis katselemaan jopa telkkariohjelmia suorina striimenä, eikä mikään saitti ole valittanut et mulla olis jotain estoja päällä, kaikki ohjelmat on uusia kuten Flash... KAIKKI MUUT toimivat, vain Ylen radiokanavat kieltäytyvät.

        Eiks ole kummaa?


      • flashout
        kohta raivona kirjoitti:

        Mä pystyn siis katselemaan jopa telkkariohjelmia suorina striimenä, eikä mikään saitti ole valittanut et mulla olis jotain estoja päällä, kaikki ohjelmat on uusia kuten Flash... KAIKKI MUUT toimivat, vain Ylen radiokanavat kieltäytyvät.

        Eiks ole kummaa?

        Myös mulla Adoben testisivun mukaan RTMPt on failed. Eikä esim. YLE Areena toimi lainkaan - video jököttää paikoillaan tai liikkuu lähes kuin kuva. Myös Youtubin videot ei toimi, vaan ensin on ladattava video ja sitten voi katsoa - ja sittenkin video on kuin hidastetussa filmeissä.

        Uusin Flash Player mulla on - missä siis vika? Selaimena on Firefox, käyttis Windows XP, nettiyhteys Saunalahden meganen mobiililaajakaista.

        Kuka osais neuvoa, miten Flash toimisi paremmin! Selaimen muuttamisessa olen täysin noviisi. Jelppaisitteko?

        Voiko aiemmat Flashit muuten poistaa suoraan koneelta (C:/Downloads) vai pitääkö hakea Adobesta se uninstall-versio? Olen hakenut ja laittanut uuden Flashin, mutta ei pelitä Flash vieläkään. Hermo menee..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1860
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      102
      846
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      45
      689
    Aihe