Kuulin ihmeen!

:-O

Minulle tuli tänään mieleen, kun noin 10-15 vuotta sitten ollessani pikkuinen, sukulaisellani oli usein hoidessa sellainen valtava Nelli-niminen koira, joka oli tosella lempeä minua ja muita lapsia kohtaan. Kun nyt kysyin tältä sukulaiseltani, minkä rotuinen se oli, niin olin aivan ihmeissäni - kaukasianpaimenkoira -. Olen aiemmin kuullut, että kaukasianpaimenkoirat eivät siedä vieraita lapsia, mutta se koira kumminkin sieti, oikeastaan jopa rakasti!

7

488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • assanvessankassa

Tässä sinulle lisää infoa: rodussa on yksilöitä joka lähtöön. Suurin osa kaukkareista ei kuitenkaan katso hyvällä vieraita omalla reviirillään, riippuu sitten koirasta miten hanakasti niitä inhotaan.

• :-0!!

Tuo oli hyvä tieto. En taida itse hankkia tulevaisuudessa silti kaukkaria, koska olen kumminkin käsittänyt, varsinkin tuosta sinun tekstistäsi, että vain harvat kaukasianpaimenkoirat ovat samanlaisia kuin tuo ihana Nelli-hauva oli.

• ...
        :-0!! kirjoitti:

Tuo oli hyvä tieto. En taida itse hankkia tulevaisuudessa silti kaukkaria, koska olen kumminkin käsittänyt, varsinkin tuosta sinun tekstistäsi, että vain harvat kaukasianpaimenkoirat ovat samanlaisia kuin tuo ihana Nelli-hauva oli.

Kaukkarithan ovat ihania, lempeitä jättiläisiä oman perheen jäseniä ja hyvin tuttuja ihmisiä kohtaan. Kyllä ne hyväksyvät vieraat lapsetkin, mutta ovat toisaalta hyvin reviiri tietoisia ja suojelevia.

Ilmeisesti Nelli oli tälläinen "lellukka" siellä hoitopaikassa, ei siis ollut omalla reviirillään. Eli tilanne oli aivan toinen mitä olisi ollut koiran kotipihalla.

• Reviiritietoinen
        ... kirjoitti:

Kaukkarithan ovat ihania, lempeitä jättiläisiä oman perheen jäseniä ja hyvin tuttuja ihmisiä kohtaan. Kyllä ne hyväksyvät vieraat lapsetkin, mutta ovat toisaalta hyvin reviiri tietoisia ja suojelevia.

Ilmeisesti Nelli oli tälläinen "lellukka" siellä hoitopaikassa, ei siis ollut omalla reviirillään. Eli tilanne oli aivan toinen mitä olisi ollut koiran kotipihalla.

Kaukkarithan ovat lempeitä koiria oman reviirin ulkopuolella. Sen tehtävänä ei ole vartioida vieraalla pihalla (näin ollen sukulaisesi reviirillä). Tämä ko. Nelli-koira saattoi olla jotain aivan muuta omalla reviirillään!

• :-O!
        Reviiritietoinen kirjoitti:

Kaukkarithan ovat lempeitä koiria oman reviirin ulkopuolella. Sen tehtävänä ei ole vartioida vieraalla pihalla (näin ollen sukulaisesi reviirillä). Tämä ko. Nelli-koira saattoi olla jotain aivan muuta omalla reviirillään!

Tuo oli hyvä tieto, mutta minäkin keräsin välissä lisää tietoa siitä Nellistä. Se ei kuulemma omallakaan pihallaan tehnyt lapsille yhtään mitään, paitsi rakasti niitä. Mutta aikuisiin se tutustui muristen ja uhkaillen, mutta ei koskaan purrut ketään, vaan sai ajan kanssa jokaisesta aikuisestakin ystävän itselleen. Mutta ymmärsi tarkkaan, mitä lapset ovat, jopa sille ennestään tuntemattomat lapset. Sellainen koira kuulemma...

• :=I
        :-O! kirjoitti:

Tuo oli hyvä tieto, mutta minäkin keräsin välissä lisää tietoa siitä Nellistä. Se ei kuulemma omallakaan pihallaan tehnyt lapsille yhtään mitään, paitsi rakasti niitä. Mutta aikuisiin se tutustui muristen ja uhkaillen, mutta ei koskaan purrut ketään, vaan sai ajan kanssa jokaisesta aikuisestakin ystävän itselleen. Mutta ymmärsi tarkkaan, mitä lapset ovat, jopa sille ennestään tuntemattomat lapset. Sellainen koira kuulemma...

No just joo, ja yks pääsky tekee kesän jne.

• Tappituohi
        :=I kirjoitti:

No just joo, ja yks pääsky tekee kesän jne.

Jokainen koira on yksilö ja näin ollen tämä Nelli sitten piti lapsista :-) Ei se ainakaan minun mielestäni tee "huonompaa" kaukkaria, jos se lapset otti avosylin vastaan. Kuitenkin sen vartiointiluonne kohdistui vieraisiin aikuisiin. Kyllä tiedän muunkin rotuisia koiria, jotka eivät vieraista aikuisista pidä, mutta lapsista pitää.. Koira on viisas eläin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      23
      3000
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1477
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      75
      1052
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      140
      998
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      911
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      872
    7. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      45
      848
    8. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      171
      842
    9. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      826
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      135
      746
    Aihe