Minulle tuli tänään mieleen, kun noin 10-15 vuotta sitten ollessani pikkuinen, sukulaisellani oli usein hoidessa sellainen valtava Nelli-niminen koira, joka oli tosella lempeä minua ja muita lapsia kohtaan. Kun nyt kysyin tältä sukulaiseltani, minkä rotuinen se oli, niin olin aivan ihmeissäni - kaukasianpaimenkoira -. Olen aiemmin kuullut, että kaukasianpaimenkoirat eivät siedä vieraita lapsia, mutta se koira kumminkin sieti, oikeastaan jopa rakasti!
Kuulin ihmeen!
7
480
Vastaukset
- assanvessankassa
Tässä sinulle lisää infoa: rodussa on yksilöitä joka lähtöön. Suurin osa kaukkareista ei kuitenkaan katso hyvällä vieraita omalla reviirillään, riippuu sitten koirasta miten hanakasti niitä inhotaan.
- :-0!!
Tuo oli hyvä tieto. En taida itse hankkia tulevaisuudessa silti kaukkaria, koska olen kumminkin käsittänyt, varsinkin tuosta sinun tekstistäsi, että vain harvat kaukasianpaimenkoirat ovat samanlaisia kuin tuo ihana Nelli-hauva oli.
- ...
:-0!! kirjoitti:
Tuo oli hyvä tieto. En taida itse hankkia tulevaisuudessa silti kaukkaria, koska olen kumminkin käsittänyt, varsinkin tuosta sinun tekstistäsi, että vain harvat kaukasianpaimenkoirat ovat samanlaisia kuin tuo ihana Nelli-hauva oli.
Kaukkarithan ovat ihania, lempeitä jättiläisiä oman perheen jäseniä ja hyvin tuttuja ihmisiä kohtaan. Kyllä ne hyväksyvät vieraat lapsetkin, mutta ovat toisaalta hyvin reviiri tietoisia ja suojelevia.
Ilmeisesti Nelli oli tälläinen "lellukka" siellä hoitopaikassa, ei siis ollut omalla reviirillään. Eli tilanne oli aivan toinen mitä olisi ollut koiran kotipihalla. - Reviiritietoinen
... kirjoitti:
Kaukkarithan ovat ihania, lempeitä jättiläisiä oman perheen jäseniä ja hyvin tuttuja ihmisiä kohtaan. Kyllä ne hyväksyvät vieraat lapsetkin, mutta ovat toisaalta hyvin reviiri tietoisia ja suojelevia.
Ilmeisesti Nelli oli tälläinen "lellukka" siellä hoitopaikassa, ei siis ollut omalla reviirillään. Eli tilanne oli aivan toinen mitä olisi ollut koiran kotipihalla.Kaukkarithan ovat lempeitä koiria oman reviirin ulkopuolella. Sen tehtävänä ei ole vartioida vieraalla pihalla (näin ollen sukulaisesi reviirillä). Tämä ko. Nelli-koira saattoi olla jotain aivan muuta omalla reviirillään!
- :-O!
Reviiritietoinen kirjoitti:
Kaukkarithan ovat lempeitä koiria oman reviirin ulkopuolella. Sen tehtävänä ei ole vartioida vieraalla pihalla (näin ollen sukulaisesi reviirillä). Tämä ko. Nelli-koira saattoi olla jotain aivan muuta omalla reviirillään!
Tuo oli hyvä tieto, mutta minäkin keräsin välissä lisää tietoa siitä Nellistä. Se ei kuulemma omallakaan pihallaan tehnyt lapsille yhtään mitään, paitsi rakasti niitä. Mutta aikuisiin se tutustui muristen ja uhkaillen, mutta ei koskaan purrut ketään, vaan sai ajan kanssa jokaisesta aikuisestakin ystävän itselleen. Mutta ymmärsi tarkkaan, mitä lapset ovat, jopa sille ennestään tuntemattomat lapset. Sellainen koira kuulemma...
- :=I
:-O! kirjoitti:
Tuo oli hyvä tieto, mutta minäkin keräsin välissä lisää tietoa siitä Nellistä. Se ei kuulemma omallakaan pihallaan tehnyt lapsille yhtään mitään, paitsi rakasti niitä. Mutta aikuisiin se tutustui muristen ja uhkaillen, mutta ei koskaan purrut ketään, vaan sai ajan kanssa jokaisesta aikuisestakin ystävän itselleen. Mutta ymmärsi tarkkaan, mitä lapset ovat, jopa sille ennestään tuntemattomat lapset. Sellainen koira kuulemma...
No just joo, ja yks pääsky tekee kesän jne.
- Tappituohi
:=I kirjoitti:
No just joo, ja yks pääsky tekee kesän jne.
Jokainen koira on yksilö ja näin ollen tämä Nelli sitten piti lapsista :-) Ei se ainakaan minun mielestäni tee "huonompaa" kaukkaria, jos se lapset otti avosylin vastaan. Kuitenkin sen vartiointiluonne kohdistui vieraisiin aikuisiin. Kyllä tiedän muunkin rotuisia koiria, jotka eivät vieraista aikuisista pidä, mutta lapsista pitää.. Koira on viisas eläin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378797Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo7375824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102252Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1751322Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17976Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40814- 51797
Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37672