Kesän sienisato on ollut heikko,mutta viikonlopun
sateet nostivatkin vasta varsinaisen sadon.
Ojien reunoille ilmestyi tatteja ja polunvarsille
suurina ryhminä voitatteja.
Herkkutattejakin löytyi nyt jo 2-3kpl rykelminä
tosin nekin vasta polkujen varsilla,
Rouskuista tähänasti ovat esiintyneet vain mustarousku
ja kangasrousku. Karvarouskua ei ole näkynyt ja haaparouskuakin
on ollut vähän
Eilen mesässä oli suurina ryhminä pieniä karvarouskuja ja
haaparouskuja.Jopa lampaankääpääkin löytyi jo muutama
kappale.
Jos sää jatkuu lämpimänä niin kannattaa käydä sienipaikoilla
Voi olla että sato olikin tosiaan vain myöhässä,
Karvarouskujen ja voitattien "jättiryntäys" aloittaa
yleensä sienisadon.
Sienisato olikin myöhässä
ppilleri
1
474
Vastaukset
- tattiman
Erikoista oli se, että jo kuukausi sitten löytyivät ensimmäiset ruskotatit. Herkkutatteja on löytynyt hajanaisesti muutamia viimeiset pari viikkoa. Nyt vasta alkaa niitäkin nousta Etelä-Suomen eteläisissä osissa, joten sienien kulta-aika on vasta tulossa. Naureskelin sitä, että tattien Sm järjestettiin vissiin Joensuussa jo 2-3 viikkoa sitten. Mahtoi olla hyvä sato...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503864
- 1053425
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342801Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262468- 201879
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51829- 1851766
- 281519
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3871468Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91238