Hei! Eli ongelmani on seuraavanlainen: nostin laajakaistani nopeutta 1M/512kt:sta 24M/1M -nopeuteen. Eilisen päivän aikana tuo uusi nopeus on nyt käyty ilmeisesti kytkemässä, mutta nyt nettiyhteyteni ei toimi. Mitään asetuksia en ole koneestani enkä modeemistani vaihtanut - vielä.
Tässä hiukan teknisiä tietoja: modeemi on Zyxel prestige 660H-61 ja koneena mm. intel iMac. Yhteyttä on testattu suoraan ethernet-kaapelilla modeemista sekä Applen Airportin kautta (wlan-yhteys). Modeemin etupaneelin valoista pwr-valo palaa tasaisena ja LAN-yhteys valot kuten ennenkin. Ainoa, mikä modeemin valoissa on muuttunut, on DSL/ACT -valo mikä vilkkuu nyt hitaasti ja tasaisesti. Ohjekirjasen mukaan tuo tarkoittaa "Prestige is initializing the DSL line."
Voiko tässä nyt olla mahdollinen ongelma se, ettei tuo modeemi tue tuota nopeampaa yhteyttä (käsittääkseni malli kuitenkin tukee ADSL2-tekniikkaa). Olisin erittäin kiitollinen korjausehdotuksista! Tällä hetkellä minulla ei ole mahdollista testata yhteyttä toisella modeemilla. Onko tässä ainoa vaihtoehto käydä ostamassa uusi modeemi? Vai onko mahdollista, että tuon kytkennän yhteydessä on jokin mennyt vikaan ja ADSL-yhteys ei näin synny? Tiedättekö muuten, onko Sonera Pisteestä mahdollista saada lainaan toista modeemia, jotta voisin kokeilla ongelman ratkaisua näin - ilman että joutuisin ostamaan (ehkä turhaan) uuden modeemin.
Kiitokset jo etukäteen avusta!
Mikä vikana?
Kimmo -K
0
268
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 825872
- 1293965
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj463919- 663594
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262948Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72497- 272214
- 2042121
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332109Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4451823