Kun niistäminen sattuu päähän

terveeksi joskus

Olen viime torstaista ollut jonkun pöpön kourissa, lämpöä ollut vähän, ei siis kuumetta ( en yleinsäkkään ole kuumeinen ) hengenahdistusta oli pahasti vielä viikonloppuna ja meinasi paniikki iskeä..nyt kuitenkin kai toipumaan päin, mutta kurkku/keuhkot vielä täynnä sitkeää limaa, nenästä saa myös huolella niistää keltaista limaa ..joo hyih ja yskin yökaudet kun lima körisee eikä saa nukutuksi. Ruvennut vain häritsemään kun niistää niin sattuu niin pirusti päähän, korvien ylle. Painetta? korvat ollut ihan lukossa kokoajan. Kaiken tämän lisäksi pian on tuo laskettu aikakin käsillä ja mulla veto veks..saatan kesken päivää mennä ihan veteläksi vaikka olen leväänyt hyvin..

En jaksa usko tyän olevan mitään kummaa mutta onko teillä muilla ollut kaikkia näitä ihme kipuja?

10

8626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flunssa

      sinuna,menisin lääkärille,odotat vauvaa,tiedä vaikka olis sitä sikainfluenssaa.
      En halua peloitella,toivottavasti paranet pian.

      • terveeksi pian

        No ite mietin sitä mutta olen jotenki aatellu että on tavallista lentsua kun koko perhe ollut kipeänä ja mennyt ohi. Täytyy soittaa varmaan ensin, eivät mielellään ota terveyskeskukseen kai ennen soittoa.

        Ja ainoa mikä nyt on jäljellä on tuo pääkipu ja lima, väsymys voi johtua ihan muustakin.


    • ei pelkoa

      Ihan normaali syksyinen pöpö jota on liikkeellä. Toisinaan itselläkin on tuommosta paineeen tunnetta, varsinkin niistäessä, että räkä taitaapi lentää myös korvista.
      Sinuna en menissi minnekkään lääkäriin.

    • ehkäpä...

      Jos lima on tosi sitkeää ja vihertävää, voipi kyseessä olla poskiontelotulehduksesta. Muutoin tuo paineen tunne on vain sitä, että olet tukkoinen. Sinuna kävisin lääkärissä varan vuoksi. Voin kuvitella, että viimeisillään raskaana ollessa menee elo aika vaikeaksi, jos on kovin kipeä.

      Höyryhengitys on aika kätevä keino saada röörejä auki, jolloin tuo kivun ja paineen tunnekin helpottaa ja katoaa.

    • nenänainen

      Mene ihmeessä hakemaan antibioottikuuri. Voisin vannoa että sinulla on poskiontelon tulehdus koska muu ei sinne nenään sitä vihreää tai keltaista limaa aiheuta. Ja paineen tunne tulee juuri tuosta poskiontelon tulehduksesta. Olen itse sairastanut elämäni aikana varmasti 100 poskiontelon tulehdusta enkä ole kuin 22-vuotias. Se on jostainsyystä kroonista ja noin kerran kuussa tuntuu juurikin siltä kuin kuvailit viestissäsi. Paranemisia ja onnea vauvan johdosta :)

      • flunssainen dssdsad

        >Mulla on ollut samanlainen tauti, joka jatkuu yhä lievänä. Epäilen tavalliseksi flunssaksi ja mulla tulee niistä myös nykyään aina poskiontelon tulehdus. Se ei tosin aina ole välttämättä bakteerin aikaansaannos, sen kai selvittää lääkäri parhaiten vastaanotolla.Joskus olen saanut allergiasuihkeen, kun limakalvot vaan jämhtää helposti nuhan jälkeen turvoksiin, vaikkei olisi varsinaista tulehdusta. Mutta jos tuo taas on bakteeri, niin antibiootti kannattaa syödä, kuulemma poskiontelon tulehdus ei näy edes aina verikokeen tulehdusarvoissakaan.

        Tarkoitan tällä vastauksella siis, että tuo voi olla ihan normaalia flunssaa ja sen jälkitautia, INfluenssaan ei kai tietääkseni kuulu ilmeisesti nuha kovinkaan merkittävänä oireena, siinä on pikemminkin nivel/lihaskipuja, yskää, kurkkukipua ja muita sellaisia kipuja.


      • Anonyymi

        Sitten jokainen flunssa mikä mulla on ollut on onkin ollut poskiontelotulehdus


    • pieni punainen sukka

      en ole lukenut muiden tekstejä... mutta ensimmäisenä vinkkinä aloittajalle.. mene ihan oikeasti lekuriin..
      ei sillä että olisi sikainfluenssaa.. tuskimpa vain... mut kaikkeen kannattaa varautua..

      mutta tuo päähän sattuminen niistäessä voi johtua ihan myös siitä et oot ollu kipeenä jo tovin aikaa joten tuskin se kipu mitään kovin kummallista on.. vain sitä että niistät voimakkaasti ja vähän väliä.. eli toisin sanoen rasituksesta johtuvaa kipua...

      mutta ihan uutta tulokastakin ajatellen mene tohtorin pakeille juttelemaan asioista... varsinkin tuosta flunssasta, mut edelleen olen varma ettei se ole tätä paljon puhuttua sikainfluenssaa...

    • minävain88

      Hyvii apukeinoja on esim hunaja lasi KYLMÄÄ vettä (TOIMII yskimiseen, on ihan apteekkarin neuvo)
      Poskiontelot ja otsalohko kannattais tarkistuttaa :O

      • sikalentsua?

        on hunaja-propolis hengitysteille ja lisäksi auringonhattu-uutetta useasti päivässä lisäksi kaikki vitamiinit,reilusti C:tä ja D:tä.
        Minulla alkoi sunnuntaina jumalaton olo ja kuume.Yhtään särkytablettia en ole ottanut.Nyt on jo olo aika hyvä,ei kuumetta,vain yskittää.
        Kannattaa kokeilla


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe