Kaikki matikkanerot laatikaa mulle budjetti

shoptildrop

Mä oon aina ihan p.a ja lopulta makselen visalla ja odottelen seuraavaa palkkaa... olen aina ollut huono matematiikassa ja kova shoppailemaan ehkä se kostautuu näin. Eli tienaan tästä ei ole otettu veroja pois 1805,3 ilta ja viikonloppu lisät, ne vähän vaihtelee nyt tuli 379 siitä ei ole laskettu vielä veroja pois, ne tulee yleensä 30. päivä näistä summista menee myös jäsenmaksu jhl:n, yleensä jos "huono" lisäkausi jää 160 käteen ja nyt kun oli vähän parempi jäi käteen 200 jos on kesälomalla tai sairaana ei tietenkään saa noita lisiä mutta onneksi en ole ollut kuin yhden sunnuntain pois nyt kesän aikana. Mutta mulla on tällähetkellä tilillä noin 300 euroa ja vislaskua 800 ja en koskaan ihan nollille vetäise tuota rahatiliä joten maksoin nyt 50 e edestä visalla ettei rahat lopu kesken kun seuraavaksi saa taas 16.päivä. En tajua miten tuhlailen kaikki rahat ja äitikin sanoo että kyllä sulla pitäis riittää kun ei oo lapsia eikä miestäkään. Vuokra on vain 249 ja siihen kuuluu vesi ja sähkö sitten on autolaina jota lyhennän 250 e kuussa ja työpaikka on ihan kävelymatkan päässä mutta saatan huvikseni ajella että mulla menee välillä 300 e kk bensaan... sitten ostelen vaatteita ja yhtä sellaista laihdutuslääkettä joka maksaa 56 e kk. ja sitten on netti 20 e ja puhelinlasku n 30 e ja 15 e menee hyväntekeväisyyteen kun jotenkin sotkeuduin sellaiseen unicefin lahjoitusjuttuun että tililtä aina menee tietty raha summa.

6

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Larssonin appiukko

      Et sinä budjettia tarvitse vaan itsekuria. 300 euron kuukausilasku bensaan tarkoittaa yli 200 litran kulutusta. Pari kolme tuhatta kilometriä huviajelua kuukaudessa käy kenen tahansa kukkarolle. Kun pistetään siihen päälle 250 euron osamaksu, käytät kolmasosan nettotuloistasi pelkkään autoon. Eikä sitä ole vielä edes huollettu tai vakuutettu. Työmatka on lyhyt etkä oikeastaan tarvitsisi autoa lainkaan. Keksi halvempaa hupia niin tilillä alkaa saldo kasvaa.

      Pari pienempää helppoa juttua tuosta näkyy. Laihdutuslääkkeiden teho on varsin kyseenalainen. Jätä ostamatta ja pistä puolet säästyneistä rahoista terveellisempään ruokaan. Säästö 300 euroa vuodessa. Hyväntekeväisyyteen ei luulisi olevan varaa, jos on rahavaikeuksissa. Peruuta se veloitusvaltuutus niin säästät 180 euroa vuodessa. Ja lopuksi eroa JHL:stä ja liity Loimaan kassaan. Säästät toiset 180 euroa vuodessa menettämättä työttömyysetuja.

      • talousnero-

        Kerron luottamuksella menestyvän talousihmisen salaisuudet...

        Älä asetu loppukäyttäjäksi ...ole vain välikäsi.
        Osta halvalla..myy kalliilla.
        Älä koskaan käytä rahoja hyödyttömään,jos olet itse maksaja.
        Laskulle pitää löytyä aina joku muu maksaja.
        Älä syö pääomaasi.
        Sitten matemaattinen salaisuus....suunnittele talous niin ,että tulot ovat suuremmat kuin menot!


    • "yhtä sellaista laihdutuslääkettä joka maksaa 56 e kk"

      ikääsi, painoasi, pituutesi.
      _____________________________

      kysymääsi että raha menee helpolla, kerroit vaikka vaatteita ostavasi,
      koeta pitää kaikessa vaikka nyt 6 kk tauko, osta vain sellaista vaatetta mitä ilman et tule toimeen.

      • Tarkka rahasta

        Itsekuria! Mekin tulemme toimeen vaikka tulomme ovat 1050 e/kk netto.


      • Rahasta tarkka
        Tarkka rahasta kirjoitti:

        Itsekuria! Mekin tulemme toimeen vaikka tulomme ovat 1050 e/kk netto.

        Meitä on 2 henkeä.


    • Pankkiiri numero 21

      Kuinka kehtaat elvistellä sillä, että olet tyhmä raha - asioissa. Taitaa olla provo koko aloitus. Kukaan ei voi olla noin tyhmä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      328
      3716
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      225
      3224
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2623
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2135
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      20
      2132
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      1977
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1775
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1752
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      296
      1488
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1372
    Aihe