On se vaan hieno moottori. Kyllä kelpaa ajella varsinkin 7-vaihteisen DSG:n kanssa. Suosittelen. Hienoa työtä VW:ltä. Vanhat 103kw:n ongelmat on karsittu ja kone toimii nyt niin kuin pitää. Ainoa outous on, että pistävät tehtaalla Mobil 1 ESP 5w-30:stä sisään vaikka virallisesti "Volkswagen recommends Castrol".
1.4 TSI 118kW - hieno moottori
15
5189
Vastaukset
- rami..
Samaa öljyä käyttävät merkkihuollossa (2.0 tdi 140hv). On kaiketi jopa edullisenpaa kuin muut aikaisemmin käytetyt.
- Koskelon antti
Omassakin mobilit vakiona ensiöljynä, ja on kuluttanut sitä litran 15.000 km:n matkalla (30 tkm longlife-väli). Kun tulee huoltoaika, vaihdatan Castrolit, VW suosittelee sitä mm. pienemmän öljynsyönnin vuoksi.
- asdtruj
Niin ja toihan voi olla vaan Castrolin ostama mainos. "Volkswagen recommends Castrol". Luulisi, että sitä laitettaisiin tehtaalla jos sitä oikeasti olisi jotain etua Mobiliin verrattuna.
- rami..
Eihän tuo litra ole mikään ihme tuolle kilsamäärälle, minusta ihan OK. Näin se syö minullakin, ihan sama kumpaa oljyä on myllyssä sama kulutus.
- jatkuvuutta asioihin
Ei niin kovin ihmeellinen kone. Ei kovin voimaa ei vääntöä mutta semmoinen kiva tavis kone joita voi tunkea miljoonien konepeltien alle.
Itseä kaivertaa koneessa että tuolla vaihteisto one paketilla EI ajeta 370tkm huolettomasti en usko millään!
Iloistetipetyn jos niin joku tule pääsemään silloin vatsa puhutaan hyvästä kone/vaihteistoa jos ne kestää elämää. Jos ei kestä on kehno tuote ei voi mitään eli jäämmeodottelemaan ja kehumme vasta jos on aihetta nyt ei ole vielä, tavis mikä tavis.- Joopa joo taas
0-100km/h alle 9 sek vääntöä 240NM alkaen 1500 kierroksesta aina yläreserviin asti. Tehoa 160 hevosvoimaa. Huippunopeus 220km/h. Pieni öljynkutus vs. muut VAG moottorit, pienet vakuutusmaksut ja pitkät huoltovälit,jakopää ketjulla, kohtuulinen bensakuluttuja (olen mitannut todellisen kulutuksen tankkauksista). Todellakin 1.5 bensakoneiden aatelia ja hakkaa monet 1.8 ja 2.0 vaparit ominaisuuksillaan. Kestävyydesta en sano juuta en jaata autot vaihtuu 2-4 vuoden välein ainakin minulla, muista en tiedä. Joten jos sen kestää nin ei väliä. Nuyt ollut alla vajaan vuoden ja ongelmitta toiminut.
- Ilevaan
heh, vai ei ole voimaa ja vääntöä? Kyllä kuules löytyy, on ihan omaa kokemusta nyt 15 tkm:n matkalta. Ongelmatonta menoa, bensaa seka-ajossa 7 kieppeillä (kaupunkia, motaria, reipasta haipakkaa), vääntö on alhaalta asti muikeaa ja kiihtyy muuten rivakasti. Rekan ohi mennään huomiota herättävän kovaa. Todellista tehoa 98E-bensaa käyttävänä sanon olevan siinä 180 hv/250-260 Nm.
Tuoppa rinnalle tavismalleista vastaava kone!
- samaa..
Jep, samaa mieltä moottorista. Ei osaa kaivata isompaa moottoria tuohon autoon. Jotenkin tuli koeajolla hymyiltyä niin paljon, että vastaantulijat varmaan pitivät pikkaisen vajaana tapauksena, mutta ei se mitään. Miksi mikään muu tehdas ei ole keksinyt tätä ennen?
- varmasti
Miksi mikään muu tehdas ei ole keksinyt tätä ennen?
http://www.km77.com/00/fiat/bravo/gra/044.asp
Tuo on myös kestävämpi auto, kuin vikoja täynnä olevat VW:t. Golf on todellinen tylsimys verrattuna Bravoon. - alkup.
varmasti kirjoitti:
Miksi mikään muu tehdas ei ole keksinyt tätä ennen?
http://www.km77.com/00/fiat/bravo/gra/044.asp
Tuo on myös kestävämpi auto, kuin vikoja täynnä olevat VW:t. Golf on todellinen tylsimys verrattuna Bravoon.Missä Bravossa on kaksoisahdettu 1.4 litrainen bensiinimoottori? T-Jetissä on yksi ahdin, turboahdin. Hieno auto myöskin, ajettu on useita kertoja. Fiatin kestävyydestä en tiedä, mutta takuu on mielestäni tavallisen pulliaisen kannalta parempi kuin VW:llä.
- rami..
alkup. kirjoitti:
Missä Bravossa on kaksoisahdettu 1.4 litrainen bensiinimoottori? T-Jetissä on yksi ahdin, turboahdin. Hieno auto myöskin, ajettu on useita kertoja. Fiatin kestävyydestä en tiedä, mutta takuu on mielestäni tavallisen pulliaisen kannalta parempi kuin VW:llä.
Kyllä Fiiatit on muotoilultaan ja materiaaliväreiltään ihan fiksuja, mutta se iso mutta...... Lyhyt käyttöikä Volkkarilla ajelet tuplasti enemmän (kestää kaikinpuolin) paremmin käyttöä. Jälleeenmyyntihinta Yms.. 2-Puntoa on ollut ja riitti minulle, viimeinen Punto 3-vuotta vanhana alkoi lahomaan käsiin. Nopeasti kiertoon.
- järkikäteenhoi
Ei mitään järkeä! Perus 1,4 tsi 90kW on ainoa fiksu kone, ja sen vääntö ja teho liikaakin teillemme. Hullua maksaa lisää tuhansia euroja vikaherkemmästä tekniikasta ja kovemmasta syönnistä.
- Omia mielipiteitä ja kokemuksia
Eipä tuo tupla-ahdettu nyt niin paljoa vie verrattuna 90 kilowattiseeen: minulla tankkauksista laskettu kulutus on ollut sekalaisessa ajossa noin 7.1-7.8 litraa per tankki ja yhdellä tankilla olen päässyt yleensä noin 690-870km:a riipuen ajamatkoista ja onko enempi kaupunkia vai maantietä. Auto on Variant Golf Sportline 118kWTSI DSG seitsenvaihteisena, Atlanta aluvantein ja rengaskoko 205/55R16 V. Ihan kohtuukulutusella menee 118kW autoksi jossa vääntöä 240nm alkaen 1500 kierroksesta sinne jonnekin vajaaseen viiteen tonniin ja automaattilaatikko vielä. Toki ei pysty samoihin mihin dieselit, mutta moiseksi moottoriksi ja autoksi ihan ok kulutus. Öljyä ei ole tarvinnut lisätä vielä (20.000 ajettu) ja ei ole huoltoon vielä pyytänyt. Mittaristokin toimii ihan normaalisti ja muutenkaan ei ole huollossa korjattu vaihteistoa tai moottorin apulaiteita. Ajotyyli on sporttinen ja sulavasti etenevä, joten kulutus siihen nähden ok. Eikä haittaa että moottorissa on tarpeen vaatiessa potkua ja sillä pääsee todella pienellä kaasun painaulluksella heittämällä motarilalkin ohi ja moottori vetää hienosti mäissä yms. Käy kokeilemassa, niin huomaat että noissa on käytämnön suorituskyvyssä huima ero ja ohituskiihtyvyydessä myöskin. Vääntö, ajonautinto ja ajamisen helppous on isommassa myllyssä vielä upeampi ja hienommalla tasolla. Alaväännössä on mys selkeä ero: kompura parantaa alaväännön herkyyttä ja poistaa viitettä alaväänössä. Noissa on käytännössä selvä ero alakierroksilla ja tupla-ahdettu on mielyttävämpi. Kestävyydestä vaikea sanoa ja minua se ei kiinnostakaan kauheasti. Jos kolme vuotta pelaa ongelmitta, niin hyvä hyvä. Sen jälkeen auto jo vaihtuu kuten tähänkin asti.
Kauan jo jatsoitkin olla jauhamatta näillä pastoilla tuota 90 kilowattinen TSi on paras ja fiksuin yms, juttua mutta näköjään olet jo palannut. - vagginisti
Omia mielipiteitä ja kokemuksia kirjoitti:
Eipä tuo tupla-ahdettu nyt niin paljoa vie verrattuna 90 kilowattiseeen: minulla tankkauksista laskettu kulutus on ollut sekalaisessa ajossa noin 7.1-7.8 litraa per tankki ja yhdellä tankilla olen päässyt yleensä noin 690-870km:a riipuen ajamatkoista ja onko enempi kaupunkia vai maantietä. Auto on Variant Golf Sportline 118kWTSI DSG seitsenvaihteisena, Atlanta aluvantein ja rengaskoko 205/55R16 V. Ihan kohtuukulutusella menee 118kW autoksi jossa vääntöä 240nm alkaen 1500 kierroksesta sinne jonnekin vajaaseen viiteen tonniin ja automaattilaatikko vielä. Toki ei pysty samoihin mihin dieselit, mutta moiseksi moottoriksi ja autoksi ihan ok kulutus. Öljyä ei ole tarvinnut lisätä vielä (20.000 ajettu) ja ei ole huoltoon vielä pyytänyt. Mittaristokin toimii ihan normaalisti ja muutenkaan ei ole huollossa korjattu vaihteistoa tai moottorin apulaiteita. Ajotyyli on sporttinen ja sulavasti etenevä, joten kulutus siihen nähden ok. Eikä haittaa että moottorissa on tarpeen vaatiessa potkua ja sillä pääsee todella pienellä kaasun painaulluksella heittämällä motarilalkin ohi ja moottori vetää hienosti mäissä yms. Käy kokeilemassa, niin huomaat että noissa on käytämnön suorituskyvyssä huima ero ja ohituskiihtyvyydessä myöskin. Vääntö, ajonautinto ja ajamisen helppous on isommassa myllyssä vielä upeampi ja hienommalla tasolla. Alaväännössä on mys selkeä ero: kompura parantaa alaväännön herkyyttä ja poistaa viitettä alaväänössä. Noissa on käytännössä selvä ero alakierroksilla ja tupla-ahdettu on mielyttävämpi. Kestävyydestä vaikea sanoa ja minua se ei kiinnostakaan kauheasti. Jos kolme vuotta pelaa ongelmitta, niin hyvä hyvä. Sen jälkeen auto jo vaihtuu kuten tähänkin asti.
Kauan jo jatsoitkin olla jauhamatta näillä pastoilla tuota 90 kilowattinen TSi on paras ja fiksuin yms, juttua mutta näköjään olet jo palannut.Onhan se kiva uskotella itselleen että teki upean valinnan....olen koeajanut kunnolla molemmat 1,4 tsi-koneet ja käytännössä EI huomaa eroa suorituskyvyssä; sen eron saamiseksi autolla pitää ajaa piiskaten ja lakia rankasti rikkoen. Kulutuksessa litran-puolentoista ero satkulle, minusta aika paljon. Yksiahtimisessa ei ole kaksinkertaista ohjauselektroniikkaa, eikä hihnakäyttöistä kompuraa eikä magneettikytkintä, jotka tekevät tupla-ahdetun vikaherkäksi ja jälleenmyyntiarvoltaan huonommaksi.
Katsoppa liikenteestä bongaten V-varianteja: suurin osa on 90kW tsi:llä, lähestulkoon loput tdi:tä ja vain prosentti pari tupla-ahdettuja. Ei kansa ole väärässä! - Tässä sulle infoa
vagginisti kirjoitti:
Onhan se kiva uskotella itselleen että teki upean valinnan....olen koeajanut kunnolla molemmat 1,4 tsi-koneet ja käytännössä EI huomaa eroa suorituskyvyssä; sen eron saamiseksi autolla pitää ajaa piiskaten ja lakia rankasti rikkoen. Kulutuksessa litran-puolentoista ero satkulle, minusta aika paljon. Yksiahtimisessa ei ole kaksinkertaista ohjauselektroniikkaa, eikä hihnakäyttöistä kompuraa eikä magneettikytkintä, jotka tekevät tupla-ahdetun vikaherkäksi ja jälleenmyyntiarvoltaan huonommaksi.
Katsoppa liikenteestä bongaten V-varianteja: suurin osa on 90kW tsi:llä, lähestulkoon loput tdi:tä ja vain prosentti pari tupla-ahdettuja. Ei kansa ole väärässä!Ei muta vaan tutkittua faktaa: liikenteessä suutin osa olevista Golf Varianteista on 1.9 ja 2.0TDI:llä ja suurin osa bensoista on taas 103 kilowattisia nyt jo lopetettuja tupla-ahdettuja, sitten on 90 kilowattisia suraavaksi eniten liikenteessä. Toiseksi vähiten Golf Varianteissa on liikenteessä tätä 118 kilowattista uusinta tupla-ahdettua ja kaikkein vähiten 125 kilowattista (nyt jo lopetettua) tupla-ahdettua moottoria. Katso vaikka ite netin myynti-ilmoituksia tai katsele Variant V Golfeja parkkipaikoilla, marketeissa ja tiellä niin suurimmassa osassa lukee perseessä 1.9TDI tai 2.0TDI ja bensoissa 1.4TSI siten että on yksi punainen kirjain tuossa TSI-logossa, eli silloin on 103-kilowattinen kaksoisahdettu..ja mistäkö tähän tietää: katsot auton sisään näät hopeakehyksisen isonäyttöisen radion eli auto on Golf Variant V väliltä Elok.07-Toukok.08. Jos takana lukee 1.4 ja TSI siten että viimeinen kirjain on punainen samaan tapaa kuin edellinen mutta radio on pienolakattu mustapintainen matalammalla näytöllä ja mustilla nappuloilla on auto tehty toukokuun 08:n jälkeen ja siinä on 1.4 90-kilowattinen ns. pikku-TSI yhdellä ahtimella.
125 kilowattinen edesmennyt tupla-ahdettu: pakarinpäät näkyvät paljaana ja suorina takapuskurissa eikä ole taivutettu alas puskurin taa piiloon. kaksi viimeistä TSI-tunnuksen kirjainta punaisia. Tehty Elok.07-Kesäk.08. Sisältä tunnistaa isonäyttöisestä radiosta ja hopeisista radion nappuloista.
Uusin edellisen korvannut tupla-ahdettu 118kW TSI:
Kaksi viimeistä TSI-tunnuksen kirjainta punaisia, pakarinpäät takapuskurin takana piilossa. Pianolakattu musta radio, pienemmällä näytöllä mustin näppäimin. Tehty kesäk.08-
Ero 118kW TSI vs. 125/103kW:
yhdellä koolla korvattu kaksi eri moottorikokoa
Turboon liittyviä juttuja muuteltu
imuilman ohjaukseen läppään liittyviä systeemejä muuteltu
Jäähdyksjärjestelmää muutettu ja tehostettu
sama ideologia kuin korvatuissa eli remmikäyttöinen kompura turbo magneettikytkin kompuralle (sijaitsee vesipumpussa)
90kW TSI
Ero kaksoisahdettuun:
ei kompuraa vain pelkkä turbo
Pienempikokoinen turboahdin kuin kaksoisahdetussa, jossa siinäkään turbo ei ole mitenkään kovin iso.
vähemmän vääntöä ja tehoa
heikompi ohituskiihtyvyys sekä paikaltaan kiihtyvyys
Aavistuksen pienempi kulutus, mutta huom.: ei todella vieläkään mikää ekoauto tämäkään. Kulutusero taitavalla kuskilla niin pieni että makukysymys kumman valitsee tämän vai kaksoisahdetun
yksinkertaisempi rakenne
Hajoaa se turbo siinä missä kompurakin, on ns. kuluva osa. Saabeissa yleinen ongelma: hajoava turboahdin. Toki kaksoisahdetussa on kaksi kuluvaa ja vikaherkkää osaa, eli sekä turboahdin, että kompressoriahdin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482473
- 1761694
- 921588
- 691543
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6895- 68861
- 59825
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152755