jos on subbari jossa on vaikka 300w RMS mutta piikki vaikka 1200 ja sitte on taas on 250w RMS mutta piikki vain 700w eli onko tuo 300w 1200w parempi , miten voi olla noin suuri ero piikissä mutta sitte RMS vain 50w ero pystyykö tota 1200w soittamaan kovempaa isommalla vahvarilla
kertokaa mitä tarkoittaa RMS ja piikki
3
5012
Vastaukset
Autovahvistimissa ei edelleenkään ole olemassakaan piikkitehoa, se on markkinointimiesten keksintö.
Hifilehti ja autosound mitannut vahvistimia vuosia, ja virtalähteen rakenteesta johtuen autovahvistinten jatkuva ja piikkiteho ovat lähes tulkoon samat.- kkkkkkkkk
1. Kirjoittaja ei puhunut vahvistimesta vaan subbarista
2. Jos vahvistimissa ei ole olemassakaan piikkitehoa niin mitenkä hifilehti on voinut semmoisen mitata ja todeta, että se on suurinpiirtein sama kuin jatkuva teho?
Subbareissa rms teho tarkoittaa, että paljonkon subbari kestää jatkuvaa tehoa ja piikki sitä, paljonko se kestää hetkellisesti.
- JPH_
RMS vastaa lähemmäs todellisempaa teholuokkaa. Ja jo 100Wrms on minun mielestäni riittävä määrä esim subbarille. Saa soimaan hyvin, mutta korvat säilyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2024198
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1463768Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat703097Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.431569Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i191378Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk271341Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58321337Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi231331Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1151108Martina haluaa Marbellaan
Martinan tekisi mieli ottaa lennot Marbellaan, jossa näkisisi kauniita ja hyväntuulisia ihmisiä. No sitten pitää matkust2151043