Tässä pikku todiste siitä, että Suomessa on laktoosi-intoleranssihössötys noussut monille suorastaan päähän. Maailmalla nimittäin on paljon enemmän tätä "tautia" kuin Suomessa, mutta nostetaanko siitä moinen haloo ja terrorisoivatko meijerituotteiden valmistajat terveitä ihmisiä tuottamalla skeidan makuisia hyla-tuotteita?
http://www.usatoday.com/tech/science/2009-08-30-lactose-intolerance_N.htm
Laktoosi ja suomalainen hössötys!
5
571
Vastaukset
- voi hyvänen aika
Jos ei vähälaktoosisest maistu niin älä niitä käytä! Muualla maailmassa laktoosi-intolerantikot käyttävät täysin maidottomia, kuten soija-, riisi- tai kauramaitoa. Niitä saa taas meiltä huomattavasti vähemmän kuin vähälaktoosisia.
- tauno, hikeennyt
aivan aiheettomasti, sillä eihän missään ulkomailla tosiaankaan tarvitse olla huolissaan laktoosista, ei missään muualla kuin Suomessa käytetä niin paljon maitojauhetta ja yleensäkin lehmänmaitoa ruoanlaitossa. Oikein tropiikissa maito tarkoittakin ensisijaisesti kookosmaitoa. Eiköhän meidän laktoosiongelma ole lähinnä Marttaliiton virheellisen valistuksen seurausta.
- Henna Takalo-Mattila
mulki on se xDDDDDddd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
- cams
Mä olen kyllä tyytyväinen että Suomessa saa niin paljon vähälaktoosisia tuotteita koska kärsin ihan kamalasta vatsakivusta monta vuotta ennen kun laktoosi-intoleranssi todettiin. Mielummin näin!
- vatsa aina kipeä
Suomessa kaikkiin maitotuotteisiin ängetään niin paljon lisäaineita ja ties mitä allergeenejä että ei ole mikään ihme jos yksikään kotimainen maitotuote ei sovi. Että suositaan vaan sitä kotimaista piipol!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2603172Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741234- 661163
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180958Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47866- 60809
- 47799
- 40711
- 45692
- 39678