Laktoosi ja suomalainen hössötys!

connoisseur

Tässä pikku todiste siitä, että Suomessa on laktoosi-intoleranssihössötys noussut monille suorastaan päähän. Maailmalla nimittäin on paljon enemmän tätä "tautia" kuin Suomessa, mutta nostetaanko siitä moinen haloo ja terrorisoivatko meijerituotteiden valmistajat terveitä ihmisiä tuottamalla skeidan makuisia hyla-tuotteita?

http://www.usatoday.com/tech/science/2009-08-30-lactose-intolerance_N.htm

5

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi hyvänen aika

      Jos ei vähälaktoosisest maistu niin älä niitä käytä! Muualla maailmassa laktoosi-intolerantikot käyttävät täysin maidottomia, kuten soija-, riisi- tai kauramaitoa. Niitä saa taas meiltä huomattavasti vähemmän kuin vähälaktoosisia.

    • tauno, hikeennyt

      aivan aiheettomasti, sillä eihän missään ulkomailla tosiaankaan tarvitse olla huolissaan laktoosista, ei missään muualla kuin Suomessa käytetä niin paljon maitojauhetta ja yleensäkin lehmänmaitoa ruoanlaitossa. Oikein tropiikissa maito tarkoittakin ensisijaisesti kookosmaitoa. Eiköhän meidän laktoosiongelma ole lähinnä Marttaliiton virheellisen valistuksen seurausta.

    • Henna Takalo-Mattila

      mulki on se xDDDDDddd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    • cams

      Mä olen kyllä tyytyväinen että Suomessa saa niin paljon vähälaktoosisia tuotteita koska kärsin ihan kamalasta vatsakivusta monta vuotta ennen kun laktoosi-intoleranssi todettiin. Mielummin näin!

    • vatsa aina kipeä

      Suomessa kaikkiin maitotuotteisiin ängetään niin paljon lisäaineita ja ties mitä allergeenejä että ei ole mikään ihme jos yksikään kotimainen maitotuote ei sovi. Että suositaan vaan sitä kotimaista piipol!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe