Miten toimii i30:n varashälytin???

i30 too

Eli onko hälytin aina päällä kun ovet ovat lukossa? Onko hälyttimen kytkeytymisessä viive??
Itse en ole hälytintä ikinä saanut soimaan vaikka mitä olen kokeillut esim. istunut autossa ja lukinnut ovet kaukolla ja hetken päästä avannut ovet aukaisukahvasta ilman hälyä.

6

3326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • i30 D

ne toimii kun kauko-ohjaimella lukittu ovi avataan ilman avainta tai ohjainta. Jos kerran noin niin nehän on sitten yhtätyhjän kanssa. Olisko jotain vikaa ?

• Huihai...

Ettet nyt sekoita hälytintä ja ajonestoa. Ajonesto on vakiona ja häytin lisävaruste...

• Murtohälytin on

Noin minuutin viive siinä on.
      Aukaise lukko avaimella ja aukaise ovi niin käy hälytin soimaan.

• varmaaan

SE voi olla niin että,,,ohjaa käynnistyksen estoa ainostan eli ei murto monessa mallissa kun on nykyään kaukokeskuslukko niin siinä menee samalla vaan päälle se esto käyn moottoria;; tai sitten on niin sanottu manuaalinen jos ovi murretan auki menee häl päälle,,mutta jos ikkuna rikotan niin ei mitän tapahdu,,ei ole sireeniä..

• i30cw 2.0 crdi

ETTÄ..

ensinnäkin, ajonesto ei liity kaukosäätöön, vaan ajonestoanturi on virtalukossa ja vastakappale itse avaimessa. Ilman oikeaa avainta ei auto starttaa. Kaukosäätö säätää ainoastaan keskuslukkoa ja murtohälytintä. Mikäli auto on lukossa, ja avataan kaukosäädöllä niin hälytin ei laukea sillä se on pois kytkeytynyt samalla kun auton lukot avaa kaukosäädöllä. Mikäli lukitun auton oven, nokkapellin tai takakontin avaa ilman että hälytin on poiskytketty kaukosäädöllä (eli jos avaa oven avaimella) laukeaa varashälytin. Hälytin ei sinällään ole mitenkään kytketty ajonestoon, joten vaikka hälytin soi ja valot vilkkuu niin autoa voi ajaa mikäli sinulla on ko auton avain. Lauennut hälytin huutaa muistaakseni 30sekkaa tai minuutin jonka jälkeen se hiljenee, en muista tarkoittaako hiljeneminen poiskytkeytymistä täysin vai odottaako se taas uutta oven avaamista jolloin huutaa taas uuden ajanjakson.

varashälytin ei valvo ikkunoita, reagoi ainoastaan avattaviin luukkuihin (ovet, takakontti & nokkapelti)

Itse en ole asiaa tutkinut, tuollaisen vastauksen sain maahantuojalta kun kerran asiaa tiedustelin.

• Anonyymi

Vanhaan ketjuun huutelua.

Onko kellään käsitystä miten hälyttimen saa kokonaan pois käytöstä koska nyt se huutelee tasaisin väliajoin itsestään?
        Samassa sulakkeessa ilmeisesti myös virtalukko ainakin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe