lapsen liekki

Syysyön pimeys
kuin luontaan työntyvä
ikkunoiden kasvottomuus

- ilman neonvaloja -

kauempaa lepattava liekki
yksinäisen vanhuksenko,
vaiko turvatun lasin kulhossa
pieni tuikku elämöi

- kuin vastasyntyneen kasvot -

vanhempien suudelmien jäljet
ikkunoiden pinnoilla

jokeltevilla äänillä
suojattuna ulkomaailmalta.

Onnellisuuden valojen heijastumaa
kulkee välitsemme
hyväellen elämänkaartamme

- maailmassamme on sittenkin
turvattua rakkautta -

voin hyvin nukahtaa tämän
maailman syliin,
pieni lapsi valottaa elämän
liekin suojissa huomisen aamun !

6

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      on usein tunteiden kirjoa laidasta laitaan,
      mutta tämä on mielestäni todella hieno
      ja monivaiheinen runo.

      Ensin syys omine elementteineen,
      sitten meille kaikillekin varmaan tuttu
      tunnelmanluoja - kynttilän liekki joka näkyy
      pimeyden keskellä jossain akkunassa.

      Ehdottomasti nostamisen arvoinen
      ' vanhempien suudelmien jäljet
      ikkunoiden pinnoilla '

      Minuun nuo sanat ja lauseet iskostui jollain kummallisella
      haikeudella, myöskin kuvaus siitä miten tuikun ' elämöinti '
      kuin vastasyntyneen kasvot '

      Tämän runon laskisin ehdottomasti parhaimpiisi,
      sen päätöskin on niin lempeä !

      • Tämä on hyvinkin faktan tuotosta tähän vuodenaikaan
        ja hyvin sopii - myös tämäm rr palstan maininkeihen -
        että mikä todella on tärkeää kuin synnyttää uutta eikä
        tuhota sitä mikä saadaan jopa hyvinkin pitkän ajan
        kuluessa aikaan : luottamusta.

        Todellinen uskottava ystävyys kuin vaitiolon kultainen
        taito kun kuljetaan herkillä alueilla toisten ihmisten
        seurassa,turhia vierittämättä kuin se mikä luotu ja
        yhdessä on päätetty.

        Runo hyvyyden puolesta kuin sen synnystä että kiinni
        pitämisestä siitä mikä on kallista ja hyvää : Hengenmitta !

        Kiitos Sinulle kun arvasit tätä kommentillasi kertoa.


    • punaposkiN

      Runosi kehdosta
      hautaan kauniin
      herkästi kertoi

      Rakkaus niin monitahoinen
      purppuraisen
      värikylläinen

      Kaiken sinä niin
      elävästi silmiemme
      eteen loit..

      • Kiitos Sinulle tästä kommentistasi jota osoitit
        runoani kohtaan,joka tuli syvältä kuin vahvana
        tunteena kertomaan mikä maailmassa on kalleinta
        että henkisenä rikkaimpana.

        Kiitos sanoistasi ja kiva kun pidit.


    • Pimeys ja tyhjyys
      ilman välkehdintää

      liekki on kuitenkin olemassa
      vaikkakin kaukana
      turvallisesti ja pieni
      leikö puhdaskin

      ja vanhempien rakkaus
      on suojamuurina lapsille.

      Valon heijastuma
      suo onnellisuutta
      antaa rakkauden tunteen
      elämälle

      jossa on hyvä olla
      lapsen lailla elää.

      Kerran saavutettu läheisyys on kullanarvoinen asia,
      jota kannatta vaalia ja pitää ehjänä, ei rikkinäisellä
      ole enää samaa arvoa, korjattunakaan.

      Hyvän runon kirjoitit, paljon puhuva, paljon kertova, minä pidin!

      • Kirjoitit hyvänsydämmisen runon joka on enemmän
        kuin pelkkä kommentti - osuit sinne missä herkkyys
        saa synnyn kuin kertoakseen,missä rakkaus on syvin.

        Tuo lauseesi on äärettömän tärkeä meille jokaiselle,
        siinä on elämän kuin rakkauden yhteinen voimamme.

        Kiitos Sinulle !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe