Gallup: Pasha vai mämmi?

Kumpi on pop?
513646
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 51

Vanhimmat

Pasha.

Äänestä

mämmin ostan pashan teen itse viimevuonakin tein'
pari kertaa olen vasta itse tehnyt muutamana vuonna
ostanut kaupasta valmiin.

Äänestä
  • paskamämmi..

Äänestä

• pasha ehdottomasti! se on paljon parempaa!

Äänestä

• Mämmi on kotimainen perinneruoka, joka kuuluu Pääsiäiseen kuin Joulupukki Jouluun Suomessa. Mämmi on sitäpaitsi todella terveellinen ja maittava sokerilla ja oikealla kermalla oikeassa suhteessa höystettynä. Ei mämmiä mikään Pääsiöisenä voita!
    Joulunakaan ei meille tule Pakkasukko, eikä päästetä ovesta!

Äänestä

mämmi ja vaniljakastike, ehdottomasti oltava vaniliakastike , muuten ei mämmi maistu.

Äänestä
  • kevyen pashan reseptiä, joka julkaistiin NAM-lehdessä joskun 90-luvun lopussa. Muistini mukaan pashaan ei laitettu lainkaan voita eikä munia, ja se maustettiin appelsiinilla. Parempaa pashaa ei ole! Resepti julkaistiin pääkirjoituksessa, päätoimittaja oli saanut sen mummoltaan tai jotakin sellaista. Ikävä kyllä resepti joutui hukkaan muutossa ja siihen loppui sen pashan tekeminen.

Ja molemmat ovat herkullisia, niin mämmi kuin pashakin.

Äänestä

• reseptiä kaipaava kirjoitti:

kevyen pashan reseptiä, joka julkaistiin NAM-lehdessä joskun 90-luvun lopussa. Muistini mukaan pashaan ei laitettu lainkaan voita eikä munia, ja se maustettiin appelsiinilla. Parempaa pashaa ei ole! Resepti julkaistiin pääkirjoituksessa, päätoimittaja oli saanut sen mummoltaan tai jotakin sellaista. Ikävä kyllä resepti joutui hukkaan muutossa ja siihen loppui sen pashan tekeminen.

Ja molemmat ovat herkullisia, niin mämmi kuin pashakin.

Sinulle, "reseptiä kaipaava" , katso vaikka tuosta ruokala.netin linkistä kyseisen kaltainen pashan ohje. Jollei se käy, mielestäni pashan voi tehdä soveltaen millaiseksi vain, rahkasta alkain erilaisilla vaihtoehdoilla. mutta se linkki: http://www.ruokala.net/resepti/kevennetty-pasha-3

Äänestä

pasha vie mämmin 100 - 0 !

Äänestä

Pasha on mielestäni ehdottomasti paras pääsiäisherkku,koska peruskoulussa ollessani saatiin koko ussanryhmä sitä pääsiäiskirkon käynnin jälkeen.Ohjeet pashaan kyllä löytyy,mutta enpä ole ehtinyt vielä tekemään mokomaa herkkua.

Mämmistä en oikein pidä enkä ole tämän pääsiäisherkun "ylin" ystävä,ikävä kyllä. ;( Jotkut tykkää ja jotkut ei.

Äänestä

Mämmiä ympäri vuoden, jos vain saa kaupoista. Pahaa ehkä kerran vuoteen. Molemmat ähkymkeita! Mämmistä voisi ottaa lisätyn sokerin kokonaan pois. Pashan voi-sokerilatinkia en tajua, turha juttu, mutta pienenä päästäisen makupalana se menettelee.

Äänestä
  • JOISTAIN ISOISTA ELINTARVIKELIIKKEISTÄ,AINASKIN HESAN KESKUSTAN S-MARKETISTA JA RAUMAN ABC:LTÄKIN PAKASTEMÄMMIÄ SAA YMPÄRI VUODEN.

KUTEN MUUAN KIRJOITTAJA ON TODENNUT,VANILJAKERMA TAI -JÄÄTELÖ HYVIN MÄMMIN KANS SOPPII. VALION VANILLA,VANILJAKASTIKE MIUM MIELEEN ON. KOKKEILKEEPA VARSIN!!!

ONHAN VALLAN ERINOMAINEN ASIA,ETTÄ LÄHES IKIVANHA,AINASKIN KESKIAIKAINEN,FUNKTIONAALINEN,TÄYSJYVÄRUKKIISTA HARTAUVVELLA VALMISTETTU ELINTARVIKE,KELPO KEITOS/PAISTOS KUIN ELÄVÄNÄ MUSEOTUOTTEENA ON SUOMESSA SATOJA VUOSIA SÄILYNNÄ!!!

PASHAAAKIN PITÄIS OLLA YMPÄRJ VUEN OSTETTAVISSA OLLA. TAI VÄHINTÄÄN VOIS NETISSÄ YKSITYISET TEKIJÄT TUOTETTAAN TARJOLLE LAITTAA.

KELPO KEVÄTTÄ MAKOISIN MAHLOIN JA MÄMMEIN TOIVOTTAEN MÄMMIN YSTÄVÄT-YHDISTYKSESTÄ 29.3...k mikko.

Äänestä

Mämmiä (tietyn merkkistä) menee paljon. Lapsetkin aikanaan söivät hyvällä halulla.
Pasha on ihanaa. Mutta molemmat herkut kaloripommeja että siksi vähän jotain rajaa syömiseen.

Äänestä

En oo ikinä kuullukkaan sellasesta ku pasha ja mämmi on kamalaa.

Äänestä

Voita, sokeria, kermaa, raakaa kananmunaa jne. YÄK! Vähemmästäkin tulee paha olo. Kun rasvattomaan rahkaan laittaa banaania ja marjoja tai vaikka persikoita, niin siinä on ihku päsisiäsen jälkiruoka. Eikä tartte sulatella.

Äänestä

Pasha. En tykkää mämmistä.

Äänestä

Alun perin mämmi on ollut paastoruoka pitkälle perjantaille, jolloin liettä tai uunia ei ole käytetty, ja pasha pääsiäisyön herkku, jolla paasto lopetettiin. Ei mämmiä ole tehty tykättäväksi.

Äänestä

Sitä pitää oikein nautiskella. Nammmmmm! Kyllä mämmikin menee kerman kanssa, mutta pasha oikein sulaa suussa... :)

Äänestä
  • Ei kumpaakaan. Mämmii joskus maistanut, ei mun mieleeni. Paremminkin rahkapiirakkaa. Samoin lammas ei oo meidän herkkuu. Tehdään poronkäristystä ja perunamuussii kun tytär tulee pääsiäiseksi tyttärensä kans tukholmasta.

Äänestä

Mämmi kerman kanssa ja ehkä hiukan sokerilla sekoitettuna. Se on minun suosikkini. ;D

Äänestä

Mämmi. Sokeria päälle ja loraus kermaa. Ehdottomasti.

Äänestä

Mielestäni ei kumpikaan ,ennemmin vaikka tekee rahkaa ja laittaa sekahedelmiä joukkoon ja vähän sokeria :)

Äänestä

Pasha on paljon parempaa kuin mämmi. Pienenä mun piti syödä paljon sitä mämmiä, niin ehkä siks se mämmi vähän kyllästyttää mua.

Äänestä

Molemmat. Kummankin kiintiö tulee kyllä täyteen kerran vuodessa käytettynä.

Äänestä

Pidän molemmista :)

Äänestä
  • Tykkään mämmistä vanilja jäätelön kera aitoa Pashaa olen syönyt yli 20v. sitten.(kukaan tuttava ei ole tehnyt)

Äänestä

Mämmi! Kohta sitä saa lusikoida.Mämmistäkin saa tehtyä vaikka mitä..Suosittelen jäädykkeenä.

Äänestä

on parempi!

Äänestä

sen olla pitää! v*tut mistään pashahahahasta :P

Äänestä
  • on ihan terveellistä ja kuitupitoista ja HYVÄÄ.
    Joku mainitsi vaniljakastikkeen sen kanssa . Se on herkkua samoin kuin vaniljajaäätelö. Nam Nam...

Äänestä

No ehdottomasti pasha

Äänestä

Molemmat. sekoitat ne vaan yhteen

Äänestä

ei kumpikan.

pasha = maitotuote. Allergikkona en voi syödä.

mämmi = se on sitä miltä näyttää, eli jo kerran suoliston läpi kulkenut. Eikä minulla ole tapana syödä ruokia kahteen kertaan

Äänestä

Mignon-kenno :P

Äänestä

ennen ei kumpikaan!!! mämmiä maistoin... pashaa en...iso-siskoni teki,mut ei ollunna mun makuun... vuos sit anoppini teki ja maistoin ja tykkäsin. kai niissäkin eroja. ? tai sit oon niin ennakkoluuloinen,mut mieheni tekee ihania ruokija ja olen monista erilaisista ruuista ruvenna tykkeemään..kiitos miehelleni!!!

Äänestä

Kumpikin maistuu siltä miltä toinen näyttää ja toinen kuulostaa.

Äänestä

koko pääsiäinen...

Äänestä

Lievästi kääntyy pashan puolelle tää vaaka. Karjalast ku ollaa...

Äänestä
  • meillä on kyllä aina molempia, kummastakin tykätään, en osaisi kuvitella että jompaa kumpaa ei olisi pääsiäisenä..

Äänestä

Mämmi ulkonäkö kuvaa paremmin pääsiäistä, jota aluperäisestä pasha(kreikaksi pahksa) ei voitu suomeen kääntää vaan keksittiin sana pääsiäinen ja kuvaava ruoka mämmi. Suomalaisten pitää syödä mämmiä ettei pasha sana korvaa pääsiäis-nimeä.

Äänestä

pasha vie

Äänestä

Molemmat!!!

Äänestä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

pääsiäispupu kirjoitti:

Kumpi on pop?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu