Onko parempi muurata uusi piippu ylhäältä alaspäin, että saisi osumaan sen vanhaan piipun-aukkoon vesikatossa?
Ylhäältä alaspäin muuraus
7
696
Vastaukset
- Viisasta
Hah hah haa... Muuraa ihmeessä, kerro sitten kuinka kävi.
- Tiileri hai
voisi viellä lisätä niin että muurari muuraisi seisoen päällänsä.
- muurari1
Tiileri hai kirjoitti:
voisi viellä lisätä niin että muurari muuraisi seisoen päällänsä.
se olisi taas alhaalta ylöspäin :-)
- rak.ins 57
Olen itse valvomillani työmailla vaatinut muurareita muuraamaan ylhäältä alaspäin.
Ensimmäinen tiili yleensä asetetaan itä-länsi suunnassa olkasi vasemmalle puolelle,
paitsi tilanteissa joissa seisot väärin päin silloin oikealle.
Linjalanka on helppo pudottaa alas,pieni paino langan päähän.
Ylhäältä alaspäin muuratessa tiilijako ei ole yhtä tarkka kuin toisin päin tehtäessä.
Savolaiset savu-saunojen piippumuurarit käyttävät tekniikkaa.- Ernest Runkopahka Taavetti
Käyn aina kesällä Helsingissa.
Olen päättänyt rakentaa saunamökin siitä radan vartta pitkin Linnanmäelle päin.
Siinä on lampi jonka veiressä on vanhoja huviloita.Siihen lammen rannalle sopii saunamökki.
Haluaisin kuitenkin rakentaa pienen pätkän tiiliaitaa sinne radan puolella.
Voiko tekniikkaa käyttää siinä.
- Ho tsi
Hyvä ystävä kautta historian vaativat kohteet on muurattu ylhäältä päin.
Olin viikko sitten Kiinan muurilla,siinä laatassa kerrottiin,että muuri on muurattu ylhäältä,alas. - Reiskan niksit
Leviämpi piippu kun oli vanha. Osuu varmasti siten katon läpivientiaukkoon. Muistisääntönä on ettei piipun halkaisija saa olla isompi kun katon pinta-ala. Kattopellit voit sitten pellisaksilla repiä sopivasti uuden piipun kokoiseksi. Kattokustannuksissa säästät huomattavasti, jos piipun tekee esim. koko lappeen levyiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399