haluaisin tietää

onjoson

onko horoskooppeihin uskominen, ja miten perustelette että on jos on.

14

490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koska on

      no on on koska on

      • mitäh?

        siis mitäh?


    • S.S

      Horoskooppeihin ei saa uskoa !!! Niillä on oma historiansa, 1900-luvun alun päivälehdissä Lontoossa, Englannissa.
      Niistä saavat rahapalkkansa ihmiset, joilla ei ole parempaa tekemistä. He kirjoittavat oman mielensä tuotoksia, omasta elämästään. Esimerkiksi, mitä ovat tehneet, kuinka heidän tunne-elämänsä kulkee, kuinka he "tarttuvat tilaisuuteen hankkia rahaa yhteiskunnassa tapahtuvan muutoksen johdosta", vrt astrologian uusi nousu nyt. Kun tahdot seurata tilannetta horoskoopeissa, seuraa niiden kirjoittajien elämää, ammattitaitoa, moraalia ja kaikkea yleistä yhteiskunnassa.

      Minä en löydä oikeutusta horoskoopeille. Ne eivät ole oikeutettuja 2000-luvun kehittyneelle ihmismielelle ja ymmärrykselle. Elämme optioiden aikaa, vanha historia 1900-luvun alun Lontoosta on lopetettava.
      Niiden lopettamiseen tarvitaan vähintään kansalaisaddressi. Olen valmis työhön, jos saamme koottua ryhmän työn hyvään aloitukseen ja loppuunsaattamiseen.

      • asstrologian kuvitteellinen nousu

        Astrologiakaan ei eroa horoskoopeista pätkääkään. Vaikka tulkinta tehdään näennäisesti monimutkaisemmin, ja astrologien mielestä "uskottavammin" astrologia ei kuitenkaan toimi.

        Ainoa ero astrologien tulkintoihin ja lehtien horoskooppeihin on se että horoskooppeja voi laatia ihan kuka tahansa idiootti, kun taas astrologisen tulkinnan laatii elämänsä ja taloutensa huuhaaseen tuhlannut ammatti-idiootti joka ei kykene tunnustamaan julkisesti sitä että tuli työntäneeksi kätensä nuorena silkkaa tietämättömyyttään paskaan.


      • S.S
        asstrologian kuvitteellinen nousu kirjoitti:

        Astrologiakaan ei eroa horoskoopeista pätkääkään. Vaikka tulkinta tehdään näennäisesti monimutkaisemmin, ja astrologien mielestä "uskottavammin" astrologia ei kuitenkaan toimi.

        Ainoa ero astrologien tulkintoihin ja lehtien horoskooppeihin on se että horoskooppeja voi laatia ihan kuka tahansa idiootti, kun taas astrologisen tulkinnan laatii elämänsä ja taloutensa huuhaaseen tuhlannut ammatti-idiootti joka ei kykene tunnustamaan julkisesti sitä että tuli työntäneeksi kätensä nuorena silkkaa tietämättömyyttään paskaan.

        Annetaan ihmisen olla ihminen. Hän toteuttaa itsessään olevaa ominaista laatuaan. Minä uskon hyvään ihmisessä, hänen työssään, kun se ei täysillä loukkaa, on häneen parantava vaikutus, hän kasvaa ja kehittyy. Onhan kysytty, miksi ihminen ryhtyy psykologiksi, tai joksikin muuksi, hän tekee työtään omaksi hyväkseen. Jos hyvin käy, myös muut ihmiset saavat nauttia hänen kehityksestään.
        Toivon, että minun ei tarvitse seurata omaa elämääni, kirjoittajan mielen alas- ja ylösmenoja, ei asiakkaan vaikutusta kirjoittajan elämään, ei puutarhanhoitojaan, ei lapsenlapsen aiheuttamia pulmatilanteita, ei hyvävelikirjeenvaihtoa. Kuinka kirjoittaa horoskooppi kirjoittajan oman elämän ulkopuolelta? Neutraalisti, puolueettomasti? Onko se edes mahdollista? Ja mitä sitten, jos se ei ole mahdollista?

        En koskaan olisi tullut tälle palstalle, jos minulle ei olisi kirjoitettu, mitä minullle kirjoitettiin.


      • höpöhöö
        S.S kirjoitti:

        Annetaan ihmisen olla ihminen. Hän toteuttaa itsessään olevaa ominaista laatuaan. Minä uskon hyvään ihmisessä, hänen työssään, kun se ei täysillä loukkaa, on häneen parantava vaikutus, hän kasvaa ja kehittyy. Onhan kysytty, miksi ihminen ryhtyy psykologiksi, tai joksikin muuksi, hän tekee työtään omaksi hyväkseen. Jos hyvin käy, myös muut ihmiset saavat nauttia hänen kehityksestään.
        Toivon, että minun ei tarvitse seurata omaa elämääni, kirjoittajan mielen alas- ja ylösmenoja, ei asiakkaan vaikutusta kirjoittajan elämään, ei puutarhanhoitojaan, ei lapsenlapsen aiheuttamia pulmatilanteita, ei hyvävelikirjeenvaihtoa. Kuinka kirjoittaa horoskooppi kirjoittajan oman elämän ulkopuolelta? Neutraalisti, puolueettomasti? Onko se edes mahdollista? Ja mitä sitten, jos se ei ole mahdollista?

        En koskaan olisi tullut tälle palstalle, jos minulle ei olisi kirjoitettu, mitä minullle kirjoitettiin.

        Älä jauha turhaa paskaa vaan keskustele aiheesta.


      • Menestystä.
        höpöhöö kirjoitti:

        Älä jauha turhaa paskaa vaan keskustele aiheesta.

        Mitä sinä ärryt. Laita Hugo Boss, siitä se miehinen olo lähtee. Entä ammatti, taito?
        Tahdotko siirtyä kosmetiikan puolelle?
        Tekstisi puolesta kyllä.


    • Jouskari::

      Jos tarkoitit lehtien sivuilla olevia horoskooppeja, niin niihin ei pitäisi uskoa.

      Horoskoopit on viihdettä. Astrologia on ihan eri asia. Syntymäkartan tulkinta on kakspiippunen juttu.

      • mitään eroa ei ole

        Vaikka horoskooppi luodaankin hatusta vetämällä (ei kuitenkaan aina) niin astrologian monimutkaisemmat laskelmat ja planeettojen sijainnin määritteleminen syntymähetkellä ei korreloi millään tavalla siihen että niistä nähtäisiin muka ihmisen luonteen vahvuudet tai heikkoudet.

        Kyse on kummassakin tapauksessa pelkästä ihmisen keksinnöstä joista toisessa on tietty yhteisesti sovittu sääntö millä niitä keksittyjä höpinöitä levitetään "tulkintaan" ja joista toisessa ei ole sääntöjä (jos tekijänä on jokin toimittaja)


      • tintturallaa1
        mitään eroa ei ole kirjoitti:

        Vaikka horoskooppi luodaankin hatusta vetämällä (ei kuitenkaan aina) niin astrologian monimutkaisemmat laskelmat ja planeettojen sijainnin määritteleminen syntymähetkellä ei korreloi millään tavalla siihen että niistä nähtäisiin muka ihmisen luonteen vahvuudet tai heikkoudet.

        Kyse on kummassakin tapauksessa pelkästä ihmisen keksinnöstä joista toisessa on tietty yhteisesti sovittu sääntö millä niitä keksittyjä höpinöitä levitetään "tulkintaan" ja joista toisessa ei ole sääntöjä (jos tekijänä on jokin toimittaja)

        En mä kyl kehtais alkaa pölöttää esim. biologiasta mitä en oo tutkinu. keskustelu lähtee heti häröteille jos ei tiedä asiasta sen hölkäsenpöläystä Se kyl jaksaa ihmetyttää et mite immeist jotka ei o yhtää asiaa perehtyneit jaksaa olla tietävinää.?? Mitä jos astrologia onki runollinen maailmanselitys malli. Mitä sit tiedetää ?


      • Runollista
        tintturallaa1 kirjoitti:

        En mä kyl kehtais alkaa pölöttää esim. biologiasta mitä en oo tutkinu. keskustelu lähtee heti häröteille jos ei tiedä asiasta sen hölkäsenpöläystä Se kyl jaksaa ihmetyttää et mite immeist jotka ei o yhtää asiaa perehtyneit jaksaa olla tietävinää.?? Mitä jos astrologia onki runollinen maailmanselitys malli. Mitä sit tiedetää ?

        No sinähän meille sitten selvität jos kerran asiasta jotain tiedät että miten planeetat meihin vaikuttavat ja sitten perustelet sen millä tavoin nuo vaikutukset on löydetty ja havaittu. Se nyt ei auta että väität että uusien planeettojen aikaan tarkasteltin jotain euroopan ja yleensäkin pohjoisen pallonpuoliskon poliittista ja yhteiskunnallista tilaa ja siitä pääteltiin että planeetat vaikuttavat siten kuin vaikuttavat, koska itsekin tiedät että ne planeetat ovat olleet siellä jo miljoonia vuosia ja jos niiden vaikutus olisi jotenkin astrologiassa havaittu, niin niille oltaisiin kehitetty jo vaikutusmallit ja sijainnit jo kauan sitten ennen niiden löytymistä.

        Sillä jos astrologia on muka itsetuntemuksen väline, silloin astrologien täytyy huomata hyvin tarkkaan ihmisen erilaiset luonteenpiirteet ja se mikä niiden syntyyn ja muokkautumiseen vaikuttaa. Ellei astrologi tuohon kykene, niin silloinhan se hänen työkalunsa on ollut huono eikä ole lisännyt lainkaan itsetuntemusta.

        Jos väität että siihen ei olisi kyetty että ne vaikutkset olisi huomattu, niin sinähän silloin todistat sen että niiden vaikutukset on pelkästään keksitty omasta päästä ja toisinsanoen niillä ei ole silloin mitään yhteyttä ihmisen luonteen kehittymiseen.

        Koska sinulla on tuohon kuitenkin jotain sanomista niin verrataanpa tuota tieteeseen. Tieteessä on yleensä olemassa teoria joka on keksitty tai sitten sovellettu maailmassa tapahtuvista asioista. Jos tuohon teoriaan löydetään myöhemmin tosielämästä todisteita niin se teoria saa vahvistusta. Jos taas löydetään todisteita jotka todistavat teoriaa vastaan, teoria jätetään pois käytöstä ja aletaan etsimään uutta teoriaa joka selittäisi asian paremmin.

        Te astrologit taas olette jälkiviisaita, eli esimerkiksi astronomien löytäessä teille uusia planeettoja, te aloitte kehittelemään uskomushöpinöitä omasta päästänne ja sitten päätitte että ne uudet löydetyt planeetat vaikuttavat siten. Sen lisäksi te otitte mukaan joitakin vanhoja asteroideja joille myöskin kehititte omat satunsa omasta päästänne, mutta kun alkoi paljastua että asteroideja on taivaalla aivan tautisen paljon, niin teillä meni sormi suuhun ja te päätitte vaieta niistä täysin ja toivoa ettei kukaan huomaisi. Saman vaikenemisen te olette tehneet komeettojen kohdalla, kuten myös muiden planeettojen kuiden kohdalla joista te ette välitä mitään, vaikka esimerkiksi maan kuu on erittäin tärkeä tekijä astrologiassa.

        Astrologia on pelkkää hevonpaskaa eikä mitään muuta, eikä muuksi muutu vaikka väittäisit sen olevan jonkinlainen runollinen maailmanselitysmalli. Minua se ei haittaa jos kyseessä olisikin runollinen maailmanselitysmalli joka itsessään sisältäisi oletuksen siitä että kyse on pelkästä satuilusta ja fantasiasta, mutta siinä vaiheessa kun joku alkaa väittämään että taivaalla olevat planeetat vaikuttavat muka meidän luonteisiin ja esimerkiksi astro-tv:ssä astrologi väittää syöpäsairaalle että hänen syöpänsä johtuu potilaan omista ajatuksista, siinä vaiheessa alkaa runollisuus karista ja tilalle astuu väite joka ei ole enää mikään kovin huomaamaton ja harmiton väite.


      • Minun Afrikkani...
        tintturallaa1 kirjoitti:

        En mä kyl kehtais alkaa pölöttää esim. biologiasta mitä en oo tutkinu. keskustelu lähtee heti häröteille jos ei tiedä asiasta sen hölkäsenpöläystä Se kyl jaksaa ihmetyttää et mite immeist jotka ei o yhtää asiaa perehtyneit jaksaa olla tietävinää.?? Mitä jos astrologia onki runollinen maailmanselitys malli. Mitä sit tiedetää ?

        Olen hyvin kauan ihmetellyt erästä tiettyä kirjoitustyyliä, julkisessa horoskoopissa. Tänään opiskelin asian.
        Älkää kysykö minulta enempää, muuten saan hirveän ryöpyn päälleni. Minulla on Neptunus askendentilla ja kirjoittajalla on jotain sen vastaista. Olen pitänyt televisioni kiinni. Nyt lopetan tuon horoskoopin lukemisen.
        Transiiteissa menossa herkkiä kuvioita,


      • Asiakaskunta valikoituu.
        tintturallaa1 kirjoitti:

        En mä kyl kehtais alkaa pölöttää esim. biologiasta mitä en oo tutkinu. keskustelu lähtee heti häröteille jos ei tiedä asiasta sen hölkäsenpöläystä Se kyl jaksaa ihmetyttää et mite immeist jotka ei o yhtää asiaa perehtyneit jaksaa olla tietävinää.?? Mitä jos astrologia onki runollinen maailmanselitys malli. Mitä sit tiedetää ?

        Olet oikeassa.
        Lymfaterapia on jotain, mikä saa minut nauramaan (hoidon antajana), kun jotkut naiset sanovat : "Minulla ei ole nesteitä!"
        Tarkoittaen sillä, että he eivät saa hyötyä lymfahoidosta, esimerkiksi kiputiloihin, nesteidenpoistoon (seisovat nesteet), rentoutumiseen ja dopamiinin mukanaan tuomaan hyvään oloon.
        Niinpä me ammattilaiset teemme työtä heille, jotka ymmärtävät, mistä työssämme onkaan kyse.


    • Lämmin matto, lahjana saatu.

      Sain lahjaksi suuren, arvokkaan maton. Se on lattialla, makuuhuoneessa, koska se luo erityistä lämpöä. Se ei mene kaapinperällä. Sain sen kyllä hiukan aikaisemmin, kuin sen päivän horoskooppi sanoi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe