Vanhan taloni ikkunakarmien maalit ovat jo aikansa eläneet, ikkunat muuten ovat hyvässä kunnossa. Minkälaisella maalilla karmit kannattaisi maalata? Entä pohjamaalaus / lakkaus? Tarkoitus olisi maalata ainoastaan sisäpuolelle näkyvät karmit.
Ikkunakarmien maalaus
5
1983
Vastaukset
Poista maalit ekana, pohjamaaliksi joku tartuntapohjamaali ja pintaan kaksi kerrosta jotain öljymaalia, maalarin valkolakka on se yleisin varmaan. Hio joka maalauksen välissä niin saat sileän ja pysyvämmän pinnan.
Itse maalaisin kyllä molemmilta puolilta, kun ne kuitenkin samalla maalilla ja käsittelyllä tehdään. Ja edessä on kuitenkin ulkopuolenkin maalaus joskus. Lakkaa ei sitten tarvi.- Oikoja
Maalarin valkolakalla ei saa maalata ikkunoiden ulkopuolisia osia. On sisäkäyttöön tarkoitettu maali. Ulos esim. Teho ikkunamaali.
- minna.
Oikoja kirjoitti:
Maalarin valkolakalla ei saa maalata ikkunoiden ulkopuolisia osia. On sisäkäyttöön tarkoitettu maali. Ulos esim. Teho ikkunamaali.
Meillä kyllä maalattiin koko mökin maalauksen yhteydessä ikkunapokatkin ulkoa seinämaalilla.
Oikoja kirjoitti:
joo ei maalarin valkolakkaa ulos. Tuli ajatus katko...
minna. kirjoitti:
Meillä kyllä maalattiin koko mökin maalauksen yhteydessä ikkunapokatkin ulkoa seinämaalilla.
No jaa mulle on opetettu näin, voihan sitä maalata miten lystää. Ja yleensä käytetään eri maalia ikkunoihin ja oviin kuin seiniin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2434629Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763065- 472473
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 281753
- 801456
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894