Eli vähäsen hirvittää. Täällä mennään esikoisen odotuksessa rv 39 1, eikä ole koko raskauden aikana minkäänlaisia supistuksia ollut. No, ehkä jossain 6.-7. kuulla pari kertaa niitä kivuttomia mahan kovettumisia, mutta en ole enää niistäkään varma... Ei tässä muuten kai hätää, mutta kun jo viikko sitten sanottiin että kohdunkaulaa on jäljellä enää sentti ja sormelle jo auki, samoin vauvan pää on ihan hitusesta enää kiinni ettei ole jo kiinnittynyt. Tuntuu, että lapsihan pullahtaa samoin tein ulos kun ensimmäinen oikea supistus tulee! Kaikki puhuu että oikeat supistukset kyllä tunnistaa, enkä sitä epäilekään, mutta kun ei ole edes kuukautiskipuja koskaan ollut niin en osaa varautua oikein mitenkään tulevaan. Neuvolassakin tuntui ettei minua edes uskota kun sanoin että kertaakaan ei ole kyllä supistanut tuosta kohdunsuun kypsyydestä huolimatta. :) Ainoita varsinaisia kipuja tämän loppuraskauden aikana on olleet sellaiset rajut sarjoina tulevat vihlaisut emättimen/virtsarakon tienoilla, niitä on ollut nyt viimeisen kuukauden aikana suunnilleen kerran viikossa, neuvolantäti sanoi että johtuu siitä kun vauva pyörittelee päätään. Onko muilla samanlaisia kokemuksia??
Jännittää niin hitosti...
Ei supistuksia ollenkaan?!
5
333
Vastaukset
- Mansikkamarenki
Itse kun odotin esikoista, niin ihan ekat supistukset tulivat vasta viikko lasketun ajan jälkeen, jolloin siis koko synnytyskin käynnistyi! Eikä tokassakaan raskaudessa ollut supistuksia ollenkaan, eikä ehtinyt edes tulemaan, kun tyttö syntyi suunnitellusti sekstiolla 4 päivää ennen laskettua aikaa! Joten älä ole huolissasi:) Nauti siis olostasi ja raskaudestasi ilman supistuksia:) Toiset joutuvat niistä kärsimään ja aivan liikaakin!
- :)
Minulla on menossa rv 35 4 ja onhan tässä toki aikaa vielä tuntea supistuksia, mutta tähän mennessä en ole niitä kokenut. En ole havainnut edes kivuttomia mahan kovettumisia. Itseäkin mietityttää, että miksei ole mitään tuntunut. Lääkärissä on kyllä todettu viikko sitten, että kohdunkaulaa jäljellä 3cm kuten on ollut koko raskauden ajan ja kohdunkaula muutenkin kiinteä.
- Mikä supistus?
rv 35 enkä tiedä edes miltä tuntuu supistus. No, vielähän niitä ehtii minulla tulla, mutta ei kai se sanottua ole että niitä kaikille tulee ennen kuin vasta sitten kun on h-hetki. Ollaan onnellisia ettei ole tarvinnut jatkuvien supistuksien vuoksi jännittää raskausaikana.
- mami09
Mulla ei kanssa ole ollu supistuksia ollenkaan. Tosin olen vasta 37 6 joten kerkiäähän sitä. Kuitenkin pari päivää sitten neuvolassa kun täti oli rupeamassa kuuntelemaan vaavin sydänääniä, niin sanoi hän että sulla on nyt näköjään pieni supistus. Että kai se sitten pitää uskoa että on niitä supistuksia ollu ainakin tuo yksi.
- Neitihoitajatar
Samoin minulla oli muutamia vihlaisuja kuten sinullakin loppuraskaudesta.
Mitään supisteluja en huomannut ennen kuin kaksi iltaa ennen synnytystä hetken ja sitten vasta synnytyksen alettua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2266448Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne633283Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1002909- 1562282
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla171812Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1661515- 821444
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o291393Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https351331Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1091037