Assistentti

sgltou

Miksi toimistotyöntekijät ottavat nimikkeekseen assistentti?
Karjantarkkailijaa on iät ja ajat sanottu assistentiksi.
Työnkuva on varmaankin aivan erilainen.

4

823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täys nolla

      jossain sairaanhoitomaailmassakin assistentteja, apulaisia. No, joo, ei ne ole toimistotyöntekijöitä, ne haluavat asettua jonnekin sihteerin ja toimistotyöntekijän välimaastoon, toistan vähän huonompi ja toista vähän parempi.

      Niin, näitä assistentteja on ollut iät ja ajat - itse kävin koulua iät ja ajat sitten ja jo silloin oli lehti nimeltä sihteeri ja assistentti!

      ASSARI................... On se niin hienoo olla assari.................

    • Mikael Jaksonen

      Assistentti nimike tulee suoraan englanninkielestä sanasta "assistant", eli suomennettuna apulainen. Apulainen taas puolestaan voi olla missä tahansa, toimialasta riippumatta. Toimisto-assistentti on toimistolla avustavissa tehtävissä, eli tekee jotain perustyötä. Esimerkiksi markkinointiassistentti voi avustaa markkinointipäällikköä ja markkinointisuunnittelijoita. Kirjanpitoassistentti taas esimerkiksi avustaa varsinaista kirjanpitäjää tms. Hyvin yleisesti sihteerejä tituleerataan assistenteiksi, koska hehän avustavat nimenomaisesti henkilöä kenen sihteerinä he toimivat.

      • assarit kunniaan

        Nimike ei aina kerro työnkuvaa tai vastuuta. Olen itse ollut mm. myyntiassistenttina,
        eikä todellakaan voi sanoa, että olisin ollut pääosin myyntijohtajan apulainen tms. Ihan itsenäisesti hoidin asioita, tein kauppoja jne. Raportointivastuu oli myyntijohtajalle. Tavallaan assistentti -nimitys on näiden toimiston/myynnin/markkinoinnin yms. alojen moniosaajien aliarvioimista. Silti assistenttia käytetään usein, oliskohan siksi, ettei assistentille tarvi maksaa niin paljon palkkaa....?


      • Mirjami,.
        assarit kunniaan kirjoitti:

        Nimike ei aina kerro työnkuvaa tai vastuuta. Olen itse ollut mm. myyntiassistenttina,
        eikä todellakaan voi sanoa, että olisin ollut pääosin myyntijohtajan apulainen tms. Ihan itsenäisesti hoidin asioita, tein kauppoja jne. Raportointivastuu oli myyntijohtajalle. Tavallaan assistentti -nimitys on näiden toimiston/myynnin/markkinoinnin yms. alojen moniosaajien aliarvioimista. Silti assistenttia käytetään usein, oliskohan siksi, ettei assistentille tarvi maksaa niin paljon palkkaa....?

        Itsenäinen työ ei tarkoita, etteikö se voisi olla avustavaa työtä. Myyntiassari auttaa myynnin prosesseissa, ei tee itsenäisiä päätöksiä kuten esim. myyntijohtaja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      428
      2993
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2344
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      360
      2071
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1923
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    7. 158
      1222
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe