Assistentti

sgltou

Miksi toimistotyöntekijät ottavat nimikkeekseen assistentti?
Karjantarkkailijaa on iät ja ajat sanottu assistentiksi.
Työnkuva on varmaankin aivan erilainen.

4

981

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täys nolla

jossain sairaanhoitomaailmassakin assistentteja, apulaisia. No, joo, ei ne ole toimistotyöntekijöitä, ne haluavat asettua jonnekin sihteerin ja toimistotyöntekijän välimaastoon, toistan vähän huonompi ja toista vähän parempi.

Niin, näitä assistentteja on ollut iät ja ajat - itse kävin koulua iät ja ajat sitten ja jo silloin oli lehti nimeltä sihteeri ja assistentti!

ASSARI................... On se niin hienoo olla assari.................

• Mikael Jaksonen

Assistentti nimike tulee suoraan englanninkielestä sanasta "assistant", eli suomennettuna apulainen. Apulainen taas puolestaan voi olla missä tahansa, toimialasta riippumatta. Toimisto-assistentti on toimistolla avustavissa tehtävissä, eli tekee jotain perustyötä. Esimerkiksi markkinointiassistentti voi avustaa markkinointipäällikköä ja markkinointisuunnittelijoita. Kirjanpitoassistentti taas esimerkiksi avustaa varsinaista kirjanpitäjää tms. Hyvin yleisesti sihteerejä tituleerataan assistenteiksi, koska hehän avustavat nimenomaisesti henkilöä kenen sihteerinä he toimivat.

• assarit kunniaan

Nimike ei aina kerro työnkuvaa tai vastuuta. Olen itse ollut mm. myyntiassistenttina,
        eikä todellakaan voi sanoa, että olisin ollut pääosin myyntijohtajan apulainen tms. Ihan itsenäisesti hoidin asioita, tein kauppoja jne. Raportointivastuu oli myyntijohtajalle. Tavallaan assistentti -nimitys on näiden toimiston/myynnin/markkinoinnin yms. alojen moniosaajien aliarvioimista. Silti assistenttia käytetään usein, oliskohan siksi, ettei assistentille tarvi maksaa niin paljon palkkaa....?

• Mirjami,.
        assarit kunniaan kirjoitti:

Nimike ei aina kerro työnkuvaa tai vastuuta. Olen itse ollut mm. myyntiassistenttina,
        eikä todellakaan voi sanoa, että olisin ollut pääosin myyntijohtajan apulainen tms. Ihan itsenäisesti hoidin asioita, tein kauppoja jne. Raportointivastuu oli myyntijohtajalle. Tavallaan assistentti -nimitys on näiden toimiston/myynnin/markkinoinnin yms. alojen moniosaajien aliarvioimista. Silti assistenttia käytetään usein, oliskohan siksi, ettei assistentille tarvi maksaa niin paljon palkkaa....?

Itsenäinen työ ei tarkoita, etteikö se voisi olla avustavaa työtä. Myyntiassari auttaa myynnin prosesseissa, ei tee itsenäisiä päätöksiä kuten esim. myyntijohtaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe