Miksi toimistotyöntekijät ottavat nimikkeekseen assistentti?
Karjantarkkailijaa on iät ja ajat sanottu assistentiksi.
Työnkuva on varmaankin aivan erilainen.
Assistentti
4
966
Vastaukset
- täys nolla
jossain sairaanhoitomaailmassakin assistentteja, apulaisia. No, joo, ei ne ole toimistotyöntekijöitä, ne haluavat asettua jonnekin sihteerin ja toimistotyöntekijän välimaastoon, toistan vähän huonompi ja toista vähän parempi.
Niin, näitä assistentteja on ollut iät ja ajat - itse kävin koulua iät ja ajat sitten ja jo silloin oli lehti nimeltä sihteeri ja assistentti!
ASSARI................... On se niin hienoo olla assari................. - Mikael Jaksonen
Assistentti nimike tulee suoraan englanninkielestä sanasta "assistant", eli suomennettuna apulainen. Apulainen taas puolestaan voi olla missä tahansa, toimialasta riippumatta. Toimisto-assistentti on toimistolla avustavissa tehtävissä, eli tekee jotain perustyötä. Esimerkiksi markkinointiassistentti voi avustaa markkinointipäällikköä ja markkinointisuunnittelijoita. Kirjanpitoassistentti taas esimerkiksi avustaa varsinaista kirjanpitäjää tms. Hyvin yleisesti sihteerejä tituleerataan assistenteiksi, koska hehän avustavat nimenomaisesti henkilöä kenen sihteerinä he toimivat.
- assarit kunniaan
Nimike ei aina kerro työnkuvaa tai vastuuta. Olen itse ollut mm. myyntiassistenttina,
eikä todellakaan voi sanoa, että olisin ollut pääosin myyntijohtajan apulainen tms. Ihan itsenäisesti hoidin asioita, tein kauppoja jne. Raportointivastuu oli myyntijohtajalle. Tavallaan assistentti -nimitys on näiden toimiston/myynnin/markkinoinnin yms. alojen moniosaajien aliarvioimista. Silti assistenttia käytetään usein, oliskohan siksi, ettei assistentille tarvi maksaa niin paljon palkkaa....? - Mirjami,.
assarit kunniaan kirjoitti:
Nimike ei aina kerro työnkuvaa tai vastuuta. Olen itse ollut mm. myyntiassistenttina,
eikä todellakaan voi sanoa, että olisin ollut pääosin myyntijohtajan apulainen tms. Ihan itsenäisesti hoidin asioita, tein kauppoja jne. Raportointivastuu oli myyntijohtajalle. Tavallaan assistentti -nimitys on näiden toimiston/myynnin/markkinoinnin yms. alojen moniosaajien aliarvioimista. Silti assistenttia käytetään usein, oliskohan siksi, ettei assistentille tarvi maksaa niin paljon palkkaa....?Itsenäinen työ ei tarkoita, etteikö se voisi olla avustavaa työtä. Myyntiassari auttaa myynnin prosesseissa, ei tee itsenäisiä päätöksiä kuten esim. myyntijohtaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862