Minä katselen tyyntä vettä, kun syksyn lehti tipahtaa ja jää kellumaan sen pintaan, kun linnun siipi sipaisee ja nousee takaisin korkeuksiin, ja sanon Sinulle kiitos. Sinä seisot siinä ihan minun vieressäni ja kätesi melkein koskee minun käteeni. Minä puhun Sinulle, nauran Sinun kanssasi, selvitän sydämeni tyhjäksi, ja Sinä vain seisot siinä ihan lähellä minua. Seisot siinä, vaikka maailmassa on 7 miljardia muutakin ihmistä. Olet mieletön.
Yksi ihminen ei ole yhtään mitään miljardien muiden ihmisten joukossa, eikä yksi linnunrata ole yhtään mitään maailmankaikkeudessa. Sinä olet hullu, minä sanon, kun seisot siinä. Ei yksi ihmisikä tai ihmissukukaan ole yhtään mitään ajassa, minä jatkan, ja kuitenkin elän ja olen hetken aikaa onnellinen, kun Sinä olet siinä. Tämä on järjetöntä.
Sitten Sinä ihan yhtäkkiä sanot minulle, ota kädestäni kiinni, ja minä katson Sinun käteesi. Se melkein hipaisee minuun ja minä huudan STOP! Nyt menee hulluuden puolelle hätäännyn, aivot tekivät tepposen, hyvä ihminen, lopeta. Jumalaa ei ole! Ja Sinä vain seisot minun vieressä. Alan kävellä kotiin päin. Sinä seuraat minua. Voi Herra Jumala, miksi Sinä annat minun kohdella Sinua näin, kun kerran kuitenkin olet!
Ja miksi minä hullu olen niin avuton, etten pysty liikuttamaan kättäni sen yhden senttimetrin mittaista matkaa?
Puhetta syksyn hiljaisuudessa
Minä hullu
0
1164
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k382426Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel482030Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä91966Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien481695Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1391428Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi241096Lamppu syttyi
Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️68905Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki
Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘62893Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää
Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka119888- 67886