Golf 2002 vakionopeudensäädin temppuilee. Aluksi meni pois päältä vilkuttaessa. Nyt ei mene päälle lainkaan. Onko vinkkejä, millainen vika kyseessä. Kiitti.
Vakionopeudensäädin
23
7624
Vastaukset
- rami..
Vakkarinviiksi on Volkkareiden ongelma. Minun Golfissa meni kolme viikseä kolmenvuoden aikana. Nyt on neljäs menossa , kerran on sekin renglannut, ei ottanut päälle. Virrat kun käytti pois alkoi taas pelaan. 200 eur/ viiksi. kaksi meni takuuseen. Todella surkeaa laatua nämä viikset, harmi.
- viola volkkaristi
Vahinko, kun volkkari ei myy enää trendline varusteen golfia.
siinä ei oo vakkaria, ja sen käyttötarkoituskin on aika vähäinen... siitä sano jo yks toinen automyyjä, että se o aika turha...
Pitää vaan ny sit ostaa uus Polo jos haluu sen ilman vakkaria... sinäänsä ko. merkki o edelleen hyvä. - tyiuopoå
viola volkkaristi kirjoitti:
Vahinko, kun volkkari ei myy enää trendline varusteen golfia.
siinä ei oo vakkaria, ja sen käyttötarkoituskin on aika vähäinen... siitä sano jo yks toinen automyyjä, että se o aika turha...
Pitää vaan ny sit ostaa uus Polo jos haluu sen ilman vakkaria... sinäänsä ko. merkki o edelleen hyvä.Trendline varusteista Golfi. EI SE OLE SIELTÄ MINNEKÄÄN HÄVINNYT. Empä minäkään käytä vakkaria joten mulle se on yks lysti, mut tykkään enempi parempien varustetasojen penkeistä, verhoiluista ja monista muista asioista mitä niissä on enempi ja paremmin verrattuna Trendlineen. Voihin sitä ostaa Comfortlinen tai Highlinen ilman että käyttää vakkaria. Ei se vakkari itekseen siinä toimi.
- Laadukas autoilija
Keksiikö kukaan mitään toista automerkkiä jossa on niin paljon vikoja kuin tässä kansanautossa? Olette sitkeitä sissejä kun jaksatte näiden vikapurkkien kanssa taistella.
- Gulf
Montakin muuta automerkkiä keksin. Juuri tuo kansanauto johon viittaat ei kuulosta edes kovin vikaiselta, mutta jostain syystä sinä sitä yrität väittää. Huomasithan, että viittaat kirjoituksellasi tuohon alkuperäisen kirjoittajan autoon, et Volsuihin yleisesti joka tuntuisi järkevämmältä viittaukselta kuin tuohon yksittäiseen autoon viittaaminen, mutta :)
Onneksi on olemassa semmoisia autoja joissa ei koskaan hajoa mikään osa, eikä niihin tarvitse tehdä mitään kuin ajaa - ai eikö moisia ollutkaan - no piru :)
Niin vikakoodit lukemalla tuo alkuperäisen kirjoittajan ongelma voi selvitä. Syyllisiä yleisimmin on jarruvalojen katkaisija jarrupolkimen juuresta tai vakionopeudensäätimen viiksi (vilkkujen kanssa pätkiminen viittaa tähän). Noista yleensä tulee vikakoodi ainakin satunnaisena. - Muitakin toki on
Skoda, Audi, Seat
KOSKA: KAIKKI KÄYTTÄVÄT SAMOJA OSIA, ALIHANKKIJOITA JA KOMPONENTTEJA JOTEN YHTEISIÄ VIKOJA LÖYTYY PAKOSTAKIN. - 6970970
Muitakin toki on kirjoitti:
Skoda, Audi, Seat
KOSKA: KAIKKI KÄYTTÄVÄT SAMOJA OSIA, ALIHANKKIJOITA JA KOMPONENTTEJA JOTEN YHTEISIÄ VIKOJA LÖYTYY PAKOSTAKIN.järjen jättiläinen on herännyt päiväunilta.
- rami..
6970970 kirjoitti:
järjen jättiläinen on herännyt päiväunilta.
Ikävä kyllä järjenjättiläinen puhuu asiaa, näin se on.
- Golfinmies
rami.. kirjoitti:
Ikävä kyllä järjenjättiläinen puhuu asiaa, näin se on.
Vakionopeudensäädin taas temppuilee -06 auto Golf kolmas vakkarinviiksi jo menossa ei jää päälle.
- VeMa123
Ensinnäkin toivon, että te paskan kirjoittajat menette sinne amikseen tai sinne ainakin kuuluisitte.
Golfin vakkari toimii nyt kuin puikki, kun suihkautin pillillä PRF voitelevaa Contact Spraytä viiksen juuresta ja se siellä muhi jonkun päivän. Ilmiselvä kontaktien hapettuminen siellä jossakin. Ei siis kannata mennä sokkona uusimaan viiksiä, kyllä Volkkari niitä hyvään hintan mielellään myy.- hfjfk
Ei mitään ongelmaa.
- 32
hfjfk kirjoitti:
Ei mitään ongelmaa.
Vm. -02 ja hyvin pelannu alusta asti.... :)
- ASFDG
32 kirjoitti:
Vm. -02 ja hyvin pelannu alusta asti.... :)
käsiin, oli sitten auto tai polkupyörä... Merkillä ei ole väliä.
- rami..
ASFDG kirjoitti:
käsiin, oli sitten auto tai polkupyörä... Merkillä ei ole väliä.
Kyllä se kuule niin on ettei vakionopeudensäädintä pysty rikkomaan, normaalikäytön sen tulisi kestää. Mutta kun ei kestä, vuosi ja viiksi, taas sökö.
- Laadukas autoilija
rami.. kirjoitti:
Kyllä se kuule niin on ettei vakionopeudensäädintä pysty rikkomaan, normaalikäytön sen tulisi kestää. Mutta kun ei kestä, vuosi ja viiksi, taas sökö.
Laadukkaissa autoissa vakkari kyllä kestää koko auton iän. VAG-konsernin autoissa vikakierre alkaa viimeistään takuuajan loputtua.
- Gulf
rami.. kirjoitti:
Kyllä se kuule niin on ettei vakionopeudensäädintä pysty rikkomaan, normaalikäytön sen tulisi kestää. Mutta kun ei kestä, vuosi ja viiksi, taas sökö.
Mistä tiedät miten tuota alkuperäisen kysyjän vakkaria on käytetty?
Pystyt ilmeisesti kristallipallosta päättelemään, että se on alkuperäinen, eikä jälkiasennettu. Sitä ei ole kukaan nyrkkipajan osaaja tai käyttäjä itse räpeltänyt rikki tms.
Aika sälli olet kun nuo pystyit kristallipallostasi näkemään.
Tuon ikäisessä Golfissa on usein jälkiasennettu vakkari ja sen asennus on sen verran helppoa, että sen voi tehdä omassa pihassakin. Asennuksen vain voi tehdä huonostikin, jolloin myöhemmin voi tulla juuri alkuperäisen kirjoittajan kaltaisia ongelmia.
Ja kristallipallostasi varmaan näit myös se, ettei vika ole siinä että on käytetty vakkarissa tarvikeosia eikä alkuperäisiä?
Onneksi meillä on sinun kaltaisiasi selvänäköijöitä joukossamme jotka tietävät aina, että vika on laadussa, eikä vika voi olla missään muussa :)
Ja tiedoksesi uudemmissa Volsuissa vakkarin toimintaa vaikuttaa aika moni muukin osa kuin pelkkä viiksi. Kytkin ja jarrupolkimilla on omansa, sekä auton muutkin toiminnot voivat estää vakkarin kunnollisen toiminnan. Lisäksi on tullut vastaan useita tapauksia joissa itse asennettu tarvikekoukku on aiheuttanut mielenkiintoisia ongelmia CAN-väylässä jossa suurin osa Volsujen elektroniikasta nykysin toimii.
Valitettavasti usein Volkkari-huolto vain kuittaa nuo ongelmat viiksen vaihdolla eikä tutki tarkemmin mistä ongelma voisi johtua.
Mutta eihän tarkoituksesi ollutkaan mitään asiaa kirjoittaa vaan turhaan provoilla. Olisit edes koittanut kertoa jotain hyödyllistä viestissäsi, mutta ei - se nyt on liikaa pyydetty :) - rami..
Gulf kirjoitti:
Mistä tiedät miten tuota alkuperäisen kysyjän vakkaria on käytetty?
Pystyt ilmeisesti kristallipallosta päättelemään, että se on alkuperäinen, eikä jälkiasennettu. Sitä ei ole kukaan nyrkkipajan osaaja tai käyttäjä itse räpeltänyt rikki tms.
Aika sälli olet kun nuo pystyit kristallipallostasi näkemään.
Tuon ikäisessä Golfissa on usein jälkiasennettu vakkari ja sen asennus on sen verran helppoa, että sen voi tehdä omassa pihassakin. Asennuksen vain voi tehdä huonostikin, jolloin myöhemmin voi tulla juuri alkuperäisen kirjoittajan kaltaisia ongelmia.
Ja kristallipallostasi varmaan näit myös se, ettei vika ole siinä että on käytetty vakkarissa tarvikeosia eikä alkuperäisiä?
Onneksi meillä on sinun kaltaisiasi selvänäköijöitä joukossamme jotka tietävät aina, että vika on laadussa, eikä vika voi olla missään muussa :)
Ja tiedoksesi uudemmissa Volsuissa vakkarin toimintaa vaikuttaa aika moni muukin osa kuin pelkkä viiksi. Kytkin ja jarrupolkimilla on omansa, sekä auton muutkin toiminnot voivat estää vakkarin kunnollisen toiminnan. Lisäksi on tullut vastaan useita tapauksia joissa itse asennettu tarvikekoukku on aiheuttanut mielenkiintoisia ongelmia CAN-väylässä jossa suurin osa Volsujen elektroniikasta nykysin toimii.
Valitettavasti usein Volkkari-huolto vain kuittaa nuo ongelmat viiksen vaihdolla eikä tutki tarkemmin mistä ongelma voisi johtua.
Mutta eihän tarkoituksesi ollutkaan mitään asiaa kirjoittaa vaan turhaan provoilla. Olisit edes koittanut kertoa jotain hyödyllistä viestissäsi, mutta ei - se nyt on liikaa pyydetty :)Olen omistanut 24 autoa joista suurin osa Volkkareita. Kahdessa viimeisessä on ollut ongelmia vakkareiden kanssa. JO AIJEMMIN SANOIN ,ETTÄ SEN TULEE KESTÄÄ NORMAALIKÄYTTÖÄ. Eihän nyt kukaan niin hölmö ole ,että runttaa sellaista muovitikunpätkää, vaan kun menee mykäksi niin menee. 5- viikseä on jo kahdessa Golfissa mennyt VM-04 ja -06. Vakiovika ainakin näissä vuosimalleissa. Onneksi on vielä takuuta edellisen uusimisesta vasta aikaa vajaa 2-vuotta.
- Gulf
rami.. kirjoitti:
Olen omistanut 24 autoa joista suurin osa Volkkareita. Kahdessa viimeisessä on ollut ongelmia vakkareiden kanssa. JO AIJEMMIN SANOIN ,ETTÄ SEN TULEE KESTÄÄ NORMAALIKÄYTTÖÄ. Eihän nyt kukaan niin hölmö ole ,että runttaa sellaista muovitikunpätkää, vaan kun menee mykäksi niin menee. 5- viikseä on jo kahdessa Golfissa mennyt VM-04 ja -06. Vakiovika ainakin näissä vuosimalleissa. Onneksi on vielä takuuta edellisen uusimisesta vasta aikaa vajaa 2-vuotta.
"JO AIJEMMIN SANOIN ,ETTÄ SEN TULEE KESTÄÄ NORMAALIKÄYTTÖÄ. "
Missä tuossa väitin mitään muuta?
"Eihän nyt kukaan niin hölmö ole ,että runttaa sellaista muovitikunpätkää, vaan kun menee mykäksi niin menee"
Ja miten tuo liittyi siihen mitä kirjoitin aiemmin?
"5- viikseä on jo kahdessa Golfissa mennyt VM-04 ja -06."
Etkä sitten viitsinyt tästäkään lukea tuosta yltä. VW-huollolla vain on tapana kuitata ongelma viiksen vaihdolla vaikka ongelma ei välttämättä ole edes viiksessä. Viiksen vaihdon yhteydessä tekevät tietenkin muidenkin vikojen nollaukset ja softat säädöt, joten ongelma voi poistua joksikin aikaa, mutta taas palata myöhemmin kun sitä oikeata vikaa ei ole korjattu. Siksi niitä vaihdetaan niin pirusti. Vika on usein muualla, mutta jollei olekaan niin asiakas ei tietenkään maksa turhasta vian etsimisestä (eikä tehdaskaan takuuaikana), joten kuitataan vika aina viiksen vaihdolla korjatuksi. Nykyisissä CAN-väyläisissä autoissa kun tuntuu olevan huollolla tapana vaihtaa osa vasta kun saa vikakoodin joka kehoittaa vaihtamaan osan.
Tätä juuri tarkoitin kun pitää vain vastata ilman mitään asiaa, mutta kiitos kun taas osoitit pointtini :)
Ja kun alkuperäiset kirjoittajan auto oli vm-02 niin siinä ei ole sama elektroniikka kuin nykyisissä CAN-väyläisissä, joten miksi niiden ongelmista intät viestissäsi?
Tämä on juuri sitä idioottimaista yleistämistä - kun kerran Peralla puhkesi vm-65 Mossesta rengas 20v jälkeen niin pitää puhjeta jokaisessa Mossesta rengas - se on tyyppivika :) - rami..
Gulf kirjoitti:
"JO AIJEMMIN SANOIN ,ETTÄ SEN TULEE KESTÄÄ NORMAALIKÄYTTÖÄ. "
Missä tuossa väitin mitään muuta?
"Eihän nyt kukaan niin hölmö ole ,että runttaa sellaista muovitikunpätkää, vaan kun menee mykäksi niin menee"
Ja miten tuo liittyi siihen mitä kirjoitin aiemmin?
"5- viikseä on jo kahdessa Golfissa mennyt VM-04 ja -06."
Etkä sitten viitsinyt tästäkään lukea tuosta yltä. VW-huollolla vain on tapana kuitata ongelma viiksen vaihdolla vaikka ongelma ei välttämättä ole edes viiksessä. Viiksen vaihdon yhteydessä tekevät tietenkin muidenkin vikojen nollaukset ja softat säädöt, joten ongelma voi poistua joksikin aikaa, mutta taas palata myöhemmin kun sitä oikeata vikaa ei ole korjattu. Siksi niitä vaihdetaan niin pirusti. Vika on usein muualla, mutta jollei olekaan niin asiakas ei tietenkään maksa turhasta vian etsimisestä (eikä tehdaskaan takuuaikana), joten kuitataan vika aina viiksen vaihdolla korjatuksi. Nykyisissä CAN-väyläisissä autoissa kun tuntuu olevan huollolla tapana vaihtaa osa vasta kun saa vikakoodin joka kehoittaa vaihtamaan osan.
Tätä juuri tarkoitin kun pitää vain vastata ilman mitään asiaa, mutta kiitos kun taas osoitit pointtini :)
Ja kun alkuperäiset kirjoittajan auto oli vm-02 niin siinä ei ole sama elektroniikka kuin nykyisissä CAN-väyläisissä, joten miksi niiden ongelmista intät viestissäsi?
Tämä on juuri sitä idioottimaista yleistämistä - kun kerran Peralla puhkesi vm-65 Mossesta rengas 20v jälkeen niin pitää puhjeta jokaisessa Mossesta rengas - se on tyyppivika :)Mun Golfeissa on vakkarinviiksessä oleva pieni ON-OFF kytkin aina sipannut (menee lurtuksi), eipä taida siihen vaikuttaa mitä CAN- väylää pitkin asiat kulkee. TYYPPIVIKA se on. Malesiassa vamistettyja nuo näyttää olevan.
- Sipannut?
rami.. kirjoitti:
Mun Golfeissa on vakkarinviiksessä oleva pieni ON-OFF kytkin aina sipannut (menee lurtuksi), eipä taida siihen vaikuttaa mitä CAN- väylää pitkin asiat kulkee. TYYPPIVIKA se on. Malesiassa vamistettyja nuo näyttää olevan.
Miten se voi sipata se on/off kytkin kun ei sitä tarvitse mihinkään käyttää?
- rami..
Sipannut? kirjoitti:
Miten se voi sipata se on/off kytkin kun ei sitä tarvitse mihinkään käyttää?
Hei haloo! Kyllähän siitä kytketään pois jos ei halua käyttää vakkaria ja taas jos haluaa käyttää niin laitetaan päälle asentoon, jolloin se on aina valmiustilassa. Miksi siitä muuten hoidettaisiin kahta toimintoa?????? Just tämä pieni kytkin menee hervottomaksi ja sillä selvä. Vaikutat vaan turhanpäiväiseltä "jankuttajalta" CAN- väylinees. Kyllä sen jokainen tajuaa, että vakkari toimii jos sattuu tomimaan monien katkaisimien kautta, jarru, kytkin..... Ei oo kuule meikäläisellä ensimmäinen auto oon värkänny niitten kanssa 45- vuotta.
- Borat05
itselläni CAN-väyläinen vakkari korjaantui -05 Borassa vaihtamalla kytkinpolkimen asennon tunnistava katkaisin.. kustannukset vähän alle 13 euroa.. :)
- Gofari...
Niinpäs,mutta kun ON/OFF kytkin menee lurtuksi vika on siinä kytkimessä.
Aina sama vika minulla. 3 viikseä meni V-Golfissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938666
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264818- 504278
- 623847
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262706Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482519- 432501
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422295