Sijaisemona harakalle

pilvi*

Niin on tässä nyt käynyt, että vanhoilla päivilläni olen saanut ottopojakseni harakan poikasen. Aiemmin kesälllä kerroin tuon veikeän otuksen tarkasteleva minua, ja tekemisiäni. Pää kallellaan se seurasi kahvitaukoani ja keksinsyömistä.

Ilmeisesti se ei tyhmempi ollutkaan, kun ymmärsi syömiseni. No, kun muuta ei pödälle jäänyt, se söi punaista tuoksukynttilääni.

Hyvinpä sen vatsa kesti senkin, koska hyvinvoivan tuntuisena se "poimi" marjoja kanssani tärkeänä toisella puolella pensasta. Huvittava se on, kun sitä katsoin ihmeissäni, se oli oikein tyyriin näköinen, kuin ainakin
osansa tekevä yhteisessä urakassa.

Nyt se sitten on ominut minut kokonaan. Sauna, meillä on matkan päässä, kävellessäni sinne se seurasi lennellen tietä edelläni. Kukapa se oli odotellut tuloani takaisin, vaikka istuin melkein tunnin huvimajassa vilvoittelemassa ja tarinaa iskien. Kiinitti se muidenkin huomiota, kun harakan äänellään selvästi komensi minua jo kotiin. Siinä sitten lompsittiin saunakassi kädessä yhdessä tietä pitkin, linnun hypellessä melkein jaloissani.

Tänä syksyisenä aamuna, se on jo kurkkinut keittiön ikkunassa aamukahvin keittoani, rapistellut peltikatolla iloisesti, tervehtien hekottavasti kun menen ulos. Taatusti tiedän jo, ottaessani kattilan tai pannun esille päivemmällä, sen seuraavan puuhiani. Siinä sitten hetken moikataan ikkunan ääressä ystäväni ja minä.

Onkohan se leimaantunut minuun jotenkin? No saahan se olla, ehkäpä se ensi kesänä jälleen tervehtii ja muistaa minut.

Kesäharakkani----hieman jo siihen nauraa hekottelevaan ystävääni kiintynyt. pilvi*

6

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

Luin mielenkiinnolla kirjoituksesi, harakka kesyyntyy, on voinut olla jonkun lemmikkinä kesän ja tämä on jo muuttanut kaupunkiin, nyt harakka on ilman ystävää ja tukeutuu sinuun.

Kerronkin oman harakkatarinan, mulla kun niitä lapsia oli joka lähtöön, olivat kalahaavilla pyydystäneet, syöttivät ja hoitelivat lintua ja kun oli aika päästää se vapaaksi, ei se mihinkään lähtenyt.

Jos iltalenkille lähdettiin porukassa oli harakka mukana, lasten leikeissä ja peleissä mukana aina.

Osaa enemmän kuin ihminen ymmärtää, poikani kaatui ruusupensaaseen polkupyörän kanssa, harakka tuli kuin ääni torvi räkätti ja hakkasi isolla nokallaan ikkunaan, lepatti siipiään ja ilmaisi hyvin voimakkaasti että nyt ulos ja pian.

Siellä se 10v oli kauhuissaan kun kintut oli täynnä ruusunpiikkejä, ne on ilkeitä ja siitä tuli lääkärikeikka.

Monta muuta ihmeellistä tarinaa, seurasi myös autoa, kun menimme johonkin kauppaan se naureskeli jo jossain, noin vuoden se eleli meidän kanssa, uskon että joku sen lopetti, koska kaikki ei sitä ymmärtäneet.

Ei huomista päivää voi tietää...se ilon vai surunko tuo, tulee radiosta, päiväni alkaa hyvin!

• 78v. ukki

Kuka meistä on demontoitunut, sinä vai minä? Etkös sinä juuri sanonut hyvästit tälle palstalle. Sekaisin aivan menee kun ihmiset dramaattisesti hyvästelevät monta kertaa ja sitten seuraavana päivänä palaavatkin aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

• minä vasta 74

elähä huoli, se käy tämä pilvi jo pitkällä yheksääkymmentää, ei hää voi millää muistaa mitä eilen tuli sanottua.

• pilvi*

Pari päivää en osallistunut, nytkin vain hetken. Älä suotta mene sekaisin, vaikka täällä onkin ollut sekoilua.

Mukavaa viikonloppua! t pilvi*

• pilvi*
        minä vasta 74 kirjoitti:

elähä huoli, se käy tämä pilvi jo pitkällä yheksääkymmentää, ei hää voi millää muistaa mitä eilen tuli sanottua.

Kun ei muuta keksi enää:D

• Luin lehdestä ahvenanmaalaisesta peuranvasasta, joka kerran saatuaan ruokaa, tulee pyytämään talonväeltä aamupalaa.
      Ruoka on luonnoneläimille niin kova sana, että villinoloisetkin lajit tottuvat helposti ihmisten läheisyyteen.
      Esim. fasaanikanojen lauma joutui viime alkutalvesta paniikkiin kun mentiin pihalle. Johtuu kai siitä, että jotkut ajavat ne pois pihoiltaan.

Pian ne tottuvat, mistä pihasta saa ruokaa, mistä 'keppiä'. Eräs varis on jäänyt mieleen. Vei fasaaneille kuusiaidan alle kauraa. Varis lennähti maahan avopaikalle.
      Se nokki maata näyttäen, että hänelle sopisi laittaa tähän aamupalaa. Vaikka varislintuja, pesärosvoja ei pitäisi ruokkia, laitoin veitikalle hiukan jyviä osoitettuun paikkaan.
      Muutaman askelen päästä se seurasi pää kallellaan mitä tein. Kas kun hokasit vinkin, näytti funtsivan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      136
      2878
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      57
      2288
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      28
      1839
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1568
    5. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      364
      1338
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1303
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      73
      1302
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1085
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      1009
    10. 131
      969
    Aihe