Muuntorangaistus

pulassa?!?

Tilanne on se, että minulla oli muuntorangaistusoikeudenkäynti, sakkoja yhteensä monesta jutusta vajaa 500 euroa. En mennyt paikanpäälle ja muistin päivänkin väärin enkä kerinnyt jättämään sitä lykkäyshakemustakaan :(

Kauanko minulla on aikaa maksaa sakko?? 60e maksoin jo.

Entäs sellainen sitten, kun meillä on loppukuusta toinen oikeudenkäynti, ei liity tähän mitenkään. Mitäs siellä sanovat kun menen ja muunto on määrätty ja minulla edelleen sakkoja maksamatta?? Yritän ennen tuota oikeudenkäyntiä maksaa niitä vielä 240 eurolla. Kun oikeudenkäynti on, minulla on edelleen 180e maksamatta. Voivatko tuolla oikeudenkäynnissä "ottaa kiinni" vai pitääkö ennen sitä tapahtua jotain muuta vielä, ennen linnaan menoa? Tarkoitus on maksaa tuo 180 euroakin, mutta kaikki rahat menee jo tuohon 240e maksamiseen, eikä ole hajuakaan millä eletään siihen asti että rahaa tulee lisää

11

1443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ;;;;

      Menee muistaakseen niin, että sakkoja voi lyhentää vähittäin, mutta sen jälkeen kun sakot on muunnettu vankeudeksi ne on maksettava kerralla, jos haluaa välttää vankilan. Vankilassakin sakon voi vielä maksaa, mutta jos on sisään astunut, niin vähintään yksi vuorokausi siellä pitää olla.
      Poliisi ei suoraan lähde sakkolaista vankilaan kärrääämään, vaan vankilaan menosta on sovittava ulosottomiehen kanssa.

      • pulassa?!?!

        eli jos mulla on 60e, 60e, 120e ja 180e laskut, ne pitää maksaa kerrallaan vai?

        Enkö voi lyhentää juuri niinkuin olen meinannut, eli maksan nyt 180e sakon ja 60e sakon. Vai tarkoitatko, ettei noita voi enää alkaa pilkkomaan vaan on yksi sakko aina maksettava kerrallaan


      • ne kaikki
        pulassa?!?! kirjoitti:

        eli jos mulla on 60e, 60e, 120e ja 180e laskut, ne pitää maksaa kerrallaan vai?

        Enkö voi lyhentää juuri niinkuin olen meinannut, eli maksan nyt 180e sakon ja 60e sakon. Vai tarkoitatko, ettei noita voi enää alkaa pilkkomaan vaan on yksi sakko aina maksettava kerrallaan

        on jo olleet muunnossa, niin totta kai pääset istumaan ne maksamattomat. Lyhentäähän se istumisaikaa, kun osa on maksettu pois. Sinulle pitäisi tulla tiedoksiantona missä vankilassa sinun pitää olla minäkin päivänä. Vasta sen päivämäärän jälkeen poliisi voi ottaa sinut kiinni missä vain ja toimittaa sakkoja istumaan.


      • pulassa?!?!
        ne kaikki kirjoitti:

        on jo olleet muunnossa, niin totta kai pääset istumaan ne maksamattomat. Lyhentäähän se istumisaikaa, kun osa on maksettu pois. Sinulle pitäisi tulla tiedoksiantona missä vankilassa sinun pitää olla minäkin päivänä. Vasta sen päivämäärän jälkeen poliisi voi ottaa sinut kiinni missä vain ja toimittaa sakkoja istumaan.

        Ei ole vielä mitään tuollaista lappua tullut, enkä todellakaan halua mennä niitä istumaan vaan haluan maksaa ne. Kyse on vain siitä, kauanko minulla on aikaa maksaa??!!

        Jos tuota lappua ei ole vielä edes tullut, onko paljon maksuaikaa vielä?? tämän kuun lopussa pystyn tuon puuttuvan 180e maksamaan vasta :(

        Luulisi, ettei ihan heti joudu vankilaan (toivottavasti)


      • jailbirdy
        pulassa?!?! kirjoitti:

        Ei ole vielä mitään tuollaista lappua tullut, enkä todellakaan halua mennä niitä istumaan vaan haluan maksaa ne. Kyse on vain siitä, kauanko minulla on aikaa maksaa??!!

        Jos tuota lappua ei ole vielä edes tullut, onko paljon maksuaikaa vielä?? tämän kuun lopussa pystyn tuon puuttuvan 180e maksamaan vasta :(

        Luulisi, ettei ihan heti joudu vankilaan (toivottavasti)

        Täsmällistä ajankohtaa, milloin passitus vankilaan tulee, ei pysty sanomaan kuin vankeinhoitoväki. Mutta, paperit eivät ihan heti lähde käräjäoikeudestakaan eteenpäin, ja lisäksi ei ole ollenkaan varmaa olisiko sinulle tilaa linnassa justiinsa nyt. Sakonmuuntojen vähetäminen on toki vähentänyt sakkovankien määrää, mutta joutunet "odottelemaan" paikan vapautumista sen verran, että ehdit hyvinkin maksaa sakkosi pois, jos kerran tän kuun lopussa on hynää.


      • ;;;
        pulassa?!?! kirjoitti:

        eli jos mulla on 60e, 60e, 120e ja 180e laskut, ne pitää maksaa kerrallaan vai?

        Enkö voi lyhentää juuri niinkuin olen meinannut, eli maksan nyt 180e sakon ja 60e sakon. Vai tarkoitatko, ettei noita voi enää alkaa pilkkomaan vaan on yksi sakko aina maksettava kerrallaan

        Eli vielä rautalankaa. Sakot, jotka on muunnettu vankeudeksi on maksettava kerralla, mutta muut sakot, joita ei ole muunnettu, voi maksella osittain.


      • pulassa?!?!
        ;;; kirjoitti:

        Eli vielä rautalankaa. Sakot, jotka on muunnettu vankeudeksi on maksettava kerralla, mutta muut sakot, joita ei ole muunnettu, voi maksella osittain.

        Miten voin maksaa ne kerrallaan, kun sakkoja on 4kpl ja kaikissa eri viitenumero yms??

        Kaikki on kyllä olleet samassa muunto oikeudenkäynnissä, mutta ovat eri sakkoja. Eli jokainen on naputeltava erikseen maksaessa, miksei niitä siis voi maksaa eri aikaan??

        Sori, mutta en vaan tajua :D


      • edellinen vastaaja
        pulassa?!?! kirjoitti:

        Miten voin maksaa ne kerrallaan, kun sakkoja on 4kpl ja kaikissa eri viitenumero yms??

        Kaikki on kyllä olleet samassa muunto oikeudenkäynnissä, mutta ovat eri sakkoja. Eli jokainen on naputeltava erikseen maksaessa, miksei niitä siis voi maksaa eri aikaan??

        Sori, mutta en vaan tajua :D

        tarkoitti sitä, että ne erilliset sakot on maksettava kokonaan yhdellä kertaa. Ei osamaksulla. Rahatilanteesta riippuen maksat yhden tai useamman sakon pois. Osamaksulla pystyy maksamaan ennen muuntoa, eli 150 euron sakkoa voi lyhentää vaikka 10 euroa kuukaudessa. Silloin se sakko ei myöskään mene muuntoon.


      • pulassa?!?!
        edellinen vastaaja kirjoitti:

        tarkoitti sitä, että ne erilliset sakot on maksettava kokonaan yhdellä kertaa. Ei osamaksulla. Rahatilanteesta riippuen maksat yhden tai useamman sakon pois. Osamaksulla pystyy maksamaan ennen muuntoa, eli 150 euron sakkoa voi lyhentää vaikka 10 euroa kuukaudessa. Silloin se sakko ei myöskään mene muuntoon.

        ok, kiitos. Noin vähän meinasinkin. Laittaako ne asiaa edes eteenpäin, kun makselen noita sakkoja kokoajan pois?? Maksoin jo 60e ja alkuviikosta 180e jne jne.. Kohta ei ole enää hirveästi edes maksettavaa


    • viamaria

      mulla oli muuntorosis 8.12.2017 ja muunnettiin vankeudeks, olin maksanut jo puolet sakosta ja nyt oli jälellä enää 22oe. mulle ei oo tullu vielä kirjettä passituspäivästä. mutta eikös mene 30 pvä ennekuin tuomio on lainvoimainen. onneks tulee viim 8 pvä rahat nbiin kerkiin maksaa sen pois. mut onko niin että muuntorosiksesta menee 30 pvä ennen kuin tuomio on lainvoimainen?

      kiitos jo etukäteen sille joka voi valaista mua asiasta.

      pmh

      • jurrristi

        Tuskin ennen ensi kesää joutuisit lusimaan, joten aikaa on maksaa.
        Lainvoimaiseksi käräjäoikeuden tuomio tulee 7 vrk:ssa, jos siitä ei ilmoita tyytymättömyyttä, jos niin tekee, niin silloin valitusaika hoviin on 30 vrk. Senkään jälkeen tuomio ei ole vielä lainvoimainen, sillä riippuu siitä, miten hovioikeus valitukseen suhtautuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe